قوانین و مقررات


به کمک حال خوش آمدید!

استفاده شما از خدمات ارائه شده توسط کمک حال، به منزله‌ی موافقت شما با قوانین سایت، که در این صفحه آمده است می‌باشد. لطفا پیش از هر ثبت درخواست، به مطالعه این قوانین بپردازید. قوانین سایت برای شما به عنوان مخاطب کمک حال اعمال می‌شود و در مراجع قضایی به عنوان یک قرارداد الزام‌آور تلقی می‌شود.

ماده 1: تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات استفاده شده به شرح زیر هست:

1-1- شرکت:  ارائه دهنده خدمات کمک حال

2-1- کمک حال: خدماتی که شرکت کمک حال ارائه می‌دهد و شامل همه بسترهای تحت اختیار شرکت است.

3-1- کاربر: فردی که از کمک حال برای دریافت خدمات استفاده می‌­کند.

4-1- متخصص: فردی که برای ارائه خدمت یا خدمات به محل موردنظر کاربر اعزام می‌­شوند و درخواست کاربر را پیگیری می‌کند.

5-1- درخواست: هر گونه خدمت یا خدمات ارائه شده توسط کمک حال را شامل می‌شود.

6-1- ثبت درخواست: کاربران به روش‌های مختلف از جمله؛ ثبت درخواست در سایت، تماس تلفنی با پشتیبانی و یا ثبت درخواست در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ثبت درخواست و از خدمات کمک حال استفاده کنند. عبارت “ثبت درخواست” شامل ثبت درخواست در کمک حال به همه روش‌های ذکر شده است.

ماده 2: استفاده از کمک حال

1-2- کاربر با ثبت درخواست در کمک حال، می‌پذیرد که قوانین و مقررات کمک حال را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از خدمات کمک حال به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2-2- کاربر می‌پذیرد که از کمک حال برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند.

3-2- کاربر متعهد می‌شود در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف، موضوع را قبل از ثبت درخواست به کمک حال اعلام کند. پس از نهایی شدن درخواست و اعزام متخصص به محل، در صورت مواجه با موارد ذکر شده، کمک حال مجاز به لغو (امتناع از انجام) درخواست است. مسئولیت جبران خسارات مادی و معنوی وارده بر عهده‌ی کاربر است.

 4-2- کاربر می‌پذیرد پیگیری درخواست کاربر مطابق با ثبت درخواست وی صورت می‌یذیرد و در هنگام ثبت درخواست، اطلاعات و مدارک خواسته شده را به صورت صحیح و به‌‌روز در اختیار کمک حال قرار دهد. هرگونه عدم شفافیت و صداقت در توضیحات ارائه شده یا نقص مدارک، به عهده کاربر است.  کمک حال مسئولیتی در قبال این مساله و طولانی شدن فرایند پیگیری درخواست ندارد.

5-2- کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از کمک حال، به صورتی که به شرکت، متخصصان یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. در صورتی که کاربر یا متخصص نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در کمک حال، در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی و معنوی به منافع شرکت اقدام کند، شرکت مجاز به قطع ارائه خدمات به کاربر و متخصص خواهد بود و با مراجعه به مراجع ذیصلاح نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.

6-2- کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد، مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که کمک حال در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری که موردتایید شرکت است) فقط برای استفاده از خدمات کمک حال قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

7-2- کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از کمک حال از کاربران یا متخصصان کسب کرده، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصان در دستگاه تلفن همراه یا ارتباط به هر شیوه‌ی دیگر، بدون اطلاع شرکت، مغایر با قوانین کمک حال خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری، با هماهنگی با کمک حال، از اطلاعاتی که از کاربران یا متخصصان، در اختیار اوست استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. چرا که اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری خواهد بود.

8-2- با استفاده از خدمات کمک حال کاربر می‌پذیرد که در حین انجام خدمت، کمک حال را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هر گونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.

9-2- کاربر و متخصص می‌پذیرد که کمک حال بستر ارائه خدمات اینترنتی است که با استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات، ارتباط بین کاربر و متخصص را برای انجام یک خدمت و پیگیری امور محوله فراهم و تسهیل می‌کند. کمک حال نهایت تلاش خود را برای گرفتن نتیجه مطلوب و پیگیری مناسب خدمت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌کند، اما در نهایت نتیجه‌ی پیگیری خدمت ارائه شده به بروکراسی سازمان/ اداره موردنظر مربوط است.

10-2- کاربر و متخصص متعهد می‌شود کلاهبرداری و سوءاستفاده یا استفاده بدون هماهنگی از نام “کمک حال” به هر نحو و…. غیر اخلاقی و خلاف قوانین کمک حال است. در صورت مشاهده، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری خواهد بود و فرد خاطی موظف به پرداخت خسارت مادی و معنوی به شرکت است.

ماده 3: هزینه‌ها و پرداخت

1-3-پرداخت هزینه خدمات کمک حال توسط کاربر، به منزله پذیرش قوانین و مقررات مندرج در سایت کمک حال است.

2-3- کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به کمک حال می‌پردازد وجود ندارد.

3-3- کاربر می‌پذیرد هزینه‌ی ارائه خدمات کمک حال، قبل از انجام درخواست مشخص می‌شود و کاربر قبل از انجام درخواست توسط کمک حال، متعهد به پرداخت و تسویه حساب است. پس از انجام درخواست توسط کمک حال، کاربر نمی‌تواند اعتراضی نسبت به هزینه‌ی خدمات کمک حال داشته باشد.

4-3- پرداخت هزینه‌ی خدمات کمک حال فقط از طریق روش‌هایی که توسط کمک حال مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از طریق درگاه سایت، پرداخت کارت به کارت به حساب‌های موردتایید شرکت.

5-3- کاربر می‌پذیرد هزینه‌ی خدمت یا خدمات ارائه شده ممکن است بسته به شرایط درخواست ثبت شده، از جمله نوع خدمت، زمان، مکان و حجم خدمت یا عوامل دیگر متغیر باشد. که گاهی این شرایط در طی انجام درخواست کاربر توسط کمک حال مشخص می‌شوند و از قبل به دلایل مختلف از جمله عدم شفافیت در ثبت درخواست توسط کاربر یا قوانین و مقررات محل مراجعه شده، قابل پیش‌بینی نیستند. قبل از اتمام پیگیری درخواست کاربر توسط کمک حال، کاربر متعهد به تسویه حساب کامل هزینه خدمات دریافتی است. در غیر اینصورت کمک حال تعهدی نسبت به ابلاغ نتیجه یا ارسال مدارک مربوطه به کاربر را ندارد.

6-3- کاربر متعهد می‌گردد که هزینه‌ی خدمت یا خدمات درخواستی را مستقل از هر گونه مشکل یا اختلال که ممکن است در سایت کمک حال، اینترنت، شبکه تلفن همراه، جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در این شرایط پرداخت هزینه باید با هماهنگی شرکت و به روش‌های موردتایید شرکت صورت پذیرد. در صورتی که کاربر به هر دلیلی پرداخت هزینه خدمات درخواستی را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر کسر کند.

7-3- کاربر می‌پذیرد هیچوقت در کمک حال درخواستی ثبت نکند، مگر اینکه قصد استفاده از خدمات کمک حال را داشته باشد. اگر کاربر پس از ثبت درخواست در کمک حال، درخواست خود را لغو کند یا جهت شروع پیگیری درخواست، مدارک و اطلاعات لازم رو ارسال نکند، شرکت می‌تواند بعلت عدم رعایت قوانین و مقررات کمک حال، که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری شرکت خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار کاربران کسر یا از کاربران وصول کند.

8-3- کمک حال در قبال پیگیری کامل مطابق با درخواست کاربر، متعهد است. کمک حال نهایت تلاش خود برای گرفتن نتیجه مطلوب را می‌کند، اما در نهایت نتیجه‌ی پیگیری درخواست کاربر به بروکراسی سازمان/ اداره موردنظر مربوط است. لذا نتیجه نامطلوب یا منفی در پیگیری درخواست کاربر، تاثیری در عدم پرداخت یا برگشت هزینه یا ایجاد حقی برای کاربر ندارد.

9-3- کاربر با در اختیار قراردادن اطلاعات خود در کمک حال، رضایت خود را از دریافت تماس تلفنی، سرویس پیام کوتاه، ایمیل، پوش نوتیفیکیشن و یا ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی از سوی کمک حال اعلام می‌نماید. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمت یا خدمات ارائه شده اختلال ایجاد شود.

10-3- کاربر نیازی به پرداخت هرگونه وجه اضافی، تحت هر عنوانی از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد. پرداخت هزینه اضافی به انتخاب شخصی اوست و ربطی به کمک ­حال ندارد. کمک­ حال این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی­‌کند و از کاربر می­‌خواهد که این موارد را حتما به کمک حال اطلاع دهد.

ماده4: مسئولیت کمک حال

1-4- کمک حال با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات کمک حال می‌کند.

2-4- کمک حال در قبال پیگیری کامل مطابق با درخواست کاربر، متعهد است. متخصصان کمک حال از بین افراد با تجربه و مورداعتماد برای پیگیری درخواست کاربر گلچین می شوند. کمک حال نهایت تلاش خود برای گرفتن نتیجه مطلوب را می‌کند و در صورت اثبات کوتاهی، پاسخگو است.

3-4- کمک حال با انجام نظرسنجی از کاربران و نظارت‌های خود تلاش می‌کند خدماتی با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

4-4- مسئولیت شرکت فقط در فرضی متصور است که کاربران تنها از طریق سایت و سایر روش‌های موردتایید شرکت اقدام به دریافت خدمات از کمک حال کرده باشند. اگر کاربر و متخصص که از طریق کمک حال با هم آشنا شده‌اند، خارج از کمک حال با یکدیگر بر سر انجام خدمات توافق کنند، هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

5-4- منظور افزایش امنیت و جلوگیری از هر گونه آسیب و یا مشکل، متخصصان کمک حال را با ریزبینی و دقت تمام از میان گستره زیادی از افراد انتخاب شده است. گواهی عدم سوء‌پیشینه و ضمانت اخلاقی و رفتاری افراد، از اصول اولیه همکاری این افراد با کمک حال می‌باشد.

6-4- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد کمک حال محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر تصمیم مقام صالح.

7-4- چنانچه هر یک از کاربران کمک حال در زمان استفاده از خدمات، با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق واحدهای مرکز تماس کمک حال مطرح کنند. واحدهای مربوطه پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل مورد پیش آمده بعمل خواهد آورد.

8-4- کمک ­حال در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای کمک حال و یا سایر کاربران نامطلوب یا خطرناک باشد، حق قطع خدمات به کاربر را دارد.

ماده5: مسئولیت کاربر

1-5- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربر و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و کمک حال هیچگونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت. کمک حال می‌تواند ضمن قطع خدمات متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی کمک حال بعمل آورد.

2-5- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کمک حال شود، تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کمک حال حق قطع خدمات کاربر و اقدام قانونی علیه وی جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

3-5-کاربر و متخصص متعهد می‌شوند که در صورت مواجهه با نقض هرکدام از تعهدات حین انجام و پیگیری و یا نقض قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران، از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) بدون مداخله مستقیم، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاحدید شخصی پرهیز کند. متخصص می‌بایست انجام درخواست را متوقف کند و موضوع را با پشتیبانی شرکت در میان بگذارد. کاربر هم نیز می‌تواند با برقراری تماس با پشتیبانی، شرکت را مطلع کند. در نهایت پشتیبانی شرکت تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ می‌کند و در صورت لزوم با مراجع ذیصلاح درمیان گذاشته می‌شود. قطع خدمات توسط متخصص قبل از اعلام نظر پشتیبانی شرکت ممنوع است.

4-5- کاربران و متخصصان مکلف به رعایت کلیه شرایط و قوانین منتشر شده در سایت کمک حال هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال کمک حال خواهند بود.

5-5- کاربر موظف است تمامی اطلاعات و مدارک موردنیاز برای پیگیری درخواست توسط کمک حال را در هنگام ثبت درخواست (قبل از شروع پیگیری) در سایت بارگذاری یا به روش‌های موردتایید شرکت برای کمک حال ارسال کند. در صورت نیاز به اصل مدرک، کاربر می‌بایست بعد از هماهنگی با پشتیبانی، مدارک موردنیاز را با روش‌های موردتایید کمک حال ارسال کند.

6-5- بعد از پرداخت هزینه‌ی تعیین شده و دریافت کد رهگیری از سایت، درخواست کاربر نهایی و متخصص کمک حال اعزام می‌شود. کاربر می‌پذیرد تا قبل از ثبت نهایی درخواست، کمک حال تعهدی در قبال اعزام متخصصان کمک حال و پیگیری درخواست ندارد.

7-5- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف کمک حال به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیرقابل استماع و مردود است.

8-5- برای درخواست‌های کاربران حقوقی، در صورت انجام درخواست توسط کمک حال، کاربر (مقام حقوقی) اجازه استفاده از لوگوی شرکت یا مقام حقوقی را به عنوان مشتریان کمک حال را به کمک حال می‌دهد.

ماده6 : موارد فنی

1-6- کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای کمک حال شامل دیکامپایل (Decompile)، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

2-6- کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه‌ی دیگری از کمک حال را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار و سایت کمک حال یا در روش ارائه خدمات کمک حال تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

3-6- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس‌‌گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سایت اجرا کند.

4-6- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سایت کمک حال  انجام دهد.




کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.