مراحل گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد 1403


مراحل گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد و گرفتن ریز نمرات و دانشنامه بسیار ساده است.

 مراحل آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد و گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که در این دانشگاه درس خوانده‌اند بسیار ساده است و پیچیدگی‌های دانشگاه‌های دولتی را ندارد. در این مطلب سعی داریم نحوه دریافت دانشنامه دانشگاه آزاد و چگونگی دریافت مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد را به همراه روش استعلام مدرک دانشگاه آزاد ، نحوه تأیید دانشنامه دانشگاه آزاد و تمام آنچه را که باید برای انجام این امور بدانید برای شما توضیح دهیم، پس با ما همراه باشد.

آنچه که می‌خوانید:

برای گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد اولین گام آزاد سازی مدرک است.

آزادسازی مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد برخلاف دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت که دارای مراحل زمان‌بر و پیچیده‌ایی است، بسیار ساده است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد جهت آزادسازی مدارک تحصیلی خود باید به بخش امور فارغ التحصیلان مراجعه و مدارک خود را دریافت نمایند. مثلا اگر در دانشگاه آزاد بروجرد تحصیل کرده‌اید برای گرفتن مدرک خود باید به امور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بروجرد مراجعه کنید.

برای دریافت اصل مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد باید علاوه بر داشتن مدرک گواهی موقت پایان تحصیل مدارک زیر را نیز به امور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد خود ارائه کنید:

  • فیش بانکی به مبالغ 200 هزار ریال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی و 350 هزار ریال برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای و تخصصی به شماره حساب سیبا 0104460446004 قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی –  نام صاحب حساب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی.
  • دو عدد تمبر مالیاتی 10/000 ریالی (که باید از بانک ملی دانشگاه تهیه نمایید) جهت الصاق بر روی مدرک تحصیلی
  • اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه.
  • اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی.
  • پنج قطعه عکس 4*3 تمام رخ، از یک نگاتیو، ترجیحاً رنگی که در سال جاری تهیه شده باشد.
  • اصل کارت دانشجویی و کارت اتوماسیون.
  • اصل و تصویرکارت پایان خدمت یا معافیت (دائم یا موقت)
  • ارائه آخرین حکم کارگزینی و معرفینامه از اداره آموزش وپرورش و یا مراکز دولتی.
  • ارائه گواهی اشتغال به کار برای شاغلین در نیروهای مسلح (پیمانی یا رسمی) به تاریخ روز.

مدارک لازم برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم مانند مدارک و نحوه دریافت اصل مدرک کارشناسی است. برای دریافت اصل مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خود باید مدارک فوق را به امور فارغ‌التحصیلان واحد دانشگاهی خود ارائه دهید.

سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد

استعلام مدرک دانشگاه آزاد برای زمانی است که شما قصد دارید پس از گرفتن مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد خود آن را برای ترجمه رسمی آن اقدام نمایید.

برای این کار شما باید به سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد که از سال 1401 راه اندازی شده مراجعه نمایید. بعد از انجام مراحل مورد نیاز در این سامانه، می‌توانید عکس استعلام مدرک دانشگاه آزاد بارکددار خود را به همراه اصل آن به دارالترجمه رسمی ارائه دهید.

برای دریافت استعلام مدرک دانشگاه آزاد خود به صورت غیر حضوری به آدرس  estelam-iau.net رفته و مراحل لازم را طی کنید:

  • وارد سامانه استعلام دانشگاه آزاد شوید.
  • روی گزینه «استعلام دانشنامه» کلیک کنید.
  • سپس در صفحه استعلام دانشنامه کد تأیید سازمان مرکزی و کد ملی خود را وارد نموده و وارد شوید.
  • وقتی گزینه ایجاد پرونده را انتخاب نمایید وارد صفحه پرداخت بانک می‌شوید تا هزینه لازم را پرداخت کنید.
  • بعد از پرداخت هزینه روی پیگیری درخواست کلیک نمایید و گزینه دریافت مدرک را انتخاب کنید. 
  • در صورت تأیید می‌توانید گواهی دانش آموختگی خود را مشاهده نموده و آن را دانلود نمایید.

نکته1: اگر بعد از سال 1385 فارغ‌التحصیل شده باشید و گواهینامه موقت شما در این بازهر زمانی صادر شده باشد قادر به دریافت تأیید دانشنامه دانشگاه آزاد خود از طریق این سامانه نخواهید بود.

نکته 2: درصورت وجود مغایرت در اطلاعات ثبت شده و مدرک می‌توانید از قسمت سیستم من در صفحه شخصی خود درخواست خود را ثبت کنید.

فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد

باید ابتدا با استفاده از پرتال آموزشیار مدارک مورد نیاز و درخواست خود را برای فارغ‌التحصیلی ارسال کنید. در ویدئوی زیر نحوه ثبت درخواست در سامانه آموزشیار به شما آموزش داده می‌شود.


سپس دانشگاه بررسی می‌کند که شما تمام واحد‌های مقطع تحصیلی خود را گذرانده‌اید یا خیر. در صورتی که این مراحل طی شود باید هزینه‌های لازم برای فارغ‌التحصیلی را پرداخت نمایید.

در نهایت، بر اساس نتیجه بررسی، دانشجویی که شرایط لازم را داراست به عنوان فارغ‌التحصیل تأیید می‌شود.
تنها در صورتی که دانشجویان هر یک از مدارک را قبلاً ارائه داده باشند، ارائه مجدد آنها لازم نیست.

در این مرحله گواهی موقت پایان دوره تحصیلی صادر می‌شود.

دریافت مدرک اصلی دانشگاه آزاد نیز مدتی پس از آن صادر می‌گردد و فارغ التحصیلان می‌توانند نسبت به استعلام مدرک دانشگاه آزاد و دریافت آن اقدام نمایند.

گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات می‌توانند جهت اطلاع از صدور مدرک دانشنامه خود و مراحل فارغ التحصیلی از سامانه صدور دانشنامه دانشگاه آزاد این واحد استفاده نمایند.

  • پس از ارائه مدارک و انجام مراحل تسویه حساب وارد سایت دانشگاه به آدرس www.srbiau.ac.ir می‌شوید.
  • ورود به سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد با استفاده از نام کاربری شماره دانشجویی و رمز ورود شماره شناسنامه انجام می‌شود.
  • از نوار بالای پروفایل شخصی خودتان وارد قسمت امور دانشجویی بخش فارغ التحصیلی شوید.
  • در صورت آماده بودن گواهی موقت یا دانشنامه، می‌توانید پیغام را مشاهده نمایید. در غیر این‌ صورت پیغام “اطلاعاتی وجود ندارد” درج گردیده که نشان دهنده عدم صدور مدرک شما می‌باشد.

برای گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه آزاد تهران مرکز و سایر واحدهای دانشگاهی نیز همین مراحل را در سایت دانشگاه خود انجام دهید.

دریافت اصل مدرک  و ریزنمرات دانشگاه آزاد

برای گرفتن اصل مدرک تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد یا سایر مقاطع و دریافت ریزنمرات باید ابتدا به اداره فارغ التحصیلان واحدی که در آن تحصیل کردیده‌اید مراجعه کنید.

سپس مبلغی را به حساب سازمان مرکزی واریز نمایید.

پس از صدور ریزنمرات توسط دانشگاه، این ریزنمرات باید توسط سازمان مرکزی تأیید شود.

برخی از واحدهای دانشگاهی مستقیماً ریزنمرات را برای سازمان مرکزی ارسال می‌کنند و برخی دیگر از واحدها ریزنمرات را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خود مستقیماً به سازمان مرکزی مراجعه نمایید.

گرفتن ریز نمرات دانشگاه آزاد و تایید آن شامل چه مراحلی است؟

چنانچه برای تأیید ریزنمرات به سازمان مرکزی مراجعه می‌کنید بهتر است درهمان زمان درخواست تأیید دانشنامه دانشگاه آزاد خود را نیز به سازمان مرکزی ارائه نمایید.

یک روز پس از تحویل دانشنامه و ریزنمرات به سازمان مرکزی، مدارک شما برای ترجمه تأیید خواهد شد.

پس از تأیید مدراک، می‌توانید به دارالترجمه مراجعه کنید. فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد چنانچه بخواهند ریزنمرات خود را به‌صورت رسمی و مهرو موم شده برای دانشگاه مقصد ارسال کنند باید به معاونت بین الملل دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

  • برای دریافت ریزنمرات دانشگاه آزاد لازم نیست گواهی لغو تعهد دریافت شود زیرا دانشجو در طی تحصیل هزینه تحصیل خود را در هر ترم پرداخت می نماید.
  • پس ‌از این ‌که تمامی دروس چارت درسی دانشجو طی شد و نمرات آن ثبت گردید، باید به سایت آموزشیار مراجعه نماید و پس از پرداخت هزینه‌ها و تسویه حساب، درخواست فارغ ‌التحصیلی خود را ثبت نمایید.
  • برای دریافت مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد و یا دانشنامه ارشد دانشگاه آزاد لازم است که به ‌صورت حضوری به مرکز آموزش دانشکده مراجعه کنید و فرم‌های مربوط به فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد را پر کنید. برای پر کردن این فرم‌ها باید از مراکز داخلی مثل آموزش، کتابخانه، آزمایشگاه و غیره امضای تأییدیه عدم بدهی را بگیرید و تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویی را نیز در برگه ثبت نمایید.
  • برگه تسویه حساب کامل و سایر فرم‌های امضا شده را به آموزش دانشکده تحویل دهید. سپس مدارک لازم مثل کپی شناسنامه و کارت ملی (در صورت کامل نبودن پرونده آموزشی) و یک نسخه از پایان‌نامه (مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی) را ارائه دهید. سپس بعد از طی مدت زمان صدور دانشنامه دانشگاه آزاد می‌توانید دانشنامه دانشگاه آزاد و ریز نمرات خود را به‌ همراه سایر مدارک از دانشگاه تحویل بگیرید.

مدارک لازم برای دریافت ریزنمرات تأیید شده قابل ترجمه

  • در خواست شخصی
  • کپی از اصل مدرک
  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت پایان خدمت(برادران)
  • تهیه فیش بانکی طبق بخشنامه
گرفتن دانشنامه دانشگاه آزاد و گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل یا اشتغال در کشور خارجی مناسب است.

دانشنامه برای اشتغال یا تحصیل در خارج از کشور کاربرد دارد. پس اگر قصد مهاجرت دارید می‌بایست پیگیر دانشنامه خود باشید. دانشنامه معتبرترین مدرک تحصیلی قابل ارائه و ترجمه است. بعد از پایان دوره تحصیل و یا برای ادامه تحصیل یا اشتغال در کشور خارجی، نیاز به ارائه مدرکی معتبر و قابل قبول به دانشگاه یا شرکت موردنظر خود را دارید.

سامانه درخواست ثبت دانشنامه

برای بررسی و ثبت دانشنامه خود و هر گونه بروز خطا در مدارک می‌توانید به آدرس سامانه دانشجویی دانشگاه آزاد رفته و در بخش ثبت دانشنامه درخواست خود را ثبت نمایید.

لطفاً فرم را با دقت تکمیل کرده و تصاویر مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

سپس با انتخاب گزینه «ارسال» می‌توانید دانشنامه دانشگاه آزاد خود را ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

کد ملی، رشته و مقطع تحصیلی، سال ورود و فراغت از دانشگاه در آخر اسکن عکس 4 * 3 و دانشنامه

مدارک مورد نیاز جهت دریافت دانشنامه دانشگاه آزاد

  1. ارائه اصل گواهینامه موقت
  2. ارائه تسویه حساب کامل(در صورت وجود بدهی) از واحد محل تحصیل.
  3. درصورت استفاده از وام دانشجويي، نامه تسويه حساب فارغ التحصيل با صندوق رفاه.
  4. ارائه کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه
  5. ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت یا برگه سبز اعزام به خدمت (بدون غیبت) یا برگه اشتغال به خدمت جهت شاغلین نیروهای مسلح (فارغ التحصیلان ذکور)
  6. گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر
  7. تحویل دانشنامه فقط به فرد فارغ التحصیل یا افرادی که وکالتنامه محضری داشته باشند (با ارائه مدارک شناسایی وکیل و موکل) امکان پذیر می‌باشد.
  8. لذا ارائه هرگونه مدرک به غیر از شخص فارغ التحصیل برخلاف بخشنامه است.
  9. گذشت حداقل 6 ماه از تاریخ صدور گواهی موقت
  10. دو قطعه عکس 4*3
دانشنامه و مدارک رشته های پزشکی که فاقد هولگرام  هستند علاوه بر دریافت مهر سازمان مرکزی بلکه امضا واحد علوم پزشکی را هم نیاز دارند.

براساس آنچه در پایگاه خبری دیده بان ایران آمده:

تمامی مدارک دانشگاه آزاد به جز رشته‌های پزشکی توسط سازمان مرکزی این دانشگاه صادر می‌شود. پس از اتمام تحصیل در دانشگاه آزاد نیازی به لغو تعهد و آزادسازی مدارک نیست. در صورتی که مدارک فارغ التحصیلی دانشجو دارای هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است، ترجمه آنها بلامانع بوده و دانشجویان این دانشگاه با ارائه آنها به دارالترجمه می‌توانند نسبت به ترجمه آنها اقدام کنند. در غیر این صورت باید با مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نسبت به دریافت تاییدیه آن سازمان بر روی مدارک خود اقدام کنند.

برای دانشنامه دانشگاه آزاد و مدارک رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی صادر شده قبل از 1388/11/01 که فاقد هولوگرام هستند، علاوه بر اینکه باید نسبت به دریافت مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام کنید، بلکه نسبت به دریافت مهر و امضاء واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد یا مهر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (برای رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت) نیز اقدام نمایید.

در صورتی که دانشنامه ارشد دانشگاه آزاد و سایر مقاطع در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی بعد ازسال 88 صادر شده باشد دارای هولوگرام سازمان مرکزی است و دیگر نیازی به مراجعه به سازمان مرکزی نیست اما همچنان شما باید نسبت به دریافت مهر و امضاء واحد علوم پزشکی یا مهر وزارت بهداشت (برای رشته‌های پزشکی) اقدام نمایید.

مدت زمان تایید دانشنامه و ریزنمرات برای گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد ممکن است زمانبر باشد
  • مدت زمان صدور دانشنامه دانشگاه آزاد و همچنین گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی مختلف متفاوت است و از یک ساعت تا چند هفته متغییر است.
  • در سازمان مرکزی به‌طور معمول ریزنمرات طی سه یا چهار ساعت تأیید و امضا می‌شود.
  • مدت زمان تأیید دانشنامه حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه زمان می‌برد تا ممهور به مهر برجسته شده و امضا شود. البته برای مدارک جدیدی که هولوگرام دارند این تأیید مورد نیاز نیست.
  • بعضی‌ از دانشگاه‌ها ریزنمرات را داخل پاکت مهر و موم قرار مي‌دهند و برای مراجعه به سازمان مرکزی و گرفتن تأيیدات لازم تحویل دانشجو می‌دهند که چند ساعت تا 1 روز بیشتر طول نمی‌کشد.
  •  بعضی‌ از واحد‌های دانشگاهی‌ ریز نمرات را تحويل دانشجو نمی‌دهند و خودشان به سازمان مرکزی ارسال می‌کنند و بعد از تأیید شدن به واحد دانشگاهی‌ برگشت داده می‌شود که بسته به پیگیری‌ها و شهر واحد دانشگاه
    و … تقریبا 20 الی‌ 40 روز طول می‌کشد.

آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد با توجه به آنچه به طور کامل توضیح داده شد کار زمانبری است. درصورتی‌که خودتان امکان انجام و پیگیری امور آزاد سازی و گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد یا گرفتن دانشنامه و تأیید دانشنامه دانشگاه آزاد را ندارید، این فرایند را با خیال راحت به سامانه کمک حال بسپارید.

گرفتن مدرک از دانشگاه آزاد محل تحصیل خود، در هرکدام از واحدهای دانشگاهی که باشد را به کمک حال بسپارید. تیم حرفه‌ای ما با اشراف کامل درباره نحوه دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد این کار را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهند.

در هر شهر یا استانی که هستید می‌توانید از خدمات کمک حال استفاده کنید.

نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد چگونه است؟

برای استعلام مدرک تحصیلی به‌صورت آنلاین متقاضیان باید به سامانه درخواست دانشنامه دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

مدت زمان تأیید مدارک توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد چقدر طول میکشد؟

تایید مدارک توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد 3 تا 4 ساعت بیشتر طول نمیکشد.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

شما وارد سامانه استعلام آنلاین دانشنامه دانشگاه آزاد شده و در قسمت استعلام دانشنامه درخواست خود را ثبت نمایید.

اگر برای آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد و گرفتن اصل مدرک و تأیید دانشنامه دانشگاه آزاد خود نیاز به کمک متخصصین کمک حال دارید خوشحال می‌شویم سؤالات‌تان را پاسخ دهیم.


14,دی,1399               30 دیدگاه        98,592 بازدید

30 پاسخ به “مراحل گرفتن اصل مدرک دانشگاه آزاد 1403”

  1. امير گفت:

    سلام ايا ادرس ايميل دانشگاه ها از خارج از كشور مسدود است؟
    منظور اگر ايميلي از هارج از كشور باشد توسط پست الكترونيكي دانشگاها قابل دريافت است يا خير؟

  2. پوریا گفت:

    سلام ، آیا جهت آزاد سازی دانشنامه ارشد از دانشگاه آزاد باید حتما هزینه بپردازیم ؟ چون گفتن که باید به ازای هر نیم سال ، نصف شهریه رو بپردازید تا دانشنامه جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور رو آزاد کنن !

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت دانشنامه دانشگاه آزاد احتیاج به پرداخت هزینه نیست

  3. آزاده گفت:

    سلام،چطور کد تایید سازمان مرکزی را به دست بیارم؟

  4. سارینا گفت:

    سلام من مشهد هستم و تمام کارامو انحام دادم و مدرک موقت و گرفتم فقط اینکه خیلی عجله دارم برای مدارک اصلی و ریز نمرات میگن ۳ماه طول میکشه بیاد باز ریزنمرات و بخوان بفرستن تهران مهر رسمی بشه ۱ ماه دیگ طول میکشه چیکار کنم🥲

  5. رضا گفت:

    سلام من سال ۱۳۸۲ ریزنمراتم ودانشنامه ام دارای مهروشماره اداره فارغ التحصیلان رابه وزارت خارجه درمشهدبردم وپشتش مهروتاریخ زدن که برای ترجمه منعی نداردوآن زمان دارالترجمه در چندنسخه ترجمه کرد ولی برای مهاجرت بدلایلی منصرف شدم ودهسال ازترجمه گذشته الان قصدمهاجرت دارم مهروزارت خارجه پشت دانشنامه هست که برای ترجمه منعی نداره آیابایدبرای هولوگرام دارکردن دانشنامه به تهران مراجعه کنم یانیازنیست؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر نیاز به هولوگرام باشد دارالترجمه حتما به شما اطلاع میدهد که اینکارا انجام دهید.
      در صورت نیاز به پیگیری و اقدام در تهران کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  6. آرزو موذنی گفت:

    سلام.چقدر به کمک حال میشه اطمینان کرد؟؟
    من میخوام مدرک کاردانی رو بگیرم آیا میشه کمک حال اینکار رو برای من انجام بده؟؟بهش مدارک من رو میدن؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله در خدمتتون هستیم. کمک حال از شرکت های زیر مجموعه مرکز رشد دانشگاه امیرکبیر است و از شرکت های صنایع خلاق که فعالیت های اداری و دانشگاهی را پیگیری میکند. در صورت تمایل با شماره 02191070028 تماس بگیرید

  7. محمد ساعدی گفت:

    سلام وقتتان بخیر تمنا میکنم جوابمو بدین
    بنده دانشجوی غیر ایرانی هستم تمام کارهای تسویه حساب وفارغ التحصیلی را انجام دادم وفقط گواهی موقت صادر شد والان دو ماه است میگن که دانشنامه نیامده . یعنی دانشنامه را با پیک میفرستن سازمان ؟ درصورتیکه نوشته بودین یکی دو ساعت بصورت انلاین تایید میشه ؟
    من الان چکار کنم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      پروسه صدور مدرک تحصیلی زمانبر است و بسته به شرایط دانشگاه شما بین 4 الی 6 ماه زمان میبرد.

  8. دانش گفت:

    سلام
    من دانشنامه و ریز نمرات خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گرفتم و ترجمه کردم .
    حالا برای تاییدیه نیاز به تاییدیه تحصیلی دارم و اتباع هستم کد ملی ندارم و زمانیکه وارد سایت میشم بخاطر تاییدیه تحصیلی می‌گوید کدملی را درست بنویسید.
    من چی باید کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق وزارت امور خارجه و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پیگیر این مورد بشید.
      در صورتی که امکان مراجعه و پیگیری را ندارید کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون شود. تماس با 02191070028

  9. Koko گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی دانشگاه ازاد ترم سه هستم
    بعد وقتی میخواستم ثبت نام کنم برا دانشگاه ۶قطعه عکس دادم برا ثبت نام الان همش استرس دارم که وقتی فارغ تحصیل شدم همون عکسارو بزنن رو مدرکم
    برای فارغ تحصیلی عکس جدید میخواد یا همون عکسا رو که برای ثبت نام دادم میزنن رو مدرک؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای کارهای فارغ التحصیلی که مراجعه میکنید میتوانید عکس های جدید به دانشگاه ارائه بدید.

  10. آرمان گفت:

    سلام من مدرک موقت دارم ولیتا صادر شدن مدرک تحصیلی از سازمان مرکزی زمانبره
    خواستم سریعتر به مدرک تحصیلی برسم راهش چیست ؟
    زمان صدور مدرک موقت تیر ماه میباشد ولی زودتر اجتیج به مدرک اصلی دارم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    تشکر

  11. Maryam گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ریزنمرات خودمو از دانشگاه گرفتم و دوساله که فارغ التحصیل شدم ولی هنوز اقدامی به گرفتن مدرک اصلی کارشناسی نکردم آیا جریمه میشم یا باید هزینه ایی پرداخت کنم?

  12. سلطانی گفت:

    چرا نمیتونم پیامی ثبت کنم

  13. سلطانی گفت:

    من سال ۹۳ ارشد علوم تحقیقات قبول شدم ولی چون مدرک کارشناسیم آماده نبود مدرک موقت دادم. بعد انتقالی گرفتم و از ترم بهمن همون سال اومدم دانشگاه ازاد مشهد. ولی مدارکم علوم تحقیقات موند. الان فارغ التحصیل شدم و حتی دانشنامه و ریزنمرات ارشدمو گرفتم. ولی برای گرفتن دانشنامه ارشد میگن باید گواهینامه موقت که علوم تحقیاته رو بیارم. راهی هست که بدون مراجعه به دانشگاه علوم تحقیقات تهران بتونم گواهینامه موقت یا دانشنامه رو بگیرم؟؟

  14. سلطانی گفت:

    سلام‌. من سال ۹۳ ارشد علوم تحقیقات قبول شدم ولی چون مدرک کارشناسیم آماده نبود مدرک موقت دادم. بعد انتقالی گرفتم و از ترم بهمن همون سال اومدم دانشگاه ازاد مشهد. ولی مدارکم علوم تحقیقات موند. الان فارغ التحصیل شدم و حتی دانشنامه و ریزنمرات ارشدمو گرفتم. ولی برای گرفتن دانشنامه ارشد میگن باید گواهینامه موقت که علوم تحقیاته رو بیارم. راهی هست که بدون مراجعه به دانشگاه علوم تحقیقات تهران بتونم گواهینامه موقت یا دانشنامه رو بگیرم؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید به کمک حال وکالت بدهید تا به جای شما پیگیر کارتان شوند. با شماره 02191070028 تماس بگیرید راهنمایتان میکنند.

  15. علیرضا گفت:

    شما شماره تماس در تلگرام یا واتساپ هم دارد که بشود با شما تماس گرفت؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر .بله میتونید با شماره تماس +989331629351 از طریق تلگرام و واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

  16. مدیر سایت گفت:

    سلام وقت بخیر .بله میتونید با شماره تماس +989331629351 از طریق تلگرام و واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

  17. حمید رضا گفت:

    سلام ببخشید شما میتونین خودتون مدرک منو ثبت کنین

  18. رضائی گفت:

    سلام من فارغ تحصیل واحد تهران مرکز در مقطع کارشناسی ام . فقط یک گواهی گرفته ام ویک بار مفقود شد . دوباره که جهت اعلام مفقودی رفتم پس از چند سال باز همان گواهینامه را به من داده آمد با تغییر در قسمت درج نمره و رتبه قبولی، با توجه به این مورد و اینکه برای خارج این را ایراد گرفته ، چگونه شما میتوانید این مشکل را حل نمایید

  19. الهام گفت:

    سلام در صورتی که فرم تسویه حساب فارغ التحصیلی مفقود شده باشه دانشگاه همون فرم رو بهمون میده؟یعنی تو سیستم ثبت شده؟چون بنده همه ی کاراش رو انجام دادم ولی الان اون فرم تسویه حساب رو ندارم باید دوباره از اول فرم بگیرم و از اول امضاهارو دوباره جمع آوری کنم؟ یا همون که امضا شده رو بهم تحویل میدن؟ممنونم میشم جواب بدید.
    دانشگاه آزادم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر فرم تسویه حساب از سمت شما گم شده باشد از ابتدا بایستی تمام امضاها گرفته شود و اقدام کرد برای انجام امور تسویه حساب
      در صورتی که خودتون امکان اینکارو ندارید کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتون شود میتوانید با شماره 02191070028 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.