سیر تا پیاز ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو را از کمک حال بخواهید


در این مقاله با نحوه ثبت‌نام کارت سوخت و مراحل پیگیری کارت سوخت خودرو صفر، المثنی و… آشنا خواهید شد. کارت سوخت خودرو ابزاری است که در دوران سهمیه بندی بنزین شهروندان ایرانی به‌وسیله آن می‌توانند از طریق نازل‌های موجود در جایگاه سوخت، اقدام به سوخت گیری وسیله نقلیه خود کنند.

در این مطلب می‌خوانید:

سامانه پیگیری کارت سوخت خودرو

این روزها طبق اعلان دولت مبنی بر استفاده دوباره از کارت سوخت خودرو، بازار ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو بسیار داغ است. افرادی که کارت سوخت خودرو ندارند، برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام به درخواست المثنی کارت سوخت نمایید. افرادی که از کارت سوخت خودروی خود بی‌خبر هستند می‌توانند از طریق سامانه زیر پیگیری کارت سوخت را انجام دهند:

سامانه پيگيری وضعيت کارت هوشمند سوخت خودرو

مطابق شکل زیر، در این سامانه در سایت پلیس +10، با وارد کردن پلاک خودروی خود وضعیت کارت سوخت هوشمند خودروتان را پیگیری کنید:

” همچنین می‌توانید از طریق سامانه پلیس من کارت سوخت هوشمند خودر را پیگیری نیز پیگیری نمایید .

پیگیری کارت سوخت خودرو از طریق پیامک

طبق گفته درگاه خدمات الکترونیک نیروی انتظامی، برای پیگیری کارت هوشمند سوخت، کافيست شماره وی آی ان (VIN) را به شماره 1101202040 پیامک کنید. در صورتی که قالب و ساختار مشخص شده در اين راهنما را در نوشتن شماره VIN در پيام کوتاه رعايت کنید، سيستم نرم‌افزاری به‌طور خودکار در همان لحظه پاسخ شما را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل رفع توقیف و فک رهن خودرو را از کمک حال بخواهید

پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت

براي استعلام کارت هوشمند موتورسيکلت بايد ابتدا حرف M و سپس ستاره و بعد شماره VIN موتور سيکلت خود، موجود در پشت کارت موتور را وارد نماييد.
به‌عنوان مثال: M*IRKV91MN5O3685988

پیگیری کارت سوخت خودرو

برای استعلام کارت هوشمند خودرو بايد ابتدا حرف V و سپس ستاره و بعد شماره VIN خودرو، موجود در پشت کارت خودرو را وارد نماييد.
به‌عنوان مثال: V*IRPC90VV5I9658742

بیشتر بخوانید: پیگیری کارت خودرو برگشتی و سیر تا پیاز برگ سبز و کارت خودرو

ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو المثنی

اگر در حال حاضر به هر دلیلی کارت خودروی خود را در دست ندارید، باید مجددا اقدام کنید. اگر کارت خودرو شما مفقودیست باید اقدام به ابطال کارت خودروتان و تهیه المثنی کنید (در حال حاضر ابطال کارت مفقودی بین ۱۲تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد).

ثبت نام کارت سوخت هوشمند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، درباره مدت زمان صدور کارت سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر فرایند صدور کارت سوخت و تحویل آن به متقاضی بین ۴۰ روز تا دو ماه طول خواهد کشید و طی این مدت کارت سوخت به دست متقاضیان می‌رسد. همچنین متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت جهت پیگیری کارت خود ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. سپس در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند. یا جهت (پیگیری کارت هوشمند سوخت از طریق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران) تماس حاصل فرمایید.

تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت هوشمند

با چند کلیک، به صورت رایگان، می‌توانید کارت‌های بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کنید. بنا به گفته روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی به شرح زیر می‌باشد:

  • شماره تلفن همراه به نام مالك وسيله نقليه.
  • كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كدملی و تاریخ تولد ساير اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و
    نام‌خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به‌صورت خودكار نمايش داده می‌شود).
  • انتخاب يكی از شماره‌های كارت بانكی متقاضی كه به‌صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات اين بخش
    به نمايش در می‌آيد.
  • اطلاعات شناسايی وسيله نقليه (شماره هشت رقمی مندرج در ذيل باركد پستی پشت كارت خودرو
    متقاضی) یا شماره VIN.

شماره VIN

شماره یا کد VIN، رشته‌ای 17 حرفی از اعداد و حروف است و به معنی شماره شناسایی خودرو است. یکی از موارد استفاده کد VIN زمانی‌ست که خودرو برای اعمال تغییراتی از سوی سازنده به کارخانه فراخوانی شده یا حتی دزدیده می‌شود. یا موقعی که نیازمند تعویض قطعه ای در خودرو هستید به این کد نیاز دارید. این کد مانند اثر انگشت است و در هیچ دو خودرویی مشابه هم نیست. این کد را در جایی برای خود محفوظ نگه دارید.

بیشتر بخوانید: کمک حال به جای شما امور شخصی شما را انجام می‌دهد!

ثبت‌نام کارت سوخت خودرو

روش‌های ثبت نام کارت سوخت به شرح ذیل می‌باشد:

  1. ثبت نام از طریق دفاتر پلیس + ۱۰
  2. ثبت نام در سایت دولت همراه
  3. ثبت نام از طریق اپلیکیشن دولت همراه
  4. ثبت نام از طریق کد دستوری *۴#

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز سایت ثبت نام یارانه ، جدا کردن یا تغییر سرپرست خانواده

>> ثبت نام حضوری کارت سوخت

مالكان وسايل نقليه كه به هر دليل نتوانند اطلاعات خود را اینترنتی ارسال نمايند و یا تمایلی به ثبت نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشتركين پليس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارك قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور كارت المثنی سوخت اقدام نمايند.

>> ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت

نکته مهم : در حال حاضر تنها مرجع اطلاع رسانی درباره اخبار و اطلاعیه‌های رسمی مربوط به کارت هوشمند سوخت، سایت شرکتی ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نشانی niopdc.ir است. 

مراجعه به سامانه دولت همراه و ثبت‌نام غیر حضوری کارت سوخت:

ابتدا باید وارد سامانه دولت همراه شده و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. سپس اطلاعات وسیله نقلیه و در نهایت اطلاعات کارت بانکی وارد می‌شود.توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه می‌بایست با نام و کدملی مالک خط، ثبت شده باشد در غیراین‌صورت ثبت نام انجام نخواهد شد. در کلیه مراحل ثبت نام سامانه پیگیری کارت سوخت هویت شخصی، وسیله نقلیه و کارت بانکی تایید شود و با یکدیگر تطابق داده شوند.

پیگیری کارت سوخت خودرو از طریق سامانه دولت همراه انجام می شود-ثبت‌نام کارت سوخت

بعد از زدن دکمه ورود، کدفعالسازی برای شما پیامک می‌شود.

پیگیری کارت سوخت خودرو از طریق اپلیکیشن دولت همراه هم انجام می شود.-

در این مرحله پیامکی مبتنی بر تایید اطلاعات هویتی شما از طریق ثبت احوال برای شما پیامک می‌شود.

پیگیری کارت خودرو سوخت

بعد از زدن دکمه تایید پیامک تایید اطلاعات وسیله نقلیه برای شما پیامک می‌شود. در نهایت لیستی از کارت های بانکی شما به شما نشان داده می‌شود. کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید. در آخر، پيامی مبنی بر تاييد عمليات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسيد كه تنها به منزله پايان مراحل ثبت نام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز آنچه درباره سهام عدالت بدانید سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

اپلیکیشن دولت همراه کارت سوخت

جهت استفاده از اپلیکیشن دولت همراه، همچنین نسخه اندروید اپلیکیشن دولت همراه جهت دریافت کارت سوخت بانکی را می‌توانید از  کافه بازار، مایکت، ایران اپس، چارخونه، اول مارکت، پارس هاب و برای نسخه IOS از سیب اپ و اپ استور دانلود کنید. همین مراحل را در گوشی موبایل خود دنبال کنید و منتظر پیام تایید عملیات ثبت نام باشید.

ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو با اپلیکیشن دولت هماره امکان پذیر است

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز ثبت نام اینترنتی در بورس اوراق بهادار با کمک حال

استفاده از کد دستوری #۴*

مطابق شکل زیر می‌تواند با گرفتن این کد دستوری و انتخاب عدد 2 که برای کارت سوخت خودرو ثبت نام کنید. از طریق این سامانه می‌توانید اطلاعات هویتی خود را بررسی کنید و خودروی جدیدی را ثبت کنید.

پیگیری کارت سوخت خودرو با کد دستوری ussd- ثبت‌نام کارت سوخت

کمک حال به کمک شما می‌آید!

در صورت عدم توانایی برای مراجعه، کمک حال می‌تواند به نیابت از شما پیگیر امور اداری و گرفتن کارت سوخت شما باشد. برای ثبت درخواست خود کمک در انجام امور اداری خود را ثبت کنید یا با شماره پشتیبانی (09331629351) تماس بگیرید.

امکان لغو یا ویرایش اطلاعات در پیگیری کارت سوخت المثنی

ویرایش اطلاعات کارت سوخت المثنی

در پیگیری کارت سوخت خودرو، آن دسته از متقاضیانی که لازم می‌دانند اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه دولت همراه ویرایش کنند، می‌توانند تا قبل از پایان فرصت اعلام شده با مراجعه به سامانه‌های ثبت نام اقدام کنند.

لغو دریافت کارت سوخت المثنی

متقاضیان پیگیری کارت سوخت المثنی که روزهای گذشته در سامانه‌های دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند اما موفق به یافتن کارت سوخت خود شده‌اند نگران نباشند. امکان لغو یا ویرایش اطلاعات در پیگیری کارت سوخت از راه‌های زیر امکان‌پذیر است. در صورت لغو درخواست کارت المثنی، امکان احیاء و استفاده مجدد از کارت اصلی میسر است. چنانچه درخواست کارت سوخت المثنی ثبت شد، کارت سوخت اولیه مالکان خودرو و موتورسیکلت ابطال و کارت المثنی صادر خواهد شد.

پیگیری کارت سوخت برای استفاده از بنزین الزامی است-

نکات قابل توجه در ثبت‌نام و پیگیری کارت سوخت خودرو

  • با توجه به محدودیت در دسترسی به سامانه از خارج از کشور، جهت اتصال به سامانه و جلوگیری از
    اختلال احتمالی، لطفا هر گونه اتصال VPN دستگاه خود را غیرفعال نمایید.
  • مالكان دارای بيش از يك دستگاه خودرو و موتورسيكلت که فاقد كارت سوخت هستند، باید به ازای هر
    وسیله یک بار ثبت‌نام کنند. به این ترتیب که بايستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو يا
    موتورسيكلت، با یک کارت بانکی دیگر تكرار كنند.
  • مالكان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسيكلت، به منظوردريافت كليه خدمات
    مربوط به كارت سوخت از جمله درخواست صدور كارت المثنی، می‌بايست همانند گذشته صرفا با مراجعه‌به دفاتر خدمات مشتركين پليس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمايند.
  • کارت هوشمند سوخت از ضریب امنیت بسیار بالایی برخوردار است، امکان کپی و جعل آن وجود ندارد.

ثبت نام کارت سوخت خودرو صفر

خودروهای نو نیازی به تهیه کارت سوخت هوشمند ندارند!

  • اطلاعات خودروهای نوشماره یا تعویض پلاک قدیمی به پلاک (منطقه ای) ایران در هنگام صدور کارت شناسائی خودرو از طریق راهور ناجا جهت صدور کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود و نیاز به ثبت نام نمی‌باشد.

ثبت‌نام کارت سوخت موتورسیکلت

موتورسیکلت‌های نو نیازمند به تهیه کارت سوخت هوشمند هستند؟!

  • موتورسیکلت های نو شماره با مراجعه به دفاتر خدمات امور کارت، بر اساس ارائه مدارک شناسایی مالک و موتورسیکلت پس از ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت جدید اقدام می‌گردد.

آخرین به‌روزرسانی: 18/ 04/ 1400


20,آذر,1397               45 دیدگاه        32,951 بازدید

45 پاسخ به “سیر تا پیاز ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو را از کمک حال بخواهید”

  1. علی گفت:

    سلام،من پلاک ماشین را ۱۱/۱۶ تعویض کردم ،کارت ماشین را ۱۱/۲۵ درب منزل از پست تحویل گرفتم یعنی بعد از ۹ روز،با تشکر از راهنمایی و رانندگی

  2. ابوالحسن گفت:

    سلام پلاک ماشین بنامم نیست خیلی وقته گرفتمش قولنامه و بیمه بنامم هست خیلی میرم پلاکا عوض کنم ولی صاحب پلاکا رو نمیتونم پیدا کنم شماره و ادرسش عوض شدن فعلا برای ثبت نام کارت سوختش چکار کنم تشکر از راهنماییتون

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام دوست عزیز. متاسفانه برای دریافت کارت سوخت باید پلاک خودرو به نام شما باشد. یا از طریق فردی که پلاک خودرو به نام وی است اقدام کنید.

  3. علی گفت:

    سلام
    برج۲سال۹۷یه خودروتهیه کردم باپلاک جدید،امامتاسفانه کارت سوختش ازطریق پست ارسال نشده برام،بایدچکارکنم؟

  4. فا گفت:

    سلام من در سامانه خدمات دولت ثبت نام کردم ولی الان برای پیگیری میزنم پیام اینکه اطلاعات شما وجود ندرد را دریافت میکنم باید چکارکنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. از مرورگر دیگه ای استفاده بکنید مطمئن بشید فیلترشکن شروع نباشه. در نهایت سعی کنید یا پشتیبانی سایت تماس بگیرید یا به اونها ایمیل بزنید. انشالا مورد شما حل بشه.

  5. علی حسینی گفت:

    سلام. من کارت سوختم بنام صاحب قبلی موتوره. توی جایگاه سوخت ک زدم نوست کارت را بصورت صحیح وارد کنید؟
    حالا باید چه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .مجموعه کمک حال متاسفانه تخصصی در رابطه با سوال شما نداره. ایام به کامتون.

  6. جلال گفت:

    کارت سوخت به نامم نیست…به نام مالک قبلیه…منم نمیشناسمش و کد ملیش رو در اختیار ندارم…الان برای رمز کارت سوختم چیکار باید بکنم

  7. مهدی گفت:

    سلام من برج ۲ تعویض پلاک کردم ولی هنوز از کارت ماشینم خبری نیست توی سایت هم برا پیکیری میزنم میگه از ناجا چیزی به اداره پست ارسال نشده

  8. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه موتور پلاک قدیمی دارم میخواستم ببینم میتونم کارت سوخت واسش بگیرم یا ن؟
    اگه میتونم راه و روشش لطف کنید ممنون میشم

  9. عبدالله حسين بر گفت:

    س ماشين من تاکسي برون شهريه ولي60 ليتر1500توماني شارج شده چکاربايد بکنم

  10. پژمان قاسمی گفت:

    سلام
    من در خرداد ماه 98 یک دستگاه خودرو خرید کردم که مهر ماه تحویل داده شد. 6 ام بهمن ماه کارتم رفته برای صدور. چقدر زمان میبره معمولا؟
    راهی هستش که بتونم زودتر کارت سوخت رو دریافت کنم؟
    چطور پیگیری کنم؟

  11. hg گفت:

    این امکان تا 24 آذرماه 97 ، پایان مهلت ثبت نام و پیگیری کارت سوخت در دسترس خواهد بود. بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، چنانچه درخواست ثبت شده در موعد مقرر (تا ۲۴ آذر ماه) لغو نشود، کارت سوخت اولیه مالکان خودرو و موتورسیکلت ابطال و کارت المثنی صادر خواهد شد…. یکی اینو توضیح بده من نمیفهمم دیگ ازبس مطلب خوندم لدفا ادمین جان

  12. مصطفی گفت:

    سلام خودروی من قبلاً گاز سوز دستی بوده و در مدارک من عنوان هم نشده اما در کارت سوختم کلمه سی آن جی قید شده و دو گانه نیست چکار کنم ممنون

  13. احمد نظری گفت:

    سلام یه سوال داشتم من دوتا ماشین کلاسیک دارم ک بالای ۲۵ سال میباشد یکیش کارت سوخت داره و سهمیه میاد توش اونیکی هرجا اقدام کردم صادر نمیکنن براش جریان این چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، کمک حال سامانه انجام امور اداری است برای پیگیری به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  14. هادی گفت:

    سلام.من پراید وانتی خریدم که اقدام بو گرفتن کارت سوخت کرده بود.صاحب قبلی کارت سوخت رو نداد و به من گفت نیومده.من اقدام به کارت سوخت از پلیس 10کردم.الان 1هفته میگذره.از سامانه پیگیر شدنن مینویسه اطلاعات شما ثبت نشده است.چیکار باید انجام بدم.؟

  15. فرید گفت:

    سلام خسته نباشید من خودروی مدل ۹۸خریدم که کارت سوختش هنوز صادر نشده تعویض پلاک کردم خواستم بدونم به آدرس قبلیش میره یاآدرس من میاد برای ثبت نام جدیدم نمیشه چکار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      کارت خودرو به آدرسی که شما هنگام تعویض پلاک و ارائه مدارک احراز هویت به مراکز تعویض پلاک داده‌اید، ارسال می‌شود.

  16. سجاد گفت:

    باسلام کارت سوخت بنده بعد از چند ماه در باجه معطلی پست به شرکت نفت عودت داده شده است حدود ۱ماه پیش.پلیس بعلاوه ده هم نمیتواند برام درخاست المثنی دهد و میگوید فعلاکارت سوخت فعال است.تکلیف چیست

  17. ماهان گفت:

    سلام من کارت موتور و کارت سوخت موتورمو گم کردم اینترنتی میتونم ثبت نام کنم یا نه؟

  18. مهدی گفت:

    سلام من 95 تعویض پلاک کردم ولی بخاطر جابجایی خونه نتونستم کارت خودرو را دریافت کنم الان چهار ساله که دنبالش نرفتم هر کجا میرم از برگ سبز استفاده میکنم درضمن توی سایت شما یه قسمتی بود که راجب درخواست کارت خودرو بود رو پر کردم حالا نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایم کنید با سپاس فراوان

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  19. حسین خالدی گفت:

    سلام..برای من میزنه کارت سوخت فلام پلاک برای صدور ارسال شده یعنی کی بدستم میرسه؟؟۲۵روز که اقدام کردم

  20. جلیل زارع گفت:

    سلام دو ماهی است سوخت ما خود به خود کم میشه از کجا باید پی گیری کنیم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، کمک حال سامانه انجام امور اداری است و کار اداری انجام می دهد. در این مورد نمی توانیم کمک تان کنیم.

  21. رضا گفت:

    سلام ببخشیدمن ماشین جدید گرفتم ازنمایندگی تو مدارک کارت سوخت نبود میکن بعد سه ماه میاد آیادرسته کارت سوخهت همراه مدارک نباشه؟؟؟

  22. peyman گفت:

    سلام من ماشین خریدم رفتم تعویض پلاک کاراشو کردم الان برای کارت سوخت چرا نمی تونم ثبت نام کنم باید چیکار کرد پلیس +10 میگه نمیشه تکلیف چی باید چیکار کنم کارت سوخت خوده ماشین هست کدینگ شده رفتم جایگاه خطا میزنه خطا 25 باید چیکار کنم شرکت نفت هم میگه فعلا سایت بسته شده اخه این چه مملکتی هست

  23. آرمین گفت:

    سلام وقت بخیر،ببخشید من هربار ک کارت سوخت رو وارد دستگاه میکنم میگع کارت رو صحیح وارد کنید

  24. منصوره دادگر یگانه گفت:

    سلام.من چندبار رمز کارت سوخت را اشتباه وارد کردم.و حالا کار نمی‌کند. برای فعال کردن آن باید چه کاری انجام بدهم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کردید. برای بازیابی آن باید به همراه مدارک خودرو و مدارک هویتی به نواحی شرکت ملی پخش نفت بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.