راهنمای کامل دریافت گواهی گود استندینگ


 در‌صورتی که عضو کادر درمان هستید و قصد دارید در کشور دیگری به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهید، قطعاً برای مهاجرت به مدارک زیادی احتیاج دارید. یکی از آن مدارک گواهی گود استندینگ است.

به‌دلیل اهمیت ارائه‌ی این گواهی به گشور مورد نظرتان در این مقاله از کمک حال اطلاعات کاملی راجع‌ به دریافت گواهی گوداستندینگ نظام پزشکی و گواهی گوداستندینگ نظام پرستاری آورده‌ایم و جزئیات دریافت این گواهی را به‌طور کامل با شما در میان گذاشته‌ایم.

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

گواهی گود استندینگ (به انگلیسی: certificate of good standing) که به اختصار به آن CGS نیز گفته می‌شود، یک سند قانونی است که حسن سابقه‌ی  اعضای نظام بهداشت و درمان را مشخص می‌کند.

در واقع این سند گواهی می‌دهد که متقاضی، در زمان خدمت در کشور خود، بدهی مالی و سوء پیشینه‌ای نداشته، بنابراین صلاحیت مهاجرت و ادامه‌ی حرفه‌ی خود در کشور مقصد را دارد.

این گواهی که بر‌اساس سوابق انضباطی و مالی افراد صادر می‌شود، اطلاعات مهمی درباره‌ی حوزه‌ی حرفه‌ای فرد متقاضی ارائه می‌دهد.

این گواهی در‌صورتی رسمیت دارد که  به زبان انگلیسی و با سربرگ سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری باشد و دارای مهر این سازمان و همچنین امضای رئیس سازمان باشد.

هر متقاضی برای دریافت این گواهی باید شرایطی را داشته باشد که در زیر به بررسی این شرایط پرداخته‌ایم:

مدرک معتبر :

اولین شرطی که برای دریافت این گواهی مورد نیاز است داشتن مدرک تحصیلی در یکی از رشته‌های مرتبط با نظام پزشکی یا نظام پرستاری است.

مدت زمان اعتبار کارت عضویت :

لازم است کارت عضویت نظام پزشکی فرد متقاضی، حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین حتماً قبل از درخواست، کارت عضویت نظام پزشکی خود را برسی کنید و در صورتی که کارت عضویت شما اعتبار لازم را ندارد، جهت تمدید کارت عضویت خود اقدام کنید.

حداقل سابقه لازم در نظام پزشکی یا نظام پرستاری

طبیعتاً برای بررسی حسن سابقه کار فرد، نیاز است که مدت زمانی را در آن مجموعه مشغول به کار باشد.

به همین علت برای این که بتوانید گواهی گود استندینگ خود را دریافت کنید، باید حداقل 6 ماه سابقه عضویت در نظام پزشکی و یا نظام پرستاری را داشته باشید.

بررسی سابقه مالی:

زمانی که متقاضی درخواست گواهی گود استندینگ خود را ارسال می‌کند، نباید هیچ بدهی قبلی به سازمان نظام پزشکی و یا نظام پرستاری داشته باشد.

متقاضیان گود استندینگ نظام پزشکی می‌توانند به پروفایل خود در سازمان نظام پزشکی وارد شوند و به صورت آنلاین مبلغ حق عضویت خود را پرداخت کنند.

بررسی وضعیت سابقه انضباطی:

همانطور که گفته شد این گواهی در واقع برای این است که حسن انجام کار متقاضی را در زمان خدمت و به صورت رسمی اعلام کند.

بنابراین متقاضی نباید در طول مدت فعالیت حرفه‌ای خود هیچ گونه سوء پیشینه‌ای داشته باشد.  

 برای دریافت گواهی گوداستندینگ خود نیاز است که مدارک مشخصی را تهیه کنید تا فرایند دریافت گواهی به درستی سپری شود، این مدارک به شرح زیر هستند:

تکمیل فرم گود استندینگ:

برای دریافت گواهی گوداستندینگ خود نیاز است که فرمی که از طریق سازمان نظام پزشکی و یا سازمان نظام پرستاری به شما داده می‌شود را به زبان انگلیسی پر کنید. جهت پر کردن این فرم باید دقت داشته باشید که اطلاعات شخصی شما باید مطابق با نگارش این اطلاعات در پاسپورت شما باشد.

ارائه برگه درخواست:

این برگه به صورت دست نویس بوده و در آن نام و نام خانوادگی متقاضی و شماره نظام پزشکی و یا نظام پرستاری فرد درج می‌شود و نام کشور مقصد و همچنین نهاد دریافت کننده گواهی نیز باید ذکر شود.

تایدیه نداشتن سوء پیشینه یا بدهی مربوط به حق عضویت سالانه:

همانطور که در شرایط دریافت گواهی گوداستندینگ نظام پزشکی و گواهی گوداستندینگ نظام پرستاری گفته شد، فرد متقاضی نباید بدهی و سوء پیشینه‌ای داشته باشد. بنابراین باید نامه عدم سوء پیشینه و نامه عدم بدهی حق عضویت سالانه از سوی نظام پزشکی شهرستان محل خدمت را به همراه داشته باشد.

تصویر کارت نظام پزشکی یا پرستاری :

این کارت باید دارای تاریخ معتبر بوده و توسط نظام پزشکی شهر مربوطه برابر با اصل قرار بگیرد.

نمونه گواهی

تاییدیه پرداخت هزینه

برای دریافت گواهی باید هزینه‌ای را به سازمان مربوطه پرداخت کنید و رسید هزینه را به همراه داشته باشید.

مدارک هویتی (شناسانامه، کارت ملی )

پاسپورت معتبر

گواهی گود استندینگ توسط دو بخش مهم از نظام  بهداشت و درمان ارائه می‌شود. در واقع درخواست شما مطابق با این که حرفه شما زیر مجموع کدام سازمان است متفاوت خواهد بود بنابراین سعی می‌کنیم هر کدام را به تفصیل توضیح دهیم:

  • دریافت گواهی گود استندینگ نظام پزشکی(medical council)
  • دریافت گواهی گود استندینگ نظام پرستاری(nursing Organization)

همانطور که گفته شد، یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به اغلب کشور‌ها، داشتن گواهی گود استندینگ نظام پزشکی است. افرادی که در حرفه‌های زیر مشغول به فعالیت هستند، در‌صورت نیاز به دریافت این گواهی، باید درخواست خود را به سازمان نظام پزشکی بفرستند:

  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندان پزشکی
  • متخصصان
  • مامایی

بنابراین می‌توانیم به‌طور کلی بگوییم تمام پزشکان و متخصصان حوزه‌ی درمان که نام آن‌ها در سازمان نظام پزشکی کشور ثبت شده است، می‌توانند جهت دریافت گواهی خود به این سازمان رجوع کنند.

همان‌طور که در شروط دریافت نیز گفته شد، یک متخصص حوزه‌ی درمان به شرطی گواهی خود را دریافت می‌کند که هیچ‌گونه بدهی سالیانه به سازمان نظام پزشکی نداشته باشد و هیچ‌گونه سوء‌پیشینه‌ای نیز در سابقه‌ی کاری او ثبت نشده باشد.

نمونه گواهی گود استندینگ نظام پزشکی

در زیر یک نمونه را برای شما آورده‌ایم تا با جزئیات درج شده در آن بیشتر آشنا شوید:

گواهی گود استندینگ نظام پزشکی

اعضای نظام پرستاری شامل پرستاران، کارشناسان هوشبری، کارشناسان اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی می‌توانند برای دریافت گواهی گود استندینگ خود به نظام پرستاری مراجعه کنند.

این گواهی نیز مانند مورد قبلی، در‌صورتی به اعضای نظام پرستاری داده می‌شود که در سابقه‌ی کاری خود هیچ‌گونه بدهی و سوء‌پیشینه‌ای نداشته باشند.

برای مثال اگر پرستاری قصد مهاجرت داشته باشد و کشور مقصد گواهی گود استندینگ نظام پرستاری را به‌عنوان مدرک مورد نیاز خود اعلام کرده باشد، در‌صورتی که پرستار در زمان خدمت خود در ایران مورد انضباطی داشته باشد و این مورد در پرونده‌ی کاری او ثبت شده باشد نمی‌تواند به کشور مورد نظر خود مهاجرت کند.

برای دریافت آن باید با فرایند درخواست آن آشنایی داشته باشید و مراحل آن را با دقت دنبال کنید:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ضمیمه کردن تمامی مدارکی که برای دریافت گواهی نیاز است.
  • پرداخت هزینه‌ی گود استندینگ
  • ارسال مدارک چاپی به سازمان

برای انجام هرچه سریع‌تر و بهینه‌تر مراحل گرفتن گواهی خود می‌توانید روی کمک حال حساب کنید و با خیالی آسوده به سایر کارهای خود برسید.

این گواهی‌ها به مدت 6 ماه اعتبار دارند. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید باید برنامه‌ریزی شما برای مهاجرت به‌نحوی پیگیری شود که از زمان دریافت آن بیش از 6 ماه نگذرد.

اگر به هر دلیلی وقت یا حوصله‌ی انجام پروسه‌ی دریافت این گواهی را ندارید. ما در کمک حال تمام این پرسه را انجام می‌ دهیم.
شما کافی است فقط با مراجعه به بخش انجام امور اداریِ سایت کمک حال و پر کردن یک فرم، با صرف زمان کوتاهی گواهی گود استندینگ خود را در آدرس مورد نظر دریافت کنید

سخن آخر
 اگر در فرایند مهاجرت، تمام مدارک لازم را از پیش بدانید و بتوانید در زمان مشخص مدارک لازم را تهیه کنید، فرایند مهاجرت شما با خیالی آسوده خواهد بود. همان‌طور که دیدید، دریافت گواهی نظام پزشکی و نظام پرستاری چندان پیچیده نیست (مخصوصاً اگر آن را به کمک حال بسپارید) و تنها کافی است بدهی مالی به سیستم و سوء‌پیشینه نداشته باشید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که، به مدت زمان اعتبار آن نیز توجه داشته باشید.


گواهی گود استندینگ چیست؟

یک سند قانونی است که حسن سابقه‌ی  اعضای نظام بهداشت و درمان را مشخص می‌کند.

آیا کمک حال در این زمینه هم خدمتی ارائه می‌دهد؟

بله کافی است فرم درخواست امور اداری در کمک حال را تکمیل کنید.

آیا در این مقاله جزئیات دریافت گواهی گود استندینگ برای پرستاران هم توضیح داده شده است؟

بله. به‌طور کامل.

آیا برای مهاجرت دریافت این گواهی الزامی است؟

بله.


20,اردیبهشت,1403               بدون دیدگاه        37 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.