سیر تا پیاز پیگیری کارت خودرو ، مدارک ماشین و برگ سبز خودرو با کمک حال


در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل پیگیری کارت خودرو برگشتی و برگ سبز خودرو آشنا کنیم. کارت خودرو کارتی است که تمام اطلاعات و مشخصات خودرو مانند: شماره پلاک، شماره VIN، نوع و مدل خودرو، رنگ و مشخصات فنی خودرو و همچنین مشخصات مالک خودرو از قبیل نام، کد ملی، نام پدر و کدپستی است. کارت ماشین نشان‌دهنده مالکیت شما است که باید تا زمان استفاده از خودرو خود به‌همراه داشته باشید.

در این مطلب می‌خوانید:

پیگیری کارت خودرو

اگر از اون دسته از افرادی هستید که پیگیری کارت ماشین برایتان مشکل ساز شده ویدئو زیر را تماشا کنید. بنا به طولانی شدن مدت زمان صدور کارت خودرو و موارد زیادی که به سایت کمک حال ارجاع داده شده این ویدئو تهیه شده است. در این ویدئو سعی کردیم قدم قدم تمام مراحل پیگیری کارت خودرو را انجام داده و مشکل رهگیری کارت خودرو رو بررسی کنیم. با کمک حال همراه باشید!

جهت ثبت درخواست پیگیری کارت خودرو و موتورسیکلت دکمه زیر را کلیک کنید:

علت نیامدن کارت خودرو

1- تاخیر در ارسال کارت ماشین

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط تیم کمک حال، صدور و ارسال کارت خودرو با تاخیر چند ماهه مواجه شده و در صورت نبود اطلاعات پیگیری کارت خودرو شما در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، حاکی از این است که کارت خودرو شما هنوز صادر نشده است و باید تا صدور کارت صبور باشید.

2- برگشت خوردن کارت خودرو

بعد از خرید خودرو، کارت و سند خودرو از طریق پست به در منزل مالک خودرو ارسال می‌شود. به گزارش اخبار خودرو به نقل از واحد مرکزی خبر، سرهنگ منوچهر روحی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم مرکز تعویض پلاک به‌روزرسانی نشانی مالکان خودرو است، افزود: برای تکمیل و تصحیح بانکِ اطلاعاتی راهور، کارت و سند خودروهای صفر، به‌صورت پستی به منازل مالکان ارسال می‌شود تا احراز سکونت شوند. در صورت نبودن مالک در منزل کارت خودرو برگشتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو را از کمک حال بخواهید

پس بهتر است که متقاضیان محل سکونت خود را به‌صورت شفاف و واضح در سایت پلیس راهور ناجا  ذکر کنند. بعضی از متقاضیان، آدرس محل سکونت را به اشتباه اعلام می‌کنند و منجر به بر گشت کارت ماشین می‌شود. در این بین متاسفانه عده ای از مالکان خودرو هم، نشانی محل سکونت را اشتباه می‌دهند که در صورت بروز حادثه‌ای توان دسترسی به آنها نباشد.

کارت خودرو کارتی است که مشخصات مالک خودرو و مشخصات وسیله نقلیه درآن قید می‌شود. -پیگیری کارت خودرو- کارت خودرو برگشتی

اصلاح آدرس و مشخصات مالک خودرو

 کسانی که مشخصات خود در هنگام ثبت‌نام کارت خودرو اشتباه وارد کردند نگران نباشند. برای ویرایش مشخصات مالکین خودرو (آدرس و کدپستی، شماره تلفن و دیگر مشخصات مالک خودرو) از طریق سایت پلیس راهور اقدام کنید.

مدت زمان صدور کارت خودرو

برای صدور کارت خودرو، مدت زمانی حدودا ده روزه در نظر گرفته شده است و گاهی ممکن است این کارت در بازه زمانی 10 روز به دست مالک نرسد. بنابراین باید به دنبال پیگیری کارت ماشین باشید. در بعضی مواقع امکان دارد رسیدن کارت خودرو به دست مالک، حدودا تا دو ماه نیز طول بکشد.

نحوه پیگیری کارت خودرو برگشتی

کارت خودرو برگشتی سه ماه در پست می‌ماند!

در صورت عدم موفقیت پست برای رساندن کارت خودرو به مالک خودرو، چنانچه نشانی مالک خودرو صحیح باشد، اما در منزل نباشد پست موظف است سه بار این مرسوله را ارسال کند. و یا تا 3 ماه کارت خودرو برگشتی را در پست نگهداری کند تا مالک، کارت خودروی خود را تحویل بگیرد.

*اگر بعد از گذشت سه ماه یا بیشتر به هر دلیلی نتوانستید به کارت خودرو برگشتی خود برسید، نگران نباشید!

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ؛ پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق پست

اگر طی مدت زمان تعیین شده کارت خودرو را دریافت نکردید، می‌توانید از طریقسامانه رهگیری مرسولات سازمانی این مورد را پیگیری کنید. البته این سامانه امور مختلفی را پیگیری می‌کند که یکی از این موارد پیگیری کارت خودرو است. برای استفاده از این روش، در ابتدا بایستی وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید، سپس در قسمت جستجو، گزینه‌ی کارت خودرو را انتخاب کنید و با وارد کردن شماره پلاک خودرو می توانید از نتیجه پیگیری کارت خودرو مطلع شوید تا زمانی که کارت خودروی شما به دست شما برسد.

پیگیری کارت خودروی برگشتی از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی امکانپذیر است.- پیگیری کارت خودرو برگشتی

پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق پست

1- سامانه پیگیری مرسولات سازمانی

ابتدا از طریق سامانه پیگیری مرسوله سازمانی که در بالا به آن اشاره شد، رد کارت خودرو برگشتی خود را بزنید.

2- تماس با واحد ارتباط با مشتریان شرکت پست

در صورت داشتن هر گونه ابهام، سوال و نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 84470000-021 واحد ارتباط با مشتریان شرکت پست تماس حاصل فرمائید و مورد را پیگیری کنید. چون احتمال اشتباه در این سیستم ها نیز وجود دارد.

3- پیگیری کارت خودرو برگشتی با کد USSD

از طریق کد USSD زیر می‌توانید رهگیری مرسولات سازمانی خود را انجام دهید (*193#) :

پیگیری کارت خودرو از طریق کد USSD 
(193#*)

4- پیگیری صدور کارت خودرو از ناجا

در راستای پیگیری کارت خودرو برگشتی ممکن است تعدادی از افراد، موفق به دریافت کارت خودرو برگشتی از طریق پست نشوند. در این صورت بایستی چه اقدامی کرد؟ در مرحله این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا (تعویض پلاک) با ارائه مدارک نسبت به دریافت کارت و سند خودرو برگشتی خود اقدام کنند.

رهگیری مرسولات سازمانی مربوط به ناجا و پلیس + 10 را می‌توانید با شماره گیری کد USSD پیگیری کنید (#110*). بعد از شماره گیری این کد برای شما چندین گزینه نمایش داده می شود که شامل:

  1. پلیس +10
  2. خدمات راهور
  3. کلانتری
  4. پلیس آگاهی

با انتخاب گزینه 2 می‌توانید از پیگیری کارت خودرو برگشتی خود مطلع شوید و بعد از ان اقدامات لازم را انجام دهید. بعد از شماره‌گیری می‌توانید به مرحله بعد منتقل شوید و از بین خدمات قابل ارائه گزینه مورد نظر را انتخاب نمائید. خدمات متنوعی از جمله: خدمات پلیس راهور، خدمات گذرنامه، خدمات پلیس فتا و… در این سرویس ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز سایت ثبت نام یارانه ، جدا کردن یا تغییر سرپرست خانواده

5- پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

کاربران گرامی با توجه به اینکه برای پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک هیچ شماره پیامکی از سوی هیچ نهاد و سازمانی اعلام نشده است، لذا تاکید می کنیم که فقط از روش های یاد شده برای پیگیری کارت خودرو خود اقدام کنید. چنانچه از هر منبعی شماره ای برای پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک معرفی شده باشد، ابتدا به تاریخ انتشار خبر و سپس به سایت خبررسانی دقت و توجه کافی را داشته باشید.

6- پیگیری کارت خودرو برگشتی از شهرک آزمایش

در گذشته پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق شهرک آزمایش امکان پذیر بود و با تغییراتی که در بخش نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده، این امور به مراکز تعویض پلاک انتقال داده شده است.

7- کارت خودرو برگشتی از راهور (مراکز تعویض پلاک)

مرحله آخر پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق پلیس راهور انجام می شود. همان طور که گفته شد، برای این دسته از افراد طبق اعلام پلیس راهور برای پیگیری کارت خودرو برگشتی، مامور پست موظف است که تا 3 بار به آدرس اعلامی مراجعه نماید و در صورت تحویل نگرفتن به بخش معطله منتقل می شود. البته چنانچه بعد از 3 ماه نسبت به تعیین تکلیف مرسوله سازمانی اقدامی صورت نگیرد، کارت خودرو برگشتی به (مراکز تعویض پلاک) مجموعه پلیس راهور ناجا مرجوع می شود.

مراحل پیگیری کارت خودرو برگشتی شامل 8 مرحله است که مرحله آخر پیگیری کارت خودرو برگشتی در مرکز تعویض پلاک است.- کارت خودرو برگشتی

سند و کارت خودرو برگشتی

در راستای بررسی سند و کارت خودرو برگشتی اگر بعد از بررسی مدارک، چنانچه بیشتر از 6 ماه از زمان صدور نگذشته باشد، مجددا از طریق پست نسبت به ارسال آن اقدام می کنند. اما اگر بیشتر از 6 ماه از تاریخ صدور سند یا کارت خودرو گذشته باشد، پلاک قیچی می‌شود و نیاز به صدور سند و کارت خودرو جدید مطابق با پلاک جدید می‌باشد. در این صورت مالک یا نماینده قانونی وی بایستی با ارائه اسناد مالکیت و احراز محل سکونت به یکی از مراکز تعویض پلاک ، در نزدیکی محل سکونتش مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز آنچه درباره سهام عدالت بدانید سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برای پیگیری کارت خودرو برگشتی کمک حال به کمک شما می‌آید!

اگر چنانچه نسبت به پیگیری کارت خودرو برگشتی زمان کافی در اختیار ندارید، می توانید این کار را به کمک حال بسپارید تا علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، شاهد بهترین نتیجه وعملکرد هم باشید. مجموعه کمک حال با داشتن کارشناسان با تجربه در انجام امور اداری مربوط به پیگیری سند و کارت برگشتی ماشین می‌تواند به عنوان نماینده قانونی شما برای تحویل سند و کارت ماشین برگشتی شما، کمک حالِ شما باشد.

ثبت درخواست جهت پیگیری کارت خودرو و موتورسیکلت برگشتی دکمه زیر را کلیک کنید

پیگیری کارت ماشین برگشتی شما به نیابت از شما، در بسیاری موارد نیازمند داشتن وکالتنامه از جانب شماست. برای تنظیم وکالتنامه باید به نزدیک‌ترین دفاتر استاد رسمی در محله خود مراجعه کنید.

 کارت خودرو برگشتی را مالک ماشین و یا وکیل مالک خودرو میتوانند تحویل بگیرند.- پیگیری کارت خودرو برگشتی خود را به کمک حال بسپارید.
پیگیری کارت ماشین

پیگیری کارت خودرو برگشتی ؛ مدارک لازم برای دریافت کارت و سند برگشتی خودرو

مدارکی که برای دریافت سند و کارت خودرو برگشتی نیاز است در اینجا ذکر شده است. اما در مرحله اول لازم است که مالک مدارکی را جهت احراز آدرس محل سکونت خود ارائه دهد.

  1. سند مالكيت منزل مسكوني (به نام مالك وسيله نقليه)
  2. سند اجاره منزل مسكوني (به نام مالك وسيله نقليه)
  3. جواز كسب معتبر به نام مالك وسيله نقليه
  4. گواهي اشتغال به تحصيل فرزندان با ذكر آدرس محل سكونت والدين كه به تاييد آموزش و پرورش منطقه رسيده باشد.
  5. معرفي نامه از اداره محل خدمت (ويژه كاركنان دولت و نيروهاي مسلح) با ذكر آدرس محل سكونت كاركنان مزبور.
  6.  در صورت ادعاي سكونت مالك در منزل والدين، سند (استيجاري- ملكي) به نام پدر يا مادر.
  7. سند واحد مسكوني به نام همسر مالك وسيله نقليه
  8. آخرين فيش آب، برق يا گاز منزل

نحوه دریافت کارت خودرو المثنی ؛ مدارک لازم برای صدور کارت خودرو المثنی

اگر به هر دلیلی کارت ماشین گم و یا مفقود شده باشد، می‌بایست درخواست صدور المثنی دهید. برای درخواست کارت المثنی، حضور مالک خودرو یا نماینده قانونی او همراه با خودرو الزامی است. مدارک موردنیاز برای دریافت کارت المثنی:

  1. اصل مدارک شناسایی مالک خودرو شامل کارت ملی و شناسنامه (اصل وکالت‌نامه برای نماینده قانونی وی همراه با مدرک شناسایی معتبر)
  2. اصل سند مالکیت خودرو که توسط پلیس راهور ناجا صادر شده ‌است.
  3. مالک خودرو باید یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار را مبنی بر فقدان شناسنامه مالکیت خودرو درج کند و تا 10 روز پس از تاریخ انتشار آگهی، صبر کند.
  4. مالک باید در این مدت، تمام مسئولیت کشف فساد احتمالی را بپذیرد.
  5. در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه توسط مالک، ارائه گواهی مفاصاحساب اجرائیات الزامی است.
  6. واریز فیش بانکی به مبلغ تعیین‌شده به شماره حساب 0100801426004 بانک ملی بابت هزینه صدور کارت المثنی است.
  7. پرداخت هزینه پستی با مبلغ تعیین‌شده بابت ارسال کارت خودرو به آدرس مالک ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مراحل انتقال سند ملک و مدارک مورد نیاز آن

نحوه احراز محل سکونت مالکان خودرو

احراز محل سکونت خریدار خودرو با روش‌های زیر امکان پذیر است. شما با ارائه موارد زیر ثابت می‌کنید که شرایط دریافت پلاک خودرو و به تبع آن کارت و سند خودرو در شهر مورد تقاضا را دارید:

  • ارائه سند مالكيت منزل مسكونی به نام مالک وسيله نقليه به همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به
    تاریخ روز.
  • ارائه سند اجاره نامه منزل مسكونی به نام مالک وسيله نقليه (دارای كد رهگيری و هولوگرام ) به‌همراه
    یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز.
  • اصل جواز كسب معتبر به نام مالک وسيله نقليه به همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز.
  • گواهي اشتغال به تحصيل فرزندان خريدار با ذكر آدرس محل سكونت والدين كه به تائيد آموزش و پرورش
    منطقه رسيده باشد.
  • معرفي نامه از اداره محل خدمت خريدار (ويژه كاركنان دولت و نيروهاي مسلح) با ذكر آدرس محل
    سكونت كاركنان مزبور.
  • درصورت ادعای سكونت خريدار در منزل والدين، ارائه سند (ملكی، استيجاری) به نام پدر يا مادر به‌همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز.
مدارکی که برای دریافت کارت خودرو برگشتی نیاز است در درجه اول احراز آدرس محل سکونت مالک خودرو میباشد .
پیگیری کارت ماشین
پیگیری کارت خودرو

احراز محل سکونت خودرو صفر

ادامه‌ی مدارک موردنیاز جهت احراز محل سکونت مالکان خودرو صفر:

  • ارائه سند واحد مسكونی به نام همسر مالک وسيله نقليه بهمراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز معتبر به
    تاریخ روز.
  • در صورت عدم ارائه مدارك فوق الذكر بر اساس محل صدور شناسنامه به‌همراه یکی از قبوض آب، برق
    یا گاز به تاریخ روز اقدام می گردد.
  • دفترچه تامین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل اخذ کد پلاک بهمراه یکی از قبوض آب، برق یا
    به تاریخ روز
  • تایید شورای محل/ روستا برای ساکنان شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ به شهرهای دیگر
    منتقل شده و دارای محل تولد مغایر با والدین خود می باشند.
  • تایید شورای محل/ روستا برای منازل اوقافی و روستایی و همچنین نامه رسمی از ادارات عشایر و امور
    روستایی سازمان جهاد کشاورزی برای عشایر با نظر مدیر فنی.
  • درخصوص سازمان‌ها، كارخانجات، شركت‌ها، اساسنامه و بريده روزنامه رسمي كه حداكثر دو سال از
    تاريخ ثبت در روزنامه گذشته باشد و بر اساس شهرستان محل ثبت شركت با ذكر آدرس دقيق محل فعاليت
    اقدام گردد.
  • در رابطه با سازمان‌ها، كارخانجات، شركت‌ها، كه دارای شعبه و يا دفتر در ساير شهرها (به غير از
    شهري كه شركت يا كارخانه يا سازمان در آنجا به ثبت رسيده) می‌باشد، براساس مندرجات اساسنامه و
    بريده روزنامه رسمی آنها اقدام خواهد شد.

تذکر1: کارکنان مراکز تعویض پلاک ملزم به دریافت مدارک احراز سکونت به شرح فوق از مالکان می باشند
وحق هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این خصوص را ندارند.

تذکر 2: صرف داشتن پلاک آزاد امانی و یا نصبی در سامانه شماره گذاری دلیلی بر احراز محل سکونت منزل
مسکونی مالک نمی‌باشد.

کارت خودرو برگشتی با تغییر آدرس محل سکونت شما برگشت می خورد. کارت خودرو برگشتی
پیگیری کارت خودرو
پیگیری کارت ماشین

احراز محل سکونت خودرو

آدرس محل سکونت شما تغییر کرده است؟

در صورتی که به آدرس جدیدی در شهر مورد تقاضا برای پلاک خود نقل مکان کرده‌اید، برای پیگیری اصلاح اطلاعات کارت خودروی خود مدارک زیر را گردآوری کنید:

  •  حضور مالک يا نماينده قانونی ايشان به همراه خودرو جهت سير مراحل قانونی.
  • اصل مدارك شناسايي معتبر شامل كارت ملی و شناسنامه يا وكالت‌نامه برای نماينده قانونی وی به‌همراه
    مدرك شناسايی.
  • اصل سند فروش كارخانه سازنده (توليد داخل).
  • اصل سند مالكيت خودرو صادر شده توسط پليس راهور ناجا.
  • اصل كارت مشخصات خودرو.
  • مدارك احراز سكونت مالک در آدرس اعلامی
  • بیمه نامه شخص ثالث معتبر
  • برگ معاینه فنی صادره از مراکز مکانیزه مجاز برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از
    زمان تولید و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از زمان تولید آنها (بر اساس مدل) سپری شده باشد.
  • گواهي مفاصا حساب از اجرائيات در صورت عدم پرداخت وجوه جرائم معوقه.
  • واريز مبلغ 550/000 ريال نزد بانك قوامین شعبه مرزداران بابت هزينه اصلاح مشخصات خودرو از
    طریق دستگاه‌های کارت خوان مستقر در مراکز تعویض پلاک.
  • پرداخت هزينه صدور و ارسال کارت مشخصات هوشمند خودرو برابر تعرفه مصوب شرکت پست از
    طریق دستگاه‎‌های کارت خوان مستقر در مراکز تعویض پلاک.

*چنانچه ثبت اشتباهی مشخصات خودرو توسط كاركنان تعويض پلاك يا شماره گذاری باشد وجهی از مراجعه كننده دريافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز ثبت نام اینترنتی در بورس اوراق بهادار با کمک حال

پیگیری کارت ماشین ؛ سایت تعویض پلاک

جهت تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت، می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز اقدام کنید. با راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی، می‌توانید از چند روز قبل ساعت ورود خودرو را به مرکز تعیین کنید و بدون ایستادن در صف، در زمان تعیین شده وارد مرکز تعویض پلاک شوید و در باجه‌های ویژه طرح نوبت دهی اینترنتی، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.
با ورود به سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو به آدرس www.nobatdehi.epolice.ir که توسط پلیس راهور اجرائی شده است به‌راحتی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

پیگیری کارت خودرو برگشتی ؛ مراکز تعویض پلاک

لیست مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در تهران:

برای شماره گذاری و همچنین تعویض پلاک در تهران مراکزی در نظر گرفته شده است:

  • میثم: کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج-خیابان داروپخش خیابان روز دارو (۱۱–۴۴۹۸۶۰۰۰)
  • خاوران: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران-بعد از سه راه خاورشهر (۳۳۸۵۱۳۳۲)
  • الغدیر: یافت آباد-بلوار الغدیر-خیابان اکبرحسینی (۶۶۱۳۳۶۹۳)
الغدیر یکی از مراکز تعویض پلاک برای پیگیری سند و کارت خودرو برگشتی است. 
پیگیری کارت ماشین
  • یادگارامام (ره): اتوبان یادگار امام-خیابان زنجان شمالی-جنب ستادترخیص خودرو (۶۶۲۵۶۷۲۹)
  • اتحاد: تهرانپارس-حکیمیه-خیابان اتحاد-اتحاد ۵ غربی (۷۷۳۹۳۰۳۰)
  • واحدشماره گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج-مرکز شماره گذاری
    مستقر در شرکت ایران خودرو (۴۴۹۳۴۴۴۵)
  • واحد شماره گذاری مستقر در شرکت سایپا: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج- مرکز شماره گذاری
    مستقر در شرکت سایپا (۴۴۹۰۶۶۱۰)
  • واحد شماره گذاری مستقر در شرکت آسان موتور: کیلومتر ۸جاده مخصوص کرج-مرکز شماره گذاری
    شرکت آسان موتور (۴۸۶۴۵۷۴۷)
  • خلیج: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج-بلوار خلیج فارس- خیابان رهنما- جنب ستاد ترخیص خودرو
    (۶۶۲۶۰۲۶۲)
  • چیتگر: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج (۴۴۹۰۱۹۲۹)

بیشتر بخوانید: دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی شرایط و مدارک موردنیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی

پیگیری کارت خودرو ؛ ساعات کاری مراکز تعویض پلاک

کلیه مراکز تعویض پلاک تهران و مراکز استانها از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:00 الی 14:00 و پنجشنبه ساعت 7:00الی 12:00

سایر خدمات مراکز تعویض پلاک خودرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویض پلاک و شرایط و مدارک لازم برای نقل و انتقال خودرو می‌توانید دکمه زیر را لمس کنید و به آدرس موردنظر زیر مراجعه نمایید.

تجارب خودتان را درباره کارت و سند خودروی خود را برای ما بنویسید!

می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها سوالات و تجارب خودتان درباره کارت و سند خودروی خود و پیگیری کارت خودرو خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

برگ سبز خودرو را از کجا بگیرم؟

سوالات متداول

نحوه پیگیری کارت خودرو چگونه است؟

سایت اداره پست، تماس با اداره پست، کد دستوری #110* ادامه مطلب را می‌توانید در این مقاله مطالعه فرمایید.

کارت ماشینم را گم کردم؛ چیکار کنم؟!

اگر به هردلیلی کارت خودروی خود را گم کرده‌اید باید درخواست صدور المثنی بدهید. برای درخواست کارت المثنی حضور مالک خودرو(یا نماینده قانونی او) همراه با خودرو الزامی است، ادامه مطلب در مقاله کمک حال.

برای دریافت کارت و سند برگشتی خودرو چه مدارکی لازم است؟

در مرحله اول لازم است که مالک مدارکی را جهت احراز آدرس محل سکونت خود ارائه دهد. و اما چه مدارکی نیاز دارید؟! ادامه مطلب را در این مقاله می‌توانید مطالعه نمایید.

تاریخ به‌روزرسانی: 1399/12/09


13,شهریور,1397               645 دیدگاه        384,524 بازدید

645 پاسخ به “سیر تا پیاز پیگیری کارت خودرو ، مدارک ماشین و برگ سبز خودرو با کمک حال”

  1. محمدحسبن گفت:

    سلام ببخشید ۱۵روزه کارت ماشینم نیومده

    • مدیر سایت گفت:

      احتمالا در پست هستش.از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی چک کنید کارتتون کجاست

  2. مسعود گفت:

    سلام , دو هفته است کارت ماشینم نیومده , توی سامانه هم نوشته که هنوز صادر نشده , از کجا باید پیگیربشم ؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام و وقت بخیر اگر برای شما این پیام میاد پس باید صبور باشید تا کارت خودروی شما صادر بشه.

  3. نرگس رحیمی گفت:

    سلام دوهفتس ماشین خریدم کارتش هنوز نیومده میتونم بدون کارت ماشیم بفروشمش؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام تا کارت ماشینتون نیمده نمیتونید اقدام به فروشش کنید صبور باشید کمی زمان میبره، میتونید از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید

  4. جهاد گفت:

    سلام الان من نزدیک دو ماهه تعویض پلاک کردم ولی خبری از کارت نیست زنگ میزنم میگن هنوز چاپ نشده چکار کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عریز به کجا زنگ میزنید؟مراکز تعویض پلاک؟از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید، چون دو ماه گذشته احتمالا در پست هستش. در صورت عدم حضور در منزل در موقع اولین ارسال کارت به درب منزل، پست دو دفعه دیگه هم کارت رو به درب منزل شما ارسال می کن،اگر بازهم موفق نشد، کارت خودروی برگشتی شما تا سه ماه کارت در پست میمونه ! بعد از این سه ماه در صورتی که هنوز کاررتون رو نگرفتید باید به نزدیکترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید و کارت خودروی خودتون رو دریافت کنید.

  5. فرشته موسوی گفت:

    سلام من کارت ماشینم بار اول نیومد مجدد به تعویض پلاک مراجعه کردم بار دوم گفتن یک ماه طول میکشه و چند بار به پست مراجعه کردم نیومده بود دیگه کلا فراموش کردم نرفتم حدودا یکسال و نیمه که کارت ماشین ندارم الان باید چطور اقدام کنم ولی اون برگه موقت صدرو کارت ماشین که تعویض پلاک داده دارم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز پست موظفه سه دفعه برای رسوندن کارت خودرو ی شما به دستتون اقدام کنه، کارت شما سه ماه در پست میمونه، اگر بعد از گذشت شش ماه موفق به دریافت کارت خودرو برگشتی خودتون نشدید، متاسفانه باید مجددا برای دریافت اقدام کنید…باید به نزدیکترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید با داشتن مدارکی که در متن بالا به اون اشاره شده احراز محل سکونت بکنید و کارت جدید خودتون رو دریافت کنید.اگر هم خودتون زمان مراجعه و پیگیری ندارید کمک حال میتونه به نیابت از شما اقدام کنه و کارت خودروی شما رو تحویل بگیره

  6. پژمان محبی گفت:

    مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است
    سلام . جمله ی بالا به معنیه اینه که هنوز اداره ی پست به محل زندگیه ما مراجعه نکرده ؟

  7. محسن گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده دو هفتس ماشین خریدم سند سبز و کارت سوخت اومده ولی کارت ماشین نیمده.
    سامانه رهگیری مرسولاتم رفتم این پیغامو بهم داد:مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است.
    با کجا باید تماس بگیرم؟
    متشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.باید صبور باشید پروسه تحویل کارت ماشین از راهور به پست زمانبر هستش.

  8. علی کرمی گفت:

    سلام، یک ماه و چهار روز است که تعویض پلاک کردم اما هنوز ناجا کارت ماشین را تحویل پست نداده. چیکار کنیم؟
    چرا اینقدر طول کشیده؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام.همونطور که از کامنتها مشخصه مشکل تاخیر در تحویل کارت ماشین مشکل خیلی ها هستتش. متاسفانه این فرایند برخلاف چیزی که اعلام می کنند طولانی تر است و باید کمی صبور باشید.

  9. مسعود آراسته گفت:

    پنجاه روزه تعویض پلاک کردم هنوز کارت ماشینم نیومده فکر کنم بدنه کارت تحریم شده

    • مدیر سایت گفت:

      سلام آیا از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر شدید؟چه پیغامی میده؟ کارت خودرو سه ماه در پست میمونه و بعد از اون هم تا سه ماه دیگه در مراکز تعویض پلاک….

  10. محمد گفت:

    سلام.سوم آبان تعویض پلاک کردم و امروز که دهم آذر هست هنوز کارت،ماشین نیومده پیگیری هم کرد؟ میگن هنوز اماده نشده؟حالا بابت کارت سوخت چیکارکنم پس؟کارت ماشین کی میاد؟ممنون میشم جواب بدید

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز و گرامی متوجه نگرانی و دغدغه شما هستیم. ما با جمع آوری تجربیاتمون در زمینه انجام امور اداری از جمله امور مربوط کارت خودرو برگشتی و… سعی در به اشتراک گذاشتن اونها داشتیم. خدمات کمک حال شامل پیگیری و انجام امور اداری هستش. همونطور که از پیام ها مشاهده می کنید مشکل شما مشکل تعداد زیادی از هموطنانمون هست. تاخیر در دریافت کارت خودرو دغدغه خیلی از ماها شده که متاسفانه مشکلات سیستم های اداری و بدقولی های اداری در اون بی تاثیر نیست. اگر در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیغامی مبنی بر اینکه هنوز از طرف ناجا چیزی به پست تحویل داده نشده…..باید صبور باشید تا ناجا کارت خودرو تون رو به پست تحویل بده. اگر بازهم قانع نشدید و تمایل دارید بیشتر پیگیری کنید میتونید با مراجع ذی صلاح تماس بگیرید و موردتون رو مطرح کنید. امیدواریم دغدغه شما برطرف بشه.

  11. غلامرضا گفت:

    سلام من یک ماه هست که ماشین گرفتم ولی هنوز کارتش نیومده پیگری هم کردم میگه ناجا هنوز همچین کارتی به پست نداده

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.باید صبور باشید پروسه تحویل کارت ماشین از راهور به پست زمانبر هستش.

  12. سهیل حسینی گفت:

    سلام . من سال 95 از مدیران خودرو ماشین خریدم اقساطی کارت ماشین و کارت سبز برام ارسال شده و برگشت خورده من هم تا الان وقت نکردم پیگیری کنم اقساط ماشین هم تا برج 12 مونده . مراحل کار من به چه صورت هست ممنون میشم راهنمایی کنین

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز ابتدا بفرمایید از برگشتت خوردن کارت خودرو شما دقیقا چه زمانی میگذره. مرحله بعد باید از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید که کارت خودرو شما در چه مرحله ای هستش و بهتون میگن که از کجا پیگیر بشید. احتمالا با مراجعه به مراکز تعویض پلاک مشکل شما حل میشه. اگر وقت مراجعه ندارید کمک حال میتونه به نیابت از شما پیگیر کارتون باشه

  13. منصور گفت:

    سلام من نزدیک پنجاه روز هست تعویض پلاک کردم کارت ماشین به پست تحویل داده نشده میگن مواد اولیه تهیه کارت خودرو موجود نیست. در مورد ثبت نام کارت سوخت هم مشکل پیدا کردم مشخصات خودرو در سامانه ثبت نشده. چیکار کنم و کجا مراجعه کنم.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.بله متاسفانه این مشکل در صدور کارت ملی هوشمند هم بوده. متاسفانه کمک حال جوابی برای سوال شما نداره. آرزومند روزهای خوب هستیم.

  14. صابر گفت:

    سلام من کارت موتورسیکلت ام بدلیل آدرس اشتباه ظرف دو روز عودت دادند به شهرک آزمایش. آیا امکان داره با مراجعه به مرکز پستی منطقه ۱۴ یا همان شهرک آزمایش کارت موتورم رو دریافت کنم. لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .ظرف دو روز؟؟احتمالا اشتباه می کنید چون پست سه بار کارت شما رو به ادرس پستی که اعلام کردید میاره، علاوه بر اون سه ماه در پست میمونه و بعد از اون کارت موتورسیکلت برگشتی شما رو به شهرک آزمایش(راهور) میفرستن. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی اقدام کنید و ببینید کارتتون دقیقا کجاست و برای دریافتش اقدام کنید.

  15. مهدی گفت:

    سلام من یک خودرو مدل 82 دارم که روی کارت آن عنوان cngنوشته شده در صورتی که روی سند مادر بنزینی است بنده به هیچ عنوان از سی ان جی استفاده نکردم و تشکیلات آن نیز نصب نشده بود. چطور میتوان کارت را اصلاح کرد و به حالت بنزینی برگشت داد. با تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام باید از طریق پلیس راهور اقدام کنید و کارت خودروتون رو اصلاح کنید و کارت دیگری بگیرید.

  16. سهیل حسینی گفت:

    از برج 11 سال 95 ارسال شده و برگشت خورده من هم پیگیری نکردم از سامانه مرسولات سازمانی پلاک ماشین و که میزنم برام این پیام میاد مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است ؟

  17. سجاد گفت:

    سلام من ماشینی خریدم و حداود بیست روز تعویض پلاک کردم کارت خودرو هم ارسال نشده و اطلاعات پلاک جدید در سامانه وارد نشده که برای کارت سوخت اقدام کنم
    آیا برای پلاک جدید باید برای کارت سوخت اقدام کنم یا خودشون صادر میکنند؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام قاعدتا کارت شما باید خودش صادر بشه. چون ابن ماجرای صدور کارت سوخت مختص به کارت سوخت های المثنی هستش. اونهایی که قبلا کارت سوخت داشتند و الان به هر دلیلی ندارند. باز هم می تونید از این لینک پیگیر کارت سوختتون باشید:

      http://sokht.epolice.ir:7001/

      یا مقاله زیر رو مطالعه کنید:

      پیگیری کارت سوخت خودروپیگیری کارت سوخت

  18. شاهین گفت:

    درود…چه مرجعی باید پاسخگوی تاخیر طولانی مدت کارت خودرو باشد…چرا برای دریافت کارت خودرو باید ماهها زمان ببره…سیسم ارسال محصولات هم جواب تکراری صادر میکنه…تعویض پلاک هم در جریان نیست…پست هم میگه هنوز دست ما نرسیده….تکلیف چیست

    • مدیر سایت گفت:

      سلام به شما. بله متاسفانه حرف شما کاملا درسته..مسلما ناجا باید پاسخگو باشه در قبال تاخیر در تحویل کارت خودرو بازگشتی

  19. غلامحسین موثق گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من 3 هفته پیش در تاریخ24/8/97 تعویض پلاک کردم در خیابان قزل حصار کرج تا امروز کارت خودرو نیامده ایا این مدت عادیست یا باید پیگیری نمایم بکجا باید تلفن نمایم و چه شماره ای
    با سپاس فراوان

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام سلامت باشید
      از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید به شما کمک میکنه بفهمید کارت خودرو شما در چه مرحله ای است.

  20. سهیل حسینی گفت:

    امکانش هست منو راهنمایی کنین

  21. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید.من۴۰روز هست تعویض پلاک کردم کارت خودرو هنوز نیومده بعدش من خونه ام تغییر کرده اگه بیاد برگشت بخوره برم تعویض پلاک فوری تحویل میدن یا باز هم زمانبر هستش

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. ابتدا از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر بشید که آیا کارت شما صادر شده یا نه.اگر صادر نشده بود که میتونید وارد سایت پلیس راهور بشید و آدرستون رو تغییر بدید. اگر صادر شده باشه پست سه دفعه کارت خودرو شما رو به آدرس شما میبره و در نهایت اگه بازهم به دست شما نرسید کارت خودرو برگشتی شما تا سه ماه در پست میمونه.تلاش کنید که تا قبل از اتمام سه ماه کارتتون رو دریافت کنید چون بعد از اون پیگیری کمی سخت تر میشه و کارت شما رو به مراکز تعویض پلاک ارجاع میدن. موفق باشید

  22. اسد گفت:

    سلام خسته نباشید بنده سند برام ارسال شده و رسیده دستم ولی کارت خودرو و کارت سوخت نیومده تو سامانه هم چک کردم میگه کارت خودرو صادر نشده راهنمایی کنید ممنون میشم.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .متاسفانه ها به دلایلی تهیه مواد اولیه تهیه کارت خودرو با مشکل مواجه شده.این مساله این پروسه رو مشکل دار کرده. باید صبور باشید…

  23. مهدی شجاعی گفت:

    با سلام چهل روز تعویض پلاک کردم ولی هنوز کارت ماشین نیامده پیگیری هم که میکنم نوشته هنوز هیچ مرسوله ای از طرف ناجا تحویل پست نشده . قبلا یک هفته ای کارت ماشین میومد علت چیه ؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .متاسفانه ها تهیه مواد اولیه تهیه کارت خودرو با مشکل مواجه شده .باید صبور باشید…

  24. ناشناس گفت:

    سلام تعويض پلاك با اينكه ميدونه تحريم هست و در عمل نميتواند كارت ماشين را صادر كند چرا شفاف عمل نميكنه بنده ٢٥روز پيش ماشين خريدم الان بدهكارم به خاطر عدم توانيي در صدور كارت خودرو نميدانم چه كنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام متوجه نگرانی شما هستیم.امیدواریم مسئولین فکری برای رفع این دغدغه بکنند!

  25. حسینی گفت:

    سلام . من سال 95 از مدیران خودرو ماشین خریدم اقساطی، کارت ماشین و کارت سبز برام ارسال شده و برگشت خورده اقساط ماشین هم تا برج 12 امسال هست . مدارکم از برج 11 سال 95 ارسال شده و به علت نبودن منزل برگشته و الان منزل عوض شده و قولنامه اجاره ی تک برگی هست. من هم الان از سامانه مرسولات سازمانی پلاک ماشین و که میزنم برام این پیام میاد مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است؟ مراحل کار من به چه صورت هست ممنون میشم راهنمایی کنین و اگر خودتون میتونید انجام بدید من پرداخت کنم مبلغو ؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام مجدد جناب حسینی عزیز. متوجه مشکل شما شدیم. کمک حال می تونه به نیابت از شما پیگیر کارتون باشه. برای ثبت سفارش از طریق این لینککمک در انجام امور اداری اقدام کنید یا با ما تماس بگیرید 09331629351-02142719014. یا در صورت تمایل شماره خودتون رو در قسمت تماس با ما یا درخواست تماس بگذارید تا ما با شما تماس بگیریم و پیگیر کارت خودرو برگشتی شما باشیم.

  26. علي گفت:

    با سلام
    حدود 25 روزه كه تعويض پلاك كردم ولي كارتم نيومده ، در سامانه پيگيري مرسولات پستي كد مرسوله را وارد كردم ، نوشته كه
    “مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است”، لطفا” راهنمايي بفرماييد.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .متاسفانه ها در تهیه مواد اولیه کارت خودرو اختلالاتی بوجود اومده. این مساله این پروسه رو مشکل دار کرده. مشکل شما مشکل تعداد زیادی از هموطنانمون هست. باید صبور باشید…

  27. مهدي گفت:

    باسلام حدود تقريبا 23 روزه كه ماشينمو تعويض پلاك كردم اما هنوز كارت ماشينم صادر نشده از كجا بايد پيگيري كنم لطفا راهنمايي كنيد با تشكر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام،از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید به شما کمک میکنه بفهمید کارت خودرو شما در چه مرحله ای است.

  28. محرم گفت:

    سلام ….خدا به دادمون برسه الان دو ماه که سند زدم .کارت ماشینم نیومده .هرجا هم مراجعه میکنم واسه کارت سوخت میگن باید کارت ماشین باید باشه .تا ثبت نام کارت سوخت کنی مهلتشم داره تموم میشه.پلیس +۱۰ هم رفتم گفتن به ما مربوط نیست عجب بدبختی افتادیم با این تحریمها.یکی بیاد جواب ملت و بده تورو خدا.به دادمون برسید به جای کارت سوخت .خودمون داریم میسوزیم.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز،متاسفانه وضعیت اینطوری شده امیدواریم مسئولین کاری در جهت رفع دغدغه ها بکنند!

  29. محمود زارعین گفت:

    سلام برای درخواست کارت سوخت که امروز پلاک بنام کردم چه موقع در سامانه ثبت میشه. که بتونم درخوات کنم. الان که وی ای ان مزنم مگه احراز هویت نشد. ممنون

    • مدیر سایت گفت:

      سلام باید صبر کنید که کارت خودرو شما صادر بشه . الان این پروسه طولانی شده و باید صبر کنید.

  30. الناز گفت:

    سلام نزديك يك ماهو نيمه كارت ماشينم نيومده، تو سايت رهگيري مرسوله هم زده تحويل پست نگرديده، چكار بايد انجام بدم؟ معمولا چقدر طول ميكشه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر معمولا هفت الی ده روزه به دست مالک می رسیده اما در حال حاضر این ‍پروسه طولانی تر شده است. باید منتظر باشید و از سامانه ‍پیگیری مرسولات سازمانی ‍پیگیری کنید

  31. امیر خانکی گفت:

    سلام ودرود
    باعرض ادب واحترام

    بنده سال 95 از شرکت ایرانخودرو خودروی ال نودی دریافت نمودم،تا آنجا که یادم می آید هرگز برگ سبز سند مالکیت خورو را از پست دریافت نکردم ویا اگر دریافت شده درحال حاظر از وجود آن بی خبرم،می دانم که می شود درخواست المثنی نمود ،اما می خواهم بدانم اصل برگ سبز سند مالکیت خودرو کجاست؟ ایا سامانه ای وجود دارد که بتوانم ازطریق آن از آخرین وضعیت مطلع شوم؟باید به کجا مراجعه کنم برای پیگیری آخرین وضعیت مربوط به سند مالکیت خودرو….

    باتشکر از راهنمایی شما

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر .شما برای پیگیری کارت سبز خودروتون باید به پلیس راهور و مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید‍‍‍‍‍‍‍.

  32. انسان دربه در ایرانی گفت:

    ای بابا هیچ جا جوابگو نیست دوماهه کارت ماشین نیمده . مواد اولیه ندارن فقط ادعا دارن.کارت سوختم نداریم. فقط موشک داریم.نمیدونم مامور ماشینمو بگیره بگم ما موشک داریم کارت نداریم خو جریمه میکنه

  33. مهدی گفت:

    سلام دو ماه میشه از تعویض پلاک بنده ولی هنوز کارت ماشین نیومده میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. اگر هنور صادر نشده باشه باید صبر کنید کارت خودروتون صادر بشه چون این فرایند طولانی تر شده.

  34. سجاد گفت:

    سلام.50 روز است ماشین صفر رو تحویل گرفتم همه مدارکش غیر از کارت خودرو امده. پست هم رفتم که گفت به ما هنوز ناجا نداده .سامانه مرسولات پستی رو هم چک کردم که میگه چنین مرسوله ای تحویل پست نشده.حالا باید چیکار کنم.تازه مبلغی از شرکت سایپا بابت تاخیر در تحویل خودرو طلب دارم قرار بود یک ماهه بدن که هنوز ندادن.من چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر متاسفانه مشکل شما مشکل عده زیادی از افراد هست. در صدور کارت های هوشمند اختلالی بوجود اومده و این فرایند رو طولانی کرده. در مورد شرکت سایپا از طریق خود شرکت درخواستون رو پیگیری کنید.

  35. سیدمحمد گفت:

    سلام کارت ماشینم تاحالا نیامدنزدیک ۲ماه شوده بایدچیکارکنم؟!

    • مدیر سایت گفت:

      سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید اگر هنور کارت شما صادر نشده باید صبور باشید.

  36. احمد گفت:

    الان داره کم کم سه ماه میشه که من ماشین خریدم ولی نه کارت ماشین اومده و نه کارت سوخت. از طرفی گواهینامه هم 2 ماهه قبول شدم کارت اونم نیومده. برای کارت ملی 6 تیر ثبت نام کردم اونم خبری نیست. فقط نمیدونم این متخصصان متعهد و برومند داخلی که میتونن هر چیزی رو بهتر و ارزونتر از نمونه خارجیش تولید کنند، همونا که ماهواره درست میکنن و تو صنعت نانو دنیا رو متحیر کردن کجا هستند. دقیقا کجان؟

    • مدیر سایت گفت:

      انشالا که همه چیز بهبود پیدا کنه و ایران در صدور کارت های هوشمند خودکفا بشه.

  37. علی تیمانی گفت:

    با سلام واحترام با توجه به اینکه درحال حاضر تهیه کارتهای جدید برای ناجا مشکل می باشد برای حل مشکل کنونی چرا همانند گذشته از کارت های قدیمی استفاده نمی شود تا زمانی که مشکل رفع گردد.ومردم دغدغه نداشته باشند.

  38. مرتضی گفت:

    سلام
    من کارمند هستم
    برای شرکت یه ماشین خریدم فروشنده به ما وکالت فروش داد اما متاسفانه من بعنوان نماینده شرکت در هنگام طی مراحل اداری نقل و انتقال کارت ماشین رو گم کردم حالا باید چیکار کنم?
    فروشنده هم شهرستان هستش
    بسیار نگرانم لطفا راهنمایی کنید

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.اول از همه ارامش خودتون رو حفظ گنید. هر مشکلی راه حلی داره. شما باید به عنوان نماینده قانونی مالک برای انجام این مراحل، باید حتما وکالتنامه را در دست داشته باشد. مراحل و مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت کارت ماشین المثنی به شرح زیر است:

      ارائه یک نوبت آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مبنی بر مفقودی یا سرقت و گذشت ده روز از درج آگهی
      پر کردن فرم اطلاع از عواقب کشف فساد و عودت در صورت یافت شدن
      حضور مالک یا نماینده قانونی وی به همراه وکالتنامه به یکی از مراکز تعویض پلاک
      ارائه رسید عدم خلافی
      ارائه شناسنامه یا کارت ملی

      در وهله اول برای جلوگیری از سواستفاده به پلیس اطلاع بدید و مراحل بعدی رو طی کنید . انشالا که مشکل شما حل میشه.

  39. اکبر گفت:

    مثل این که این کارت ماشین واسه ما داستان شد .من الان ۴۰ روز تعویض پلاک کردم ولی کارتم نیومده . اونایی هم که واسه کارت سوخت میخوان اقدام کنن رو برگه سبز شماره VIN بزنید ثبت نام کنید . فعلا تحریم دیگه بیخیال کارت ماشین بشید . من که بیخیالش شدم . شما هم بیخیال بشید .

  40. Hadi ent گفت:

    سلام خسته نباشید من یک ماهو نیم پیش سند زدم و تعویض پلاک کردم ولی هنوز کارت به دستم نرسیده تو سایت رهگیری مرسله هم زده که هنوز تحویل پست نگردیده. میخاستم بدونم که باید از جای دیگه پیگیر بشم یا اینکه جای نگرانی نیست و بالاخره میرسه دستم!؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام سلامت باشید. بله مشکل شما مشکل عده زیادی از افراد هستش. در دیدگاههای قبلی هم میتونید بررسی کنید. به دلایلی فرایند صدور کارت خودرو با اشکال مواجه شده. صبور باشید صادر میشه و به دستتون میرسه.

  41. سهیل گفت:

    سلام وقتتون بخیر . من ماشین صفر گرفتم از کارخونه. الان حدود 70 روزه سند اومده ولی از کارت ماشین خبری نیست. پیگیری مرسولات پستی هم نگاه کردم. نوشته مرسوله مورد نظر تحویل پست نگردیده است. الان چیکار باید بکنم؟ مشکل از کجاس که کارت ماشینمو صادر نمیکنن؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام سهیل عزیز .مشکل نه از شماست نه از ماشینتون.مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد هستش . به دلایلی مواد اولیه کارت هوشمند در دسترس نیست و امکان صدور این کارت با مشکل مواجه شده صبور باشید تا مسئولین فکری بکنند…

  42. کامیار گفت:

    سلام من ۲ ماهو نیمه که کارت ماشینم نیومده . اینجا هم میزنم مینویسه کار ماشین هنوز صادر نشده . نمیدونم باید چیکار کنم و به گی زنگ بزنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام متاسفانه در تهیه مواد اولیه کارت هوشمند اختلال بوجود اومده و این فرایند طولانی شده….. باید صبور باشید تا مسئولین فکری بکنند.

  43. علی گفت:

    بنده ساکن تهرانم یه خودرو خریداری کرده ام 40 روزه دارم پیگیری میکنم برای دریافت کارت خودرو بارکد پستی رو از روی برگه موقتی که بجای کارت بمن دادند زدم متاسفانه پیغام می ده هنوز همچنین مرسله ای درسامانه ثبت نشده سوال اینه که این وجهی که برای صدور کارت خودرو می گیرن برای چی هست آیا مرجعی هست که مابخواهیم از اینها شکایت کرد ؟ سوال کردم گفتن تنها مرجع رسیدگی به شکایات مردم دادگاه لاهه است آیا درسته ؟ … آدرس این دادگاه نمی دونم کجاست میشه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم … سپاسگزارم

    • مدیر سایت گفت:

      درود بر شما دوست عزیز. دادگاه لاهه:
      دیوان بین‌المللی دادگستری معروف به دادگاه جهانی رکن قضائی اصلی سازمان ملل متحد است که مقر آن در کاخ صلح شهر لاهه در کشور هلند واقع شده‌است. رسیدگی به اختلافات قانونی میان کشورها به این دادگاه ارجاع می‌شوند و همچنین ارائه نظر مشورتی در پاسخ به سوالات حقوقی سازمان‌های بین‌المللی، آژانس‌های تخصصی سازمان ملل و مجمع عمومی ملل متحد از وظایف اصلی این دیوان است.
      ناجا مسئول صدور این کارت هاست .

  44. عباس سالمی زاده گفت:

    باسلام وخسته نباشید من درحدود60روزاست تعویض پلاک کرده وکدرهگیری رامی زنم جواب می دهد تحویل پست نشده آیابهترنیست همان کارتهای قدیمی راصادرتاکارت جدید بیاییدوآنرابگیرند وکارت جدیدبدهندتامردم سردرگم نشوند

  45. یوسف گفت:

    با سلام بدینوسیله باطلاع میرساند برگ سبز بسترن b30 در هفتم آبان ماه صادر شده و به دستم رسیده اما کارت ماشین هنوز صادر نشده است و با مراجعه به سامانه پستی جواب می دهد این مرسوله تاکنون از ناجا به پست تحویل نگردیده است. خواهشمند است با گذشت 2 ماه از تحویل ماشین راهنمایی فرمایید.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر .عده زیادی هستند که مشکل شما رو دارند و چیزی که عده ای گفتند این بوده که متاسفانه مواد اولیه کارت هوشمند در دسترس نیست. توصیه ما اینه که باید منتظر باشید و از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید و صبور باشید.

  46. اتیلا گفت:

    سلام من سال ۹۵ماشین رو خریداری کردم ….
    بعد از انجام مراحل اداری گفتن ک کارت ب آدرسی ک دادم ارسال میشه ولی نیومد بعد از اون چند بار رفتم پست هر بار گف نیومده ولی نمی‌دونم چطور برگشت خورد..انقد رفتم و اومدم تا بی خیال شدم الان بعد دو سال باید برا گرفتن کارت ماشین ک برگشتی حساب میشه چیکار کنم ..هزینش چقد میشه و آیا باید از نو پلاک بگیرم و پلاکم قیچی میشه ..پس اون هزینه ای ک اولین بار کردم چی میشه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز بله متاسفانه پلاک شما قیچی میشه و پلاک جدیدی برای شما صادر میشه. باید به مراکر تعویض پلاک نزدیک محل زندگی خودتون مراجعه کنید و پیگیری کنید. یادآوری کنم که برای دریافت کارت خودرو برگشتی تان مدارک احراز محل سکونت رو همراه داشته باشد. در مقاله بالا کامل
      توضیح داده شده است. هرینه رو مراکز تعویض پلاک بهتون میگن. آخرین رقمی که اطلاع دارم حدود 200 هزار تومن است ولی بازم بپرسید. اگر در شهر تهران هستید و وقت مراجعه حضوری رو ندارید کمک حال میتونه به وکالت از شما برای پیگیری کارتون مراجعه کنه. میتونید با شماره های زیر تماس بگیرید: 09331629351-02142719014

  47. مهدي گفت:

    سلام حدود دوماه هست كه تعويض پلاك كرديم اما از كارت خودرو خبري نيست چند روز ديگه بايد منتظر باشيم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام دوست عزیز. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی از طریق اینترنت پیگیری کنید تا متوجه بشید کارت خودرو شما در کدوم مرحله هست.

  48. بنده خدا گفت:

    سلام و روز خوش
    با مشاهده کامنت ها و پاسخ های آنها من جواب خودم را گرفتم اما در نکته ای که جالب به نظر می رسد این است که در شرایط فعلی کشور که کمتر کسی از مسئولین خود را موظف به پاسخگویی می دانند و با جواب های بعضا توهین آمیز مخاطبان را می نوازند ْ نوع جوابدهی شما بسیار عالی و صبورانه است. امیدواریم که این روحیه عمومیت پیدا کند و مقامات بدانند که تجربه تاریخی حکم می کند که اگر بقای منزلت می خواهند باید با بزرگواری برخورد کنند.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام و وقت بخیر.ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز.سایت کمک حال یک سایت مردمیه متشکل از تعدادی جوون که برای برداشتن باری از دوش مردم کسب و کاری راه اندازی کردند. دیدن ناراحتی و دغدغه این افراد برای ما بسی ناخوشاینده و متاسفانه کاری از دست ما برنمیاد. مثلا درمورد کارت خودروهایی که هنوز به دست مالکین نرسیده و دغدغه تعداد زیادی از مردمه. واقعا باید اطلاع رسانی عمومی بشه که این افراد برای گذران امور خود چه کنند؟!امیدواریم به زودی زود همه این مشکلات برطرف شه .

  49. حسین کریمی نژاد گفت:

    با سلام
    حدود 2 ماه یا بیشتر است از تعویض پلاکم میگذرد ولی هنوز کارت خودرو نیامده از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی هم پلاک خودرو را سرچ کردم با این پیام روبرو شدم ( مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است ) لطف کنید بفرمایید کجا باید مراجعه کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام متاسفانه در تهیه مواد اولیه کارت هوشمند مشکلاتی بوجود اومده.باید صبور باشید….

  50. احمد گفت:

    سند سبز خودرو من اومد ولی بعد از ۵ روز که برگشت خورده بود در شهرک ازمایش باطل شد.اینکه میگن ۳ ماه در اداره پست میمونه و غیره اصلا صحت نداره

    • مدیر سایت گفت:

      قوانین اینو میگه که سه ماه در پست میمونه.اگر اینظوری بوده که باید بررسی بشه و مدت زمان موندن در پست برای همه مشخص بشه .

  51. Ali Ahmadi گفت:

    دو ماهه که خودرومو تحویل گرفته ام ، همه مدارکش هم اومده ، ولی کارت ماشین هنوز نیومده. هر چی هم که سامانه رهگیری مرسولات سازمانی پست رو چک میکنم نوشته: “مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است”. بالاخره کی میاد؟ اگه مشکل ازمواد اولیه کارتای هوشمنده چرا مدل قدیمی رو فعلا صادر نمیکنن که کار مردم رابیوفته؟ تا کی باید این همه بی برنامگی رو شاهد باشیم؟ برای پیگیری بکجا باید مراجعه کنیم. چند نفر دیگه هم در دور و برم میشناسم که همین مشکل رو دارن ، اینطور که در نظرات هم خوندم مشکل خیلیای دیگه هم هست.واقعا چرا هرچه سریعتر مسئولین هیچ کاری نمیکنن؟ واقعا تا کی باید این همه بی برنامگی رو شاهد باشیم؟ من میخوام ماشینمو بفروشم ، آیا وجود کارت ماشین ضروریه؟ یا بدون کارتم میتونم بفروشم؟ تو رو خدا خواهشا سریعتر یه فکری بکنین. این کار باعث میشه امثال من که میخوان ماشینشونو سریعتر به بازار عرضه کنن بالاجبار دست نگه دارن و خودبخود باعث کاهش فروشنده در بازار میشه و تعادل عرضه و تقاضا رو در بازار بهم میزنه و موجب افزایش بیش از پیش قیمتها میشه.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام حق با شماست…بله برای فروش به کارت ماشینتون احتیاج دارید….انشالا که درست میشه.

  52. بهروز گفت:

    سلام : در تاریخ 97/9/7 ماشین صفر تیبا 1 تحویل گرفتم تمام مدارک ماشینو توسط اداره پست تحویل گرفتم اما کارت ماشین هنوز نیامده چکار باید بکنم. تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام همونطور که در دیدگاه های قبلی به اون اشاره شد. به دلایلی مواد اولیه تهیه کارت هوشمند خودرو موجود نیست . و این مساله این قضیه رو طولانی کرده. صبور باشید تا کارشناسان مسئول مشکل را حل کنند.

  53. مهندس گفت:

    سلام
    کارمند مرکز تعویض پلاک گفت از اواسط پاییز هیچ کارتی صادر نشده، دوستانی که مشکل کارت سوخت دارن میتونن با برگ سبز به پلیس +۱۰ مراجعه کنن. برای صدور المثنی که البته اونم من یک ماهه درخواست دادم هنوز صادر نشده. خخخخ.. ما به همون کاغذ پرس شده هم راضییم بابا کارت هوشمنگ نمیخوایم.

  54. کریمی گفت:

    سلام برای دریافت کارت خودرو چطور اقدام کنم؟
    از سال ۹۱ ماشین خریدم و تا امرروز کارت خودرو به دستم نرسیده و کارت سوخت
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    ممنونم.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. احتمال زیاد باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید، پلاک شما قیچی میشه و پلاک جدید با کارت و برگ سبز جدیدی برای شما صادر میشه.

  55. ایوب گفت:

    با سلام
    نزدیک به سه ماه از تعویض پلاک میگذره ولی هنوز کارت خودرو را دریافت نکردم ضمنا از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی با راهنمایی شما کارت خودرو را پیگیری کردم ولی پاسخ سامانه این است که مرسوله ایی با مشخصات خودرو من تحویل پست نشده لطفا راهنمایی بفرمایید

    • مدیر سایت گفت:

      باسلام متاسفانه مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد هست. به مراکز تعویض پلاک نزدیک محل زندگیتون مراجعه کنید. یکی از همین دوستان مراجه کردند کارمند مرکز تعویض پلاک گفتن از اواسط پاییز هیچ کارتی صادر نشده، دوستانی که مشکل کارت سوخت دارن میتونن با برگ سبز به پلیس +۱۰ برای صدور المثنی مراجعه کنن.

  56. امیر گفت:

    با سلام احتراما به استحضار می رساند بنده هم نزدیک به سه ماه از تعویض پلاک میگذره ولی هنوز کارت خودرو را دریافت نکردم ضمنا از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی با راهنمایی شما کارت خودرو را پیگیری کردم ولی پاسخ سامانه این است که مرسوله ایی با مشخصات خودرو من تحویل پست نشده ، اگر قصد فروش خودرو را داشته باشم می توانم با برگه ای که مرکز تعویض پلاک به من داده اقدام کنم با تشکر فراوان

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .بسته به خریدار ماشین شما داره ولی توصیه میکنیم ابتدا از پلیس +۱۰ اقدام کنید بعد اقدام به فروش ماشینتون بکنید.

  57. memole گفت:

    با سلام
    بیشتر از 2 ماهه که کارت ماشین نیمده و سایت پیگیری هم اینو میگه:
    مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است
    این یعنی چی؟؟؟
    یعنی فعلا سر کاریم ؟؟؟ بریم دنبال نخود سیاه؟؟؟چند ماه دیگه میاد؟؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام دوست عزیز متاسفانه در تهیه مواد اولیه و صدور کارت های هوشمند اختلالی بوجود آمده. تاخیر هم به همین دلیل است. صبوری کنید و از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  58. memole گفت:

    woooooooooooooooooooooo
    ممون از پاسخ شما.
    خدا رو شکر که تحریم ها هیچ تاثیری رو مملکت ما نداشته.خدا رو شکر

  59. محمد اسدی گفت:

    از پاسخگویی صبورانه مدیر سایت متشکرم.
    اون دوستی که گفتند برید پلیس+۱۰ منظورش درخواست کارت سوخته نه کارت پرسی قدیمی.
    خدمتتون عرض کنم تا کارت ماشین صادر نشه سیستم هویت شما رو تایید نمی کنه و از هیچ طریقی نمی تونید کارت سوخت بگیرید.
    احتمالا تا مشکل کارت خودرو حل نشه بنزین هم سهمیه بندی نخواهد شد.همینطور که خاطرتون هست مهلت تعیین شده تا اول دیماه بود اما تا الان که اول بهمنه هنوز سایت واسه ثبت نام کارت سوخت بازه و از همه مهم تر اگر مواد اولیه واسه کارت ماشین نباشه پس برای کارت سوخت هم نیست. همچنان که در حال حاضر زمزمه عدم سهمیه بندی در سال ۹۸ به گوش میرسه.
    و در اخر من خودم اول دیماه که یک ماه گذشته و تعویض پلاک کردم هنوز کارت صادر نشده و از دوستان خواهشمندم هر کس کارت واسش اومد همینجا تاریخ درخوست و صادر شدن کارت رو رو اعلام کنتد تا بقیه تکلیف کار رو بدونند.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.ممنون از توضیحات خوبتون. با پیگیری هایی که تیم کمک حال انجام داده متوجه شدیم که کم کم دارن کارت های خودرو رو میدن…..اولویت با کسانی هست که مدت طولانی تری منتظر موندند. سه ماه و …. . انشالا به زودی کارت به دست شما می رسه!

  60. مجید گفت:

    سلام و خسته نباشید الان سه ماه هستش
    ماشینو صفر تحویل گرفتم از سایپا ولی کارت خودرو نیومده هرچی به نمایندگی تماس میگیریم میگن برین مرسولات پیگیری کنید اونجا هم پیگیری میکنیم اونجا نوشته که تحویل ناجا نداده الان من چیکار باید بکنم خدایی یک کارت خودرو اینقدر زمان بر هستش ما رو به بلاتکلیفی گذاشتین بی زحمت یک راهنمایی بکنید که چیکار کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.مشکل شما مشکل تعدادی زیادی از افراد هستش. پروسه تحویل کارت خودرو زمانبر و طولانی شده. کارت به دست شما میرسه ولی طولانی تر از قبل. از همون سامانه پیگیر باشید و صبور باشید….

  61. عبداله گفت:

    با سلام ….. از اینکه شما بجای اون مسولین بی کفایت تعویض پلاک و مسولین ذیربط پاسخ میدهید بسیار سپاسگزارم
    بنده نیز حدود 2 ماهه تعویض پلاک داشتم ولی کارتی برایم صادر نگردیده موندم چکار کنم واقعا متاسفم برای این مسولین کشورم

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .ممنون از لطف شما.این افراد سردرگم هستند ولی ما سعی میکنیم با در اختیار گذاشتن تجربیاتمون به اونها آرامش بدیم.از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. اگر برای شما این پیام که “هنوز مرسوله ای از سمت ناجا تحویل پست داده نشده” مواجه شدید باید صبوری کنید و از همان سامانه پیگیری مجدد بفرمایید. کارت خودرو شما به دست شما می رسه اما طولانی تر …

  62. علی گفت:

    سلام من تقریبا ۲۰ روز قبل ماشینم رو فروختم . الان میخوام برم یه شهرستان دیگه ماشین بخرم . حالا تو تعویض پلاک شهرستانی که ساکن نیستم میتونم اصلا ماشین بخرم؟ حالا اگه بشه پلاکی که تو شهرستانی که زندگی میکنم الان موجودهست چی میشه؟ باید البته عرض کنم شناسنامه من صادره از شهرستانی است که میخوام برم ماشین از اونجا بخرم.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام برای صدور پلاک در یک شهر باید یا خودتون یا همسر یا پدر مادرتون ساکن اون شهر (سند مالکیت منزل یکی از این افراد و یا اجاره نامه به اسم خودتان) باشند. شما باید مدارک احراز محل سکونت برای دریافت پلاک اون شهر رو داشته باشید. در قسمت احزار محل سکونت در متن بالا می توند بیشتر با شرایط لازم آشنا بشید.

  63. مسعود رجب زاده گفت:

    با سلام در مورخه 97/9/27 اتومبیل خود را در مرکز خاوران تعویض پلاک نمودم ولی تاکنون کارت خودرو تحویل پست نگردیده است قبلا کارت 7 روزه تحویل میگردید الان حدود 45 روز زمان برده است میخواستم دلیل تاخیر ارسال کارت خودرو را بدانم با تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر متاسفانه در پروسه تولید کارت های هوشمند تاخیر به جود اومده. منتظر باشید و از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر باشید. عده زیادی هستند که مشکل مشابه شما رو دارند.

  64. مریم گفت:

    8/27 درخواست کارت خودرو دادم هنوز بعد از 2.5 ماه نیومده
    پست هم میگه از ناجا تحویل نشده

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .پروسه تحویل کارت خودرو زمانبر و طولانی شده. کارت به دست شما میرسه ولی طولانی تر از قبل. طبق تحقیقات تیم کمک حال به هرجایی هم که مراجعه کنید همین حرف رو به شما میزنند پس از همون سامانه پیگیر باشید و صبور باشید….

  65. کبیری گفت:

    با سلام و احترام …. دو ماه و نیم هست خودرو را تعویض پلاک کردم ولی متاسفانه کارت خودرو دستم نرسیده هر روز به سایت پیگیری سر میزنم همون پیغام همیشگی که (نوز مرسوله ای از سمت ناجا تحویل پست داده نشده…) میاد خواستم بگم چرا این مردم بیچاره را اینقدر سردرگم میکنند چرا اینقدر به مردم و وقت مردم اهمیت قائل نمیشن که لااقل علت تاخیر طولانی را از رسانه های عمومی اطلاع رسانی کنن ….. خیلی ها کلافه و سردرگم هستن … لااقل همون کارتهای مقوایی قدیم رو دوباره چاپ کنن و بدست مردم برسونند ما کارت هوشمند نخواستیم … تر را بخدا اگه دستتون به این مسولین بی کفایت میرسه بهشون بگید مردم گرفتارن // گرفتاری به گرفتاری مردم اضافه نکنن …حداقل به این مردم ارزش قایل شوید و از رسانه های عمومی اطلاع رسانی کنید با تشکر از مدیر سایت

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .حق با شماست دوست عزیز.تیم کمک حال شخصا خودش پیگیر این قضیه شده و نتیجه اینکه مشکل شما مشکل تعدادی زیادی از افراد هستش. پروسه تحویل کارت خودرو زمانبر و طولانی شده. کارت به دست شما میرسه ولی طولانی تر از قبل. طبق تحقیقات تیم کمک حال به هرجایی هم که مراجعه کنید همین حرف رو به شما میزنند پس از همون سامانه پیگیر باشید و صبور باشید….در حال تهیه گزارشی در این زمینه هستیم که خیلی زود در همین سایت میتونید نتیجه گزارش ها رو ببینید.

  66. اسدی گفت:

    سلام روز بخیر
    من روز 97/08/28 اقدام به تعویض پلاک در چیتگر کردم تا کنون هم کارت خودرو را تحویل نگرفتم.
    در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی هم شماره پلاک جستجو میکنم عبارت عدم تحویل به پست ذکر میشه.
    تقریبا با گذشت نزدیک به 3 ماه کارت ماشین رو دریافت نکردم.
    آیا شماره تماسی از مرکز چاپ ناجا در اختیار هست جهت پیگیری؟ یا به کجا میتونم مراجعه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.مشکل شما مشکل تعدادی زیادی از افراد هستش. پروسه تحویل کارت خودرو زمانبر و طولانی شده. کارت به دست شما میرسه ولی طولانی تر از قبل. طبق تحقیقات تیم کمک حال به هرجایی هم که مراجعه کنید همین حرف رو به شما میزنند پس از همون سامانه پیگیر باشید و صبور باشید….

  67. سیدمهرداد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    عرض کنم خدمت شما من حدود دو ماه است ماشین رو تحویل گرفتم برگ سبز امده ولی کارت سوخت و کارت خودرو هنوز نیومده
    به سایت مراجعه کردم و شماره پلاک( *******)رو وارد کردم ولی متاسفانه مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است این پیغام رو میده چه باید بکنم برای کارت سوخت و کارت خودرو ممنون میشم کارشناسان عزیز پاسخ بدن

  68. مهدیار مهر گفت:

    سلام من دو هفته میشه که ماشینم رو تحویل گرفتم خشک و از یکی که از نمایندگی ماشینو گرفته ماشین خریدم ماشین پلاک داره ولی سند و کارت خودرو نیومده هنوز . میخواستم بپرسم ماشین صبر ایران خودرو سندش چقدر طول میکشه تا بیاد ؟؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام در حالت عادی حدود ده روز زمان میبره. اما متاسفانه به دلایلی پروسه صدور کارت خودرو طولانی شده. باید منتظر باشید و از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  69. مهدیار مهر گفت:

    سلام عذر میخوام ماشین خشک و صفر رو از نمایندگی میگیری چقدر طول میکشه تا سندش بیاد ؟؟ ممنونم

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام در گذشته این مدت حدودا ده روز کاری بوده اما در حال حاضر این فرایند زمانبر شده. شما میتوند از سامانه پیگیر مرسولات سازمانی پیگیر کارتون بشید.

  70. ناشناس گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    حدود 90 روزه کارت ماشینم نیومده و در سایت هر طبق معمول میگه هیچ مرسوله ای تجویل داده نشده.
    همه سوالات و پاسخ ها تکراری است اما بحث اینه باید مرجعی برای رسیدگی باشه. شماره تماسی باشه؟
    اینکه سوال تکراری اضافه بشه و پاسخ تکراری داده بشه مشکلی رو حل نمی کنه.
    لطفا مرجعی که می تونه در این زمینه کمک کنه و یا شماره تماس رو اگر دارید بگید
    ممنون و سپاسگزارم بابت پاسخ صبورانه و تکراری به سوالات تکراری

  71. فريبرز گفت:

    سلام
    دو ماه پيش يك خودرو از نمايندگي خريدم. سند سبز رنگ از طريق پست اومده ولي كارت خودرو نيومده و وقتي از طريق سايت پيگيري ميكنم پيغام ميده كه مرسوله به پست تحويل نشده. چندين بار پليس راهنمايي و رانندگي براي كنترل مدارك جلوي خودرو را گرفته و بدليل همراه نبودن مدارك جريمه كرده است. با توجه به نزديكي سفرهاي نوروزي، همراه نداشتن كارت خودرو باعث اضافه شدن مشكلات خواهد شد. حداقل ماموران محترم نسبت به اين كاستي توجيه شوند و بدون دليل رانندگان را جريمه ننمايند

  72. قنبر گفت:

    واقعا جای تاسف داره
    اگر واقعا توان صدور کارت را ندارند
    همان کارتهای قدیمی را صادر کنند
    الان در پیگیری مرسولات هم میزنه توسط ناجا صادر نشده
    الان میخوام ماشین را بفروشم راهی داره

    • مدیر سایت گفت:

      سلام فرایند صدور کارت های هوشمند طولانی شده ولی کم کم دارن کارت ها رو صادر میکنن. تا کارت شما نباشه نمیتونید ماشین به نام خریدار بزنید مگر اینکه خودتون توافقی بکنید. پیشنهاد میکنم این ویدئو که نتیجه پیگیری تیم کمک حال هست رو مشاهده کنید:

      پیگیری کارت خودرو با تیم کمک حال

  73. نجف زاده گفت:

    سلام وقت بخیر من برای سند خودرو نزدیک به دوهفته هرروز سامانه پیگیری رو چک میکردم ولی هربار همون پیغام ک عدم تحویل ب پست رو برام جواب میومد تا اینکه از طریق اشنایی سندم رو از پست تلفنی پیگیری کرد و گفت سه بار مراجعه کردیم نبودند اخر خودم رفتم گرفتم پس به سامانه اطمینان نکنید خودتون هم ب پست سر بزنید
    تو مملکت همیشه به پای کار میلنگه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .بله مواردی بوده که ین مشکل پیش اومده. ممنون از اینکه تجربه خودتون رو برای رفاه دیگران اشتراک گذاشتید!

  74. مجتبی گفت:

    سلام من ۵ آذر در تهران تعویض پلاک کردم
    امروز ۲۵ بهمن کارت خودرو رو پست بیرجند به من تحویل داد…
    خواستم بگم پروسه طولانی بود ولی مثل اینکه کم کم صادر میشه.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.بله همونطور که اشاره شد فرایند طولانی شده ولی کم کم دارن کارت ها رو به دستتون مالکان خودرو میرسونن.ممنون از اینکه تجربه خودتون رو با کمک حال در میون گذاشتید.

  75. ارسنجانی گفت:

    امروز تو سایت عصر ایران به نقل از ریس مرکز شماره گذاری گفته در بحث صدور کارت خودرو ما هم اکنون به روز هستیم !!!!!!!
    من نمیدونم چه لذتی میبرن از این دروغ گفتن های بی حد و اندازه من خودم الان سه ماهه تعویض پلاک داشتم هنوز کارتم نیومده دوستان دیگری هم هستند نمیدونم چرا تو رسانه ها انعکاس پیدا نمیکنه گاهی شک میکنم که شاید فقط کارت من نیومده

  76. سیامک گفت:

    سلام من 21 آذر ماه ماشینم صفر از نمایندگی تحویل گرفتم الان 27 بهمن هستش بیش از 2 ماه شده که هنوز کارت ماشین نیامده در سامانه هم که میزنم میگه این مرسوله تحویل پست نشده ، تکلیف چیست از کجا باید پیگیری کرد ؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام متاسفانه این فرایند زمانبر شده . شما از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  77. ایمان گفت:

    با سلام
    بنده تیر ماه سال ۹۵ یک دستگاه ۲۰۶ از طریق لیزینگی خریداری نمودم و با توحه به تغییر آدرس تا امروز موفق به دریافت کارت ماشین و برگ سبز نشدم و با پیگیریم از طریق سامانه مشخص شد نوشته هنوز به پست تحویل داده نشده است از طرف ناجا.
    سوال اینجاس که بعده دو سال مدارک الان کجاس.
    ممنون

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر، احتمال زیاد در مراکز تعویض پلاک هست ولی به دلیل گذشت بیشتر از شش ماه پلاک شما قیچی میشه و پلاک جدیدی برای شما صادر میشه.

  78. ا.م گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من هم مثل همه سی ام دی ماه نود و هفت تعویض پلاک داشتم تا امروز خبری از کارت ماشین نشده واقعا متاسفم خب اگر توانایی ارائه ی کارت هوشمند ندارند همون کارت کاغذی های پرسی رو لا اقل بفرستن

    • مدیر سایت گفت:

      متاسفانه مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد است .امیدواریم هرچه زودتر این مساله حل بشه.

  79. حمیدرضا گفت:

    سلام. من خودرو خودم را مهرماه ۹۷ تحویل گرفتم، به دلیل مسافرت مدتی منزل نبودم و کارت خودرو برگشت خورد. از مرکز تعویض پلاک اصفهان استعلام کردم. کارت به تهران برگشت خورده. ایا راهی هست که بتوانم مجدد ان را بگیرم.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. پلاک خودرو شما متعلق به چه شهری است؟ از همان شهر باید پیگیر باشید. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید به شما اطلاع میده که کارت خودرو شما در کدوم محل هست. فقط بجنبید برای گرفتن کارت خودروتون چون اگه از شش ماه بیشتر بشه پلاک شما قیچی میشه و پلاک جدیدی برای شما صادر میشه که مسایل و دوندگی ای مربوط به خودش رو داره.

  80. حمید گفت:

    سلام
    کارت خودرو نزدیک سه ماه نیومده مشکل چطورمیشه که به پست تحویل ندادن

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام.متاسفانه فرایند صدور کارت های هوشمند با مشکل مواجه شده و این مساله صدور کارت هی خودرو رو با تاخیرمواجه کرده.کارت شما به دست شما میرسه. مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد هست.صبور باشید و از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر باشید. انشالا که در اسرع وقت کارت خودرو شما به دستتون میرسه.

  81. مصیب گفت:

    سلام من سال 93 ماشین پراید از نمایندگی خریدم سند تو رهن بوده کارت ماشینم اومده ولی برگ سبز نیمده باید چکار کنم؟؟؟

  82. مهدی گفت:

    درود بر شما..به نظر بنده از همون کارتهای قدیمی استفاده کنن بهتره..بنده هم نزدیک 3 ماهه کارت خودروم نیومده

  83. منصور خلفیان گفت:

    سلام تقریبا دو ماه هست که ماشین رو از شخص گرفتم و همان روز تعویض پلاک کردم ولی تا به امروز کارت ماشین به نام من صادر نشده و از طریق پست پیگیری میکنم همان جایی که شماره پلاک ماشین رو وارد میکنم میگه که ناجا تا به حال چنین مرسوله ای رو تحویل پست نداده است لطفا راهنمایی کنید متشکرم.

    • مدیر سایت گفت:

      مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد هست. متاسفانه برخلاف گذشته فرایند صدور کارت های هوشمند با تاخیر مواجه شده. باید صبور باشید و از همون سامانه پیگیری مرسئولات سازمانی پیگیری کنید.

  84. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    از 11 بهمن تا امروز که 8 اسفند هست کارت خودرو در محل تعویض پلاک اتحاد برام صادر شده ولی هنوز به دستم نرسیده. از سامانه رهگیری پست هم میزنه که در پست همچین کارتی تحویل نشده!
    از کجا میشه پیگیری کرد؟

    • مدیر سایت گفت:

      پاسخ دقیق سامانه مرسولات سازمانی چیه؟ به شما میگه از ناجا چیزی تحویل پست داده نشده؟؟ ارگ اینطوری هست مه هنوز کارت شما صادر نشده و باید منتظر بمونید اگر میدونید که حتما کارت شما صادر شده از پست منطقه خود پیگیری بشید.تلفنی هم میتونید از پست پیگیری کنید. انشالا که مشکل شما حل بشه و کارتتون به دستتون برسه.

  85. علی گفت:

    وقتی نمیتونن کاری از پیش ببرن باید راه دومیو در نظر بگیرن . مثلا اگر کارت صادر نمیکنن باید بگن کارت اصلا نیازی نیست بدون کارت نیازهاتونو رفع کنید مثلا برای فروش و انتقال سند نیازی به کارت نیست. اما وقتی چنین اتفاقی نیوفتاده نشان دهنده اینه ک دارن از راههای غیر اخلاقی برای جلوگیری از خریدو فروش خودرو استفاده میکنن. ایا این روش درسته. الان خیلی از دوستان جهت فروش و یا تبدیل به احسن خودروهاشون اقدام کردن چرا باید این وسط پاسوز رفتار مسعولین بشن و یا به خاطر یه مشت دلال اسیب ببینند. الان دلالها هم برای خریدو فروش خودرو به جهت راحتیشون دست دومو انتخاب کردن . این اسیب مستقیم به مصرف کننده ها و افراد عادی خواهد رسید. لطفا راه دومیو انتخاب کنید.

    • مدیر سایت گفت:

      حرف شما متین هستش جناب.امیدواریم که این مساله پیگیری بشه و کمتر شاهد این مدل اتفاقا باشیم

  86. امیر گفت:

    با سلام
    مشکل منم مثل بقیه دوستان هست برج 10 ماشین تحویل گرفتم ولی کارتش نیومده سیستم هم میزنه از سوی ناجا تحویل نشده.چقدر دیگه صبر کنیم؟؟
    در مورد کارت سوخت زده در حال حاضر مشخصات اين خودرو در بانك اطلاعات كارت هوشمند سوخت موجود نمي باشد.
    لطفاً براي تکميل اطلاعات، با در دست داشتن مدارک زير:
    1. شناسنامه مالكيت يا بنچاق خودرو
    2. مدرک شناسايي مالک خودرو
    3. مدرک احراز نشاني مالک خودرو (يکي از قبوض تلفن، برق، آب يا گاز).
    به واحد شماره گذاري مراكز راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در سراسر كشور مراجعه فرماييد.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. مشکل شما مشکل تعداد زیادی از هموطنان است. فرایند صدور کارت های هوشمند با اختلال مواجه شده .از همان سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری شوید و صبور باشید.

  87. احسان انوری گفت:

    سلام دوستان.منم مشکل پیگیری کارت خودرو داشتم.بعد از دو ماه و خورده ای هنوز نیومده.بلاخره یه شماره تلفن پاسخگویی پیدا کردم.یه تلفن گویا هستش که شمارو وصل میکنه به اپراتور راهور و شما شماره پلاکتون رو میگید و اون خانم وضعیتو بهتون میگه.البته باید زیاد بگیرید شماررو تا نتیجه بگییرید.معلومه سرشون خیلی شلوغه.شمارشم اینه 88288888 اگر شهرستان هستید 021 هم بگیرید اولش.بعدش تلفن گویا خودش راهنماییتون میکنه.تا جایی که یادمه اول عدد یک رو زدم.بعدش عدد سه رو زدم و به بخش پیگیری کارت خودرو وصل شدم.اون خانم هم شماره پلاکو پرسید و راهنماییم کرد.اگر هم بوق خورد کسی جواب نداد ناامید نشید.توی تایم اداری بازم تلاش کنید.من امروز موفق شدم جواب بگیرم.از ادمین این وب سایت خواهشمندم این مطلب خیلی مهم رو توی سایت قرار بده.تا بنده خداهایی که مثل من ذهنشون درگیره بلاخره از بلاتکلیفی خارج بشن.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام تشکر از اینکه تجربتون رو با کمک حال در میون گذاشتید! تلفنی که اعلام کردید خدمت رسانی و ارجاییات پلیس راهور است.

  88. پوریا گفت:

    سلام من کارت ماشینم همراه ماشینم تو حریق سوخته برای گرفتنش باید چیکار کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام شما باید کارت خودرو المثنی بگیرید. از متن بالا می تونید کمک بگیرید .مراحل دریافت کارت المثنی خودرو به شرح زیر است:
      ارائه یک نوبت آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مبنی بر مفقودی یا سرقت و گذشت ده روز از درج آگهی
      پر کردن فرم اطلاع از عواقب کشف فساد و عودت در صورت یافت شدن
      حضور مالک یا نماینده قانونی وی به همراه وکالتنامه به یکی از مراکز تعویض پلاک
      ارائه رسید عدم خلافی
      ارائه شناسنامه یا کارت ملی

  89. سامان گفت:

    سلام من دوماهه تعویض پلاک کردم ولی کارت ماشین نیومده هرچی هم پیگیری میکنم مینویسه مرسولات با مشخصاتی وارد شده تاکنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. مشکل شما مشکل تعداد زیادی از هموطنان است. فرایند صدور کارت های هوشمند با اختلال مواجه شده .از همان سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری شوید و صبور باشید.

  90. فرهاد۱۲۵ گفت:

    سلام .با گذشت ۲ ماه هنوز کارت خودرو نیامده.سامانه نوشته از طریق ناجا هنوز بسته ای تحویل پست نشده …چی کار کنم؟پلیس +۱۰ میگه به من چه …پس چیکار کنیم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. مشکل شما مشکل تعداد زیادی از هموطنان است. فرایند صدور کارت های هوشمند با اختلال مواجه شده .از همان سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری شوید و صبور باشید.

  91. مستعار گفت:

    واقعا باید به حال مردمی گریست که همچین مسئولین پر از شعار و ادعایی دارند . به هر شهروند حتی کشور درجه سومی بگی که مردم ما مشکل دریافت یه کارت ساده خودرو تو همچین کشور مستقلی ! دارند باورش نمیشه چه برسه به کشورهای درست و درمون دنیا ، کجان آقایون پر ادعای مدیریت جهانی ؟ این کارتهای چیپ دار واسه تلفنهای کارتی 20 سال پیشم تو همین کشور خراب شده وارد میشد و به وفور در دسترس بود . چقدر پسرفت کردیم آخه ؟؟ عرضه ندارید و فقط ادعا هستید برگردید به همون زمان کارتهای مقوایی ، شما رو چه به این حرفها آخه !

  92. Sam. B گفت:

    سلام دوستان
    اگه کسی میتونه لطفا راهنمایی کنه
    من برج سه امسال یه ماشین خریدم که بعلت آماده نبودن مدارک ماشین قولنامه دستی کردم. بعد از حدود دو هفته پیگیری متوجه شدم کسی که ماشینو به من فروخته صاحب ماشین نیست. توی اون مدت هرکاری تونستم که به صورت مسالمت آمیز مدارک رو از اونها بگیرم که نشد و مجبور شدم شکایت کنم اما متأسفانه روند پرونده بعد از گذشت تقریبا هفت ماه از تاریخ شکایت میشه گفت هیچ بوده. امروز هم یه ابلاغيه جدید برام فرستادن که تاریخ جلسه بعدی رو چهار ماه و نیم دیگه اعلام کردن.
    با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز نزدیکه کسی اطلاع داره چیکار باید بکنم که بتونم با ماشین به مسافرت برم؟
    از مراحل پرونده کپی برابر با اصل گرفتم که اگه راهنمایی و رانندگی گیر داد بهشون نشون بدم اما خیلی از دوستان میگن این کار ریسکه و ممکنه ماشینو توقیف کنن.
    اگه کسی از دوستان راه حلی بلده ممنون میشم توی pv راهنمایی کنه. 💐💐💐

    • مدیر سایت گفت:

      باسلام مشکل شما احتیاج به مشورت با کارشناس متخصص در صورت تمایل با پشتیبانی کمک حال تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنیم 09331629351

  93. ا گفت:

    سلام
    حدود 3ماه پیش ماشین صفرو به همراه تمام مدارکش به جز کارت خودرو و کارت سوخت تحویل گرفتم ولی الان بعد از گذشت نزدیک به 3 ماه هنوز نه کارت خودرو اومده و نه کارت سوخت . آیا حتما باید به جایی برای گرفتن کارت خودرو و سوخت مراجعه کنم یا باید صبر کنم تا پست بیاره؟ تو سایت najatracking.post.ir هم که میرم این پیام رو میده:
    مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است
    لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنونم

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام و قت بخیر. دوست عزیز نگران نباشید .مشکل شما مشکل عده زیادی از افراد هستش متاسفانه فرایند تولید کارت های هوشمند طولانی شده. صبور باشید کارت خودرو و کارت سوخت شما به دست شما میرسه اما با تاخیر. از همون سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  94. فرامرز ذوالفقاری گفت:

    سلام روزتون بخیر من برام پیامک اومده که کارت خودرو شما تحویل پست گردید ولی وقتی در قسمت مرسولات پیگیری میکنم میگه چیزی تحویل پست نشده الان دقیقاچکارباید بکنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. برای دریافت کارت خودرو شما پیامکی که برای شما اومده به روز تر است . سامانه پیگیری مرسولات سازمانی کمی با تاخیر به روز رسانی میشه.

  95. امیر گفت:

    سلام خدمت دوستان من تاریخ ۲۶ اسفند ۹۷ تعویض پلاک کردم الانم تو سامانه مرسولات سازمانی برای کارت ماشین میزنه همچین مشخصاتی تحویل پست نشده آیا این طبیعیه؟؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام بله طبیعیه. فرایند صدور کارت خودرو طولانی تر شده. از همون سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کارت خودرو رو تون رو انجام بدید.

  96. علی گفت:

    سلام کارت ماشین من تقریبا سه ماه نیومده
    شرکت پست هم میگه هیچ مرسوله‌ای ناجا به ما تحویل نداده
    باید چیکارکنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .متاسفانه فرایند صدور کارت های هوشمند کمی طولانی شده . جای نگرانی نیست کارت خودرو شما به دست شما میرسه اما کمی طولانی تر.از همون سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر کارت خودرو خودتون باشید.

  97. رضا گفت:

    سلام. وقت بخیر. من از آذر 97 که خودرو خریداری کردم تا به این تاریخ کارت خودرو دریافت نکردم. چندین بار هم به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی مراجعه کردم که هر بار پیام “مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است” اعلام شده. آخرین بار هم همین امروز پیگیری کردم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .متاسفانه فرایند صدور کارت های هوشمند کمی طولانی شده . جای نگرانی نیست کارت خودرو شما به دست شما میرسه اما کمی طولانی تر.از همون سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر کارت خودرو خودتون باشید.

  98. محمد گفت:

    من پلاکم رو از شهرستان به تهران عوض کردم و بهم گفتن کارتت ارسال میشه/ من الان واسه تردد توی شهر و بیرون شهر با سایر مدارک و بدون کارت ماشین میتونم تردد کنم/ خود کارمند تعویض پلاک گفت که با کپی برگ سبز مشکلی واسه تردد نیست/ میشه راهنمایی کنید؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. بله به گفته کارمند تعویض پلاک با همراه داشتن کپی برگ سبز مشکلی برای تردد شهری و بین شهری نیست.

  99. فانی گفت:

    سلام بعد از ده ماه هنوز برگ سبز خودرو را دریافت نکرده ام به کجا مراجعه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر کارت خودرو خودتون باشید. فرایند صدور کارت های هوشمند کمی طولانی شده نگران نباشید کارت خودرو شما به دستتون میرسه اما باتاخیر.

  100. پارسا گفت:

    سه ماهه ماشین خریدم و تعویض پلاک انجام دادم ولی کلرت ماشین نیومده هنوز الان میخوام خونه اجاره کنم و به پول ماشین احتیاج دارم .چی کار کنم دادمون رو به گوش کی برسونیم ،

  101. الهه گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگه کارت خودرو یا مدرکی از ماشین نیمده باشه نمیشه ماشینو بیرون برد؟ چقدر طول میکشه معمولا تا یه مدرکی چیزی صادر کنن؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر،سایت کمک حال یک مجموعه خصوصی است. در این مورد نمی توانیم کمکتان کنیم.

  102. رضا گفت:

    سلام با سپاس از سایت خوبتون.
    مدارکم برج ۱۰ ۹۷ گم شد.بعد از چند روز اقدام به گرفتن المثنی کردم.ازبهمن. ۹۷ تا امروز که ۱۳ اردیبهشت هستیم.خبریاز کارت سوخت و کارت ماشین نشده.منم بیخیال شدم.

  103. مجید گفت:

    سلام
    من 23 اسفند 97 تعویض پلاک کردم ، هیچ خبری از کارت ماشین نیست تو سامانه پیگیری هم مینویسه : مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است.
    یعنی بعد از گذشات حدودا 50 روز هنوز یه کارت چاپ نکردن؟

  104. فاطمه گفت:

    من یک ماهه تعویض پلاک کردم ولی هنوز کارتم نیومده…وقتی به پست میفرستندبرای ما پیامی میدن که به پست فرستاده شد؟

  105. علیرضا کمالی گفت:

    سلام بنده ۹۷/۱۲/۱ تعویض پلاک انجام دادم
    برگه سبزو همونجا بهم دادن
    ولی امروز ۹۸/۲/۲۷ هنوز نه کارت ماشین اومده
    نه کارت سوخت
    از طریق سامانه مرسولات سازمانی اقدام کردم
    همش این پیامو میده
    مرسوله ای با این مشخصات تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است
    خیلی پیگیری کردم ولی همش این پیغامو میده

    میشه از طریق پلیس +۱۰ پیگیری کنم

  106. علیرضا کمالی گفت:

    سلام بنده ۹۷/۱۲/۱ تعویض پلاک انجام دادم
    برگه سبزو همونجا بهم دادن
    ولی امروز ۹۸/۲/۲۷ هنوز نه کارت ماشین اومده
    نه کارت سوخت
    از طریق سامانه مرسولات سازمانی اقدام کردم
    همش این پیامو میده
    مرسوله ای ندارید
    خیلی پیگیری کردم ولی همش این پیغامو میده

    میشه از طریق پلیس +۱۰ پیگیری کنم

  107. سیامک گفت:

    با سلام ۳ ماهه کارت نیومده پیگیری کردم جواب میده مرسوله ای با این مشخصات توسط ناجا به پست تحویل نشده کجا باید مراجعه کنم

  108. علي گفت:

    با سلام بنده بهمن ماه ٩٧ تعويض پلاك كرده ام ولي تا كنون ٣٠ ارديبهشت خبري از كارت خودرو نيست و سأمانه مرسولات هم ميگه هنوز تحويل پست نشده، از كجا بايد پيگيري كنم ممنون

  109. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود بیست روز هستش که یک ماشین خریدم و در تعویض پلاک پس از گرفتن برگه سبز متوجه شدم که کد پستی وارد شده دو رقم آخر آن صحیح نیست، آیا برای ارسال کارت خودرو به منزل مشکلی ایجاد میشه ؟
    در صورت عدم ارسال کارت خودرو از تعویض پلاک و راهنمایی و رانندگی باید به خود تعویض پلاک مراجعه کرد؟؟

  110. فخری گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    اداره پست وقتی میاد درب منزل، آیا کارت ماشین رو به خود خود صاحب ماشین تحویل میده یا بقیه اعضا خونواده هم تحویل میده؟
    برام سواله
    چون آدرس سکونت اصلی رو دادم ولی بخاطر کارم موقتا شهر دیگه ی هستم. لطفا راهنمایی

  111. مریم گفت:

    با سلام
    برای اصلاح شماره تلفنی که خلافی ماشین میاد و پیامک های هشدار حجاب و … میاد باید به کجا مراجعه کنم ؟
    سایتی که بالا لینک گذاشتید باز نمیشه .

  112. ابو الفضل گفت:

    برای نقل انتقال خودرو احتیاج به رفتن به دفتر اسناد رسمی نیست . لطفا اطلاع رسانی کنید .که مردم گول نخورن از سخنان سر دفتران . و وجه اظافی به جیب آنها واریز نکنند . درآمد عالی سردفتران ماهانه از 150 میلیون تا 300 میلیون تومان بیشترش از نقل انتقال خودرو هست . که از عدم آگاهی مردم سو استفاده میکنند

  113. حسین غفوری ارزند گفت:

    سلام خسته نباشید کارت ماشین من یک بار صادر شده ولی اسم اشتباه چاپ کرده بودن منم کارت تحویل مرکز تعویض پلاک دادم توسایت اسمم اصلاح کردن کارتمم تحویل گرفتن قرارشد دوباره صادرکنن ولی الان چند ماه که گذشته کارت ماشینم به دستم نرسیده الان چکار کنم مرکز تعویض پلاک میرم مگن هنوز کارتت صادر نشده

  114. rb گفت:

    سلام .
    بیش از دو ماه ونیم کارت ماشین من نیومده ، از سامانه پست هم پیگیری کردم اصلا وجود نداشت . غیر از مرکز شماره گذاری جایی دیگه باید مراجعه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام برای پیگیری کارت خودرو یا برگ سبز اولین مرجع سامانه پیگیری مرسولات سازمانی هست و بعد از آن مراکز تعویض پلاک. اگر این پیغام به شما نشان داده می شود که تا کنون چیزی از طرف ناجا تحویل پست داده نشده یعنی هنوز کارت خودرو شما صادر نشده است.

  115. مبین گفت:

    سلام من کرج بودم چند مدت پيش ماشین گرفتم تعویض پلاک کردیم حدودا چهار ماه پیش ولی خب تا الان کارت ماشین نيومده
    منم که برگشتم ولایت و شهرستان خودمون در گیلان
    حالا نميدونم کارت ماشین اگه بره آدرس قبلی چه بلایی سر ما و کارت مياد
    خودمم نميدونم ديگه چکار کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. متاسفانه اگر دو مرتبه برگشت بخوره مدارک خودرو شما به مرکز تعویض پلاک ارجاع داده میشه و باید در در دست داشتن مدارک احراز محل سکونت در تهران پلاک تهران بگیرید. در غیر اینصورت پلاک شما قیچی میشه و پلاک شهر محل سکونت به شما داده میشه.

  116. مهدی گفت:

    سلام
    حدود سه ماه پیش تهران تعویض پلاک کردم و آدرس محل سکونت کرمان دادم اما هنوز با مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات با پیغام عدم تحویل مواجه میشم!!!!!!؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. شهر پلاک خودرو شما با شهر محل سکونت شما باید یکی باشد. البته متاسفانه فرایند صدور کارت هوشمند با تاخیر مواجه شده و ممکن است کارت خودرو شما هنوز صادر نشده باشد که شما این پیغام رو مشاهده میکنید. بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکل به اصلاح مشخصات مراجعه کنید و اگر مالک منزلی در تهران هستید (آدرس منزل یا آدرس محل زندگی والدین در تهران یا همسر و… در متن بالا موجود است). به حساب کاربری خودتان وارد و مشخصات خود را اصلاح کنید. یا برای اصلاح آدرس به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. با در دست داشتن این مدارک احراز محل سکونت (مدارک در متن بالا موجود است) به مرکز تعویض پلاک در تهران مراجعه کنید و کارتون رو پیگیری کنید. کمک حال به نیابت از شما می تواند پیگیر کار اداریکار اداری شما باشد.

  117. مجتبی گفت:

    بنده حدود 15روز هست ماشین از ایران خودرو تحویل گرفتم ولی متاسفانه سند سبز خودرو هنوز دستم نرسیده چگونه می تونم پیگیری مستقیم از ناجا صادر کننده این سند انجام بدهم. متشکرم

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام برای پیگیری کارت خودرو و برگ سبز خودرو خودتون از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  118. ghka گفت:

    با سلام . من ۲۱ بهمن سال ۹۷ تعویض پلاک داشتم توی تعویض پلاک میثم.سمت ورداورد کرج….. برگه سبز و دارم اما کارت ماشین نیومده از سامانه هم پیگیری میکنم مینویسه همچین مرسوله ای از طرف ناجا تحویل پست نگردیده است….بابا ۵ ماه شد دیگه کی میخاد بیاد این کارت ما…از کجا باید پیگیری کنم.
    ممنون از راهنماییتون.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .برای دریافت کارت خودرو خودتون به مرکز تعویض پلاک شهر خودتون مراجعه کنید و از اونجا پیگیری کنید.

  119. هورام گفت:

    مگه کارت های قدیمی چه ایرادی داشت همون ها رو صادر کنید!!! بعد از سه ماه هنوز در سامانه می نویسه مرسوله از ناجا تحویل نشده. تحریمه نمی شه راهش همن کارت ها قدیمیه. مردم رو مسخره کردن. موندم از کجا پیگیری کنم.

  120. mosix گفت:

    سلام من برج 7 سال گذشته خودرو خریده ام کارت سوخت و برگ سبزش اومده ولی کارت خودرو هنوز نیومده ،از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی هم پیگیری کردم میگه هنوز از ناجا به پست چیزی ارسال نشده است الان ده ماه میگذره میشه راهنماییم کنید جای که بتونم به نتیجه بگیرم

  121. اسد گفت:

    سلام بعد ۷ ماه هنوز کارت خودرو نیومده!
    از طرفی میگن تا کارت خودرو صادر نشه، کارت سوخت صادر نمیشه وجالب تر میگن قراره بنزین فقط با کارت سوخت انجام بشه!!!
    خدا وکیلی یعنی چی!

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی کارت خودرو خودتون رو پیگیری کنید. سامانه چه جوابی به شما می دهد؟ شما میتونید کارت بانکتون رو به کارت سوخت تبدیل کنید.
      برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت به این لینک مراجعه کنید.

  122. یادگاری گفت:

    باسلام. برگ سبز خودرو درب منزل اومده ولی بعلت عدم حضور مالک عودت شده در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی درج شده به دفتر پستی شهرک غرب مراجعه کنید .رفتیم میگن اینجا نیست عودت شده به ناجا برید تعویض پلاک .ماشین صفر هست از سایپا تحویل گرفتیم پلاک شده . این چه وضعش هست بعد از ده روز چطور پست عودت داده ناجا چرا فقط یکبار ارسال کردن درب منزل مگه ما بیکاریم یکروز کاری رو بذاریم دنبال این مدارک؟؟؟!!!

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .مشکل شما مشکل تعداد زیادی از افراد هست. متاسفانه پست باید سه بار به منزل شما بیاره و بعد از گذشت سه ماه کارت خودرو برگشتی شما رو تحویل مرکز تعویض پلاک بده. به نزدیکترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. در صورت نداشتن وقت کمک حال میتونه با در دست داشتن مدارک احراز محل سکونت شما به نیابت از شما به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنه. میتونید سفارش خودتون رو در قسمت ثبت درخواست… پیگیری امور اداری ثبت کنید یا با ما تماس بگیرید. 09331629351 – 02142719014

  123. عباس گفت:

    سلام من ماشین خریدم به نامم زده برگه سبزو گرفتم وکالت هم داده برا تعویض پلاک ولی کارت ماشین اون نیومده الان من برم با برگه سبز و وکالت میتونم تعویض پلاک کنم؟

  124. مهدی گفت:

    باسلام.اسفند ماه سال97ازایران خودرو ماشین تحویل گرفتم وتاامروز که 98/4/15هست کارت ماشین نیومده به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی مراجعه کردم که پیغام میده:مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است لطفآ راهنمای بفرمایید به کجا باید مراجعه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام متاسفانه فرایند صدور کارت خودرو طولانی شده. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کارت خودرو خودتون رو انجام بدید.

  125. نیما گفت:

    سلام دوستان
    امروز کارت خودرو من بعد از ۴ ماه اومد
    ۱۸ اسفند ماشین گرفتم امروز ۱۸ تیر کارت اومد.
    سایت پیگیری مرسولات رو الکی چک نکنید من صبح چک‌کردم زده بود همچین مرسوله ای دریافت نشده الان باز چک کردم همون رو نوشته ولی امروز کارت اومد برام.
    قبل از اومدن هم تماس نگرفتن.

  126. هادی گفت:

    سلام
    کارت خودرو من یک بار برگشت خورده
    و به تعویض پلاک مراجعه کردم که برای بار دوم صادر شده
    به دلیل مشغله کاری بیشتر منزل نیستم و همیشه در سفر هستم
    برای دریافت کارت ماشین میتونم برگه سبز و کارت ملی رو به یک نفر دیگه بدهم تا از طرف من کارت رو دریافت کنه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. کمک حال میتونه به نیابت از شما با در دست داشتن مدارک احراز محل سکونت شما مراجعه کنه و برای دریافت کارت خودرو شکا اقدام و پیگیری کنه. با ما تماس بگیرید یا درخواست خ-ودتون رو در سایت در قسمت ثبت درخواست ثبت کنید: 09331629351 – 02142719014

  127. هادی دا گفت:

    سلام
    کارت خودرو من یک بار برگشت خورده
    و به تعویض پلاک مراجعه کردم که برای بار دوم صادر شده
    به دلیل مشغله کاری بیشتر منزل نیستم و همیشه در سفر هستم
    برای دریافت کارت ماشین میتونم برگه سبز و کارت ملی رو به یک نفر دیگه بدهم تا از طرف من کارت رو دریافت کنه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. بله می تونید به نیروی کمک حال وکالت بدید تا کار شما رو به نیابت از شما انجام بده. با ما تماس بگیرید(02142719014 / 09331629351) یا از طریق سایت در قسمت “ثبت درخواست” درخواست خودتون رو ثبت کنید.

  128. بهنام گفت:

    با سلام
    بنده 15 تیرماه ماشینی از نمایندگی سایپا که ثبت نام کرده بودم دریافت کردم. پلاک ماشین اومده بود ولی برگ سبز (شناسنامه خودرو) نیومده بود گفتند میاد درب خونه با کارت ماشین. الان بیش از یک ماه گذشته و برگ سبز نیومده که من از مرکز تعویض پلاک جویا شدم گفت برگ سبز 5 تیرماه صادر شده و به پست ارسال شده است. از پست پیگیر شدم میگن کد رهگیری یا بار کد را از مرکز تعویض پلاک بگیر بگو تا ببینیم کجاست ولی مرکز تعویض پلاک میگه ما بارکدی نداریم!!!! الان دقیقا من نمیدونم اصلا این برگ سبز اومده پست یا نه و اگر اومده الان کجاست و آیا مرجوع شده یا خیر؟ چطوری من کد رهگیری (بار کد) برگ سبز ارسال شده به پست را پیدا کنم؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفرماید
    با تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. اول از همه آرامش خودتون ور حفظ کنید، با استفاده از لینک زیر از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی از طریق پلاک خودروتون میتونید متوجه بشید شناسنامه خودروتون یا برگ سبزتون کجاست؟

      http://najatracking.post.ir/

  129. محمد مهدی مشیدی گفت:

    سلام من ماشین خودم را اسفند ما تحویل گرفتم کارت سبز هم گرفتم اما به دلیل تغییر محل سکونت کارت ماشین با یک با مراجعه به راهبر ناجا برگشت خورده کل فرایند تحویل پست تا برگشت به ناجا یک هفته بوده الان باید برای دریافت کارت ماشین چه کار کنم. ممنون از شما.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید تا متوجه بشید کارت خودرو شما کجاست.

  130. شعیب فرهادی گفت:

    سلام خسته نباشید من تعویض پلاک کردم کارت اومده وبرگشت خورده ولی من ادرسم عوض شده الان باید برم همون تعویض پلاک برای احراز سکونت یا میتونم برم تعویض پلاک نزدیک خونه خودمون

  131. پیمان گفت:

    سلام و وقت بخیر
    از پیگیری مرسولات در سایت پست متوجه شدم برگ سبز خودرو من صادر شده و یکبار درب منزل آمده نبودیم و هیچ اعلامی هم بما نکرده نامه رسان پاکت را بر گردانده پست منطقه و آنها هم بلافاصله عودت داده اند به راهور ناجا مگر می شود به این سرعت و مگر نه اینکه تا سه بار نامه رسان باید مراجعه کند ؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، پست موظف است که3 بار مرسوله را درب منزل بیاره و بعد از اینکه تحویل داده نشود 3ماه در پست منطقه خودتون میمونه بعد از آن عودت داه میشه به مراکز تعویض پلاک

  132. رضا گفت:

    باسلام بنده الان مدت ۵ ماهه تعویض پلاک کردم اما هنوز کارت ماشین نگرفتم به پست منطقه محل سکونت مراجعه کردم اعلام کردن چون ادرس محل سکونت عوض شده برکشت خورده رفته شماره گذاری ،به شماره گذاری چندین بار مراجعه کردم گفتند باید اجاره نامه یا سند ملکی جایی که هستین به اسم مالک خودرو باشه یا به نام پدر یا مادر یا همسر باشه بنده درحال حاضر با خواهرم زندگی میکنم درمنزل خواهرم هستم پدر هم فوت شدن مادر هم اطراف تهران هستن (شهرستان گلستان ) درو اقع جا و مکان مشخصی ندارم حالا مشکل بنده اینه من چکار باید بکنم اجاره نامه از کجا بیارم ؟؟؟ این معظلی شده برای بنده اگه میشه بنده رو راهنمایی کنید ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری و دریافت کارت خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه فرمایید.

  133. سیامک گفت:

    من الان سه سال ماشین خریدم از صفری هم زیر پای خودم بوده ولی برگ سبز ندارم

  134. مرتضی ظفرنژاد گفت:

    سلام.از۱۰تیربرگ سبزخودروثبت نامی ام صادرشده ولی تاکنون که نزدیک دوماه است نه برگ سبزونه کارت ماشین هیچیک نیامده فقط کارت بنزین اومده.دوماه بیشتره که ماشینم وتحویل دادند.باتشکر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام متاسفانه به خاطر برخی مسائل فرایند صدور کارت سوخت خودرو به کندی پیش میره. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیر کارت خودرو خودتون باشید و صبوری کنید.

  135. مهدی گفت:

    سلام من 7 ماهه ماشین خریدم اما کارت ماشین نیومده. از سامانه پیگیری می کنم میگه هنوز چیزی از ناجا تحویل پست نشده.
    جالبه که دوستم دو ماه پیش ماشین خریده و کارتش اومده!!!
    نمیدونم چرا؟؟

  136. مهدی گفت:

    آیا وقتی 7 ماه از تاریخ خرید ماشین میگذره، هنوز باید صبر کرد؟
    اون موقه که ما ماشین خریدیم مشکل نبود کارت خام وجود داشت. اما وقتی حل شد، انگار یادشوت رفته!! که کارت ماهارو صادر کنن.
    همونطور که قبلا هم گفتم، یکی ار دوستام اخیرا ماشین خریده کارتش 15 روزه امده

  137. کامران کریمی گفت:

    با سلام
    من خودرو خودم رو ۹۸/۵/۱۰ تحویل گرفتم بعد شناسنامه خودرو رو پیگیری کردم که ۹۸/۵/۱۵ صادر و تحویل پست منطقه داده شده بود و بعد از پیگیری با توجه به اینکه من و همسرم شاغل هستیم مشخص شد که پستچی دو بار در منزل آوردن ما خونه نبودیم بعد بدون انتقال به باجه معطله به خود راهور ناجاعودت داده بود در خصوص کارت خودرو که خیلی اوضاع بدتر بود و بعد از اینکه ۹۸/۶/۹ وارد منطقه پستی شده بود ۹۸/۶/۱۱ پستچی مراجعه کرده بود و چون ما خونه نبودیم همون روز به راهور ناجا عودت داده بود!!!!! تکلیف چیه؟ البته من شکایتم رو امروز در شرکت پست ثبت کردم

  138. منفردکیا گفت:

    سلام و تشکر از راهنمائی و شکیبائی شما

  139. بهزاد گفت:

    با سلام و احترام
    الان نزدیک دو ماه و نیمه کارتی برام نیومده رفتم تعویض پلاک گفتن سیستمی برگشت خورده گفتم توی سطح پست شهر هست برم بگیرم میگفتن نه سیستمی برگشت خورده و گفتن 20 روز بعد مراجعه کنید
    الان بیست روزم رد شده رفتم سایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شماره پلاک رو وارد میکنم اما چنین پیامی میده
    مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است
    الان چیکار کنم آیا مقصر کارمند تعویض پلاکه آیا مقصر کارمندان اداره پست هستن آیا مقصر پلیس راهوره
    چیکار باید کرد با این اوضاع

  140. تلک خان گفت:

    دوماهه ماشینم اومده ولی کارت ماشین نیامده چه خاکی برسر کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام نگران نباشید فرایند صدور کارت خودرو طولانی تر از زمان معمول شده. از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کارت خودرو خودتان را انجام دهید.

  141. امیر دیلمقانی گفت:

    سلام من 26 روزه ماشین صفر که ثبت نام کرده بودم از نمایندگی سایپا بهمراه پلاک تحویل گرفتم ولی هنوز برگ سبز ماشینم نیومده چه برسه کارت سوخت و کارت مایشین. درصورتیکه اوناییکه همزمان با من خودروشونو از نمایندگی تحویل گرفتن برا اونا 1هفته ای برگ سبز اومده ولی برا من نه هنوز. به گفته نمایندگی برگ سبز بایستی تا الان میومد.
    به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی هم مراجعه میکنم مینویسه :
    از مرکز تعویض پلاک هم پرسیدم گفت برگ سبز05/06 چاپ شده
    ادارات پست هم پیگیر شدم میگن بارکد را از مرکز تعویض پلاک بگیر تا ببینیم کجاست ولی مرکز تعویض پلاک میگه ما بارکدی نداریم!. ناجا هم ز میزنم ج نمیدن.
    لطفا راهنمایی کنید از کجا باید پیگیر شم و کجا باید برم بپرسم؟
    ممنون از سایت خوبتون

  142. پیمان حافظی مقدم گفت:

    با سلام واحترام
    متاسفانه به علت سفر، زمانی که پست برگ سبز را به منزل آورده حضور نداشتم و ظرف سه روز سند از اداره پست به پلیس راهور عودت داده شده. (گویا پروسه سه بار مراجعه پست و نگه داشتن مدارک نزد پست براس سه ماه تغییر کرده و بلافاصله به راهور بازگشت داده می شود)
    سوال من از جنابعالی این است که برای دریافت باید به کدام مرکز شماره گذاری مراجعه کنم؟ چون همینطور که می دانید در جاده مخصوص کرج جند مرکز در نزدیکی هم هستند
    منزل بنده مرزداران است
    باتشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. در همونجایی که تعویض پلاک کردید. اگر ماشین شما صفر است فرقی ندارد به نزدیکترین محل مرکز تعویض پلاک برای دریافت برگ سبز خودرو مراجعه کنید.

  143. علی گفت:

    سلام من خودروی صفر خریدم بعد از یک ماه کارت خودرو اومده ولی کارت سوختش نیامده چیکار کنم

    • مدیر سایت گفت:

      از سامانه پیگیری کارت سوخت پیگیر کرت سوخت خودتون باشید. دیر میاد اما میاد نگران نباشید.

  144. محمدرضا گفت:

    سلام
    کارت خودرو تحویل شده اما
    سند ماشین اومده و ما نبودیم بلافاصله بعد از 1 بار مراجعه طبق درج در سایت پیگیری مرسولات سازمانی اداره پست نوشته است که:
    …… منطقه پستی عودت به راهور ناجا
    رویداد: ارسال مرسوله به نقطه پستی مقصد

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام. اگر سند ماشین خودرو شما به ناجا عودت داده شده یعنی در مرکز تعویض پلاک هست و باید به اونجا مراجعه کنید.

  145. علی گفت:

    با سلام
    بنده کارت ماشینم رو مامور پست یک بار آورده درب منزل همسایه مارو نمیشناخته پست کارتمو فرستاده ناجا !!!! پس چرا داخل پست شهرک غرب که رفتم نگهش نداشتن !!!؟؟ حالا کجا باید برم دنبالش !؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام . سلام ابتدا از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید و سپس به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  146. جلال غفوریان گفت:

    سلام من کارت ماشینم گم شده از طریق اداره پست جهت مفقودی اقدام کردم و قرار بود از اداره پست با من تماس بگیرن با توجه به گم شدن کارتم می تونم ماشینم رو بدون کارت شناسایی بفروشم ممنونم
    غفوریان

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر. باید از مراجع ذیصلاح کمک بگیرید ولی شاید بتونید قراردادی بین خودتون و خریدار تنظیم کنید.

  147. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه ماشین از سایپا گرفتم زمانی ک از نمایندگی تحویل گرفتم خارج بشم این ماشین از گیربکس صدای ناجوری میداد که تحویل نمایندگی دادم و نمایندگی ماشین رو روند بازگشت به شرکت رو انجام دادن برام ولی شرکت گفته ک باید کارت ماشین و برگه سبز و کارت سوخت رو تحویل نمایندگی بدم ک بفرستن شرکت باطل بشن مدارک ماشین جدید صادر بشه میخواستم ببینم چقدر زمان میبره تا ارسال کنن مدارک رو ۹۸/۷/۷ پلاک ثبت شده ممنون میشم راهنمایی کنید

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام. متاسفانه اطلاع دقیقی از این زمان نداریم. احتمالا برگ سبز رو در زمان کوتاهتری نسبت به کارت خودرو دریافت میکنید چون فرایند صدور کارت خودرو کمی طولانی شده است.

  148. روشنی گفت:

    باسلام من حدود 3ماه درخواست کارت خودرو المثنی کردم هر بار وارد سامانه مرسوله پستی میشدم پیغام از طرف ناجا چیزی ارسال نشده تا دیروز مواجه میشدم بعد از طریق ناجا پیگیر شدم میگن برگشت خورده به تعویض پلاک من نمیدونم این چه سیستمیه که به فرد پیامک نمیشه تا از اون طریق بفهمه کارتش کجاست یعنی انقد سخته. حالا من باید دوباره درخواست کارت المثنی کنم؟

  149. فرشید گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من 8 اردیبهشت امسال (98) یک خودرو خریدم، از همون هفته اول به سایت مرسولات سازمانی سر میزدم، ولی هربار میگفت بابت این شماره پلاک، مرسوله ای تحویل پست نشده…. خلاصه که الان داره نزدیک به 6 ماه میشه که من هنوز کارت ماشینم رو دریافت نکردم و هنوز هم سایت پست میگه مرسوله ای تحویل پست نشده؟ داستان چیه؟ این سایت پست خرابه و اطلاعاتش کامل نیست و یا واقعا هنوز کارت خودروی من چاپ نشده؟
    چکار باید بکنم؟ میشه راهنمایی کنید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری و دریافت کارت خودرو از طریق مراکز تعویض پلاک اقدام نمایید.

  150. حسين نورزاده گفت:

    با سلام خدمت شما نيمه دوم تير ماه ماشين خريدم در چيتگر كارت خودرو نيامده به كجا مراجعه كنم سايت پست هم إعلام ميكنه چنين مرسوله أيي بدستشون نرسيده ميشه راهنمايي كنيد أز كجا پيگيري كنم با تشكر

  151. محتشم گفت:

    سلام الان ۲۰ روزه تعویض پلاک کردم ولی هنوز کارت ماشینم نیومده تو سایت هم میزنه هنوز از طرف ناجا تحویل پست نشده در صورتی که داداشم پنج روز بعد از من اقدام کرده و الان کارتش اومده.
    طفا راهنمایی کنید چطور میتونم پیگیری کنم؟
    با تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. بهترین راه برای پیگیری کارت خودرو شمای همون سامانه پیگیری مرسولات سازمانی هست. اگر عجله دارید می‌تونید به مرکز تعویض پلاک در شهر خودتون مراجعه کنید و پیگیری کنید. ولی این مورد بعضا پیش میاد نگران نباشید.

  152. امیر گفت:

    سلام من برج ۱۱سال۹۷ماشین گرفتم تا الان ک برج۸سال۹۸هست کارت ماشین من نیومده حتی تو سامانه هم میزنم و پیگیری میکنم میزنه از سوی ناجا کارت تحویل پست نشده اخه ۹ماه زمان برای یه کارت

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. احتمالا کارت به درب منزل شما اومده و برگشت خورده و پیگیری نشده. به مرکز تعویض پلاک شهر خودتون مراجعه کنید و برای دریافت کارت خودرو برگشتی خودتون اقدام کنید.

  153. امیر پورمیرزا گفت:

    سلام
    کارت ماشین من را پست به شخصی نامعلومی تحویل داده و یک امضای عجیبی بدون درخواست هویت، تحویل داده. الان هیچکسی قبول مسئولیت نمیکنه. واقعا نمیدونم چکار باید کنم ؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. پیشنهاد کمک حال در وهله اول پیگیری از مراجع ذیصلاح است. بعد از اون میتونه کارت خودرو قبلی خودتون رو باطل کنید و برای درخواست کارت خودرو جدید اقدام کنید. این کار به پیگیری و ممارست نیاز داره انشالا که برای شما انجام بشه.

  154. محمد گفت:

    سلام کارت خودرو من تو سامانه رهگیری پست می زنه فرستنده شهر منطقه 14 پستي تهران منطقه پستی عودت به راهور ناجا باید از کجا تحویل بگیرم

  155. احمدرضا گفت:

    باسلام
    کارت خودروی من گم شده آیا میشود در استان دیگه درخواست المثنی کارت خودرو داد؟یابایدهمان استان محل صدور کارت وپلاک باشد.لطفاجواب ایمیل شود.بادشکر

  156. Mirdar گفت:

    سلام من مرداد ماه ۹۸ خودرو خریداری کردم و تعویض پلاک کردم ، هنوز کارت خودرو دریافت نکردم ، به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کردم ، جواب میده هنوز کارتی با این مشخصات از سمت ناجا تحویل پست نشده ؟ کجا باید مراجعه کنم؟ ممنون

  157. علیرضا گفت:

    سلام من برج پنج ۹۸ تعویض پلاک کردم کارتم اومده نبودم برگشت خورده با کد رهگیری بیمه نامه عمر که سابقش مال چهارسال قبله بهم پلاک تهران دادن الان رفتم میگه احراز هویت چون کد ملی شهرستانی ببمه تامین اجتماعی از اون تاریخ تعویض پلاک 4ماه میگزره چیکار میتونم بکنم و این پلاک چی میشه اگه اقدام واس بیمه تامین اجتماعی الان کنم میشه

  158. فریبا گفت:

    سلام
    کارت خودرومو ده روز پیش از سایت پست مرتب پیگیری میکردم تا زد دست ماموره داره میاره. غروبش دوباره زدم نوشت آدرس شناخته نشد برگشت داده شد به پست. رفتم پست ، خود مامورشو پیدا کردم. گفت آدرست شماره واحد نداشت. تلفنتم الکی بود! درصورتی که من همچیو کامل نوشته بودم.گفت رفته شهرک آزمایش، اونجام قیچیش میکنن. برو تعویض پلاک از اول برات صادر کنن. این چه وضعشه آخه. من این همه راه دوباره برمو از اول برا چی هزینه بدم. فقط ده روز گذشته. پست میدون رسالته. می‌خوام ازش شکایت کنم!

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، کمک حال سامانه انجام امور اداری است و کار اداری انجام می دهد. در این مورد نمی تونیم کمکتان کنیم.

  159. رضا گفت:

    سلام سند خودرو من در آبان ۹۸ شماره خورده و در آذر ۹۸ سند تحویل من شده آیا سهمیه بنزین از آبان ماه شارژ میشه یا آذرماه؟

  160. مهدی گفت:

    سلام در رابطه با منتفی شدن تبدیل کارتهای بانکی به کارت سوخت وزارت اطلاعیه ای صادر کرد که کسانی که در این بخش ثبت نام کردن نیازی ب درخواست مجدد ندارن و کارت سوخت ب ادرس اونها فرستاده میشه.محل سکونت ما بعد از تعویض پلاک تغییر کرده و اینکه با پیگیری کارت سوخت از طریق مرسولات ارسالی کارت سوخت ۱۲سال پیش یعنی اولین کارت سوخت رو اطلاعات میده در صورتیکه با وجود منتفی شدن تبدیل تو سایت پیگیری تبدیل عابربانک هنوز هم پیغام موفقیت آمیز و در رو میده.من ادرسم رو ویرایش میکنم اما درصورت ارسال نشدن که بالای ۹۵درصد احتمال داره چجوری باید پیگیری کنم و کجا برم.و مطمئنم از اطلاعیه در رابطه با عدم لزوم‌ثبت نام مجدد خود پلیس +۱۰هم خبر نداره شک ندارم

  161. محمد فرج‌الهی گفت:

    با سلام بنده دهم فروردین ۹۸ تعویض پلاک کردم اما همچنان خبری از کارت نیست
    (اینو واسه دوستانی که تازه تعویض پلاک کردن گفتم که صبور باشند)
    و اما مشکل بنده اینه که گروه خونی من پشت کارت گواهینامه‌ام به اشتباه درج شده. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  162. شهرام گفت:

    سلامگ5 ماه قبل یه پراید گرفتم همه مدارک اومده به جر برگ سبز،پست میدیم میگه برسد پلیس+10,پلیس +10 میریم میگه برید راهنمایی و رانندگی اونجا هم میریم میگه ربطی به ما نداره،من کجا باید برم،چه گناهی کردم ماشین گرفتم

  163. علیرضا گفت:

    سلام من ۴ ماه هست که خودرو صفر خریدم کارت ماشین هنوز نیومده به اداره پست مراجعه کردم .گفت اومده پست برگشت خورده .جسارتا حالا باید چی کار کنم؟

  164. رضا گفت:

    سلام.
    خودرو یک ماه پیش از سایپا تحویل من شده. چند روز بعد کارت خودرو اومد. اما تا الان ک یک ماه میگذره هنوز سند سبز ماشین نیومده. باید از کجا بفهمم صادر شده یا نه؟ خیابان نواب هستش من الان باید به کجا مراجعه کنم؟

  165. ali گفت:

    با سلام
    من ادرس قبلیم تهران بوده و پلاک هم رده شده و وقتی زمانی خودرو را تحویل میگرفتم ساکن کرج شدم
    الان که باید ادرسم عوض بشه یعنی پلاک هم باید عوض بشه یا فقط ادرسش عوض میشه
    مثلا ساکن کرج هستم ولی همون پلاک تهران رو دارم

  166. ali گفت:

    با سلام
    من ادرس قبلیم تهران بوده و پلاک هم زده شده و وقتی زمانی خودرو را تحویل میگرفتم ساکن کرج شدم
    الان که باید ادرسم عوض بشه یعنی پلاک هم باید عوض بشه یا فقط ادرسش عوض میشه
    مثلا ساکن کرج هستم ولی همون پلاک تهران رو دارم

  167. داود منجمی گفت:

    سلام خدمت شما کارت ماشین من تاریخ 98/08/20 برا اداره پست تحویل داده شده 98/08/21 نامه رسان از تحویل مرسوله بعلت اینکه گیرنده شناخته نشد خود داری کرده است رفتم پست گفتن برگشت خورده به تعویض پلاک دوباره یک ماه بعد (98/09/21)مجدد رفتم تعویض پلاک صدور مجدد زدن با گرفتن هزینه ارسال پستی گفتن اگه ظرف یک هفته به آدرس نیومد به اداره پست سر بزنید رفتم اداره پست میگن بارکد جدید بدین من همان بارکد قدیم رو دارم چکار کنم؟

  168. حسن اسفندیار گفت:

    با سلام
    بنده برج 2 ماشینی را خریداری کردم و در مرکز تعویض پلاک خاوران ماشین را تعویض پلاک نمودم. الان با گذشت بیش از هشت ماه هنوز کارت خودرو برای بنده ارسال نشده. هرجا مراجعه کردم هیچ پاسخی دریافت نکردم
    لطفا راهنمایی کنید چگونه و کجا باید پیگیری نمایم.
    به سایت راهور ناجا که مراجعه می کنم با پیغام چنین مرسوله ای هنوز از سوی ناجا تحویل پست نشده مواجه می شوم
    با تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، اگر با این پیغام که چنین مرسوله ای از سوی ناجا تحویل پست داده نشده مواجهه می‌شوید یعنی هنوز کارت صادر نشده است. صبور باشید.

  169. شکوفه گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید کارت ماشین من متاسفانه دو بار به آدرس اشتباه رفته بعد هم یه مدتی تو شهرک آزمایش بود و قیچی شده الان میخوام ماشینم رو بفروشم و وقت هم ندارم که برای کارت اقدام‌کنم آیا بدون کارت میتونم بفروشمش ضمنا باقی مداران تکمیل هست فقط کارت ندارم ممنوم

  170. شکوفه گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید کارت ماشین من دو بار به آدرس اشتباهی رفته بعدم فرستادن شهرک آزمایش و الان قیچی و باطل شده من الان میخوام ماشینمو بفروشم آیا بدون کارت میتونم بفروشمش یا باید برم کارت بگیرم برای فروختن هم عجله دارم و وقت ندارم ممنونم

  171. مرتضی گفت:

    با سلام
    یک ماه و نیم هست که ماشین گرفتم ولی کارت خودرو نیومده، تو سامانه پیگیری پست هم رفتم ولی میزنه کارت تحویل پست نشده. به نظرتون باید چیکار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، پیغامی مبنی براینکه از سمت ناجا چیزی تحویل پست داده نشده یعنی کارتتون هنوز صادر نشده است. صبور باشید.

  172. به دنبال کارت خودرو گفت:

    این سایت پیگیری مرسوله کلا دری وریه من هر شب میزدم مینوشت مرسوله ای با این مشخصات تحویل پست نشده بعد ۶ ماه تو سایته شماره مرسوله رو نوشت و زیرشم نوشته بود ۳ بار اومده و برگشت خورده ناجا حالا تو دردسر افتادیم چون دوباره باید کارت صادر کنن و همون مراحل مسخره قبل تکرار بشه…میخوام بگم به این
    سایته اعتباری نیست به خود اداره پست مراجعه کنید

    • عباسی علیرضا گفت:

      ممنون از اطلاع رسانیتون و اینکه این اتفاق برای بعضی ها میوفته که کلا نشون نمیده کارت تو چه مرحله ایه، برای بعضی هم درست نشون میده.

  173. حمید گفت:

    سلام
    کارتم رو بعد از یک ماه اوردن درب منزل ما نقل مکان کردیم به شهرستان.
    حالا باید برم مرکز تعویض پلاک اینجا و پلاک اینجارو بگیرم؟
    اون کارت چی میشه؟
    میتونم ماشین رو بفروشم و مستقیم پلاک رو بنام مالک جدید کنم؟
    با تشکر

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. کارت ماشین شما به مدت سه ماه در پست می‌ماند و بعد از آن به مرکز تعویض پلاک برده می‎شود. بسته به زمانی که از این مورد می‌گذرد برای پیگیری کارت خودرو برگشتی خودتان اقدام کنید. در مورد دوم از مراجع ذیضلاح بپرسید ولی گاهی با توافق طرفین قابل انجام است.

  174. Javad گفت:

    سلام ، بیست و هفت دی ماه نود و هشت ، یکی از کارت های ما ، تقریبا هفده روزه اومد ، البته میبایست کارت سوخت هم بهمراه کارت خودرو میومد که اونم چند روز دیگه میاد . اگر مواد اولیه و چیپ موجود باشه زیر یک ماه دست متقاضی میرسه . فقط هنگام برگشت به مدت یک ماه در پست نگه داری خواهد شد . (فقط یک ماه) طبق گفته های کارمندان پست مرکزی ایران تهران . نشینی بگی سه ماه وقت دارم که اصلا اینطور نیست.

  175. ارژنگ گفت:

    سلام.من تعویض پلاک کردم کارتم عودت داده شده به راهور ناجا.متاسفانه واسه 4 ماه ماموریتی اومدم غرب کشور.اگه برم دوباره احراز سکونت کنم دیگه کسی نیس کارتو از پست تحویل بگیره و باز عودت میخوره.باید چیکار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      طبق قوانین موجود، باید با همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  176. ارژنگ گفت:

    آیا کمک حال میتونه کمکم کنه.مشکلمو تو دیدگاه قبلیم نوشتم

  177. ارژنگ گفت:

    کمک حال راهنمایی لطفاااا

  178. سپیده گفت:

    سلام امروز شناسنامه خودروی من اومده درب منزل ما نبودیم
    توی رهگیری پست این متن رو نوشته
    نتيجه : نامه رسان از تحویل مرسوله بعلت اینکه گیرنده شناخته نشد خود داری کرده است.
    کسی میدونه معنیش چیه؟
    شنیدم که مدارک قیچی میشه باید بریم از اول احراز سکونت کنیم!!!

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      کارت شما به راهور ناجا عودت داده شده است. برای دریافت مجدد به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  179. محسن گفت:

    سلام .من کارت موتور سیکلتم دو بار توسط پست در تاریخ ۹۸.۶.۱۲اورده شده ولی شناسایی نشدم.حالا تو سایت پست رفتم زده عودت به پلیس راهور .باید به کجا مراجعه کنم.

  180. مسعود گفت:

    سلام دوماهه ماشین از سایپا تحویل گرفتم هنوز برگ سبز نیومده توی پست هم نیست کجا پیگیر بشم

  181. محسن گفت:

    سلام وقت بخیر من ماشین من بیش از دوماه آمده هنوز برگه سبز و کارت سوخت نیامده باید چکار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      برای پیگیری از کارت سوخت و کارت خودرو از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی اقدام نمایید.

  182. حامد گفت:

    باسلام

    تاریخ تولدم در برگه سبز اشتباه قید شده

    آیا برای تردد به مشکل برمیخورم؟

    راه حل پیشنهادی شما چیه؟

  183. H.a.a گفت:

    سلام من تغییر کاربری دادم ماشینم وانت بود الان شده وانت یخچالی برگ سبز من یخچالی شد ولی کارت ماشین من تغییر نکرده هیزینش رو هم گرفتن الان چیکار کنم دوبار برم تعویض پلاک

  184. ارمین گفت:

    سلام خسته نباشد من کارت موتور سیکلتم ۳ بار اومده ولی مامور پست ادرسو پیدا نکرده و گفتن برگشت خورده و در سایت پیگیری زده مرسوله به مقصد پستی ارسال شده.الان میخوام بدونم تعویض پلاکه یا پست؟۲۰ روز هم از صادر کارتم میگذره

    • احمدی فریده گفت:

      باسلام…
      کارت موتور به مدت ۳ماه در پست منطقه پستی تان نگهداری می‌شود و بعد از آن به مراکز تعویض پلاک عودت داده می شود.

  185. بنیامین گفت:

    سلام شبتون بخیر
    ببخشید من بیست چهارم بهمن برای تعویض پلاک رفتم ولی هنوز کارت ماشین نیومده
    تو سامانه مرسولاتم میرم میگن یه همچین کارتی صادر نشده
    لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام…
      برای پیگیری کارت خودرو برگشتی از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. در صورت مشاهده پیغام (کارتی با این مشخصات از ناجا تحویل پست داده نشده) یعنی کارت شما هنوز صادر نشده است. صبور باشید.

  186. علی گفت:

    برای پیگیری کارت سبز خودرو میتوانید با شماره 48213751-021 مرکز شماره گذاری مستقر در ایران خودرو آقای علینژاد. یا شماره 48213750-021 آقای سرهنگ بابایی. یا شماره 48213752-021 خانم یوسفی یا خانم فرقانی تماس بگیرید.
    در صورت داشتن هرگونه شکایت میتوانید با شماره 44262248-021 بازرسی شرکت راهگشا تماس بگیرید.

  187. آرتمیس گفت:

    سلام
    کارت خودرو من 5 ماه پیش صادر و دو بار توسط پست درب منزل آمده و به دلیل نبودن من به باجه معطله رفته و بعد از سه ماه به راهور منتقل شده ، در حال حاضر هنوز 6 ماه از تاریخ صدور کارت نگذشته .
    من در آدرسی که اعلام کردم حضور ندارم و اگه دوباره هم کارت برام ارسال بشه قاعدتا همین مشکل پیش میاد . چطور میتونم مشکل رو حل کنم . آیا راهی هست که بدون مراجعه به مراکز تعویض پلاک درخواست پست مجدد کارت رو بدم و بعد از باجه معطله کارت رو دریافت کنم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام…
      برای دریافت کارت خودرو برگشتی باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و کارت خود را تحویل بگیرید.

  188. حامد سوری گفت:

    سلام
    کارت ماشین من یک بار اومد برگشت خورد دو باره او مد نیومده برگشت زدن رفتم اصلاح ادرس تو تعویض پلاک انجام دادم و بار نامه ی جدید دادن اما الان نزدیک 2 ماه و خورده ای هست که نیومده میخواستم ببینم باید چیکار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام…
      برای پیگیری کارت خودروی برگشتی ابتدا از سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. در نهایت مراجعه به مراکز تعویض پلاک

  189. Mohsen گفت:

    سلام…یک سال میشه ک ماشین خریدم ولی کارت ماشین نیومده…رفتم پست میگن ک برگشت خورده ناجا…الان چیکارکنم

  190. شهروند تهران گفت:

    مطالب سایتان و فیلم بسیار مفید و آموزنده بود.بابت اطلاع رسانی و شفاف سازی تان سپاسگزارم….

  191. حمزه صالحیان گفت:

    باسلام کارت خودرو ماشین من صادر شده ولی برگ سبز هنوز نه ، ولی از توسایت که پیگیری میکنم از قسمت مرسولات میگه کارت خودوی شما صادر نشده ولی برگ سبز صادر شده است .تناقض داره مشکل کجاست .لطفا

    • احمدی فریده گفت:

      باسلام…
      برای پیگیری کارت خودرو باید از سایت پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری شود. در صورتی که پیغام هنوز صادر نشده مشاهده می‌شود باید منتظر بمانید.

  192. محمد گفت:

    سلام.دوماه هست که ماشینم را از نمایندگی تحویل گرفتم.کارت هوشمند بعد یک هفته پست آورد در خونه.ولی هنوز برگ سبز نیامده . ماشین را فروختم .محضر گفت چون برگ سبز نیست وکالت نمیتوانید بدهید .حالت برای برگ سبزش چیکار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      برای پیگیری برگ سبز خودرو می‌توانید از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پیگیری نمایید و یا به مراکز ذیصلاح مراجعه فرمایید.

  193. به توچی گفت:

    آقامن یک سال ۴ماه پلاکموتعویض کردم سندمالکیت وسیله نقلیه دادن گفتن کارن میادولی تاحالانیامده حالاازسایت بالا نگاه کردم میگه چنین مرسوله ای تحویل پست ندادنچکارکنم کجابرم این چگونه سیستمیه یه باردیگه هم همین بلا سرم آمدبرای گواینامه بعدیه سال آخرش خودم رفتم راهنکایی گرفتم پول پست پیشتازهم هاپولی شد

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      اگر پیغام “مرسوله شما به پست تحویل داده نشده” به این معنی است که کارتتون صادر نشده است. اما میتوانید برای پیگیری بهتر به مراکز تعویض پلاک مراجعه فرمایید.

  194. علی فلاح گفت:

    با سلام دوستان
    در توضیحات گفته شده که کارت خودرو برگشتی را چنانچه پس از 6 ماه از تاریخ صدور تحویل نگیرم باطل شده و باید فرایند صدور کارت را مجددا انجام دهیم 0اینطور نیست
    من امروز مراجعه کردم و این موضوع 6 ماه برای سند خودرو هست نه کارت ،کارت را با مراجعه مجدد و پرداخت خلافی به روز و مبلغ 16هزار تومان مجددا به ادرس شما ارسال میکنند
    متاسفانه بدلیل اطلاعات نادرست مجبور شدم برای کارتم تو شرایط بد کرونا به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنم
    موفق باشید

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      برای دریافت مجدد کارت خودرو هم بایستی به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرد و مراحل اداری مربوطه را انجام داد تا مجدد کارت رو براتون به ادرس منزل پست کنن.

  195. حسن گفت:

    سلام من کارت ماشین و کارت سوخت را دارم ولی 3 ساله که برگ سبز را ندارم من خودرو را صفر خریده بودم باید کجا برم سند سبز را بگیرم ممنون

  196. وحید نوری گفت:

    سلام تاریخ ۴/۹/۹۸ کارت ماشینم برگشت خورده راهور مجدد تاریخ ۶/۲/۹۹ درخواست دادم ، اداره پست میگه شماره بارکد جدید میدن ، راهور میگه شماره قبلی برا پیگیری الان باید چیکار کنم ، بارکد قبل ، یا جدید اسیر شدم بخدا

  197. وحید نوری گفت:

    سلام کارتهای برگشتی ابطال میشه ؟ مجدد صادر صورت میگیره

  198. احمدی گفت:

    سلام
    ببخشین خودرو پارس آخر بهمن ۹۸ تحویل گرفتم و تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۹ کارت سبز خودرو هنوز نیامده از اداره پست هم پیگیری کردم ،شماره تماس جایی را میشناسین معرفی کنید یا لطف بفرمایید بگین چیکاربایست کرد!؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای دریافت کارت خودرو به همراه مدارک تعویض پلاک به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  199. وحید گفت:

    سلام کارت برگشتی خودرو بعد از احراز سکونت مجدد ، چند روزه باید بیاد الان مجدد نزدیک ۲۰ روز شده هنوز نیومده خسته شدم واقعن چی میشه هرجا میرم جواب درستی نمیدن

  200. امین گفت:

    سلام برگ سبز من هنوز نیومده بعد 1 ماه وقتی ام میزنم تو قسمت مرسولات سازمانی میگه به پست ندادیم
    اصلا برگ سبز همون شناسنامه خودروعه؟

  201. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    برای دریافت کارت خودرو برگشتی در تاریخ 99/2/9 به همراه مدارک به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و مدارک احراز سکونت را تحویل دادم.ولی هنوز کارت و سند خودرو برآیم ارسال نشده است. به سایت پست هم مراجعه میکنم وضعیت قبلی کارت و سند برآیم میآید. برای پیگیری کارت برگشتی چه کار کنم؟ با تشکر

  202. محمد گفت:

    سلام من کارت ماشینم اومده ولی به دلیل مشکلات که دارم نمیتونم تا چند ماه اینده برم خونه و شهرستان هستم نمیشه ادرس رو تغییر داد تا شهرستان کارت رو بگیرم؟

  203. محمد گفت:

    سلام کارت سوخت کارت ماشین بیمه نامه سند همه چی اومده ولی برگه سبز رو نمایندگی میگه باید برم ملیس +10 اونا میگن تعویض پلاک و اونا هم میگن سایت راهور ولی توی قسمت پیگیری مرسولاتش اسمی از برگه سبز نیست باید چکار کنم؟

  204. هادی گفت:

    سلام خسته نباشید .
    تقریبا یک ماه هستش که ماشینم رو تحویل گرفتم و کارت خودرو و کارت سوختش اومده ولی برگ(کارت)سبزش نیومده .از طریق پست هم پیگیری کردم ولی اونجا نبود .چطور میشه فهمید که ایا اصلا صادر شده و اگه صادر شده کجاست؟

  205. هادی گفت:

    سلام.کارت سبز چه مقدار طول میکشه تا بیاد؟؟؟

  206. محمد گفت:

    با سلام من الان نزدیک ب 20 روز میشه برگ سبز خودروم نیمونده ولی کارتش زود آمد ماشین هم فروختم منتظر برگه سبز هستم چیکار باید بکنم چرا انقدر طول کشیده

  207. علی گفت:

    برای پیگیری برگ سبز خودرو میتوانید با شماره 48213751-021 مرکز شماره گذاری مستقر در ایران خودرو آقای علینژاد. یا شماره 48213750-021 آقای سرهنگ بابایی. یا شماره 48213752-021 خانم یوسفی یا خانم فرقانی تماس بگیرید.
    در صورت داشتن هرگونه شکایت میتوانید با شماره 44262248-021 بازرسی شرکت راهگشا تماس بگیرید.

  208. نیما گفت:

    سلام بنده اسمم در شناسنامه تغییر کرده .برای فروش ماشینم باید اصلاح کنم یا مشکلی نیست؟

  209. فرزاد حسامی گفت:

    سلام وقت بخیر،گویا برج 8 پارسال کارت ماشینم صادر شده، ولی اداره پست نیاوردن درب منزل تحویل بدن و زدن که ادرس اشتباه و من هم متوجه نشده بودم و منتظر بودم اداره پست برام بیاره، تا اینکه برج ۱۲ رفتم اداره پست گفتند کارتو فرستادیم تعویض پلاک، تعویض پلاک گفت اداره پست هست و یک شماره مرسوله ای بهم داد، امدم اداره پست گفت که بایذ بارکد جدید باشه و به نتیجه نرسیدم، برج ۱ که کرونا بود و اداره جات تعطیل، برج ۲ رفتم اداره پست گفت همچین پلاکی در سامانه مرسولات نیست، برو تعویض پلاک، رفتم تعویض پلاک گفت اداره پسته، امدم اداره پست گفت با شماره 88288888تماس بگیر ، تماس گرفتم گفت به این پلاک شماره مرسوله ای فعلا نیست، یک هفته ۱۰ روز دیگع مجدد تماس بگیر
    اقااا من این کارت کوفتی ماشینمو چطوری بگیرمش، خسته شدم از بس ی پام توی تعویض پلاک بوده و پای دیگم توی اداره پست

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، کمک حال سامانه انجام امور اداری است و کار اداری انجام می دهد. در این مورد نمی توانیم کمکتان کنیم.

  210. مهدي گفت:

    سلام من ابان ماه ماشين صفرازكارخونه گرفتم برگ سبزش اومد.ولي كارت ماشين روميرفتم توپيگيري پست ميزدم ميگفت چنين مرسوله اي تحويل پست نشده تااينكه فهميدم كارتم اومده توپست مونده بعدكاابرگشت خورده رفته ناجا.الان ميگن بايدالمثني بگيرم .ميخاستم ببينم مدارك لازم براي گرفتنش چيه؟ماشينم بايدببرم اونجابازديدكنن بانه؟ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، به همراه مدارک تحراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، با به همراه داشتن مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  211. سیداحمد گفت:

    سلام وقت بخیر، خودروی صفر گرفتم، کارت خودرو برام ارسال شده،، ومن هم ماشین رو فروختم، اما شناسنامه سبز نیومده، از طریق سامانه هم پیگیر شدیم میزنه هنوز تحویل پست نشده، میتونم با مدارک احراز سکونت برم مرکز تعویض پلاک درخواست بدم وبگیرم،،، چون خریدار میخواد فسخ کنه وآدم صبوری نیست وفکر میکنه من دروغ میگم، ا

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، اگر پیغام “مرسوله تحویل پست نشده” هنوز برگ سبز خودرو شما صادر نشده. باید منتظر بمونید.

  212. Yashar گفت:

    سلام وقت بخیر ۱ ساله که تعویض پلاک کردم و توی رهگیری اداره پست میزنه هنوز توسط ناجا به اداره پست تحویل نشده از کجا باید پیگیری کنم ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  213. رضا گفت:

    من هم همین مشکل رو داشتم. تووی اینترنت ملت نوشتن که خیلی طول میکشه تا کارت ماشین بیاد منم هی منتظر موندم تا شد یکسال. رفتم پست گفت دو همون یکی دو ماه بعد از تعویض پلاک ، دو بار اومده برگشت خورده سه ماه فرصت داشتی بیای پست تحویل بگیری که نیومدی. تازه تا شش ماه فرصت داشتی بری تعویض پلاک کارتت رو تحویل بگیری که من تووی این یکسال بیخود توی پیگیری مرسولات پستی میزنم اونم میگه چنین محموله ای تحویل نشده در حالیکه آمارو اطلاعات پست مربوط به بازه سه ماه پیشه و آدم رو گمراه میکنه که خوب تحویل نشده بازم منتظر میمونم.
    خلاصه باید دوباره برم فرایند رو از تعویض پلاک از صفر شروع کنم.

  214. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر کارت خودرو من ارسال شده اما پست چی آدرس رو پیدا نکرده برگشت زده.مراجعه کردم اداره پست بهم گفتن عودت داده شده راهور ناجا.ممنون میشم راهنماییم کنید که الان چکار باید انجام بدم؟
    اگه من تو این لینک که گذاشتین آدرسم رو اصلاح کنم توی ارسال بعدی به این آدرس اصلاح شده مدارک ارسال میشه؟

  215. داود گفت:

    سلام،خسته نباشید،کارت موتورسیکلت من سال ۹۴برگشت خورده بعد تو سامانه رهگیری پستی هم که سرچ میزنم مینویسه مرسولعری با این مشخصات از ناجا تحویل پست نشده است،الان ازکجا باید پیگیری کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری و دریافت کارت سوخت و خودرو به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  216. کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر سند خودرو ماشین من هنوز نیامده پیگیری مدارک رو داخل سامانه پست
    وارد کردم پیام میادناجا تحویل پست نداده به نظر شما مشکل از کجاست همه مدارک بجز کارت سوخت و سند سبز اومده ماشین هم برای اوایل برج پنج هستش

  217. Tekvandox گفت:

    سلام و عرض ادب.
    بنده از سایت دیوار یک دستگاه پژو ۲۰۶ مدل ۸۶ خاکستری خریداری کردم که موقع تحویل دادن مدارک کارت ماشین موجود نبود که جایگزین برگه سبز و دادن و احتمالا کارت ماشین گمشده بود.
    برگه سبزو نگاه کردم که خلافی بگیرم منتهی هرچقدر نگاه کردم بارکدی روی برگه سبز ندیدم !! از کسیم تا حالا سوال نکردم حتی مالک خودرو !
    خواستم راهنماییم کنید که آیا نداشتن بارکد روی برگه سبز عمری طبیعیست یا خیر فقط ماشین بنده این مشکلو دارع.
    ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوال بنده می دهید. سپاس….

  218. Mahdi گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من شیش ماهه ماشینو تحویل گرفتم و پلاکش تازه به دستم رسیده ولی کارت ماشین و سند و‌برگه سبزش‌هنو نیومده میتونم ماشینمو بیرون ببرم؟
    و اینکه چرا پلاک اومده بقیش نه

  219. سپهر گفت:

    سلام
    تعویض پلاک کردم 3 هفته پیش کارت سوخت رو که میزنه هنوز صادر نشده کارت ماشین رو هم اونی که مربوط به خودرو قبلیم بود رو میزنه تحویل شده ماشین صفر بوده دادم رفته و حالا پلاکشو تعویض کردم برای ماشین دیگه الان برای پیگیری کارت های سوخت و ماشین چیکار باید کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای پیگیری کارت سوخت از سامانه مرسولات سازمانی پیگیری کنید یا به پلیس+10 مراجعه کنید

  220. مهرداد شریف مخمل زاده گفت:

    بنده الان دقیقا بیست مآه هستش که خودرو خریداری کردم در شهر سمنان ساکن هستم اما کارت خودرو به دستم نرسیده از طریق سامانه مرسولات ، پلیس + ۱۰ ، تعویض پلاک ، اداره پست ، حتی راهور ناجا مراجعه کردم هیچ جواب درستی به من داده نشده ، یا میگن میاد یا مواد برای صدور کارت نیست و غیره ، حتی تمام مدارکم رو به تعویض پلاک بردم و هیچ مغایرتی اطلاعات خودروی من در سیستم نداشته ، الان دو سال هستش بنده هر جا میرم برگه سبز خودرو و همون کارت موقتی که تعویض پلاک میده همراه منه و واقعا موندم چطور باید پیگیری کنم ، اینقدر از محل کارم بابت پیگیری کارت خودرو مرخصی ساعتی گرفتم که توبیخ شدم هیچ کس تو این چند اداره و سازمان یک حرف دقیق نمیزنه اخرین بار که از تعویض پلاک سمنان بهم گفتن برو تهران زنگ زدم تهران گفتن‌اصلا به تهران مربوط نیست واقعا کلافه شدم حالا من اگر به مشکلی بخورم فردا بخوام این خودرو رو بفروشم چکار باید بکنم وقتی کارت نداره ماشین من

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، کمک حال سامانه انجام امور اداری است و کار اداری انجام می دهد و هیچ ارتباطی با تعویض پلاک و راهور ناجا ندارد در این مورد نمی توانیم کمکتان کنیم. انشالله مشکلتان به زودی رفع شود.

  221. میلاد گفت:

    سلام و عرض ادب؛
    یکدستگاه خودرو دنا صفر رو بصورت وکالت فروش قطعی بلاعزل خریداری کردم و تقریبأ سه ماه میگذره و کارت ماشین نیامده؛ در سایت مرسولات پست هم چک میکنم ولی میزنه هنوز بدست پست نرسیده؛ بدون کارت ماشین میتونم تعویض پلاک کنم؟ کارت ماشین جدید به اسم من میاد یا باید همون کارت ماشین قبلی رو از فروشنده بگیرم؟ چون فروشنده بسیار آدم کلّاشی هست و میدونم که برای تحویل کارت منو اذیت میکنه؛ خیلی نگرانم، اگر میشه منو راهنمایی کنید.

  222. میلاد گفت:

    این هم اضافه کنم که خودرو رو از ارومیه خریدم و خودم ساکن شهر اراک هستم.

  223. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر من ماشینم رو سال 97 خریدم. قسط ماشین تازه تموم شده . الان رفتم برا تعویض پلاک برگ سبز خودرو رو ندارم. حتی فروشنده هم گفت هنوز نیومده الان برای پیگیری برگ سبز باید چکار کنم؟ چجوری بفهم که آیا صادر شده اصلا یا نه . ممنونم از پاسخگویی

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. به همراه مدارک احراز محل سکونت

  224. قاسم عباسی گفت:

    سلام
    من چهار ماهه تقریبا کارت خودرو برام نیومده تو سایتم میزنه از طریق ناجا مرسوده ای با این مشخصات تحویل پست داده نشده

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، اگر چنین پیغامی دریافت میکند یعنی کارت خودروتون هنوز صادر نشده باید منتظر بمانید.

  225. بهروز هوشمند گفت:

    سلام من کامیون صفر کیلومتر از ایران‌خودرو دیزل خریدم یک هفته س که ماشینو تحویل گرفتم ولی از برگ سبزش خبری نیست، به اداره پست هم تحویل نشده چطور میتونم پیگیری کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری از طریق سامانه مرسولات سازمانی پیگیری کنید.

  226. مریم گفت:

    سلام. الان 6 ماهه که کارت خودروی من نیومده . تو سامانه زده بود که به پست داده نشده. من چه کنم.

  227. راحیل رمضانی گفت:

    باسلام و خسته نباشید در تاریخ ۳ آذر پلاک خودرو صفر ام وی ام صادر شده و پلاک روی خودرو نصب و تحویل گرفتم مانده سه فقره کارت ، برگ سبز و کارت سوخت تا این تاریخ ۲۰ آذر تحویل داده نشده است به سایت راهور رفته اعلام مینماید این مدارک با این مشخصات از طرف راهور به پست تحویل داده نشده است از طرف دیگر مدیران تاکید می‌کند هزار کیلو متر کارکرد و یا سه ماه باید برای تایید گارانتی مراجعه نمایم آیا میتوانم بدون کارت رانندگی کنم فقط سند خودرو را و بیمه را دارم چکار باید کرد لطفا راهنمایی بفرمایید

  228. راحیل رمضانی گفت:

    باسلام و خسته نباشید در تاریخ ۳ آذر پلاک خودرو صفر ام وی ام صادر شده و پلاک روی خودرو نصب و تحویل گرفتم مانده سه فقره کارت ، برگ سبز و کارت سوخت تا این تاریخ ۲۰ آذر تحویل داده نشده است به سایت راهور رفته اعلام مینماید این مدارک با این مشخصات از طرف راهور به پست تحویل داده نشده است از طرف دیگر مدیران تاکید می‌کند هزار کیلو متر کارکرد و یا سه ماه باید برای تایید گارانتی مراجعه نمایم آیا میتوانم بدون کارت رانندگی کنم فقط سند خودرو را و بیمه را دارم چکار باید کرد لطفا راهنمایی بفرمایید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر در سامانه این پیغام داده شده پس هنوز کارت شما صادر نشده است و باید منتظر بمونید. اما برای پیگیری میتونید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  229. محمد گفت:

    سلام، من هنوز ماشینم رو از کارخونه تحویل نگرفتم ولی دیروز رفتم بخش پیگیری پست دیدم شناسنانه خودرو دیروز پست شده!! مگه چنین چیزی میشه هنوز ماشین رو نگرفته!؟ من الان ساکن تهران نیستم و ادرسی که قرار بهش پست بشه منزل بنده در تهرانه..(احتمالا هم فردا بره در خونه) سوالی که دارم اینه اگه بره و برگشت بخوره به پست چند مدت تو پست میمونه؟ واینکه چه مدارکی باید ببرم تا بهم بدنش؟
    ممنون از زحمات شما

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      پست موظف می باشد که تا سه بار مرسوله رو براتون بیاره بعد از اون 3 ماه در پست میمونه بعد از اون عودت داده میشه به مراکز تعویض پلاک.
      مدارک شناسی همراهتون باشه

  230. مرتضی گفت:

    سلام من و برادرم دو تا خودرو عین هم ثبت نام کردیم با مراجعه به رهگیری مرسولات پستی مینویسه از طرف ناجا چیزی تحویل داده نشده برای برگ سبز خودرو ولی برای کارت ماشین میاره هر دو برگ سبز و کارت برادرم رسیده به خونه با وجود عدم تحویل مرسوله از ناجا ولی برای من که یک شهر دیگه ام نرسیده
    دقیقا چکار باید کرد منتظر بود ؟

  231. شهرام گفت:

    سلام . من 10 سال قبل ماشین ازسایپا خریدم ولی کارت سبزش را نفرستادند . و من هم دیگه پیگیری نکردم . الان میخوام ماشینم را بفروشم باید چیکارکنم ؟ لطفا راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      قبل از فروش باید کارهای اداری مربوط به دریافت برگه سبز خودرو رو انجام بدید یا به خریدار وکالت بدید که ایشون اقدام کنند.

  232. داود رضایی گفت:

    با سلام و وقت بخیر. حدود ۳ سال پیش خودرو رو از نمایندگی مدیران خودرو اقساطی به نام خانمم خریداری کردیم. کارت ماشین بعد از یه هفته اومد اما برگه سبز ماشین به دستمان نرسیده غافل از اینکه تصور میکردم در دست نمایندگی است بعد از اتمام اقساط مراجعه کردم به بخش فروش .که تاکید کردند فرستادن و بایست همان زمان خرید نهایتاً تا یک ماه بعد از طریق پست به دستمان می‌رسید. در حال حاضر بعد از گذشت سه سال که به اداره پست منطقه مراجعه کردم گفتند باید به اداره راهنمایی و رانندگی مرکز ،(تهران) کجاست و چکار باید انجام دهم.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  233. محمدرضا آبکار گفت:

    سلام و وقت بخیر
    کارت خودرو برام ارسال شده اما نامه رسان آدرس رو با وجود این که صحیح و بدون ایراد بوده نامشخص اعلام کرده و کارت رو ظرف مدت یک روز عودت داده…
    ارسال مجدد شامل هزینه دویسن هزار تومانی می باشد !
    در پایین برای شما و دوستان نتایج پیگیری سامانه رهگیری مرسولات پستی را میزارم
    لطفا راهنمایی کنید بنده رو
    با تشکر
    خروج مرسوله از منطقه پستی و ارسال به تهران،منطقه 14 پستي تهران،مبادله عودت به راهور ناجاتهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی شهرک قدس1416:03
    8ورود مرسوله به منطقه پستیتهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی شهرک قدس1416:03
    7خروج مرسوله از منطقه پستی و ارسال به تهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی شهرک قدس14تهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی منطقه1407:40
    دوشنبه 8 دي ماه 1399موقعیتساعت
    6نامه رسان بعلت اینکه نشانی گیرنده شناخته نشد ، مرسوله را برگشت داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این اداره پست مراجعه کنید.(مشاهده اطلاعات نامه رسان)تهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی منطقه1414:40
    5مرسوله جهت توزیع تحویل نامه رسان شده است(مشاهده اطلاعات نامه رسان)تهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی منطقه1409:19
    نامه رسان
    صادق ثامني
    4ورود مرسوله منطقه پستیتهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی منطقه1408:17
    3مرسوله جهت مقصد بعدی رهسپار گردید.تهران،تهران،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران06:45
    یکشنبه 7 دي ماه 1399موقعیتساعت
    2خروج مرسوله از منطقه پستی و ارسال به تهران،منطقه 14 پستي تهران،نقطه مبادله پستی منطقه14تهران،تهران،اداره کل تجزیه و مبادلات تهران19:21
    1قبول مرسوله(مشاهده جزئیات بیشتر)تهران،منطقه 14 پستي تهران،كارت خودرو نو شماره ۲00:01

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      پست موظف هست که 3مرتبه مرسوله رو به ادرس شما ارسال کند در صورت نبودن در منزل 3 ماه در منطقه پستی شما می ماند و بعد از آن به مراکز تعویض پلاک عودت داده میشه. اما در حال حاضر به خاطر شرایط موجود در مرحله اول عودت میزنند باید از طریق مراکز تعویض پلاک اقدام کنید

  234. ماندانا حسینی زادگان شیرازی گفت:

    سلام امروز برا من کارت یه خودرو جدید اومده، کارت ماشین مربوط به ماشین قبلیم هست که وکالت توی محضر داده بودم برا تعویض پلاک، الان نمیدونم چه کسی با مشخصات من خودرویی خریده و پلاکشم به نام من اومده. چکار باید بکنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق شخصی که بهشون وکالت دادید (وکلتون) پیگیری کنید.

  235. محمد گفت:

    سلام من از سایت پست پیگیری کردم نوشته که داخل یک شهر دیگه تحویل داده شده باید از کجا پیگیری کنم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مجدد باید از طریق مراکز تعویض پلاک اقدام کنید. به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  236. علی عرب گفت:

    سلام کارت خودرو به علت مسافرت بودن برگشت تعویض پلاک رفتم میگه از طریق اینترنت پیگیر باش اینتر

  237. علی جعفری گفت:

    سلام کارت ماشین اومده ولی کارت سبز نیومده میشه ماشین و بفروشم تعویض پلاک جواب میده
    باتشکر

  238. علی خورشیدیان گفت:

    با عرض سلام من ۳ماه میشه که کارتم نیومده امروز رفتم باجه معطله گفتن که برگشت خورده تعویض پلاک درصورتیکه همش خونه ینفر همیشه بوده اما پست میگه که نبودین توی سایت پیگیری مرسوله.حالا که اومدم اداره پست میگه شماره واحدتونو ننوشتین در صورتیکه باز س۶ماه پیش کارت ماشین قبلیم اومد دمه خونه.گذشته ازینا الان باید برم تعویض پلاک ایا؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  239. احمد گفت:

    باسلام چه زمانی برگه سبز از طریق پست به درب منزل پست میشود من 10/11/98 یکسالگی ماشینمه چه کار باید کنم لطفا جواب تشکر.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق مراکز تعویض پلاک اقدام به دریافت کارت خودتان کنید.

  240. Mohsen گفت:

    سلام.۲ روز بعد از تحویل ماشین، کارت اومد برام ولی بعد از یه هفته هنوز برگ سبز نیومده.جالبه که تو سایت پیگیری برای هر دوتاش میزنه تا کنون تحویل پست نشده در صورتی که کارت اومده

  241. سعید گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم تکلیف ما که مستاجر هستیم و خونه رو عوض میکنیم اگه کارت بیاد به آدرس قبلی چی میشه؟

  242. فهیمی گفت:

    سلام. حدود ۲ ماه پیش سند ماشینم تو یه پاکت بزرگ آبی رنگ اومد. ولی کارت ماشین فرستاده نشده بود. امروز که پستچی کارت سوخت رو آورد گفت باید کارت ماشین رو ببرم نشونش بدم تا کارت سوخت رو تحویل بده. آیا کارت ماشین با سند ماشین فرستاده میشه یا ممکنه جداگانه بفرستن؟

  243. علی گفت:

    سلام بعد از یک هفته – کارت ماشین اومد وی پست یک بار ارسال کرد و لی بازگشت داده به پلیس ناجا- یعنی فقط یکبار اون هم نوشته شده به علت مشخص نبودن آدرس – من اان باید چیکار کنم- دو مرتبه باید برم تعویض پلاک؟

  244. علی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    کارت خودرو برام ارسال شده اما نامه رسان آدرس رو با وجود این که صحیح و بدون ایراد بوده نامشخص اعلام کرده و کارت رو ظرف مدت یک روز عودت داده…
    برا دریافت باید برم مراکز تعویض پلاک؟ یعنی باید نوبت دوباره بگیریم؟ باچه عنوانی نوبت بگیریم؟ همون مرکز تعویض پلاک تحویل میدن؟یا دوباره پست میکنن
    لطفا راهنمایی کنید

  245. فریبا گفت:

    سلام وقت بخیر
    کارت ماشین من به ادرس اشتباهی رفته و برگشت خورده الان از خونمون فقط قبض آب رو دارم ایا برم تعویض پلاک و قبض اب رو ارائه بدم کافیه یا باید سند باشه؟ چون سند خونه الان پیشمون نیست

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      یاید مدارک احراز محل سکونت موجود باشد ازجمله سند منزل و یکی از قبوض منزل

  246. ایمان دستجردی گفت:

    سلام
    من ماشینمو قسطی خریدم و تمام اقساطش را پرداخت کردم.
    همه مدارکم را دارم ولی داخل سند سبز و سند کارخانه نوشته در رهن شرکت می باشد.
    چطور باید سند را از رهن دربیارم؟
    از نمایندگی پرسیدم گفتن یه برگ سبز دیگه واستون پست میشه.آیا این‌موضوع درسته؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  247. فریبا گفت:

    سلام خسته نباشید من کارت ماشینم اومده برگشت خورده پست گفت باید برم تعویض پلاک ، تعویض پلاک باید نوبت بگیرم ؟
    کی باید برم تعویض پلاک؟ چون سایتش بستس…
    اگر حضوری برم کارت رو میدن یا پست میکنن؟

  248. شاهین گفت:

    سلام خسته نباشید . بنده سال 95 یک خودرو قسطی از سایپا تحویل گرفتم که تا مدت 2سال اقساط داشت وبعداز 2سال پایان اقساط خودرو را فک رهن کردم ولی شناسنامه سبز خودرو به ادرس منزل ما نیامد و ما بعداز گذشت 1سال یعنی در سال 97 از ان منزل نقل مکان کردیم ولی با توجه به پیگیری های بنده بازهم به ادرس منزل قبلی ما چیزی ارسال نشده بود ومن الان ماشین را فروختم وخیلی به مشکل خوردم با خریدار بخاطر نداشتن شناسنامه سبز خودرو.
    لطفا میشه منو راهنمایی کنید که من کجا باید دنبال شناسنامه خودرو بروم که جواب بگیرم ////////؟
    باتشکر وسپاس فراوان

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر. باید به نزدیکترین مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. مجددا مدارک احراز محل سکونت رو تحویل بدید تا برای شما مجددا صادر شود.

  249. بهنام گفت:

    سلام ببخشید من دوماه از سایپا ماشین صفر تحویل گرفتم کارت ماشین امد ولی برگ سبز نیومد میشه راهنمایی کنید ممنون

  250. حسن گفت:

    سلام برگ سبز خودرو اینجانب مدت چهل روز از تحویلش گذشته هنوز نیومده

  251. Parivash گفت:

    باسلام کارت خودروماسه مرتبه درمنزل امده ولی کسی منزل نبودبه اداره پست مراجعه کردم گفتن بایدبری پلیس راهور ایادراین مرحله بایدمدارک خاصی به همراه داشت؟؟؟

  252. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر.برگ سبز خودروی من 8 ماهه که نیومده. و پیگیری مسوله هم میزنم میگه که ناجا تحویل پست نداده. چکار باید بکنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت مشاهده پیغام مرسوله تحویل پست نشده یعنی هنوز برگ سبز صادر نشده و باید منتظر بمونید.

  253. علیزاده گفت:

    سلام خداقوت. . من برج ۸ سال ۹۹ خودرو ۲۰۷ از قرعه کشی ایران خودرو به نامم در اومد که خودرو از نمایندگی دریافت کردم منتها برگه سبز گفتند به آدرس شما ارسال میشه .به دلیل بیماریشان منزل نبودم امروز به اداره پست مرکزی منطقه مراجعه کردم گفتند باید کد رهگیری داشته باشی من از نمایندگی پیگیری کردم گفتند در سیستم کد رهگیری ثبت نمیشه براشون… من برام پیامگیر بابت کد رهگیری از ایران خودرو ارسال نشده الان چطور پیگیر برگه سبز ماشینم باشم ؟ الان ۴ ماه از زمان تحویل خودرو م گذشته. .

  254. محسن گفت:

    سلام.بنده ۶ ماه هست که ماشین ثبت نامیمو از سایپا تحویل گرفتم،بعد ۵ ماه تازه کارتش بدستم رسید،حالا بعد از گذشت ۶ ماه هنو برگه سبز خودرو خبری ازش نیست،پست میگه برو موسسه فک پلاک پیگیری کن،اونجا هم میگن برو راهنمایی رانندگی،اونجا هم که میرم میگن وظیفه شرکت سایپاست که واست درخواست برگه سبز بده که نداده،باز میرم سایپا اونم میگه وقتی پلاک صادر شه وظیفه ناجاست که مدارکشو صادر کنه،خلاصه اینکه هی منو پاس میدن بهم،خستم کردن

  255. بهزاد گفت:

    سلام وقت بخیر .ببخشید من تو تعویض پلاک یه آدرس دادم برای دریافت کارت ماشین ولی الا تغییر مکان دادیم .الا باید چیکار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید با مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه بشه و ادرس رو تغییر بدید.

  256. پیمان گفت:

    سلام و احترام
    من خودور صفر از نمایندگی ایران خودرو تحویل گرفتم کارت ماشین اومده ولی برگ سبز هنوز نیومده تاریخ فاکتور فروش هم 99/11/28 هست از کجا باید پیگیری کنم
    با توجه به اینکه از طریق پیگیری مرسولات پستی هم نتونستم کاری انجام بدم چون اصلا کد رهگیری ندارم
    ممنونم

  257. مصطفی گفت:

    سلام خسته نباشید شماره بارکد کارت ماشینم با شماره بارکد برگه سبز فرق داره باید همینجور باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  258. دوالفقاری گفت:

    سلام خسته نباشد
    چندماهه از دی ماه درخواست دادم کارت ماشین نیامده تاهفته پیش امده پست فقط یکبار اومدن دم منزل نبودم تماس هم نگرفتن وبه دلایل نامعلوم مرجوع کردن کارتو وتوپیگیری پست متوجه شدم فرستادن تعویض پلاک حالا باید چکارکنم
    دروغه ۶ماه باید نگهدارند پس چرا دوروزه مرجوع کردند؟؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک رفته و اقدام به دریافت مجدد کارت کنید.

  259. محیا گفت:

    سلام من ده روز ماشین خریدم ولی هنوز کارت ماشین نیومده سند امده ولی کارت ماشین وکارت سوخت هنوز به دستم نرسیده میخواستم برم مسافرت به خاطر همین نیومدن نمی تونم

  260. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که بنده تعویض پلاک انجام دادم در حسن اباد قم (فشافویه) مستاجر بودم و بنا ب دلایلی از اونجا بعد یک هفته بلند شدم و به صاحب خونه گفتم کارت ماشین اومد اطلاع بده خبری نشد از ایشون و الان نزدیک به ۱۰ ماه که خبری نیست از کارت ماشین چیکارکنم الان البرز نظرابادم
    و داخل پیگیری میزنم میگه اطلاعات موجود نیست ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و نسبت به تغییر آدرس اقدام کنید.

  261. reza گفت:

    سلام من از نمایندگی ماشین پلاک شده خریدم الان وکالت نامه و سند کمپانی برای تعویض پلاک دارم و میگن برگه سبز صادر نشده . آیا با وکالت نامه و برگه کمپانی میتونم تعویض پلاک کنم ؟

  262. شیرین گفت:

    با سلام و وقت بخیر، از زمان ارسال پستی کارت و برگ سبز ماشین من بیش از شش ماه گذشته و به دلیل عدم حضور در منزل، موفق به دریافت نشدم و مرجوع شده، محل سکونت ما در مرزداران است، میخواستم خواهش کنم بفرمایید به کدوم مرکز تعویض پلاک و با چه مدارکی باید مراجعه کنم؟ (آیا فرقی میکنه به کدام مرکز مراجعه کنم؟)
    ممنون

  263. اینالوئی گفت:

    با سلام من ماشین صفر خریدم و با توجه به اینکه پلاک تعویضی شخص دیگری را به ما دادند، کارت هم اشتباهی به نام آن شخص صادر شده و به آدرس ما نیامده ، الان 4 ماهه ماشینم بدون کارت است باید چه کار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق مراکز تعویض پلاک پیگیری شود. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.
      تماس با 02191070028

  264. اردشیر نجفی گفت:

    سلام کارت موتور بنده در تاریخ 27 بهمن 99 به آدرس ارسال شد ولی بعلت مخدوش بودن آدرس تحویل نشد و به پست عودت شد و از آنجا به پست ناجا عودت شده طبق پیگیری مرسوله لذا در تاریخ 14 اسفند مجدد به تعویض پلاک خیابان خلیج مراجه و فرم و هزینه صدور مجدد را پرداخت کرم فرمودند 10 روز دیگر ارسال خواهد شد ولی تا امروز 22 اردیبهشت 400 خبری نیست به شهرک آزمایش هم مراجعه کردم فرمودند ارسال خواهد شد . تکلیف چیست ؟ 0912***0966

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال سامانه انجام امور اداری است و کار اداری انجام میدهد و ارتباطی با مراکز تعویض پلاک ندارد.
      باید منتظر بمانید.

  265. اردشیر نجفی گفت:

    دیدگاه شما منتظر بررسی است. این یک پیش‌نمایش است؛ دیدگاه شما بعد از تأیید قابل نمایش خواهد شد.
    سلام کارت موتور بنده در تاریخ 27 بهمن 99 به آدرس ارسال شد ولی بعلت مخدوش بودن آدرس تحویل نشد و به پست عودت شد و از آنجا به پست ناجا عودت شده طبق پیگیری مرسوله لذا در تاریخ 14 اسفند مجدد به تعویض پلاک خیابان خلیج مراجه و فرم و هزینه صدور مجدد را پرداخت کرم فرمودند 10 روز دیگر ارسال خواهد شد ولی تا امروز 22 اردیبهشت 400 خبری نیست به شهرک آزمایش هم مراجعه کردم فرمودند ارسال خواهد شد . تکلیف چیست ؟ 0912***0966
    شماره بارکد پستی : 21686000011136293613
    شماره پلاک : 47171 ایران 141

  266. مجید عنایتی گفت:

    سلام وعرض ادب لطفا بنده رابه طور صحیح راهنمایی کنید بنده یه موتور نو خریدم ومدارکش برج ۱۱ اماده شد وسند وبرگه سبز اومد کارت سوختشم ۲۱اردیبهشت رفتم گرفتم ولی کارت موتور متاسفانه به علت نبودن منزل رفته پست الان که باکد رهگییری پیگیری کردم میگه خروج مرسوله از منطقه پستی وارسال به منطقه پستی ۱۴ تهران -عودت به راهور ناجا۱میتونم ازطریق شماره گذاری واسه ارسال مجدداقدام کنم یانمیشه

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید یا از طریق پست منطقه تهران اقدام کنید که اگر هنوز اداره پست باشد دریافت کنید یا از طریق مراکز تعویض پلاک اقدام کنید.

  267. مجید عنایتی گفت:

    مجید عنایتی هستم درادامه یادم رفت بگم بنده تغییر ادرس داشتم به همین علت کارت ونتونسته پستچی تحویل بده

  268. مجید عنایتی گفت:

    چه جوری میتونم باپست تهران ارتباط بگیرم

  269. مجید عنایتی گفت:

    سلام وعرض ا دب بنده کارت موتورسیکلتم به علت نبود ن درمنزل برگشت خورده راهور ناجا تهران سوال من اینه که مگه نمیشه این کارت بره شهرک ازمایش اصفهان وبایک تماس یایک پیامک خبر بدند کارت موتورتون اونجاست دوباره باید یک روز معطل بشم برم شهرک ازمایش درخواست ارسال مجددبزنم هزینه اش اصلا مهم نیست ولی معطلی ان بیشتردرداوره

  270. هادی گفت:

    سلام من سال ۹۸ ماشینمو از نمایندگی تحویل گرفتم ولی برگه سبز نیومد برام من هم فراموش کردم الان هم می‌خوام بفروشم به مشکل برخوردم باید چیکارکنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت برگه سبز خودرو باید از مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید.

  271. حدیثه گفت:

    سلام
    مدارک ماشینم که صفر هست ارسال شده اما در سامانه پست که پیگیری کردم بین شده در “ارسال به تهران، منطقه 14 پستی تهران، مبادله عودت به راهور ناجا” قرار گرفته و برگشت خورده، از کجا و به چه طریقی می تونم مدارکم تحویل بگیرم. از زمان صدور مدارک ماشین کمتر از یک ماه گذشته.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.
      تماس با 02191070028

  272. یکنا گفت:

    آخر بهمن 1399 تعویض پلاک انجام دادم یه برگه پرینت بجای کارت ماشین بهم دادن، الان خرداده هنوز کارت ماشین نیومده، سایت پستم میزنم میگه هنوز چنین محموله ایی به پست تحویل نشده، آیا خیلیا این مشکلو دارن یا فقط منم؟ علت تاخیر چیه، چرا نمیاد کارت ماشین؟ فروردینم رفت تعویض پلاک گفتن خورده به تعطیلات منتظر بمون چاپ میشه میاد، علت اینهمه تاخیر چیه
    فروردینم رفتم گفتن آدرس و … مشکلی نداره

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اکثرا همین مشکل رو دارند باید منتظر بمونید به خاطر شرایط موجود فعالیتشون کم شده است.

  273. مجتبی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من کارت ماشینم برگشت خورده ۶ماه به دستم نرسیده رفتم اداره پست گفتن برو تعویض پلاک برا صدور کارتت مراجعه کن الان میخوام بدونم بدون نوبت دهی تو سایت میتونم مراجعه کنم؟لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر، باید در مرحله اول نوبت دریافت کنند و بعد به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  274. یکنا گفت:

    سلام
    من چهار ماهه کارت خودرو برام نیومده تو سایتم میزنه از طریق ناجا مرسوده ای با این مشخصات تحویل پست داده نشده
    دو هفته پیشم رفتم گفت هنوز چاپ نشده
    زده تو کارت ماشینم شخصی سازی، چرا کارت ماشین نیومده؟
    شخصی سازی ینی چی؟

  275. مسعود گفت:

    سلام
    ۴ ماهه که خودرو را تحویل گرفتم ولی هنوز برگ سبز خودرو نیومده تو سایت پست هم رفتم میگه چنین مرسوله ای تحویل پست نشده
    چکار کنم؟؟؟

  276. فاطمه بهادری گفت:

    سلام وقت بخیر من و راهنمایی می کنید لطفاً..
    من بعد از دوماه پیگیری کردم کارت ماشینم رو زده عودت به راهور ناجا۱
    الان کجا باید برم پیگیری کنم ؟و اینکه بازم زمان بر هست یا همون لحظه میدن کارت رو

  277. امین گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده چند ماهی است خوردو از نمایندگی سایپا تحویل گرفتم.حالا بعد از چند ماه میگن برگ سبز امحاء شده .خودرو پلاک تهران است چون نمیتونم مدارک احراز سکونت تهران بیارم میخوام پلاک شهرستان بزنم باید تعویض پلاک تهران برم یا شهرستان.ممنون میشم راهنمایی کنید.درضمن کلیه مدارک خودرو بجز برگ سبز موجوده

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر خودرو صفر هست فرقی نمیکند که به کدام مرکز مراجعه کنید.

  278. هدی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. کارت موتور سیکلت من به پست شهرم ارسال شده و با مراجعه سه دفعه ی مامور پست موفق نشدم کارت رو بگیرم. اداره پست میگه که کارت فرستاده شده تهران و دیگه برگردانده نمیشود. سند مالکیت هم ندارم. باید چیکار کنم؟؟ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      لاید به همراهمدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  279. نصيري گفت:

    باسلام و خسته نباشيد
    بنده يك ماشين از سايپا خريدم پلاك شده كارت ماشين را پست آورده برگشت خورده بايد چكار كنم؟

  280. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    چهار سال از خرید ماشینم میگذره، شند برام درب منزل نیومد خودمم پیگیر نشدم الان برای فروش ماشین احتیاج دارم از کجا باید پیگیر بشم مراکز تعویض پلاک! ؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله از مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید
      در صورت تمایل کمک حال میتونه پیگیر کارتون بشه. تماس با 09331629351

  281. نصيري گفت:

    سلام و خسته نباشيد
    بنده ماشين صفر از سايپا حدود يك ماه هست تحويل گرفتم كارت سوخت آن را از كجا بايد پيگيري كنم؟

  282. مجتبی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من حدود دو ماه هست ماشین صفر از نمایندگی تحویل گرفتم کارت ماشین اومده ولی برگه سبز هنوز نیومده از سایت پیگیری مرسولات پستی هم چک میکنم مینوسه تاکنون چنین مرسوله ای از سوی ناجا به پست تحویل داده نشده است.
    باید ب کجا مراجعه کنم برای پیگیری برگه سبز
    یا کجا زنگ بزنم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر چنین پیغامی داده شده باید منتظر بمونید. اما برای پیگیری از راهور ناجا میتونید اقدام کنید.

  283. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من از برج ۱۲ سال ۹۹ ماشین تحویل گرفتم وتا حالا که برج ۶ سار ۱۴۰۰ کارت ماشین و سند خودرو بدستم نرسیده و چندین بار به ادراه پست مراجعه کردم میگه چیزی نیست و پلیس ۱۰ هم مراجعه کردم میگه هنوز صادر نشده … اگر امکانش هست ب کجا مراجعه کنم ب ناجا یا پلیس راهور یا ….
    اگر راهنمایی کنید ممننون میشم

  284. محسن گفت:

    با سلام و عرض ادب
    یک دستگاه خودرو جک از طریق اداره از شرکت کرمان خودرو به صورت رهنی 18 ماهه خریدم چون خودرو در رهن کرمان موتور بود هر زمان برای پیگیری برگ سبز خودرو به سایت پیگیری مرسولات پستی مراجعه می کردم اعلام میکرد برگ سبز از طریق ناجا به پست ارجاع نشده و زمانیکه بعد از 18 ماه خودرو را از رهن شرکت در آوردم و پیگیری برگ سبز را کردم به من گفتند برگ سبز به آدرس ارسال شده در صورتیکه هنوز برگ سبزر به دست من نرسیده ، لطفاً راهنمایی کنید برای گرفتن برگ سبز به کجا باید مراجعه کنم. با تشکر

  285. سعادت مختاری گفت:

    سلام، سپاس فراوان بابت راه اندازی سایت کمک حال، اسفند 99 ماشین صفر از نمایندگی تحویل گرفتم، البته ماشین بنام خودم نیست، حواله قرعه کشی را از شخص دیگری خریدم، بعد از حدود 2 ماه کارت ماشین و کارت سوخت به دستم رسید اما هنوز برگ سبز ماشین بعد از گذشت حدود 6 ماه به دستم نرسیده، در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی وقتی نوع سند را کارت خودرو انتخاب می کنم مینویسه “مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است”. در حالیکه کارت خودرو قبلا به دستم رسیده و وقتی نوع سند را شناسنامه خودرو انتخاب می کنم کد رهگیری مرسوله نمایش داده میشه که نشان دهنده تحویل مرسوله به دست گیرنده است. آیا ممکنه موقع ثبت در سامانه رهگیری، کد رهگیری کارت خودرو اشتباها در قسمت شناسنامه خودرو ثبت شده باشد؟ ببخشید مطلب طولانی شد. لطفا راهنمایی فرمایید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر کمک حال یک شرکت خصوصی است و ارتباطی به مراکز تعویض پلاک ندارد. برای پیگیری به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  286. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر برگه سبز خودرو رو باید از کجا پیگیری کنیم الان3ماهه ماشینم پلاک شده ولی نه تو پست ازش اطلاعی هست نه پیامی نه خبری ممنون میشم راهنماییم کنین با تشکر از شما

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به نیابت افراد کارهای اداریشون رو پیگیری میکند. برای پیگیری باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  287. بیات گفت:

    سلام من سال ۹۰ ی‌ک خودرو از ایران خودرو خریده ام‌
    که کارت ماشین و سند ماشین را به من داده اند.
    الان موقع فروش متوجه شدم کارت سبز هیچ وقت به دستم نرسیده و به دلیل ناآگاهی هیچ وقت پیگیرش نبوده ام.
    الان باید چیکار کنم برای پیگیری اش؟

  288. حسین گفت:

    سلام،خسته نباشید،بنده کارت خودرو از طریق پست ارسال شده اما بنده منزل نبودم برگشت خورده به اداره پست منطقه،رفتم اداره پست میگن بارکد باید داشته باشید،بارکد از کجا باید بگیرم،

  289. امیر گفت:

    سلام من 1 ماهه که پلاک شده ماشینم کارت سوخت و کارت ماشینم اومده ولی برگ سبز هنوز نیومده توی سایت پیگیری هم میزنه چیزی برای ما ارسال نشده میشه بگید برای برگه سبز باید کجا برم پیگیری کنم؟

  290. جوکار گفت:

    سلام.وقت بخیر
    چهار ماه از تحویل خودرو از شرکت سایپا میگذره، مدارکش اومده بجز برگ سبز هرچی هم تماس میگیرم با نمایندگی درست جوابم نمیدن چیکار کنم؟ به کجا زنگ بزنم؟
    تو سایت پیگیری مرسوله هم پلاک ماشین که میزنم و استعلام شناسنامه خودرو میکنم پیام میاد که مرسوله ای از طرف ناجا تحویل پست نشده

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمالا هنوز برگ سبز براتون صادر نشده که با چنین پیغامی رو به رو میشید. باید منتظر بمانید.

  291. مالکه تدریسی گفت:

    با سلام /خسته نباشید.
    در تاریخ 16 شهریور 1400 در مرکز تعویض پلاک میثم، خودرو خریداری شده برگ سبز و تعویض پلاک صورت گرفته است . در مرکز تعویض پلاک به ما اعلام شد دو هفته دیگر کارت خودرو به آدرس شما ارسال خواهد شد . اما پس از نزدیک به دوماه در انتظار کارت خودرو و مراجعه به مرسولات پستی و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا( پلیس راهور) اعلام شده است درخواست شما برای صدور کارت خودرو ثبت نشده است و به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید. عدم استفاده از خودرو پس از خرید آن به مدت دو ماه بدلیل عدم تحویل کارت خودرو و قصور و سهل انگاری در ارسال آن یعنی چی ؟ این درحالی است که مبلغ 450 هزار تومان بابت تعویض پلاک ، برگ سبز و ارسال کارت خودرو پرداخت شده است.

  292. مالکه تدریسی گفت:

    با سلام
    دیروز 9 آبان 1400 در رابطه با تعلل ارسال کارت خودرو به مدت دوماه از مرکز تعویض پلاک میثم مطالبی ارسال شد که نه تنها پاسخی ارائه نشد. بلکه مطلب ذکر شده نیز در سایت حذف گردید. با تشکر از پیگیری.

  293. مهدی یگانه گفت:

    سلام ی کوییک آر ۳ماهه دستمه فقط کارت خودروش آمده ن برگ سبزش اومده ن کارت بنزینش باید چکار کرد

  294. سعید سلمانی گفت:

    باسلام من ماشینو پارسال خریدم تا حالا موفق نشدم کارت ماشینو تحویل بگیرم عودت خورده به تعویض پلاک الان باید چکار کنم

  295. سعید سلمانی گفت:

    باسلام من ماشینو پارسال خریدم تا حالا موفق نشدم کارت ماشینو تحویل بگیرم عودت خورده به تعویض پلاک الان باید چکار باید کرد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بایستی به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید

  296. عباس گفت:

    سلام خسته نباشین الان دوماه درخواست کارت المثنا موتور دادم و هنوز چاپ نشده چکار کنم وقتی میرم تو سایت پیگیری مرسولات سازمانی این جواب رو میده؟؟؟
    مرسوله اي با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی ناجا تحویل پست نگردیده است

  297. متین گفت:

    سلام خودرو صفر چند روزه تحویل گرفتم آیا بدون کارت ماشین میتونم مسافرت برم ؟؟
    پلیس گیر نمیده ؟؟

  298. پریاهرندی گفت:

    سلام وقت بخیر تقریبا یک ماه و نیمه در تعویض پلاک اتحاد اقدام به تعویض پلاک کردم ولی هنوز کارت ماشین نیمده برام//در سامانه مرسولات هم زده تحویل اداره پست نشده/باید چیکار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید

  299. محمد رحیمی گفت:

    ممنون مرسی ازتون خیلی زحمت کشیدید و مفید بود من خودم دوماه گذشته کارت ماشینم نیومده پیگیری کردم ک نتیجه ای نداشت ولی با اطلاعاتی ک شما دادید خیالم راحت شد مرسی

  300. میلاد گفت:

    با سلام
    پیگیری کارت خودروهای مناطق آزاد به چه صورت است؟
    چون پلاک خودرو رو ما نمیتوانیم وارد کنیم فقط عدد است.

  301. سيا گفت:

    سلام من شش ماهه خودرومو از نمايندگي تحويل گرفتم نه كارت ماشينم اومده نه برگه سبزش تو پيگيري مرسولات اداري پيغام ميده از ناجا چيزي تحويل پست داده نشده نه شركت سايپا پاسخگو و نه ناجا من موندم جكاركنم ممنون ميشم راهنمايي كنيد با تشكر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر چنین پیغامی دریافت میکنید پس هنوز کارت خودرو صادر نشده اما برای پیگیری میتوانید از مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید.

  302. مرضیه گفت:

    با سلام و وقت بخیر.
    من بهمن ۹۹ ماشینم رو از سایپا تحویل گرفتم. ولی برگ سبز دریافت نکردم و نمیدونستم که این مدرک لازمه. فکر میکردم کارت ماشین و سند کمپانی کافی هس. الان که میخوام بفروشم متوجه شدم که برگ شبز لازمه. به تعویض پلاک مراجعه کردم. گفتن مدارک احراز سکونت لازمه. به تازگی برای خرید خانه اقدام کردم و مبایعه نامه و کد رهگیری دارم.
    خواستم بدونم برای احراز سکونت کفایت میکنه؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم

  303. مرضیه گفت:

    با سلام و وقت بخیر.
    من بهمن ۹۹ ماشینم رو از سایپا تحویل گرفتم. ولی برگ سبز دریافت نکردم و نمیدونستم که این مدرک لازمه. فکر میکردم کارت ماشین و سند کمپانی کافی هس. الان که میخوام بفروشم متوجه شدم که برگ شبز لازمه. به تعویض پلاک مراجعه کردم. گفتن مدارک احراز سکونت لازمه. به تازگی برای خرید خانه اقدام کردم و مبایعه نامه و کد رهگیری دارم.
    خواستم بدونم برای احراز سکونت کفایت میکنه؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم

  304. یک شهروند ایرانی گفت:

    من آبانماه ماشینم رو تحویل گرفتم تا اواخر دیماه هیچ خبری از برگ سبز، کارت خودرو و کارت سوخت نشد.‌ در وبسایت پست پیغام میداد که همچنین مرسوله‌‌ای تحویل پست نشده. حضوراً هم به پست مراجعه کردم گفتند به ما چیزی تحویل داده نشده. پس از مراجعه به یکی از مراکز تعویض پلاک، گفتند کارت سبز به منزلتان پست شده، نبودید، برگشت خورده و امحا شده است! و بعد از واریز مبلغی برگ سبز مجدد برایم صادر کردند! خلاصه اینکه تو این مملکت، هیچی درست نیست!

  305. محمد گفت:

    سلام. من سال ۹۶ خودرو خود را از دست فردی که اون فرد سال ۹۱ خودش ماشین را از کارخانه دریافت کرده خریدم. حال فقط موقع تعویض پلاک کارت خودرو به نامم صادر شد و دریافت کردم، اما برگ سبز ماشین پیشم نیست، اصلا نمیدونم برگ سبز هم باید مثل کارت خودرو جدید بنامم صادر میشده و به آدرسم همراه با کارت خودرو ارسال میشده یا نیازی نبوده و یا داستان دیگری دارد؟

  306. مهرانی منش گفت:

    سلام وقت بخیر. یک خودرو صفر خریداری نموده و حدود یک ماه هست پلاک گذاری انجام شده و برگ سبز صادر شده اما هنوز تحویل اداره پست نشده و کارت خودرو هم هنوز صادر نشده است و هیچ ارگانی هم پاسخگو نیست راهنمایی میفرمایید

  307. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر من در اوآخر اردیبهشت ماشین تحویل گرفتم ولی هنوز برگ سبز برام نیومده

  308. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر من در اوآخر اردیبهشت ۱۴۰۰ ماشین تحویل گرفتم ولی هنوزبعد از ۹ماه برگ سبز برام نیومده

  309. فراز گفت:

    سلام
    برگ سبز و مدارک خودرو صفر که شماره پلاک رو نمیدونم چی قراره بشه رو چه جوری میشه پیگیری کرد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      به همراه مدارک احراز هویت از مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید.

  310. آریانا گفت:

    باسلام، الان بیش از سه ماهه که ماشینم رو تحویل گرفتم، فقط کارت ماشین دستم رسید، وخبری از برگ سبز خودرو و کارت سوخت نیست، چکار باید کنم

  311. فاطمه وفایی گفت:

    سلام وقت بخیر، 1ماهه ماشین صفر تحویل گرفتم، توی سایت پست میگه هنوز ناجا به پست تحویل نداده، اما تعویض پلاک میگه امحا شده، باید چیکار کنم؟ منتظر بمونم یا برم المثنی بگیرم؟ بعد از تحویل ماشین آدرسمم عوض شده، مستاجرم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  312. رضا گفت:

    سلام،روز بخیر
    برگ سبز خودرو من با پیگیری که کردم گفتن توسط راهنمایی رانندگی چون اومده و نبودیم امحا شده بعد از مدتی و باید به تعویض پلاک مراجعه کنیم
    خواستم بپرسم آیا مدارکی که میخواد مثل صدور المثنی هست؟ چون تو مدارک المثنی باید خود ماشین هم ببریم و آگهی مفقودی زده بشه… آیا نیازه آگهی زدن برای کار من؟

  313. زینب گفت:

    سلام وقت بخیر ما ماشین ثبت نامی رو عید ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم و چون ماشین مال شهر بابل بود و خودمون شهرستان بودیم از در کارخونه تحویل گرفتیم بعد مدارک کارت سبز حتی کارت سوخت هنوزم نیومده فقط برگه کمپانی اومد ماهم هرچی پرس جو کردیم نفهمیدیم مدارک کجاست همسر رفتن تعویض پلاک کردن الان دوماه میشه فقط برگه سبز دادن میخواستم بدونم بقیه مدارک با کارت سوخت پیدا میشه یا نه ؟باید چکار کنیم

  314. امیرحسین گفت:

    سلام من 29 اسفند 1400 ماشین تحویل گرفتم
    از اپلیکیشن پلیس من پیگیری کردم کارت خودرو تاریخ 25 اسفند چاپ شده و بارکد خورده اما توسایت اداره پست هرچی پیگیری میکنم مشخصات مرسوله رو نمیاره ، برگه سبز هم 6 فروردین صادر شده اما تا الان نرسیده به دستم
    چیکار باید کنم؟

  315. شریفی گفت:

    سلام من تازگی پلاک زدم تو برگه سبز پسوند فامیلیمو اشتباهی وارد کردن نیازی هست مراجعه کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  316. مهدی گفت:

    سلام اواخر دی ماشین رو تحویل گرفتم امروز31 فروردین هنوز کارت ماشین و سوخت و… ارسال نشده تو سایت هم پیگیری میکنم میگ از طرف ناجا تحویل داده نشده باید چیکار کرد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر چنین پیغامی براتون میاد باید متظر بمونید. یا میتونید از طریق مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید.

  317. امید گفت:

    سلام چگونه میتونم کد پیگیری پستی برگه سبز را پیدا کنم

  318. شهرام گفت:

    سلام ، دوستان ، منم مثل شما بودم ، برید اَپ برنامه پلیس من رو دانلود کنید و رو گزینه راهور بزنید ، برید گزینه اخر استعلام کارت و سند خودرو رو بزنید ، اولش از اون بالا سه خط بالای برنامه کیف پولتون رو به مبلغ 5200 شارژ کنید و برید همون گزینه هایی رو که گفتم بزنید و با شماره پلاکتون ببینید که آیا براتون ناجا به پست ارسال کرده یا خیر ، در صورت ارسال کد رهگیری پستی رو بهتون میده که بغلش جستجو رو بزنید سایت پست و کد رهگیری رو که کپی کردین بزنید و ببینید کجا بسته تون گیر کرده ، دوستان به این سایت https://najatracking.post.ir اعتماد نکنید الان چند ماه من میرفتم اینجا استعلام میگرفتم ، اشتباه میزنه براتون ، شما حتما از طریق برنامه پلیس من برید که برای ناجا هستش ، ضمناً اگه قبلا اطلاعاتتون در سامانه ناجا و راهور باشه دیگه مشکلی با این برنامه نخواهید داشت

  319. قلیچ خانی گفت:

    با سلام و احترام
    خودروی صفر در شهرستانی دیگر پلاک شده و به تهران ارسال و تحویل مشتری شده است . تاریخ پلاک 1401/02/27 می باشد ولی تا امروز که 1401/03/17 می باشد نه برگ سبز و نه کارت خودرو هیچکدام ارسال نشده و از طریق سامانه پست هم پیگیری میشه ، اعلام میکنه هنوز مرسوله تحویله اداره پست نشده . (برگ سبز و کارت) . از چه مدت بگذره برای دریافت این 2 مدرک باید نگران شد و به اداره پست و سپس تعویض پلاک مراجعه کرد ؟
    ممنونم از راهنمایی تون

  320. قلیچ خانی گفت:

    سلام
    امروز 1401/03/17 به اداره پست مرکزی محل مان (باجه معطله ها) مراجعه کردم که مسئول باجه بعد از بررسی اعلام کرد هنوز مدارک خودروهای پلاک شده در اسفند ماه سال1400 تحویل اداره پست نگردیده و شما خیلی عجله دارید !!!
    یعنی من باید 2 -3 ماه خودرو رو در پارکینگ متوقف نگه دارم تا مدارک خودرو از ناجا تحویل پست بشه ؟!!!
    آیا راهکاری جهت تعجیل در دریافت مدارک وجود ندارد ؟

  321. نجاتی گفت:

    با سلام..بیست روز میشه که ماشین تحویل گرفتیم..هنوز از برگ سبزش خبری نیست..رفتیم پست گفتن هنوز به‌ پست تحویل داده نشده..چیکار باید بکنم؟

  322. قلیچ خانی گفت:

    جهت اطلاع دوستان من در تاریخ 21 خرداد مدارکم رو که شامل برگ سبز و کارت خودرو می شود رو تحویل گرفتم یعنی تقریبا 25 روز پس از دریافت پلاک

  323. مائده گفت:

    سلام من الان 5 ماه ماشین ایرانخودرو برنده شدم پیگری کردم میگه سند برگشت خورده کارت ماشینم برگشت خورده علت چی میتونه باشه
    من آدرسم درست وارد شده منزل بودم اما هیچ گیامی برام من حتی نیومده

  324. اسماعیل باباپور گفت:

    سلام خسته نباشی.من از سامانه اداره پست پیگیری کارت خودرو رو انجام دادم.یک روز دوبار ارسال شده تماس هم نگرفتن .داخل مجتمع زندگی میکنیم.الان داخل سایت زده عودت به راهور ناجا.بیست روز پیش تعویض پلاک انجام دادم.یعنی سه ماه که میگید داخل اداره پست میمونه نگه نداشتن.
    الان زده منطقه پستی 14تهران.عودت به راهور ناجا .چه کاری باید بکنم؟
    کسی همچین سوالی نپرسیده .تمامی پرسش هارو خوندم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق مراکز تعویض پلاک پیگیری کنید. با در دست داشتن مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  325. مجتبی گفت:

    سلام. ***1401/04/16 – تبریز***
    من در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۳خودرو رو شماره گذاری کردم و فعلا ((کارت ماشین)) نرسیده دستم
    خیلی هم پیگیر شدم
    اداره راهنمایی یه برگه میده که توش بارکدپستی هست که ۱۷ اسفند تحویل پست شده
    ولی پست میگه همچین کدی وجود نداره و به ما تحویل داده نشده. به ریاست و بازرسی پست هم چندین بار رفتم و میگند از راهنمایی پیگیر شو و به ما تحویل داده نشده.
    اداره تعویض پلاک هم چندین بار رفتم و رئیس شماره گذاری و سرهنگ شماره گذاری و .. هم میگند به ما ربطی نداره و از پست پیگیر شو
    الان 8 ماه میشه که سرگردونم. همین امروز دو بار تعویض پلاک و دو بار پست مرکز تبریز رفتم و هیچی به هیچی.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و اقدام به پیگیری کنید.

  326. علی گفت:

    با سلام
    یکی از مشکلات ناهماهنگی میان پلیس راهور و اداره پست است. در چند مطلب بالا کاربری با نام شهرام نوشته بوذ از طریق اپ پلیس من وضعیت کارت خودرو و شناسنامه خودرو قابل پیگیری است. این در حالی است که و در آن اپ پیگیری می کنیم برای کارت خودرو و شناسنامه خودرو یک کد پیگیری می دهد که از طریق پست پیگیری می کنیم ، می گویند فقط برای کارت خودرو است. این در حالی است که بنده از پلیس راهور پیگیری می کنم، می گویند با همان کد رهگیری هم کارت خودرو و هم شناسنامه خودرو رو به اداره پست ارسال کرده اند. و اداره پست هم می گوید این کد رهگیری فقط برای کارت خودرو است!
    حالا دو سوال:
    ۱-آیا کارت خودرو و شناسنامه خودرو باهم صادر می شود؟
    ۲-کد رهگیری کارت خودرو و شناسنامه خودرو یکسان است یا متفاوت؟

  327. شیرغلامی گفت:

    سلام
    همسرم برج۱۰ سال گذشته، ماشین صفر تحویل گرفت
    در طی این مدت کارت ماشین و کارت بنزین اومده اما هنوز بعداز گذشت حدود۷ماه، هنوز برگ سبز ماشین نیامده.ممکنه راهنمایی کنید

  328. بهنام گفت:

    همش مسخره بازیه
    بعد از 6 بار مراجعه به پست،تعویض پلاک، اداره پست، پلیس بعلاوه 10 و سایت رهگیری مرسولات سازمانی که همیشه می نوشت همچین چیزی تحویل پست از طرف ناجا نشده یعنی دیگه همه جا رفتم الان که رفتم میگن کارتت اومده جلو در تحویل نگرفتی برگشته رفته قیچی شده مجدد باید بیای تعوض پلاک یعنی لعنت بهتون با این کا کردنتون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که کارهای اداری افراد را به جای آنها پیگیری میکند و ارتباطی با مراکز تعویض پلاک و راهور ندارد.

  329. محمدي گفت:

    با سلام بنده چند ماه است سند و كارت ماشينم بدستم نرسيده و كارت هوشمند هم فقط بدستم رسيده
    و هرجا پيگيري ميكنم توي مرسولات سازماني ميزنه صادر نشده
    اما توي جاي ديگه ميگن تحويل گيرنده داده شده اما گيرنده من نيستم و نميدونم کدوم پست و منطقه اي هست ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.
      اگر خودرویتان صفر است به هر مرکزتعویض پلاکی میتوانید مراجعه کنید.

  330. محمد گفت:

    سلام خدمت شما عرض کنم خودرویی خریداری و مراحل تعویض پلاک انجام شد و اداره پست کارت خودرو را سه بار درب منزل آورده ولی ما منزل نبودیم با پیگیری که انجام شد مشخص گردید کارت خودرو عودت داده شده و با مراجع به شماره گذاری اعلام نمودند کارت معدوم شده و بایستی دوباره مراحل تعویض پلاک مانند بازدید وغیره صورت پذیرد لطفاً با توجه به هزینه های صورت گرفته اینجانب را راهنمایی فرمایید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که کارت خودرو برگشت و به مراکز تعویض پلاک عودت داده شود باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به تعویض پلاک مراجعه کنید و اقدام به دریافت کارت خودرو کنید.

  331. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارت موتورم به دلیل اشتباه وارد کردن آدرس برگشت خورده و رفتم تعویض پلاک گفتن باید المثنی بگیری یعنی چی نمایندگی فروش اشتباه آدرس و وارد کرده چرا باید من تاوانشو بدم از پست پیگیری کردم گفته ۲۷ مهر ۴۰۱ به شرکت ناجی پاس برگشت دادن این شرکت چه شرکتیه که نمیشه کارت برگشت خورده رو باز ازشون گرفت یعنی هر کارتی برگشت خورد میریزن دور من ۸ ماه صبر کردم این انصافه واقعا اگه میشه لطفا راهنمایی کنیین من کارت موتورم و بتونم بگیرم ممنون از شما

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی به مراکز تعویض پلاک و … ندارد.

  332. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارت موتورم به دلیل اشتباه وارد کردن آدرس برگشت خورده و رفتم تعویض پلاک گفتن باید المثنی بگیری یعنی چی نمایندگی فروش اشتباه آدرس و وارد کرده چرا باید من تاوانشو بدم از پست پیگیری کردم گفته ۲۷ مهر ۴۰۱ به شرکت ناجی پاس برگشت دادن این شرکت چه شرکتیه که نمیشه کارت برگشت خورده رو باز ازشون گرفت یعنی هر کارتی برگشت خورد میریزن دور من ۸ ماه صبر کردم این انصافه واقعا اگه میشه لطفا راهنمایی کنیین من کارت موتورم و بتونم بگیرم ممنون از شما

  333. احمد گفت:

    سلام وضعیت سند خودرو من تو وضعیت امحا هسستش چجوری میتونم پیگیری کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  334. سیف گفت:

    سلام من مهرماه ۱۴۰۰ماشین تحویل گرفتم ولی چون کسی درمنزل نیست نمیدونم برگ سبز گرفتم یا نه ..باگذشت بیش از یکسال از پست هم نمیشه پیگیری کنم ….میشه بفرمایید با اینکه خودرو من صفر تحویل گرفتم ..برای برگ سبز چکار باید بکنم
    ارادتمند سیف

  335. فتوحی گفت:

    درود
    کارت ماشینم برگشت خورده ب تهران
    الان باید چیکار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به همراه مدارک احراز محل سکونت به تعویض پلاک مراجعه کنید

  336. مرادی گفت:

    سلام و روز بخیر
    من 27 اردیبهشت 1401 سند زدم، به اداره پست که مراجعه کردم گفتن باطل شده و باید مجدد از اول تمام مراحل رو شروع کنم! اماالان فقط کارت باطل شده و میخوام که فقط کارت رو اخذ کنم، دیگه مراحل رو چرا باید سپری کنم مجدد!؟

  337. حسینعلی صابر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من خرداد ۱۴۰1ماشین تحویل گرفتم..باگذشت7 ماه از پست خبری نشد تا خودم رفتم اداره پست گفتند مدارکت اومد شما نبودید برگشت خورده .میشه بفرمایید با اینکه خودرو من صفر تحویل گرفتم ..برای برگ سبز و کارت ماشین چکار باید بکنم

  338. محمد گفت:

    سلام من برج هفت 1401کوییک تحویل گرفتم کارت و برگ سبز از طریق پست اومد. ولی سند کمپانی و کارت سوخت هنوز نیومده. باید از کجا پیگیر بشم؟ ماشین رو فروختم خریدار سند کمپانی میخواد. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  339. محمدحسن گفت:

    سلام
    چهر ماه هستش که کوییک صفر از سایپا تحویل گرفتم ولی هنوز کارت ماشین،کارت سوخت و برگ سبز نیومده، چیکارکنم

  340. Hamid.noori گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 6ماه اقدام کردم برای کارت ماشین
    نیومده هنوز ..مراجعه کردم به پست گفتن که ادرستون اشتباه بوده ..گفتن باید بری کافینت نوبت بگیری …بعد بری تعویض پلاک ..
    میشه یه راهنمایی کنین که چیکار کنم …
    من آدرس و درست گفته بودم اونا اشتباه ثبت کردن
    ممنون میشم یه راهنمایی کنین

  341. ناصر گفت:

    سلام و خسته نباشید..بنده فروردین ۱۴۰۱خودرو صفر تحویل گرفتم .چند سال پیش کرج زندگی میکردم برا همین مدارکم ب آدرس قبلی فرستاده شده از طریق سمانه رهگیری پیگیر شدم کارت سوخت و سند ماشینو از اداره پست کرج تحویل گرفتم..برای کارت خودرو اداره پست گفت فعلا نیومده..منم هر ماه از طریق سامانه پیگیری مرسولات میشدم پیغام میداد ک کارت تحویل اداره پست نشده الان یک سال گذشته بازم همین پیغامو میده … لطفاً راهنمایی کنید باید چکار کنم..البته ی سایت دیگه پیگیر شدن نوشته بود بعد شش ماه کارت امحا شده.با تشکر

  342. حسن امامی گفت:

    سلام من هم سند هم کارت موتورم گم کردم بیمه اش هم تموم شده چجوری واسه المثنی اقدام کنم

  343. بهنام گفت:

    سلام
    پیگیری مدارک خودرو از سامانه پست کردم
    تاریخ ۲۵ اسفند ماه فرستادن به علت شناخته نشدن برگشت خورده و تاریخ ۸ فروردین رفته تهران الان باید چیکار کنم کجا پیگیری کنم ؟

  344. حسن گفت:

    سلام الان استعلام گرفتم کارت موتورم میگن رفته پست تهران الان باید چیکار کنم؟

  345. ناهید جلیلی گفت:

    سلام برای گرفتن کارت خودروی برگشتی از تعویض پلاک چه مدارکی لازمه؟
    باید خلافی و عوارض سالیانه رو هم پرداخت کنم؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدارک احراز محل سکونت نیاز هست و طبق قوانین مقرارت موجود در مراکز تعویض پلاک مشخص میشود که نیاز به پرداخت خلافی و عوارض هست یا نه.

  346. محمد مفیدی گفت:

    با سلام .۵ماه پیش خودروی صفر به شکل فروش فوری از سایپا تحویل گرفتم.احراز هویت و احراز محل سکونت در سامانه سخا انجام شده است ماه اول کارت را از باجه معطله پست تحویل گرفتم. در سامانه راهور سند در وضعیت صدور ولی در سامانه مرسولات پستی تحویل پست نشده است دیروز در سایت راهور سند در وضعیت امحاقرار گرفته است . برای پیگیری به کجا اول باید مراجعه کنم.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان خاصی ندارد.
      معمولا از طریق مراکز تعویض پلاک بایستی اقدام کرد.

  347. امیر گفت:

    سلام ماشین صفر از نمایندگی خریدیم ، برای دریافت کارت ماشین و بیمه و کارت سوخت باید کجا بریم و چه مدارکی نیازه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      چون خودروتون صفر هست هر تعویض پلاکی که مراجعه کنید میتونید اقدام کنید . مدارک احراز محل سکونت و مدارک شناسایی نیاز می باشد.

  348. محمذ گفت:

    سلام وقت بخیرکارت ماشین من پیگیری کردم برگشت خورده ب پلیس راهور باید ازکجا کارت ماشینمو تحویل بگیرم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق مراکز تهویض پلاک مجدد اقدام کنید تا کارت رو براوت ارسال کنند.

  349. معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر.من از مهلت کارت ماشینم که تو پست بوده بیشتر از 6 ماه گذشته.میخواستم ببینم میتونم با همون برگه ای که موقع خرید ماشین تعویض پلاک به عنوان کارت وسیله نقلیه داده بود، ماشین رو بفروشم ؟؟؟

  350. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۲ سال پیش خودرو صفر تحویل گرفتم تمام مدارک بجز برگه سبز برام ارسال شده
    به تعویض پلاک مراجعه کردم گفتن برگشت خورده باید ماشینو بیاری و…
    سوال من اینه ایا برگه سبز رو همین پلاک میدن یا پلاک عوض میشه؟
    باتشکر

  351. م رضا گفت:

    سلام. کارت از پست برگشت خورده. الان که درخواست مجدد از طریق سایت نوبت دهی مراکز تعویض پلاک می خواهیم بدیم یک منو میاد که هیچکدوم به کار ما نمی خوره از کدومشون باید استفاده کرد؟

  352. بیتا گفت:

    سلام ۱۹فروردین کارت ماشینم برگشت خورده به نظرتون هنوز تعویض پلاک نگهش داشتن یا باید درخواست بدم مجدد؟

  353. فرزان گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای کارت موتور از سامانه پست پیگیری کردم گویا چند بار اومده و به پستم برگشت دادن و بازم ما پیگیری نکردیم سه ماه هم گذشته الان پیغامی که میده
    (عودت به راهور ناجا برگشتی مدارک خودرو) میشه راهنماییم کنید الان باید کجا برم و چیکار کنم

  354. مجتبی احمدپور گفت:

    سلام

    بنده اردیبهشت ۴۰۱ ماشین رانا پلاس ازنمایندگی گرفتم و بنا به کوتاهییم برگ سبز برگشت خورده به تهران و اسفند همون سال ماشینو به استان دیگه فروختم و دوبارم وکالتی دادم برا تعویض پلاکش ولی به دلیل نبود برگ سبز موفق نشدن

    من از کجا برا گرفتن دوباره برگ سبز اقدام کنم

    سند رو از طرف تحویل گرفتم و با وکالتی هامون

    ماشین دست خریدار هس
    ممنون

  355. ابراهیم گفت:

    سلام من ی سال برگه سبز ماشین صفر خریدم نیومده خونه همدان خونه اجاره ای دارم آدرس اونجا رو دادم میرم سایت راهور میگه مرسوله به این هنوز تحویل پست نگردیده است

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      به همراه مدارک احراز محل سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

  356. الی گفت:

    با سلام بنده ۶ ماه هست که ماشین خریدم هر روزم اداره پست رفتم میگن کارت خودرو نیومده تو سامانه ام میزنه مرسوله ای با این مشخصه از ناجا به پست تحویل داده نشده الان چیکار باید بکنم اگه بخوان برم تعویض پلاک چجوری دوباره وارد سایت بشم یعنی باید از اول ثبت نام کنم واسه تعویض پلاک یا منتظر بمومنم کارت برام ارسال میشه؟

  357. مهدی حیدرپور گفت:

    سلام
    من دو ساله ماشین گرفتم کارت ماشینم دستم نرسیده ماشین به نام من هست سند سبز بنام من هست پلاک هم بنام من شده فقط کارت و تحویل نگرفتم .
    راه حلش چیه ؟

  358. ☺️ گفت:

    سلام وقت بخیر. ماشینم دست رفیقم بوده ماشین گشت آمده بهش گیر داده. وکارت ماشینو باخودشون بردن. حالا نه اسم کلانتری می‌دونم نه اسم مامور رو هرجا هم میرم دنبال کارت میگن باید بری فلان کلانتریفقط اون کلانتری اونجا گشت میزنه. اونجام میرم میگن دست ما نیست حالا از کجا باید پیگیری کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.