سیر تا پیاز شرایط و نحوه دریافت کسری خدمت سربازی 1400 را از کمک حال بخواهید


کسر خدمت سربازی یا اعزام یا معافیت سربازی- کسر خدمت سربازی وامریه سربازی یکی از آن دسته راه‌هایی است که می‌تواند مدت خدمت سربازی را کاهش دهد.

شرایط کسر خدمت سربازی 1400 ؛ کسری خدمت بسیج ، کسری خدمت ایثارگری همچنین نحوه اخذ پروژه‌های تحقیقاتی مشمولین خارج از کشور وغایب را به کمک حال بسپارید. همانطور که می‌دانید کسر خدمت سربازی یا امریه سربازی یکی از آن دسته راه‌هایی است که می‌تواند مدت زمان خدمت سربازی را کاهش دهد. برابر با قانون در ایران، کلیه افراد ذکوری که به سن 18 سالگی رسیده‌اند باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند. مشمولان باید نسبت به ثبت درخواست اعزام به خدمت سربازی اقدام نموده و در تاریخ تعیین شده به مراکز آموزشی تخصیص داده شده مراجعه نماید.

در این مقاله می‌خوانید:

کسری خدمت سربازی ، امریه، معافیت، اعزام یا غیبت

مشمولین در صورتی که واجد شرایط برخورداری از معافیت کفالت، پزشکی و موارد خاص نیستند، باید در مهلت مقرر به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. حداكثر زمان معرفي مشمولاني كه پس از سن مشموليت، فارغ‌التحصيل، انصراف، ترك تحصيل يا ‌اخراج مي‌شوند نیز یک سال مي‌باشد. حداكثر زمان معرفي مشمولاني كه قبل از سن مشموليت فارغ التحصيل، ترك تحصيل يا اخراج می‌شوند نیز 6 ماه است.

متقاضیانی که از وضعیت خدمت خود اطلاعات کافی ندارند‏‌، می توانند با ورود به سامانه سازمان نظام وظیفه و انتخاب گزینه “خدمات الکترونیکی” ورود به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه ، درج نمودن اطلاعات کد سخا مانند: نام کاربری(کد ملی)، کلمه عبور و کد امنیتی در قسمت های مربوطه و سپس کلیک بر روی دکمه “ورود” سپس با انتخاب گزینه “وظیفه عمومی” از وضعیت سربازی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: مراحل ضبط وثیقه خروج از کشور مشمولین و نحوه دریافت کد سخا را در کمک حال بخوانید!

کسر خدمت سربازی و انواع آن

بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، انواع کسری خدمت به شرح زیر می باشد:

  1. کسرخدمت ایثارگران
  2. کسر خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا
  3. کسر خدمت فرزند
  4. کسر خدمت نخبگان
  5. کسر خدمت مشمولان و سربازان جانباز
  6. کسر خدمت متاهلین
  7. کسر خدمت بسیج

بیشتر بخوانید: کمک حال چیست و چرا به وجود آمده است؟

مدت خدمت سربازی

مشمولین می توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند و مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند.
شرایط کسری خدمت 1400

شاکله اصلی نیروهای مسلح را سربازان تشکیل می‌دهند و سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند که بین 18 تا 30 سال سن دارند. ماه‌های خدمت مشمولین به شرح زیر است:

  • خدمت به‌صورت امریه: خدمت مشمولین به‌صورت مامور در دستگاه های غیر نظامی، به مدت 24 ماه
  • خدمت به‌صورت عادی: خدمت مشمولین در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت، به مدت 21 ماه
  • خدمت در شرایط بدآب‌وهوا: خدمت مشمولین در مناطق امنیتی غیر درگیر، مناطق عملیاتی، محروم و بد آب و هوا، به مدت 19 ماه
  • خدمت در شرایط جنگی و درگیر: خدمت مشمولین در مناطق جنگی و امنیتی درگیر، به مدت 18 ماه

کسری خدمت سربازی ؛ معافیت سربازی 1400

تحت شرایطی، مشمولین خدمت سربازی می‌توانند از سربازی معاف شوند. افرادی که دارای مصدومیت یا نارسایی‌های بدنی یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند. اساساً دو نوع معافیت وجود دارد: معافیت موقت و معافیت دائم. معافیت سربازی شامل موارد زیر می باشد:

  • معافیت کفالت
  • معافیت پزشکی
  • معافیت تحصیلی
  • معافیت موارد خاص ( معافیت سنی، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان و…)

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی مراحل و مدارک مورد نیاز آن را از زبان کمک حال!!

امریه سربازی چیست؟

خدمت مشمولین، مامور در دستگاه‌های غیر نظامی، به مدت 24 ماه را امریه می‌گویند. هر ساله تعدادی از ارگان‌ها، سازمان‌ها برای پذیرش سربازان امریه اقدام می‌کنند. مشمولین می‌توانند با اعلام آمادگی ارگان‌های مختلف و مکاتبه با آن‌ها از شرایط پذیرش باخبر شوند و اقدام نمایند.

کسری خدمت سربازی با کمک حال

کسری خدمت سربازی یکی از مباحث جذاب برای مشمولین می‌باشد که در زمان اعزام به سربازی به یک مساله نگران کننده و پردغدغه تبدیل می‌شود. تیم کمک حال با داشتن کارشناسان و مشاوران زبده در حوزه قوانین سربازی و آشنا به انواع کسری خدمت‌های ایثارگری، کسری خدمت با انجام پروژه و… می‌تواند در موارد نیاز به پیگیری و مراجعه حضوری شما در شهر تهران کمک حال شما باشد.

بیشتر بخوانید: انجام امور اداری خود را به کمک‌حال بسپارید و آسودگی را تجربه کنید!

در صورت داشتن شرایط لازم برای دریافت کسری خدمت سربازی، برای ثبت درخواست پیگیری کسری خدمت خود، و یا درخواستِ گرفتن کسری خدمت سربازی و هرگونه مراجعه و پیگیری در حوزه سربازی سفارش خودتان را ثبت کنید.

شرایط کسری خدمت 1400

کسری خدمت مشمولان غایب

سربازان غایب نمی‌توانند از کسری استفاده کنند مگر آن‌که غیبتشان موجه شود.

کسری خدمت مناطق محروم و بد آب و هوا

مشمولین غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير، محروم و بد‌آب ‌وهوا از 21 ماه 19 ماه خدمت می کنند. در مناطق جنگي و امنيتي درگير این مدت به 18 ماه می‌رسد.

اعمال کسری خدمت در امریه

سربازان امریه اگر تعهد زمانی برای خدمت خود داشته باشند نمی‌توانند از هیچ کسری خدمت سربازی استفاده کنند. اما اگر تعهدی نداده باشند می‌توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند.

کسری خدمت متاهلین بدون فرزند

کسری خدمت تنها برای مشمولینی که دارای فرزند هستند امکان پذیر است. برای سربازان متأهل  به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سربازی کم می‌شود. به عبارتی اگر سربازی متأهل و صاحب یک فرزند باشد سه ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد. برای سربازان متاهل تمهیدات به شرح زیر لحاظ می‌شود:

  1. به ازای هر فرزند، سه ماه از خدمت دوره ضرورت سربازان متأهل کسر می‌‌شود؛ مشمولانی که تا تاریخ این
    مصوبه مرتکب غیبت شده‌اند، نیز در شمول این تسهیلات قرار می‌گیرند.
  2.  مرخصی کارکنان وظیفه متأهل از 22 روز در سال به 30 روز در سال افزایش می‌یابد.
  3. کلیه کارکنان وظیفه متأهل، باید در شهر محل سکونت همسر خود خدمت کنند.
  4. کارکنان وظیفه متأهل حداقل هفته‌ای 3 روز بعد از ساعت اداری باید از پادگان‌ها مرخص می شوند.
  5. برای آموزش فنی حرفه‌ای که در نیروهای مسلح برای کارکنان وظیفه برگزار می‌شود، سربازان متأهل در اولویت قرار دارند.

کسری خدمت برای سربازان با اضافه خدمت

سربازانی که در طول مدت خدمت دارای اضافه خدمت می‌باشند می‌توانند از قانون کسری خدمت سربازی بهرمند شوند.

کسری خدمت بسیج فعال در سال 1400

جهت استفاده از کسری خدمت بسیج در سال 99 متقاضیان بسیجی می توانند به شرط حضور فعال در برنامه‌های بسیج و انجام ماموریت‌های محوله از کسری خدمت بسیج بهره‌مند شوند. مدت خدمت سربازی
شرایط کسری خدمت 99
شرایط کسری خدمت 1400

دانش آموزان و دانشجویان بسیجی به شرط همکاری منظم و مستمر در بسیج می‌توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند. مشمولین به شرط حضور فعال در برنامه‌های بسیج و انجام ماموریت‌های محوله می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال

به ازای هر سال فعالیت مستمر، برای فرمانده حوزه، عضو شورای حوزه و یا فرمانده واحد، با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت وی (3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 3 ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.

به ازای هر سال فعالیت مستمر، به بسیج عضو شورای واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت فرد (یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 2/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

سایر بسیج هایی که در رده‌های مقاومت بسیج سازماندهی شده و به‌صورت منظم و مستمر فعالیت داشته اند، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی( 3 ماه حداقل 40 ساعت)، به ازای هر سال معادل 1/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

با توجه به مصوبه مجلس وابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، حداکثر میزان کسری خدمت بسیج با توجه به نوع سابقه بسیج مشخص می‌شود. بسیج دانش آموزی حداکثر 2 ماه کسری و سایر سابقه بسیج فعال حداکثر تا 6 ماه کسری دارند.

بیشتر بخوانید: تبدیل وضعیت ایثارگران در سال 99 ؛ دستورالعمل ها و شرایط ایثارگران مشمول

کسری خدمت سربازی ؛ کارت سبز بسیج 1400

شرایط دریافت کارت سبز بسیج یا دوره تکمیلی بسیج گذراندن یک دوره45 روزه است. این دوره شامل 30 روز دوره روزکاری، و 15 روز دوره شبانه‌روزی است. در گذشته این دوره توسط سپاه در هر منطقه برگزار می‌شد و مشمولینی که این دوره را گذرانده بودند شامل کسری خدمت سربازی دو ماهه بودند. اعزام به هریک از یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این افراد باعث کم شدن دو ماه دوره آموزشی می‌شد. اما بنا به دلایلی این قانون برداشته شده است. افرادی که این دوره را گذرانده باشند موظف به گذراندن دوره آموزشی هستند و کارت سبز فقط دو ماه از مدت خدمت آنها کسر می‌کند.

کسری خدمت ایثارگری

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، فرزندان ایثارگران دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات کسری خدمت سربازی استفاده کنند. افرادی که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند و یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد. افرادی که پدران آن‌ها سابقه 28 ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.

طبق قوانین تصویب شده، کلیه مشمولین غیر غایب متولد سال 72 و ماقبل آن شامل این قانون هستند. افرادی که در سال 90 و قبل آن به سن مشمولیت رسیده اند ولی به دلایل قانونی مثل معافیت تحصیلی اعزام آن‌ها به تعویق افتاده است بعد از اعزام می‌توانند از این کسری استفاده نمایند. در ضمن سربازان امریه که متعهد به انجام 24 ماه خدمت می‌‌باشند، کسری خدمت سربازی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. سربازان موظف هستند مدت 24 ماه زمانی را که متعهد به انجام خدمت شده‌اند را سپری کنند.

 فرزندان ایثارگران می‌توانند از تسهیلات کسر خدمت سربازی استفاده کنند. افرادی که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند و افرادی که پدران آن‌ها سابقه 28 ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.
شرایط کسری خدمت 1400

محاسبه کسری خدمت ایثارگری

کسری خدمت سربازی ایثارگری چگونه محاسبه می‌شود؟

طبق بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تصویب گردید به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسر خدمت سربازی بدون سقف داده شود. متولدین ۷۲ به قبل در حال خدمت که از قانون به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، 9 روز کسر خدمت سربازی ثبت کرده اند هم می‌توانند از قانون ۱۲ روز استفاده نمایند. افرادی که پدران آنها سابقه خدمت جبهه 28 ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.

نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری

آن دسته از مشمولانی که کسری خدمت ایثارگری والدین آنان برای معافیت کامل کافی است، کارت معافیت دریافت می‌کنند. به شرطی که بر اساس امتیازاتِ افراد متقاضی در آن سال، در اولویت بهره مندی از کسری خدمت باشند. افراد می‌بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را به‌همین منظور معرفی کنند.

به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آن‌ها از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند. همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵%جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.

نحوه دریافت کسری خدمت ایثارگری به این شرح است : هر درصد جانبازی یک ماه کسری خدمت سربازی . به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی، یک نفر از برادران آن‌ها ازخدمت سربازی معاف می‌شوند. به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵%جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.
شرایط کسری خدمت سربازی 1400

نحوه پیگیری پرونده جانبازی

مرجع تشخیص درصد جانبازی و اینکه آیا تنها جانبازان دوران دفاع مقدس می‌توانند برای پسرانشان کسری خدمت سربازی دریافت کنند یا خیر، بنیاد جانبازان است. تنها جانبازانی که در این بنیاد مدارکشان وجود دارد و به تأیید برسند می‌توانند از این کسری خدمت‌ها استفاده کنند. اگر فردی در سال‌های اخیر به جانبازی رسیده و اطلاعاتش دراین بنیاد به ثبت رسیده باشد نیز می‌تواند از کسری خدمت سربازی استفاده کند. کمک حال می تواند شما را در پیگیری و انجام امور اداری در این سازمان یاری دهنده باشد.

بیشتر بخوانید: پیگیری پرونده جانبازی مراحل و مدارک موردنیاز آن برای ایثارگران و رزمندگان

کسری خدمت زن و بچه

فرزند خوانده‌ها کسری خدمت سربازی نمی‌گیرند.

فرزندخوانده‌ها نمی‌توانند از کسری خدمت ایثارگری استفاده کنند. اگر فردی والدین خود را از دست داده و عمو، پدربزرگ یا دیگر اقوامش کفالتش را برعهده گرفته باشند نیز نمی‌تواند به سبب سوابق آنان، کسری خدمت سربازی دریافت کند. همچنین سوابق ایثارگری پدربزرگ نمی‌تواند برای نوه مورد استفاده قرار بگیرد و تنها سوابق پدر و مادر مورد قبول است.

استفاده از کسری خدمت در صورت غیبت

نداشتن غیبت مهمترین شرط است.

نداشتن غیبت مهمترین شرط برای بهره مندی از کسری خدمت‌ مربوط به رزمندگی، جانبازی و آزادگی است. اولویت استفاده از کسری خدمت سربازی برای واجدین شرایطی با بالاترین امتیاز است. ابتدا با کارکنان وظیفه در حال خدمت سپس با مشمولان غیرغایب دارای برگ آماده به خدمت در هر سال می‌باشد. بعد از آن در صورت تکمیل نشدن ظرفیت (بیست هزار نفر)، با مشمولین دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

” تنها در صورت موجه بودن غیبت سربازان می‌توان از کسری خدمت سربازی استفاده کرد!

استفاده از کسر خدمت سربازی در صورت نداشتن غیبت مهمترین شرط است. نداشتن غیبت مهمترین شرط برای بهره مندی از کسری خدمت‌ مربوط به رزمندگی، جانبازی وآزادگی است.
مدت خدمت سربازی

کسر خدمت سربازی جبهه پدر

افراد واجد شرایط از تاریخ 23 بهمن ماه سال 96 می‌توانند برای دریافت گواهی جبهه، به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند.

تشکیل پرونده برای استفاده از کسر خدمت سربازی جبهه پدر

نحوه انجام کار به این صورت هست که مشمول باید در مرحله اول از محل خدمت ایثارگر استعلام جبهه بگیرد و در مرحله بعد با در دست داشتن مدارک زیر برای محاسبه کسری خدمت سربازی خود تشکیل پرونده بدهد. مدارک به شرح زیر است البته ممکن است در قرارگاه‌های مختلف مدارک متفاوت باشند:

  • گواهي حضور در جبهه از آخرين يگان خدمتي ایثارگر
  • اصل و كپي کارت ملی و تمامي صفحات شناسنامه ایثارگر 
  • اصل و كپي کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مشمول و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • كپي كارت پايان خدمت ایثارگر و فرزندان ذکور بالای 18 سال
  • اصل و كپي آخرين مدرك تحصيلي مشمول
  • گواهي خدمت مشمول از يگان خدمتي خطاب به مركز مربوط
  • عكس 4*3 نظامي مشمول 3 قطعه

بیشتر بخوانید: استعلام سابقه جبهه برای دریافت مزایا برای ایثارگران و رزمندگان

کسری خدمت منطقه عملیاتی

اشخاصی که از طریق سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها به جبهه و مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، شامل دریافت کسری خدمت سربازی می‌شوند. این افراد می‌توانند به سازمان مربوطه مراجعه کنند و از طریق آن سازمان به بسیج مستضعفین معرفی شوند نسبت به صدور کسری خدمت فرزندان خود اقدام نمایند. این کسری خدمت سربازی تنها برای فرزندان ایثارگران می‌باشد و سایر بستگان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

کسری خدمت سربازی ایثارگران

تقسیم کسری خدمت سربازی ایثارگری میان دو یا چند فرزند به شرح زیر امکان‌پذیر است. آن دسته از افرادی که قبلا با استفاده از سوابق خود برای فرزندانشان کسری خدمت سربازی گرفته‌اند و دوران خدمت فرزندانشان به پایان رسیده است اکنون نمی‌توانند ما به تفاوت روزهای کسر خدمت را برای فرزند دیگر بگیرند. برای مثال اگر فردی با ۸ ماه سابقه ایثارگری بر اساس قوانین قبلی برای فرزند خود کسری گرفته باشد و خدمت سربازی فرزندش به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند تفاوت ۳ روز اضافه را بر اساس قانون جدید برای فرزند دیگر بگیرد.

بیشتر بخوانید: با دریافت کارت ایثارگری پدر از مزایای کسری خدمت بهره مند شوید!

اما ممکن است سربازی در ماه‌های پایانی خدمت خود باشد و به واسطه چهار ماه از سابقه ایثارگری پدرش از کسری استفاده کرده باشد و خدمت خود رابه پایان برساند. در این صورت باقیمانده سوابق ایثارگری پدر به فرزند دیگر می‌رسد و او نیز می‌تواند از کسری خدمت سربازی ایثارگری استفاده کند.

تجمیع کسری خدمت سربازی

سه نوع تجمیع کسری خدمت داریمُ که در هر سه حالت فرد سرباز می‌تواند از تجمیع کسری خدمت استفاده نماید.

  • مورد اول تجمیع جانبازی و ایثارگری و آزادگی یکی از والدین است.
  • مورد دوم تجمیع سوابق ایثارگری و جانبازی والدین (پدر و مادر) با هم است.
  • مورد سوم تجمیع کسری خدمت ایثارگری با دیگر کسری‌ خدمت‌ می باشد.

پروژه کسری خدمت

کسری خدمت سربازی با انجام پروژه:

به لطف افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، سازمان نظام وظیفه تمهیدات خاصی به‌منظور کم کردن مدت سربازی اندیشیده است. انجام یک پروژه، تحقیق، پژوهش یا بخشی از آن توسط افراد قبل یا در حین خدمت نظام وظیفه را کسری خدمت سربازی گویند.

از سال ۹۴، همه افراد چه نخبه و چه غیر نخبه می‌توانند با توجه به رشته خود پروژه کسری خدمت سربازی دریافت کنند. مدت زمان کسری خدمت با توجه به پروژه از 2 تا 21 ماه برای هر فرد متغیر است. هر دانشجو می‌تواند در طول سال تحصیلی و یا بعد از آن به درخواست خود و با مراجعه به مراکز اعلام شده کسری خدمت سربازی بگیرد.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت مهر خروج از کشور ویژه مشمولین را از کمک حال بخواهید

شرایط کسری خدمت 1400 ؛ بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

کسری خدمت سربازی نخبگان

بنا به قوانین اعلام شده، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تولید و توسعه علم ونظریه پردازی در کشور، عده ای از مشمولان از طریق بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح برای انجام پروژهای تحقیقاتی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی بکارگیری می‌شوند این مشمولان در قبال انجام پروژه‌های تحقیقاتی و ارزیابی و تأیید پروژه توسط هیات داوران، مشمول امتیازاتی از قبیل کسری خدمت سربازی و یا پس از طی دوره آموزش کارت پایان خدمت دریافت می‌نمایند.
لازم به ذکر است این مشمولان در حین تحصیل نیز می‌توانند پروژه تحقیقاتی خود را سپری نموده و از امتیازات آن استفاده نمایند. کسر خدمت این مشمولان از طریق سیستم ارتباطی بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا ثبت می‌گردد.

در کسر خدمت سربازی نخبگان، کسری خدمت سربازی را می توان با استفاده از گرفتن پروژه از طریق بنیاد نخبگان ستاد نیروهای مسلح مشمول امتیاز کسر خدمت سربازی شوند. 
شرایط کسری خدمت 99
کسر خدمت سربازی

افراد متقاضی می‌توانند با مکاتبه با بنیاد نخبگان یا سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح، طرح تحقیقاتی متناسب با رشته و گرایش تحصیلی خود را دریافت کرده و با ارائه آن از کسری خدمت سربازی برخوردار شوند.

شرایط کسری خدمت 1400 ؛ طرح کسر خدمت سربازی کارشناسی ارشد

ویژه دانشجویان و سربازان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر

در طرح کسرخدمت سربازی کارشناسی ارشد،  افراد می‌توانند درحین تحصیل و پس از فارغ‌ التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی مبادرت به اجرای طرح تحقیقاتی کرده و کسری خدمت مناسب دریافت کنند. 
شرایط کسری خدمت 99
کسر خدمت سربازی ؛ شرایط کسری خدمت 1400

برای گرفتن پروژه تنها کافیست دانشجوی ارشد و بالاتر باشید. مهم نیست که سرباز هستید و یا فارغ التحصیل و یا در زمان مرخصی تحصیلی، فقط نباید در دوران غیبت باشید. افراد می‌توانند درحین تحصیل و پس از فارغ‌ التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی مبادرت به اجرای طرح تحقیقاتی کرده و کسری خدمت مناسب دریافت کنند.

سربازان وظیفه با تحصیلات یاد شده نیز در صورت تمایل می‌توانند در حین خدمت سربازی، پروژه‌های تحقیقاتی از سازمان‌های مربوط دریافت کنند؛ به این دسته از متقاضیان توصیه می‌شود از سازمان‌هایی که در آن خدمت می‌کنند پروژه تحقیقاتی دریافت کنند. زیرا سربازِ متقاضی یا فرد با سابقه خدمت قبلی، تنها می‌تواند از یگان خود پروژه تحقیقاتی دریافت نماید.

محاسبه کسری خدمت سربازی

محسابه کسری خدمت سربازی برای سربازان دانشجو به بالا

فرد باید بعد از اتمام پروژه از پروژه خود دفاع کند و بسته به سنگینی پروژه میزان کسری خدمت سربازی محاسبه می‌شود. فرآیند بررسی و اعطای کسر خدمت به‌نحوی است که فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده، در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح ارزیابی می‌شود. لازم به ذکر است پرونده‌ی فرد در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تنها یک بار بررسی می‌شود. اگر فردی دو پروژه دارد، باید بعد از اتمام پروژه اول، آن‌را نگه دارد تا پروژه دوم نیز تمام شود و هر دو را با هم به بنیاد نخبگان ارجاع دهد. پس از بررسی در کمیسیون مربوطه میزان کسری خدمت سربازی تعیین و اعلام می‌شود.

افراد تنها می‌توانند دو پروژه غیرهمزمان، دریافت نمایید. دوره آموزشی رزم مقدماتی ضروری است و افراد می‌توانند در ازای هر پروژه از 2 ماه تا 11 ماه کسری خدمت سربازی دریافت کنند. (سقف کسری خدمت سربازی 21 ماه عنوان شده است). اصولا میزان کسری خدمت‌های غیر تحقیقاتی (بسیج و جبهه و جانبازی و تاهل و  …) نمی‌تواند از یک‌سال بیشتر باشد، اما کسری خدمت تحقیقاتی به هر میزان که باشد به این مقدار اضافه خواهد شد.

پروژه کسری خدمت دانشگاه

دانشگاه‌ها هم می‌تواند معرفی کنند.

در این طرح لحاظ شده است که سازمان‌های تحقیقاتی نیز می‌توانند از طریق مراجعه به دانشگاه‌ها نیز نیروی موردنظر را جذب کنند. اگر داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری موضوع پایان‌نامه خود را موضوعات تحقیقاتی نیروهای مسلح قرار دهند، نیز می‌توانند از کسری خدمت سربازی مناسبی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت معافیت سربازی دانشجویان دکتری خارج از کشور چگونه است؟

کسر خدمت سربازی ؛ نحوه گرفتن پروژه کسر خدمت سربازی

برای گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی معمولا نیازی به مراجعه حضوری نیست. اکثر سازمان‌ها از طریق ایمیل یا تماس تلفنی راه و چاه را برای گرفتن پروژه کسری خدمت به شما می‌گویند. گاهی متقاضیان می‌توانند با ارسال رزومه خود و پرکردن فرم همکاری از طریق سایت این سازمان‌ها و ارگان‌ها نسبت به گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند. البته ممکن است در برخی ارگان‌ها مراجعه حضوری شما برای کسب اطلاعات اولیه ضروری باشد.

برای گرفتن پروژه کسر خدمت سربازی، اکثر سازمانهااز طریق ایمیل یا تماس تلفنی راه را برای گرفتن پروژه کسری خدمت به شما می‌گویند. متقاضیان می‌توانند با ارسال رزومه خود از طریق سایت این سازمان‌ها نسبت به گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند. 
شرایط کسری خدمت 99
کسر خدمت سربازی، کسری خدمت بسیج

فرایند به این صورت است که متفاضی باید با سازمان مورد نظر برای گرفتن پروژه مکاتبه کند. بعد از ارائه مدارک و تشکیل پرونده و تصویب موضوع، نامه‌ی تعریف پروژه خود را به بنیاد نخبگان ارائه دهد. هرگز قبل از تایید پروژه اقدام به شروع پروژه نکنید چون ممکن است پروژه شما تایید نشود.

لازم به ذکر است که در صورتی که متقاضی، سرباز نباشد و سابقه خدمتی هم نداشته باشد، از تمامی سازمان‌های ارائه دهنده پروژه، می‌تواند پروژه تحقیقاتی بگیرد. ولی در آینده تنها در ارگان اصلی نظامی‌ای که از آن پروژه دریافت کرده برای انجام خدمت اعزام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:کمک حال به جای شما امور شخصی شما را انجام می‌دهد!

کسری خدمت سربازی ؛ معافیت سربازی استارتاپ‌ها

کسری خدمت افراد کلیدی فعال در استارتاپ و کارآفرینان

به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، یکی از تسهیلات ارائه‌ شده به افراد کلیدی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی نخبگان فناور بوده است. این طرح در سال‌های گذشته برای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی شده و تاکنون بیش از یک‌ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. امسال شرایط استفاده استارت‌آپ‌ها از مزایای سربازی به‌مراتب آسان‌تر شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه نمایید.

تسهیل در شرایط استفاده استارتاپ ها از مزایای سربازی تخصصی.

کسری خدمت سربازی به افراد فعال در استارتاپ ها تعلق می گیرد. کسری خدمت سربازی یکی از تسهیلات به افراد کلیدی فعال در شرکتهای دانش بنیان داده شده است که مدت خدمت سربازی را کاهش میدهد. 
کسری خدمت بسیج
شرایط کسری خدمت 99
کسر خدمت سربازی و کسری خدمت بسیج

کسر خدمت سربازی استارتاپ ها

حذف شرط معدل دانشگاهی برای افراد متقاضی

شرط حداقل معدل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد حذف‌ شده است. افراد پس از ثبت‌نام در سامانه سینا (سامانه یکپارچه مدیریت نظام و اجتماعات نخبگان) و ارائه سوابق علمی و فناورانه خود و کسب حد نصاب امتیازمی‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

با تاکید بر اینکه افراد متقاضی برای ارائه درخواست، هیچ نیازی به مراجعه حضوری یا ارایه تقاضای مکتوب به معاونت علمی و فناوری ندارند و افراد فعال متقاضی استفاده از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی، صرفا باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را درسامانه سینا (سامانه یکپارچه مدیریت نظام و اجتماعات نخبگان) ثبت و از همین طریق مراحل آن را پیگیری کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در این زمینه درسامانه دانش بنیان دردسترس است.

شرایط کسری خدمت 1400 ؛ شرایط سرباز نخبه

متقاضیان در صورت احراز شرایط می‌توانند از تسهیلات آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» بهره‌مند شوند. برای آگاهی از این شرایط می‌توانید به سامانه بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کسری خدمت نخبگان می‌توانید از طریق بنیاد ملی نخبگان ارتباط برقرار کنید.

سایت نظام وظیفه

  • سایت سازمان نظام وظیفه
    • سامانه تلفن گویا نظام وظیفه
    • ساعت پذیرش مراجعه کنندگان به سازمان وظیفه عمومی ناجا: از شنبه تا چهارشنبه 7:30 الی  12:30
      و درایام ماه مبارک رمضان در روزهای دوشنبه تا ساعت 11:30
    • آدرس سازمان نظام وظیفه: تهران ، میدان سپاه ، سازمان وظیفه عمومی ناجا

در صورت نیاز به هرگونه مراجعه حضوری به ارگان‌های مربوطه می‌توانید درخواست انجام امور اداری خود را در سایت کمک حال ثبت کنید.

آخرین به روزرسانی: 1400/04/04

سوالات متداول

مدت زمان آموزشی خدمت سربازی چه میزان است؟

به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا مدت زمان آموزشی یک‌ ماهه می‌باشد.

مدت زمان سربازی در سال 1400چقدر است؟

مدت زمان سربازی در سال 1400 در منطق عادی 21 ماه، در مناطق بد آب و هوا 19 ماه و در مناطق عملیاتی 18 ماه است.

حقوق ماهانه سربازان چه میزان می‌باشد؟

حقوق سربازان به صورت متغیر از 270هزارتومان برای سرباز با تحصیلات زیر دیپلم تا 2 میلیون و 25 هزار تومان برای سرباز با درجه ستوان یکم می‌باشد.


31,اردیبهشت,1397               327 دیدگاه        154,396 بازدید

327 پاسخ به “سیر تا پیاز شرایط و نحوه دریافت کسری خدمت سربازی 1400 را از کمک حال بخواهید”

  1. رضا گفت:

    تمام تلاشم میکنم که برای کشور عزیزم ایران کار های بزرگی انجام بدم و الان داخل استارتاب دارم فعالیت میکنم اگر بشه معاف یا کسری از سریازی به من بدید عالیه

  2. عادل فرزانه گفت:

    با عرض سلام
    ایا این کسری خدمت شامل اشخاصی که پدرشون در کردستان ویا مناطق مرضی بعد ازجنگ بودند هم میشود یا خیر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام، اگر سوابق پدر شما جز سوابق ایثارگری محسوب میشود، بله. بررسی اسناد حضور پدر شما در آن مناطق میتواند به شما کمک کند

  3. محمد شاهمرادی گفت:

    با عرض سلام
    ایا کسری خدمت با انجام پروژه و چاپ کتاب و مقاله تنها برای مقاطع بالاتر از کارشناسی است یا مقاطع دیپلم هم می تواند از آن استفاده کند !!!

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز.کسری خدمت سربازی با انجام پروژه مخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به بالا است. برای آگاهی از چگونگی استفاده از شرایط نخبگی هم می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

      شرایط مشمولان نخبگی

  4. سید حسین گفت:

    ایا به فرزند دوم کسری ایثارگری تعلق میگیره؟ پدرم 9ماه سابقه دارند که برادرم استفاده کردن به من هم میدن؟؟

  5. محمد گفت:

    با سلام
    این کسری خدمت ایثارگران جدید که تصویب شده شامل اونایی که زیر 6 ماه جبهه دارن هم میشه (یعنی به ازا هر ماه 12 روز)؟؟ چون قانون قبلی بایستی حتما بالای 6 ماه میبود

  6. علی گفت:

    سلام خسته نباشید.برای گرفتن کسری خدمت برای کارت ایثارگری پدر. کجا باید مراجعه کنیم؟ و اینکه اگه من همراه مدارک پدر و کارت ایثارگری پدرم خودم مراجعه کنم میشه؟ یا اینکه پدرم حتما باید خودش مراجعه کنه.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام روزتون بخیر. باید به پلیس +10 مراجعه کنید. نه احتیاجی به حضور پدرتون نیست خودتون میتونید مراجعه کنید

  7. مرتضی گفت:

    با سلام مدارک مربوط به تأهل به منظور استفاده از کسر خدمت را چه زمانی باید ارائه دهیم ؟زمان پر کردن دفترچه اعزام به خدمت در پلیس ۱۰+ و یا در پایان خدمت؟ اگر فردی هنوز ازدواج نکرده و در حین خدمت ازدواج کند می‌تواند کسر خدمت بگیرد؟ همچنین اگر فردی در ابتدای خدمت متأهل باشد ولی در پایان خدمت از همسر خود جدا شود و او را طلاق دهد کسر خدمت شامل حالش میشود؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز. پاسخ به سوالات شما:
      1- زمان پرکردن دفترچه اعزام به خدمت
      2-اگر در حین خدمت، متاهل شوید می توانید با ارائه مدارک لازم از کسری خدمت تاهل استفاده کنید
      3- خیر شامل حال وی نمی شود

  8. حمید گفت:

    سلام
    آیا به سه برادری که هم زمان مشغول به سربازی هستند کسر خدمتی تعلق میگیرد؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام دوست عزیز این قانون قبلا وجود داشته و از سال 91 قانون معافیت سه برداری حذف شده

  9. Mehrdad گفت:

    سلام.کدام ادارات یا وزارت خانه ها برای امریه کسری خدمت بسیج و ایثارگری رو قبول میکنن؟ممنون

    • مدیر سایت گفت:

      سلام پاسخ روشنی نداره سوالتون. بعضی از ارگان ها مشخص هستند که اعلام نیرو می کنند برای امریه مثل دانشگاه امام حسین. مثلا بعضی ارگان ها هم هستند که الان اعلام نیاز می کنند ولی سال آینده احتیاج نیروی امریه ندارند. باید تحقیق و بررسی کنید که با توجه به رشته شما و زمانی که شما مشمول میشید از چه ارگانی میتونید امریه بگیرید.

  10. کیارش گفت:

    با‌سلام
    آیا گذراندن دوره آموزشی در ۰۴بیرجند ، ۱ ماه کسری را شامل میشود؟؟..

  11. فرامرز گفت:

    کسر خدمت من از لویزان با پست فرستاده شده ولی تو نظام وظیفه ثبت نشده؟آخرش چی میشه ما رو مسخره کردن

  12. نوایی گفت:

    با سلام و خسته نباشید. کسری خدمت برای سربازان فراری هم تعلق میگیرد؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. متاسفانه خیر! اگه غیبت غیرموجه داشته باشید کسری خدمت به شما تعلق نمی گیره

  13. رضا گفت:

    سلام با عنایت به اینکه بنده بیمارصعب العلاج هستم وبعنوان معلول بازنشست شدم و حق نگهداری دارم میتوانم فرزندم معاف کنم // لطفا راهنمایی فرمایید

    • مدیر سایت گفت:

      بله تحت عنوان کفالت فرزندتون میتونه معاف بشه. اما باز باید مراجعه کنید و پرونده تشکلیل بدید تا بررسی بشه

  14. محمد گفت:

    سلام پدر من سال٦٩ رفت سربازي و٢٠ ماه تو كرمانشاه خدمت كرد ايا ب من هم كسري سربازي ميخوره؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام جنگ در مرداد ماه 1367 تمام شده. اگر خدمت سربازی پدر شما قبل از این تاریخ و در مناطق عملیاتی بوده و پدر شما مدارک ایثارگری داشته باشه می تونید از کسری خدمت سربازی استفاده کنید!

  15. Mr_amir141 گفت:

    سلام من پدرم ۲۷ ماه ایثار داره
    اما متاسفانه برادرم ۱۳ ماهشو استفاده کرده
    ۱۴ ماهش مونده ایا من میتونم از اون ۱۴ ماه استفاده کنم یا ن ؟!!

  16. ن گفت:

    با سلام، اگر کسی دوماه غیبت داشته باشد،سپس مورد عفو رهبری قرار بگیرد و اضافه خدمت و غیبتش بخشیده شود، میتواتد از کسری بسیج استفاده نماید؟
    با تشکر

  17. آیدا گفت:

    این جمله را شما نوشتید: «اگر سربازی متأهل و صاحب یک فرزند باشد ۶ ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد.»

    ولی به همسر من گفتند متاهل و دارای یک فرزند فقط سه ماه کسر خدمت می گیره. یعنی هر فرزند سه ماه. تاهل هم هیچ.

    اگر مطمئنید اینطوریه که نوشتید، ممنون می شم بگید چطور باید پیگیری کنیم.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام ممنون از توجه شما، با توجه به قوانین جدید مطلب اصلاح شد!و قانون همونیه که به شما گفتند: به سرباز متاهل و دارای یک فرزند، سه ماه کسری خدمت سربازی تعلق می گیرد.

  18. بهنام گفت:

    سلام.من قبل از اعزام به پلیس +10 برای 24 ماه ایثارگری پدرم مراجعه کردم.که ثبت کردن وگفتن موقع سربازی باید پیگیر شم.من بسیج فعال هم دارم.حالا باید برای کسری الان که سربازم به کجا مراجعه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      روند به این صورت هستش که شما از طریق پلیس +10 اقدام میکنید و با فرا رسیدن زمان رسیدگی به پروندتون اونها شما رو مطلع میکنن.

  19. بدیع هاشمپور گفت:

    با سلام بنده جهت کفالت معافیت برای فرزندم در خواست نمودم اما با درخواست بنده مخالفت نموده اند در صورتی که خودم سال ۱۳۶۸ به خدمت رفتم و بعداز ۲۴ ماه خدمت در منطقه ی جنگی پایان خدمت گرفتم اما در سال ۱۳۷۹ بر اثر تصادف دست چپم از ناحیه بازو قطع گردید و یک سوم بازویم باقی مانده حال شرایط را نگاه می کنم فرزندم شامل معافیت کفالت می شود اما برغم نظر کمسیون پزشکی جناب سرهنگ شدیدا مخالفت نموده و گفت می بایستی دستت تمام از کتف قطع می گردید چون قسمتی از بازو یت جامانده معافیت کفالت به فرزندت تعلق نمیگیرد در ضمن بعداز این تصادف دچار درد شدیدی شده ام که بعداز چندین عمل جراحی و چندین بار بستری شدن در بیمارستان ها باز درد کاهش نیافت و پزشکان درد مرا فانتوم پین یا سندرم فانتوم تشخیص دادن که علاج پذیر نیست و اکنون به عنوان بیمار صعب العلاج داروهای مخدر همچون مرفین امپول متادون و قرص متادون مصرف می کنم حال با این وضعیت چرا نبایستی معافیت کفالت شامل پسرم بشه و بنده ی مریض و معلول داد و مشکل م را به کجا ببرم خواهشمند است در راه انسانیت مرا رهنمایی نمایید با تشکر صعب العلاج بدیع هاشمپور ساکن شهرستان اشنویه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز درخواست شما در حوزه خدمات مجموعه کمک حال نیست. از طریق قانونی اقدام کنید از خداوند متعال برای شما خیر و آرامش آرزمندیم.

  20. حسام الدین گفت:

    سلام من تاییدیه 49 ماه و29 روز را ازسیج گرفتم ولی 4 ماه وشش روز کسر خدمت صادر شد در صورتی که اگر قانون تغییر نکرده باشد طبق بند نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال باید از بابت هرسال 1/5 ماه وحداقل 6 ماه کسری تعلق می گرفت .لطفاً راهنمایی بفرمایید

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام اگرکسری خدمت شما صادر شده بدونید که طبق قوانین حساب کتاب شده.برای اطمینان به پایگاه بسیج مراجعه کنید تا از آخرین قوانین مطلع بشید!

  21. رضا گفت:

    سلام
    من بسیج فعال و ایثارگری پدر به میزان 8 ماه رو دارم…حالا اگه پروژه تحقیقاتی بردارم میزان پروژه تحقیقاتی با 8 ماه قبلی جمع میشه؟ یا اینکه یکشون حساب میشه؟؟

  22. محمد گفت:

    سلام کسری شامل کارشناسی ارشد ها حتی بدون پروژه هم میشود ؟ یعنی صرف مدرک تحصیلی بدون هیچ پروژه ای؟؟؟؟؟
    و اگر هست چند ماه؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر، مدرک کارشناسی ارشد دلیلی برای کم شدن ماه های خدمت نمیشه.برای دریافت کسری خدمت سربازی باید ببینید کدوم شرایط شامل حال شما می شود.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام خیر.صرف داشتن مدرک کارشناسی ارشد تعهدی در قبال گرفتن کسری خدمت ایجاد نمی کنه!

  23. محمد گفت:

    سلام صرف مدرک ارشد بدون پروژه ، چند ماه کسری دارد؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز،مدرک ارشد داشتن دلیلی برای گرفتن کسری خدمت نمیشه.

    • مدیر سایت گفت:

      صرف داشتن مدرک کارشناسی ارشد تعهدی در قبال گرفتن کسری خدمت ایجاد نمی کنه دوست عزیز

  24. jafar گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من 9سال سابقه بسیج دارم و کارت سبز هم دارم اگه کارت سبز رو حساب نکنیم چقدر بسیج کسری بهم میده ؟ آیا بدون کارت سبز که برا آموزشی که نمیرم 6 ماه بهم میدن ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • مدیر سایت گفت:

      سلام. طبق قانون جدید با وجود کارت سبز هم بازهم موظف به گذروندن دوره آموزشی هستید. در مورد کسری خدمت سربازی بسیج همونطور که در بالا اشاره شده، بسته به پست شما در بسیج داره که به شرح زیر است:
      1-مسئولیت فرمانده حوزه،عضو شورای حوزه یا فرمانده واحد، به ازای هر 6 ساعت فعالیت هفتگی (3 ماه حداقل 60 ساعت فعالیت)، به ازای هر سال فعالبت مستمر حداکثر سه ماه کسری خدمت سربازی،
      2-به ازای هر سال فعالیت مستمر، به بسیج عضو شورای واحد با داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی(یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت)، حداکثر 2/5 ماه کسری خدمت سربازی،
      3- سایر بسیج هایی که در رده‌های مقاومت بسیج سازماندهی شده و بصورت منظم و مستمر فعالیت داشته اند، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی (3 ماه حداقل 40 ساعت)، به ازای هر سال معادل 1/5 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.
      با توجه به این اطلاعات می تونید کسری خدمت خودتون رو محاسبه کنید! موفق باشید!

  25. کمال گفت:

    سلام، من 16 ماه کسری خدمت پژوهشی دارم که سازمان مربوطه زیر نظر سپاه است- 1 ماه اموزشی کارت سبز بسیج سال 93 رفتم- 6 ماه کسری بسیج فعال گفتند بهت میدیم
    تجمیع اینها میشه 23 ماه در حالیکه خدمت 21 ماه است چکار کنم ایا حتما باید دفترچه بفرستم و آموزشی سربازی از اول برم بعد اقدام کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام بله شما حتما باید دفترچه رو ارسال کنید تا در مورد میزان کسری خدمت سربازی استحقاقی شما تصمیم گرفته بشه.

  26. امیر گفت:

    سلام
    من سرباز نیروی زمینی ارتش هستم و 10 ماه از خدمتم میگذره. از سال 95 هم مدیرعامل یک شرکت فناور داخل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستم. آیا امکانش هست درحین خدت از مزایای کارکنان کلیدی شرکت های فناور بهره ببرم و مابقی خدمت رو داخل شرکت مشغول باشم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام خدمت جناب، بله امکانش هست. از طریق بنیاد ملی نخبگان سامانه سینا اقدام کنید

  27. امیر گفت:

    سلام
    من سرباز نیروی زمینی ارتش هستم و 10 ماه از خدمتم میگذره.
    از سال 95 هم مدیرعامل یک شرکت فناور واقع در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستم
    آیا امکانش هست بعنوان عضو کلیدی شرکت، مابقی خدمت را داخل شرکت بگذرونم؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله امکانش هست از طریق بنیاد ملی نخبگان اقدام کنید.موفق باشید

  28. hosyn گفت:

    سلام خسته نباشید من پنج ماه بیست روز کسری دارم اونم بسیج خواسم ببینم چن تا مرخصی استحقاقی کم میش

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز برای پیگیری کسری خدمت سربازی از کارشناسان نظام وظیفه کمک بگیرید اونها شما رو راهنمایی میکنن. میتونید تلفنی باهاشون مرتبط بشید.

  29. معتمد گفت:

    یکی بیاد بگه چرا کسر خدمت سه ماهه برای داشتن همسر رو برداشتند؟؟؟؟؟
    با این وضعیت برسید بداد سربازان متاهل

  30. منصور گفت:

    با سلام .من نزدیک ۹سال فعالیت بسیج دارم و کارت سبز دوره تکمیلی هم دارم ..اما متاسفانه اضاف دفترچه ای ب مدت ۳ماه دارم که تا الان بخشیده نشده ..ایا بخشیده میشه یا نه . و ایا این اضاف دفتر چه ای مانع گرفتن کسری بسیج میشود یا خیر ً

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام.سربازانی که در طول مدت خدمت دارای اضافه خدمت می باشند می توانند از قانون کسری خدمت سربازی بهرمند شوند.

  31. خانزاد گفت:

    سلام،پدر من سال۶۸تو‌منطقه فکه و رقابیه،عبدالخان خدمت کرده،آیا قانون کسری خدمت۹۷شامل من میشود؟یه جایی خوندم که در بعضی مناطق تا سال۷۵ شامل میشه..!

    • مدیر سایت گفت:

      اگر پدرتون در اون موقع جز ایثارگران محسوب می شدند و مدارک ایثارگری دارند و شما شرایط سنی گفته شده در متن بالا رو دارید میتونید استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر باید از امور ایثارگران شهر خودتون سوال کنید.

  32. محمد رضا گفت:

    سلام
    اگر حین تحصیل پروژه کسری بگیرم و بعد از ارشد انصراف بدیم، آیا کسری تعلق میگیرد یا نه؟
    با احترام

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر چون دیگه واجد شرایط دریافت کسری خدمت سربازی و دریافت پروژه نیستید. چون اگر اینطوری بود خیلی ها به خاطر دریافت کسری خدمت سربازی، ارشد ثبت نام می‌کردند پروژه رو می‌گرفتند و بعد انصراف …..

  33. محمد گفت:

    باسلام.پدر من مدت 13 ماه از خدمت سربازیش را در مطقه عملیاتی در زمان جنگ در کردستان گذرانده است،، و مدت 8 ماه هم جداگانه بصورت بسیج در جبهه گذرانده است،،، خاستم بدونم واسه کسری من هر کدام اینها بصورت جداگانه برای من لحاظ میشود؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام.در کل سه نوع تجمیع وجود دارد. حالت اول تجمیع جانبازی و ایثارگری و آزادگی یکی از والدین است. حالت دوم تجمیع سوابق ایثارگری و جانبازی والدین ( پدر و مادر ) با هم است. حالت سوم تجمیع کسر خدمت ایثارگری با دیگر کسری خدمت ها می باشد، که در هر سه حالت فرد سرباز می تواند از تجمیع کسری ها استفاده نماید.

  34. جواد گفت:

    سلم پدر من سال 68 تا 70 چند ماه کردستان بقیه رو فکه بوده، که جز مناطق احتیاط بوده، میخاستم بدونم کسری منطقه عملیاتی بهش تعلق میگیره؟ هرجا میرم میگن باید بری همونجا که بوده، راهم تا فکه دوره، چطور مطمعن بشم که میگیره یا نه

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام . به امور ایثارگران در شهر خودتون مراجعه کنید اونها میتونن کمک تون بکنند. اطلاع دارند و شاید با نامه هم بتونن استعلام بگیرند.

  35. سعید گفت:

    سلام.کسری خدمت بسیج آیا به سابقه فعال قبل از اعزام به خدمت حساب میشود یا سابقه ایی هم که حین خدمت اضافه میشود تعلق میگیرد؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام.هر موقع که اقدام کنید برای دریافت کسری خدمت بسیج از اونروز به قبل رو برای شما محاسبه می کنند.

  36. محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    بعضی از دوستان من برای مدرک تحصیلی کسری دریافت کرده اند
    لیسانسه ها یک ماه
    ارشد دو ماه
    لطفا راهنمایی کنید چجوری پیگیری کنم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام .مشمولین با مدرک لیسانس از طریق پروژه نمی تونن کسری خدمت سربازی بگیرند. احتمالا از طرق دیگر مثلا سهمیه ایثارگری یا بسیج و… کسری خدمت سربازی شامل حالشون شده. در مورد مشمولین دانشجو یا فارغ التحصیل فوق لیسانس هم میتونن از طرق مختلف اقدام کرده باشند که یکیش گرفتن کسری خدمت سربازی از طریق گرفتن پروژه هست.
      برای گرفتن پروژه برای کسری خدمت سربازی سازمان ها اعلام نیاز برای رشته ها می کنند و شما با ارتباط با این سازمان ها می‌تونید پیگیری کنید. در صورت نیاز به کمک می‌تونید با این شماره تماس بگیرید 9331629351

  37. مدیر سایت گفت:

    ممنون از شما

  38. محمد گفت:

    سلام پدر من 26ماه در منطقه کردستان در سال 69خدمت کرده میخواستم بدونم من شامل کسری خدمت میشم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام از سازمان ایثارگری شهر خودتون پیگیری کنید تا متوجه بشید شامل کسری خدمت سربازی میشید یا نه.

  39. حامد گفت:

    سلام خسته نباشيد
    پدر من ٢٤ ماه سربازي را در سردشت ، ميراباد ، روستاي نيزه منطقه مرزي سرباز معلم بودن در سال ٧٣ تا ٧٥ ايا منو كسر خدمت شامل ميشه؟؟؟ از طرف خدمت سرباز معلمي پدرم؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیرف برای اطمینان از اینکه خدمت پدر شما ایثارگری محسوب میشه یا نه از سازمان ایثارگری یا بنیاد شهید شهر خودتون استعلام بگیرید.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام برای اطمینان از اینکه خدمت پدر شما ایثارگری محسوب میشه یا نه میتونید از اداره ایثارگری شهر خودتون استعلام بگیرید.

  40. علی گفت:

    با سلام کارکنان دولت که در زمان چنگ در مناطق جنگی خدمت کرده اند و از سازمان بسیج مستضعفین نیز گواهی مربوطه را اخذ نموده اند و فرزند انها معاف گردیده است .آیا بجز معافی فرزند از قانون سه چهارم جبهه داوطلب و سهمیه کنکور نیز برخوردار خواهند شد؟

    • مدیر سایت گفت:

      به موجب ابلاغیه شماره ۱۱/۴۰/۲۰۶/ط مورخه ۲۱/۱۰/۸۸ ستاد کل نیروهای مسلح و ماده (۳) آیین نامه اجرایی نحوه تعیین فوق العاده ایثارگری، نشان ها و خدمت اداری در مناطق جنگ زده که مقرر می دارد: «سه چهارم مدت خدمت کارکنان پایور و وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربان و ژاندارمری (نیروی انتظامی) جهاد سازندگی (سابق) به جبهه اعزام شده اند، خدمت داوطلبانه تلقی می گردد»، ادارات می توانند با استعلام مدت حضور در جبهه از مراجع ذیربط در بخشنامه شماره ۴۲۰۰/۴۱ مورخه ۶/۲/۷۴ سازمان امور اداری و استخدامی کشور (سابق) موضوع دستورالعمل شماره ۵۶/۷۱۰/۱۰۰ مورخه ۹/۳/۷۴ نسبت به اعمال امتیاز فوق العاده ایثارگری، مطابق جدول شماره (۴) امتیازات بخشنامه شماره ۱۴۵۹۳/۲۰۰ مورخه ۲۱/۸/۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، از تاریخ ۲۱/۱۰/۸۸ (تاریخ ابلاغیه مذکور) اقدام نمایند.

  41. گلستان گفت:

    سلام خسته نباشید پدرم ۲۶ ماه جبهه بوده و ۵ ماه هم کسری کارت فعال دارم
    کسری ها با هم جمع میشه و ۱۵ ماه رو میدن…ایا

    • مدیر سایت گفت:

      سلام . بله در صورتی که شرایط هر دو کسری اعلام شده رو داشته باشید کسری های شما تجمیع می شوند.

  42. سهیل گفت:

    سلام. اضافه خدمت های داخل خدمت مثل نهست ۱ روزه هم روی کسری ایثارگری تاثیر میزاره؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .خیر .اضافه خدمت فقط مدت سربازی شما رو زیاد می کنه. مدت زمان کسری خدمت سربازی شما از کل زمان خدمت شما کسر می شود.

  43. حامد گفت:

    سلام
    من جایی که خدمت میکنم ۱۹ ماه خدمت هست(غیربومی)
    خواستم بدونم با ۱۶ ماه کسری که دارم ایا بازم ۱۹ ماهه و این دوماه ب من تعلق میگیره یا ن؟

  44. مهدی گفت:

    با سلام.
    من 830 ساعت فعالیت بسیج در پنج سال و دو ماه برایم ثبت شده میباشد و یک حکم مسئولیت نیز دارم.
    ممکنه شش ماه کامل به من تعلق بگیرد یا خیر؟
    ممنون از راهنماییتون.

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .حساب کتاب میزان کسری خدمت و واجد شرایط دریافت کسری خدمت از طرق مختلف به عهده کارشناس مربوطه است. از مشاوران نظام وظیفه و تلفنی که در متن بالا قید شده کمک بگیرید.

  45. یوسف گفت:

    سلام یه سوال اشتم ممنون میشم جواب بدین
    من بابام از 1367/7/22تا1371/8/12توی لشکر 58ذوالفقار تی پپیاده خدمت کرده نفتشهر بودن میخواستم بدونم بهم کسری خدمت تعلق میگیره یا نه ممنون .

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز شما باید از محل خدمت پدرتون استعلام بگیرید تا متوجه بشید شامل حالتون میشه یا نه. این مساله احتیاج به نظر کارشناسان مربوطه داره.

  46. کاوه گفت:

    سلام. یه سوال داشتم ،من در لشکر ۲۸کردستان خدمت میکردم و از اونجا اقدام به کسری بسیج کردم ،چند ماه پیش منتقل شدم تهران ،کارای بسیجمم داره درست میشه ،میخواستم بدونم الان چی باید بکنو،با توجه به اینکه من پروندمو از اونجا گرفتم ایا نامه کسریمو قبول میکنن در تهران یا نه ،ممنون

    • مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز. بله قبول میکنند ولی باید مراحل اداری لازم رو طی کنید. از مشاوران سایت نظام وظیفه کمک بگیرید شما رو کمک می کنند.

  47. توحید گفت:

    سلام پدر من سال ۷۱ رفته خدمت ۷۳ تمام کرده تو کرمانشاه خدمت کرده آیا کسری میگیره منو

    • مدیر سایت گفت:

      شما یاید از محل خدمت پدرتون (سپاه، ارتش و…) استعلام بگیرید و ببنید جز ایثارگران محسوب می شود یا خیر.

  48. مسعود گفت:

    با سلام و تشکر
    من طرحی در سپاه داشتم و پس ازدفاع. شش ماه کسر خدمت سربازی دادند میخواستم
    ببینم از کجا مطمئن باشم وارد سیستم نظام وظیفه شده الان هم دارم دوره اموزشی را طی میکنم.

  49. علیزاده گفت:

    سلام
    دانشجوی ارشد معماری هستم ببخشید از کجا میتونم مراکزی که برای معماری پروژه کسری خدمت ارائه میدن رو شناسایی کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام مجموعه کمک حال با تجربه ای که در این زمینه داره میتونه به شما کمک کنه با ما تماس بگیرید تا کارشناسان کمک حال به شما کمک کند 09331629351//02142719014

  50. امیر گفت:

    سلام پدرمن درسال65به خدمت رفته 28ماه خدمت کرده ودرنیروی هوایی دراهوازبوده درپشتیبانی منوکسرمیگیره یانه باتشکر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام باید از ارگانی که پدر شما در اونجا فعالیت می کرده(ارتش سپاه و…) استعلام بگیرید که آیا فعالیت پدر شما در اون منطقه شامل گرفتن کسری خدمت سربازی فرزند میشه یا نه؟ مجموعه کمک حال میتونه برای گرفتن استعلام و مراجعه به ارگان مربوطه به شما کمک کنه. در صورت تمایل می تونید با ما تماس بگیرید. 09331629351/02142719014

  51. دانیال قدسی گفت:

    سلام خسته نباشد
    من الان در حین خدمت هستم اعزامی ۹۷/۱۰/۱ هستم و پدرم ۱۶ ماه سابقه منطقه ایثار گری داره …و من هم ۶ ماه اضافه خدمت دارم دیر رفتم خدمت ….حالا سوال من اینه که چون اضاف دارم میتونم از کسری ایثار گری پدرم و بسیجی استفاده کنم
    ممنون میشم جواب بدین

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام . کسری خدمت سربازی ایثارگری و بسیج شما تجمیع می شود ولی سربازان غایب نمی توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند مگر اینکه غیبتشان موجه باشد.

  52. دانیال قدسی گفت:

    سلام خسته نباشید
    کسانی که حین خدمت هستند و اضافه خدمت دارند میتوانند از کسری ایثار گری پدرشان استفاده کنند

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام . سربازان غایب نمی توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند مگر اینکه غیبتشان موجه باشد. اما اضافه خدمت در حین خدمت اختلالی در استفاده از کسری خدمت سربازی شما ایجاد نمی کند.

  53. امیر گفت:

    سلام و عرض احترام و تشکر از وب سایت خوب کمک حال
    یه سوالی داشتم ، بنده پدرم 2 سال زمان جنگ توی شهر کرمان خدمت کردن، آیا من الان میتونم کسری بگیرم؟ یا کرمان جز مناطق جنگی به حساب میومده؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام و وقت بخیر و تشکر از حسن توجه شما. باید از ارگانی که پدر شما در اون مشغول به خدمت بودند اسعلام بگیرید تا متوجه بشید پدرتون شامل سهمیه ایثارگری میشن یا نه؟ و بعد از اون آیا شما شامل کسری خدمت سربازی میشید یا نه.

  54. علی گفت:

    سلام من پس از انجام و ثبت کسری های تحقیقاتی در سیستم نظام وظیفه وارد غیبت شدم آیا کسری های من کنسل می شوند؟

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام .لطفا کمی بیشتر توضیح بدید.در حین سربازی کسری خدمت سربازی تون رو اعمال نکردید یا به هوای کسری خدمت سربازی غیبت کردید؟

  55. حسن گفت:

    سلام..من از طریق جبهه ی پدرم 10 ماه کسری و از بسیج فعال خودم 6 ماه کسری دارم..آیا میتونم همزمان این ها رو با هم استفاده کنم؟یعنی 16 ماه کسری خدمت برام ثبت میشه؟؟

  56. علیرضا گفت:

    برای گرفتن کسری بابت باقیمانده جبهه پدرم اقدام کردم.(دو تا از برادرانم هم از این سابقه جبهه استفاده کردن)
    رفتم یگان خدمتی پدرم ، بهم گفتش برو برگه ثبت اطلاعات سوابق ایثارگری رو برو بگیر.
    این برگه روباید از کجا بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  57. آرش عضدی گفت:

    سلام . من عموم حدودا 20 ماه در مناطق جنگی بودن و الان 58 سالشون هست و یه پسر 5 ساله دارن . میخواستم بدونم من از شرایط عموم میتونم برای کسری خدمت استفاده کنم یا خیر . چون از چند نفر شنیدم که که میشه . مرسی .

  58. آرش گفت:

    با سلام.من 9 سال بسیج فعال دارم با حدودا 1616 ساعت سابقه ثبت شده در سیستم.ولی دوره تکمیلی 45 روزه ندارم.6 ماه کسری بهم تعلق میگیره؟

  59. احسان رمضانی گفت:

    سلام پدر من ۲۸ ماه خدمت کرده ۲۱ ماه قبل مرداد ماه ۶۷ و ۷ ماه بعد ماده ۶۷ آیا ۲۸ ماه کامل میگیره؟

  60. نیما نویدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    با داشتن سه ماه اضافه خدمت سنواتی میشه از کسری بسیج استفاده کرد؟

  61. محمد گفت:

    سلام ببخشید اگر برادر بزرگه بهش کسری بخوره و از ۹ماه۳ماهشو بره اون ۶ماه دیگه کسریشو برادر کوچیکه میتونه استفاده کنه ؟؟

  62. شاهین گفت:

    سلام
    لطفا در صورت امکان یه اطلاعی از آمادگاه بابا عباس خرم اباد بدید خود پادگان هم معلوم نیست و‌نمیدونن چرا منطقه حساب نمیشه ایا امکان داره بخشنامه ای صادر بشه که قبل قطعنامه بین سال های ۶۰تا ۶۲ شامل منطقه بشه؟چون خرم اباد بعضی پادگاناش جزو‌منطقن.ممنون میشم توضیح بدین.به علت دوری راه هی نمیشه رفت خرم اباد و نتیجه نگرفت.

  63. رضا گفت:

    با سلام
    پدر بنده سال1360دوران آموزشی در مرکز آموزش زابل بوده و سپس بمدت یکماه در زاهدان و سپس به هنگ بندر لنگه منتقل شده حال آیا مدت دوره آموزشی و یکماهی که در زاهدان بوده(با توجه به اینکه زابل و زاهدان جز مناطق امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس بوده و لنگه محاسبه نمیشود) آیا گواهی جبهه یا منطقه عملیاتی جهت محاسبه کسری خدمت شامل حال بنده میشود؟

  64. مهیار گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده به حوزه بسیج دانش آموزی مراجعه کردم و از تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۰ بسیج فعال دارم من که در سال ۱۳۹۴ وارد دانشگاه شدم آیا طول مدت بسیج فعالم ادامه داره یا حین ورود به دانشگاه قطع میشه؟

  65. رضا گفت:

    سلام کسی ک پدرش بعد از جنگ در منطقه جنگی خدمت کند کسر خدمت میگیرد یا نه

  66. محمد گفت:

    با سلام
    اگر كسي پروژه كسري خدمت بگيره بعدا ها تصميم ب خروج از كشور و تحصيل در جاي ديگه بگيره اين پروژه ميتونه مشكلي براي رفتن ايجاد كنه؟؟؟

  67. اصغر گفت:

    سلام خسته نباشید جانبازی بابای من تایید شده گفتن مدارک بفرستین بیاد برای تعیین درصد ولی هنوز 5 ماه نیومده چقدر طول میکشه ؟خدمتم تموم شد که !:ِ

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. بهتر است حضوری مراجعه کنید متاسفانه این ارگان ها خیلی شلوغ هستند با حجم درخواست های بالا. کمک حال در این موضوع میتواند به شما کمک کند. با ما تماس بگیرید یا سفارش خودتان رو در سایت ثبت کنید. 02142719014-09331629351

  68. عبدالکریم سیاحی گفت:

    سلام من سرباز هستم و در مناطق جنگ و بد آب و هوا خدمت میکنم فاصله محل سکونت تا خدمتم 60کیلومتر طبق قوانین غیربومی حساب می شوم ولی من تردد روزانه دارم آیا کسری 2ماه غیربومی و شرایط سخت اب هوا بمن تعلق میگیرد باتشکر هرچه زود منتظر پاسخ هستم

  69. علیرضا گفت:

    با سلام,
    بنده به مدت ۹ ماه از اسفند ۹۶ تا آبان ۹۷ خدمت کردم و در حین خدمت سربازی دچار بیماری شدم و پزشک معالج ناجا درخواست شورا داده و پس از شرکت در شورای یگان به مدت ۶ ماه معاف موقت پزشکی برای من رد کردن, الآن که ۶ ماهم تمام شده و بیماریم درمان و کنترل شده و طبق رای شورای پزشکی آماده ی برگشت به خدمت هستم,
    سوالم اینه که: آیا هنگام برگشت به خدمت ادامه ی خدمت رو برای من حساب میکنند و ۹ ماه سابقه ی خدمتی رو بعد از ترخیصم برای من در پرونده ام نگه میدارند و شروع سوابق خدمتم از ادامه ی ۹ ماهی که قبلا خدمت کردم بحساب میاد؟؟
    یا اینکه همه ی ۹ ماهی که پیش از ۶ ماه معاف موقت پزشکی خدمت کردم رو کاملا از سوابق خدمتیم پاک میکنن و دوباره از اول باید ۲۱ ماه خدمت کنم؟؟
    اگر با ذکر ماده و تبصره جواب سوال منو بدید که قانع بشم ممنون میشم, با تشکر از مدیر سایت.
    موضوع بسیار مهمیه واسم و منتظر جوابم از طرف شما

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام دوست عزیز. شما جمعا 15 ماه خدمت کردید. برای اطمینان بیشتر از مراجع معتبر نظام وظیفه مشاوره بگیرید.

  70. Javad گفت:

    سلام ببخشید پدر من از سال ۶۸ تا ۷۰ پسوه پیرانشهر خدمت کرده میخاستم بدونم واسه گرفتن کسری باید بره تهران یا جایی که خدمت کرده؟ ممنونم

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر.از ارگانی که پدرتون در اون خدمت کرده در شهر خودتون نامه بگیرید برای سپاه پیرانشهر. برای استعلام با اون نامه باید به پیرانشهر مراجعه کنید و استعلام جبهه پدر بگیرید.

  71. علی گفت:

    سلام
    من یکم تیرماه نودوهشت تاریخ اعزامم بود ولی به علت ترک خوردن پای چپ نرفتم خدمت درخواست تمدید کردم ولی پزشک معتمد تایید نکرد ولی باز نرفتم خدمت سوالم اینه که آیا من اگر برم خدمت میتونم از مزایای کسری استفاده بکنم یا نه

    • مدیر سایت گفت:

      سلام متاسفانه در صورت غیرموجه بودن غیبت شما نمی توانید از کسری خدمت سربازی استفاده کنید.

  72. Ahmad گفت:

    سلام
    سوال اول = بنده یه برادر بزرگتر دارم که به علت داشتن غیبت قبل از سربازی نتونست از کسری جبهه پدر استفاده کنه و جدا از این ها از خدمت هم فرار کرده و هم اکنون فراری محسوب میشه ایا من که غیبت ندارم میتونم از کسری جبهه پدرم استفاده کنم؟
    سوال دوم =۹ ماه کسر خدمت جبهه پدر دارم و ۶ ماه بسیج فعال در مجموعه ۱۵ ماه کسری میدن ؟؟؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر .بله شما میتونید از کسری خدمت ایثارگری پدرتون استفاده کنید. در مورد سوال دوم از مراکز ذیصلاح کمک بگیرید.

  73. حسین گفت:

    با سلام و عرض ادب
    پدرم ۱۸ ماه دوره ضرورت داشته و ۶ ماه احتیاط ولی در کارت پایان خدمت هوشمند فقط ۱۸ ماه رو زدن (در کارت قدیمی ۲۴ ماه بوده) و کل ۲۴ ماه در جبهه حضور داشتن. ۶ماه احتیاط که در کارت درج نشده برای کسری خدمت مورد استفاده قرار میگیرد یا خیر؟
    و پدرم ۵ درصد جانبازی داره که جمع امتیاز ها به ۲۹ میرسه. ایا معافیت شامل حال میشه یا خیر؟
    باتشکر

    • مدیر سایت گفت:

      با سلام برای تایید میزان سابقه حضور در جبهه پدر شما و نیز ماه تعلق کسری خدمت به شما باید به ارگان نظامی در شهری که پدر شما مشغول به خدمت بودند مراجعه کنید و با نامه استعلام حضور در جبهه از این تعداد ماه مطلع گردید. کمک حال به نیابت از شما می تواند پیگیر سوابق استعلام جبهه پدر شما باشد. در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

  74. میثم گفت:

    سلام
    بطور کلی چه مناطقی بعد از قطعنامه شامل کسری‌ میشوند؟

  75. رضا ساعدی گفت:

    سلام وخسته نباشید
    بنده ۱۲ ماه بجز ۲ماه اموزشی در منطقه عملیاتی جزیره سیری خدمت کردم طبق قانونی که نیروی انسانی جزیره گفت هر سربازی که ۱۲ماه تو منطقه عملیاتی خدمت کنه ۲ماه کسری غیربومی و ۱ماه کسری بدی آب وهوا بهش تعلق میگیرده بعد از ۱۴ ماه به استان خودم منتقل شدم ایا میتونم خدمت باقی مانده را به عنوان بومی خدمت کنم

  76. رضا ساعدی گفت:

    سلام وخسته نباشید
    بنده ۱۲ ماه بجز ۲ماه اموزشی در منطقه عملیاتی جزیره سیری خدمت کردم طبق قانونی که نیروی انسانی جزیره گفت هر سربازی که ۱۲ماه تو منطقه عملیاتی خدمت کنه ۲ماه کسری غیربومی و ۱ماه کسری بدی آب وهوا بهش تعلق میگیرده بعد از ۱۴ ماه به استان خودم منتقل شدم به شرطی که ۱۸ ماه خدمت کنم سوال اینجاست که ایا میتونم خدمت باقی مانده را به عنوان بومی خدمت کنم و ۳ماه کسری جزیره بهم تعلق بگیره البته ۳ماه کسری در پرونده م درج شده باتشکر

  77. ناصر نوری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده یک پروژه کسر خدمت در حین تحصیل ارشد گرفته ام. اما به دلیل پایان معافیت تحصیلی باید امسال دفترچه پست کنم. همچنین میخواهم در کنکور دکتری شرکت کنم. حال سوالم این است که اگر من چند ماه خدمت کنم و بعد در کنکور دکتری قبول شوم. در حین تحصیل در مقطع دکتری میتوانم یک پروژه دیگر بردارم ؟ و اگر چنین شد میتوانم کارت پایان خدمتم را در همان زمان تحصیل بگیرم؟ یا باید حتما تحصیلم تمام شده باشد؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام بله در حین تحصیل در مقطع دکتری میتونید پروژه کسری خدمت سربازی بردارید. در مورد سوال دومتون حداکثر ماهی که به پروژه های کسری خدمت تعلق میگیرد 21 ماه است یعنی با پروژه 24 ماه خدمت سربازی شما پر نمی شود.

  78. رضا گفت:

    با سلام،من برادرم بمدت ٣٠سال در ارتش خدمت كرده و بازنشست شده و ٨سال هم جبهه و جانباز هم هست و يه پسر داره مه معاف شده خواستم ببينم بمن معافي يا كسر خدمت از برادرم تعلق ميگيره يا نه باتشكر

  79. sadegh گفت:

    سلام خداقوت . من در حین خدمت هستم . کسری ایثارگری و بسیجم جمعش 13 ماه شده . و منطقه ای هم که خدمت میکنم 18 ماهه هست . میخاستم بدونم بیشتر از شیش ماه کسری از 21 ماه محاسبه میشه یا 18 ماه ؟

  80. میلاد گفت:

    باسلام . من سرباز سال 97 هستم و 9 ماه خدمت کردم . فراری شدم و الان میخوام خودمو معرفی کنم پدرم 12 ماه ایثارگری داره ایا کسر خدمت به من تعلق میگیره ؟ در زمان پست کردن دفترچه غیبت نداشتم و سرموقع به خدمت رفتم .

  81. سعید گفت:

    سلام برای کارهای کسری خدمت ایثارگری چه کنم؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. برای این منظور باید استعلام سابقه جبهه ایثارگر رو از آخرین یگان خدمتی بگیرید. بعد از اون با در دست داشتن مدارک سرباز، ایثارگر و برادران بالای 18 سال و سایر مدارک لازم به یگان مراجعه کنید.

  82. پیام گفت:

    سلام
    پدر من ۱۵ درصد جانبازی +۱۹ماه جبهه با کارت ایقار و لوح تقدر مناطق عملیاتی داره،برادردم با قانون تجمیع ۳۰ امتیازی معاف شده الان من سربازم و ۱۶ ماه خدمت کردم،آیا من میتونم اون ۴ ماه باقی مانده را استفاده کنم به ازای هر ماه ۱۲ روز کسری بگیرم؟؟؟؟
    چیکار باس بکنم؟؟؟؟
    تشکررررررررررررررررررر

  83. پیام گفت:

    کسی نیست؟؟ 😐

  84. سعید عظیمی گفت:

    سلام،من قبل از ارسال دفترچه پروژه خدمت سربازی داشتم و ۱۰ ماهم کسری خدمت گرفتم،sms کمیسیون اومده ولی تو سخا ثبت نشده.همچنین ۶ ماهم کسری بسیج دارم ولی یک روز دفترچمو دیر ارسال کردم و ۳ ماه اضاف خوردم،میخوام بدونم الان کسری های من حذف میشن؟
    اینکه کسریم تو سخا ثبت نشده به غیبتم ربط داره؟

  85. پیام گفت:

    الوو
    هیشکی نیست بخونه پیامارووو؟!؟!؟؟؟

  86. رضا گفت:

    سلام من سال88خدمت بودم و قانون کسری اومد و رفتم کسری گرفتم و تسویه حساب کردم ولی کارتم نیومد پیگیری کردم گفتن نامه اشتباه بوده و نامه سه برگی روباید بگیری و من سال91نامه کسری صحیح رو گرفتم ولی کسر خدمتم ثبت نمیشه و کارتم نیومده چون تاریخ نامه صحیح با تاریخ خدمتم یکی نیس جوابم هم نمیدن باید چیکار کنم کجا برم

  87. Meysam گفت:

    سلام.من مدرک کارشناسیم رو با معدل بالا گرفتم و الان در حین خدمت هستم.میخواستم بدونم هیچ شرایطی برای گرفتن پروژه های کسری خدمت به هیچ طریقی وجود نداره یا امکانش هست؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، فرد متقاضی، باید دانشجو و یا فارغ التحصیل یکی از مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد.
      در مقطع کارشناسی، تنها آن دسته از نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان نیز آن ها را تایید کرده اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

  88. میثم گفت:

    با سلام خسته نباشید پدر من در سال ۷۳ در منطقه عملیاتی پسوه تیپ ۳۵ کردستان خدمت کردن آیا کسری برای منم‌ تعلق میگیره؟؟؟
    باتشکر

  89. Majid007 گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید کسری بسیج دانشجویی هم شامل کسری میشه؟؟؟
    اگه میشه
    میشه مراحلشو بگین؟؟
    ممنون.

  90. Majid007 گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید کسری بسیج دانشجویی هم شامل کسری میشه؟؟؟
    اگه میشه
    میشه بگید چیکار باید کنم؟؟
    ممنون

  91. Majid007 گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید کسری بسیج دانشجویی هم شامل کسری میشه؟
    اگه میشه مراحلشو میگین؟؟
    ممنون

  92. محسن گفت:

    سلام. بنده 8 ماه کسر خدمت بواسطه انجام پروژه بنیاد نخبگان نیروهای مسلح دارم ولی متاسفانه مدت مذکور در کارت پایان خدمتم لحاظ نشده. میخواستم بپرسم امکانش هست به یک نحوی این مدت جزو سوابق بیمه در ارگانی که در اون مشغول به خدمت هستم لحاظ بشه. ایا این امکان وجود داره که از نظام وظیفه برای این مدت نامه بگیرم. چون در یکی از خبرها خوندم در کارت های پایان خدمت جدید صرفا کسری مربوط به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح لحاظ میشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام…
      مورد شما احتیاج به پیگیری دارد در صورت تمایل می‌توانید کار خود را به کمک حال بسپرید.
      09331629351

  93. خرید بک لینک و پیوند
    بک لینک چیست؟
    لینک و پیوند سازی را میتوان پربحث ترین زمینه
    در بهینه سازی وب سایت دانست و ایده ها متضاد اکثری در باب تاثیر خرید بک لینک قوی و پیوند بر
    بهینه سازی وب سایت و راهکار اجرای
    آن موجود هست . در‌این مطلب سعی می‌کنیم نخست دریابیم خرید بک لینک حرفه
    ای و پیوند چه می‌باشد و بعداز آن آنالیز کنیم چه تاثیری بر سئوی
    سایت ما خواهد داشت .

    لینک و پیوند سازی یا این که کسب و خریداری بک لینک ارزان مراحل اخذ پیوند از دیگر وبسایت های اینترنتی برای وبسایت خودمان است .
    مراد ما از لینک و پیوند نوشته یا این که تصاویری می باشند که
    با کلیک بر روی آنان استفاده کننده به کاغذ دیگری در
    وب انتقال می یابد . ربات های گوگل فرصت
    باز نگری یک ورقه لینک و پیوند های مو جود در آن را هم تحلیل کرده و بدین صفحه ها پیوند شده مراجعه می‌نمایند .
    به همین صورت مسیر حرکتی ربات گوگل
    در وب صورت می‌گیرد .

    متن لینک شده یا Anchor Text
    نوشته لینک شده بدین مضمون‌ است که
    پیوند بر روی چه عبارتی قرار داده شده‌است
    . بعنوان نمونه در پیشین همگانی بود که میگفتند
    “ برای ورود به تارنما اینجا کلیک نمایید ”
    و لینک را بر روی کلمه و واژه اینجا قرار میدادند .
    در فعالیت عبارت “ اینجا ” نوشته پیوند شده یا
    این که به عبارتی Anchor Text به حساب می‌آید .

    زمانیکه گوگل یک بک پیوند به تارنما شمارا تماشا مینماید به انکر تکست اعتنا متعددی داشته و
    عملا قیمت و اعتبار منتقل شده به وب سایت شما درین
    عبارت خواهد بود . در صورتیکه تارنما شما با عبارت “
    کتاب ” پیوند شده باشد منزلت شما
    وقتی که یک استفاده کننده
    در گوگل عبارت کتاب را کاوش
    می نماید خوبتر خواهد شد البته در صورتی‌که این لینک
    با عبارت “ گوشی ” ساخت شده باشد منزلت شما در عبارت
    “ گوشی ” بهبود خواهد یافت .

    خرید بک لینک از دید گوگل
    نسبتاً تمام وبمستران فعلا از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئوی وب سایت و کسب لینک و پیوند های متعددی
    و نامطلوب آگاه می‌باشند .

    یکی‌از سوال های رایجی که خواننده گان وبلاگ مطرح می‌نمایند
    این است که , “ خرید بک لینک و پیوند از وب سایت های
    با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چه‌گونه متوجه مبلغی بودن آن
    خواهد شد؟ ”

    جواب به‌این سوال عمل فراوان راحتی است , خرید بک پیوند فعالیت صدق نیست!
    در صورتی‌که بدنبال کسب مقام
    مطلوب در حاصل گوگل می باشید
    و طرح ریزی دراز مدتی برای عمل خویش دارید
    , خرید بک پیوند رویه قابل قبولی نمیباشد چون
    احتمال دارد شما‌را با اشتباهات دور از شوخی نظیر جریمه وبسایت بوسیله
    گوگل در آتی روبرو نماید .

    به لهجه بی آلایش , گوگل خرید بک لینک تضمینی و پیوند را بعنوان یک رای
    مثبت از سمت یوزرها یا این که وب سایت های دیگر به
    کاغذ یا این که تارنما شما می شناسد .
    با کسب رای بیش تر شما بخت برد در همه پرسی گوگل را
    خواهید داشت . گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید
    بک لینک و پیوند برخلاف سیاست های این وب
    سایت بوده و تخلف شناخته میشود
    . خلل از جایی آغاز می شود که یوزرها فکر‌می‌کنند با
    خرید رای می توانند موتور کاوش را فریب داده و در‌این همه پرسی غالب باشند
    اما تحلیل گوگل بر خرید بک لینک و پیوند زیاد
    پیچیده و قادر است .

  94. حسین جاهدان گفت:

    پدر من تو سال۶۵/۶/۲۰خدمت کرده و در سال۶۷/۱۰/۲۰تموم کرده تو مناطق بندر عباس نیروی دریایی بوده همون تیپ یکم تفنگ گیران نیروی دریایی بندر عباس ایا شمال کسری میشه ۲۸ ماه خدمت کرده

  95. ارش گفت:

    سلام خسته نباشید من الان در حال خدمت هستم و ۶ ماه اضافه سنوات دارم ایا میتونم از کسری استفاده کنم؟؟

  96. ارش گفت:

    سلام خسته نباشید من الان در حال خدمت هستم و ۶ ماه اضافه سنوات دارم ایا میتونم از کسری استفاده کنم؟؟یا باید بخشیده بشه

    • احمدی فریده گفت:

      با سلام
      برای استفاده از کسری خدمت سربازی و پیگیری این مورد از یگانی که در آن خدمت می‌کنید سوال کنید.
      با تشکر

  97. خرید بک لینک و پیوند
    بک لینک چیست؟
    لینک و پیوند سازی را میتوان پربحث ترین زمینه در بهینه
    سازی وب سایت دانست و ایده ها متضاد اکثری در باب تاثیر خرید بک لینک قوی و پیوند بر بهینه سازی
    وب سایت و راهکار اجرای آن موجود هست .
    در‌این مطلب سعی می‌کنیم نخست دریابیم خرید بک لینک حرفه ای و
    پیوند چه می‌باشد و بعداز آن آنالیز
    کنیم چه تاثیری بر سئوی سایت
    ما خواهد داشت .

    لینک و پیوند سازی یا این که کسب و خریداری بک لینک ارزان مراحل اخذ پیوند از دیگر
    وبسایت های اینترنتی برای وبسایت خودمان است .
    مراد ما از لینک و پیوند نوشته یا این که تصاویری می
    باشند که با کلیک بر روی آنان استفاده کننده به کاغذ دیگری در وب انتقال می
    یابد . ربات های گوگل فرصت باز نگری یک ورقه لینک و پیوند
    های مو جود در آن را هم تحلیل کرده و بدین صفحه
    ها پیوند شده مراجعه می‌نمایند .
    به همین صورت مسیر حرکتی ربات
    گوگل در وب صورت می‌گیرد .

    متن لینک شده یا Anchor Text
    نوشته لینک شده بدین مضمون‌ است که پیوند بر روی چه عبارتی قرار
    داده شده‌است . بعنوان نمونه در پیشین همگانی بود
    که میگفتند “ برای ورود به تارنما اینجا
    کلیک نمایید ” و لینک را بر روی کلمه و واژه اینجا قرار میدادند .
    در فعالیت عبارت “ اینجا ” نوشته پیوند شده یا این که به عبارتی Anchor Text به
    حساب می‌آید .

    زمانیکه گوگل یک بک پیوند به تارنما
    شمارا تماشا مینماید به انکر تکست اعتنا متعددی
    داشته و عملا قیمت و اعتبار منتقل شده به وب سایت شما
    درین عبارت خواهد بود . در صورتیکه تارنما شما با عبارت “ کتاب ” پیوند شده
    باشد منزلت شما وقتی که یک استفاده کننده در گوگل عبارت کتاب را کاوش می نماید خوبتر
    خواهد شد البته در صورتی‌که این لینک با عبارت “
    گوشی ” ساخت شده باشد منزلت شما
    در عبارت “ گوشی ” بهبود خواهد یافت
    .

    خرید بک لینک از دید گوگل
    نسبتاً تمام وبمستران فعلا از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئوی وب سایت و کسب لینک و پیوند های متعددی و
    نامطلوب آگاه می‌باشند . یکی‌از سوال
    های رایجی که خواننده گان وبلاگ مطرح می‌نمایند این است که , “
    خرید بک لینک و پیوند از وب سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چه‌گونه متوجه مبلغی بودن آن
    خواهد شد؟ ”

    جواب به‌این سوال عمل فراوان راحتی است , خرید بک پیوند فعالیت صدق نیست!

    در صورتی‌که بدنبال کسب مقام مطلوب در حاصل
    گوگل می باشید و طرح ریزی دراز مدتی
    برای عمل خویش دارید , خرید بک پیوند رویه قابل قبولی نمیباشد چون احتمال دارد شما‌را
    با اشتباهات دور از شوخی نظیر
    جریمه وبسایت بوسیله گوگل در آتی روبرو نماید .

    به لهجه بی آلایش , گوگل خرید بک لینک تضمینی و پیوند را
    بعنوان یک رای مثبت از سمت یوزرها یا این که وب سایت های دیگر
    به کاغذ یا این که تارنما شما می شناسد .
    با کسب رای بیش تر شما بخت برد در همه پرسی گوگل را
    خواهید داشت . گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک و پیوند برخلاف
    سیاست های این وب سایت بوده و تخلف شناخته
    میشود . خلل از جایی آغاز می شود که یوزرها
    فکر‌می‌کنند با خرید رای می توانند موتور کاوش را فریب داده و در‌این همه
    پرسی غالب باشند اما تحلیل گوگل
    بر خرید بک لینک و پیوند زیاد پیچیده و قادر است .

  98. australian wine گفت:

    Hi to every body, it’s my first go to see of this webѕite; this webpage includes aweѕome and in fact
    excellent data in support of readers.

  99. sorenstore.com گفت:

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه
    راهنماییم کنید؟

  100. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  101. pokehqorveh.com گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  102. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  103. رضاشهسوار گفت:

    سلام مدیر جان خسته نباشی پدربنده از سال ۶۹ تا ۷۱ در شهز نهبندان میل ۷۶ مرزی خدمت کرده ولی سابقه ایثارگری نداره خودشم میگه اون زمان فقط شبانه با اشرار میجنگیدیم الان من برا کسری اقدام کنم شامل حال من میشه؟؟خواهشا ی من جواب بدید برا من چون فاصلم از اینجا تا نهبندان ۱۸۰۰ کیلومتره

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق یگان خدمتی رزمنده پیگیری شود و با توجه به اطلاعات موجود در پرونده مشخص می شود که آیا شامل حالتون میشه یا نه

  104. علیرضا گفت:

    با سلام
    پدر بزرگ من هشت سال جبهه حضور داشت و دارای کارت ایثارگری هست و جانبازی هم دارد
    ایا سهمیه ای برای من تعلق میگیرد؟

  105. علی گفت:

    سلام‌پدر‌من‌در‌توپخانه‌۶۱محرم‌سپاه‌
    آبادان‌سال‌۶۷تا۶۹خدمت‌کردند‌آیا‌به‌من
    کسری‌تعلق‌می‌گیره

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط افراد و اطلاعات پرونده آنها با هم متفاوت می باشد و بعد از بررسی پرونده رزمنده مشخص می شود.

  106. علی گفت:

    سلام من الان ماه هفتم خدمتمه تو پدافندم بخوام برم مناطق عملیاتی کسریم چجوری میشه و کدوم پایگاها عملیاتین ومرخصی هاشون چجور خواهد بود.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      این موارد رو باید از یگان خدمتی و ارگان های ذیصلاح پیگیری کنید.

  107. علی گفت:

    با سلام خسته نباشید پدر من بازنشته ارتشه از سال 71 تا 80 کردستان خدمت کرده
    میخواستم ببینم میشه از این طریق کسری گرفت و اینکه نظام وظیفه شهرمون گفت ک برای منطقه عملیاتی بعد جنگ حتما باس 10 سال اونجا خدمت کرده باشه زیر 10 سال خدمت کسری تعلق نمیگره
    ایا درسته؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد و بستگی به اطلاعات داخل پرونده رزمنده و قوانین و مقرارت یگان مربوطه دارد.

  108. محمد گفت:

    سلام من متولد ۱۳۶۶ ودارای ۹ فرزند هستم آیا کسری خدمت به من تعلق میگیره؟آیا چند ماه کسری خدمت تعلق میگیره وچند ماه باید خدمت کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است و ارتباطی به ارگان های نظامی ندارد و به جای افراد کارهای اداری را پیگیری میکنیم.

  109. میرزا محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید میخواستم بپرسم آیا کسری خدمت ایثارگران شامل حال داماد ایثارگر فاقد فرزند ذکور می شود (شوهر دختر ایثارگر فاقد فرزند ذکور) ممنونم

  110. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخير
    پدر من سال ٦٢ هشت ماه در كرمانشاه خدمت كردند و به علت كفالت پدرشون معاف شدند
    ايا كسري خدمت تعلق ميگيره؟؟؟
    چگونه بايد پيگيري كرد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کردند ایثارگری شامل حالشون میشه اما باید از یگان خدمتی رزمنده پیگیری شود

  111. مصطفی گفت:

    با سلام.
    کسانی که مثلا از زمان دانشگاه استخدام می شوند مثل دانشگاه علوم قضایی یا فرهنگیان پس از یکی دو سال خدمت در صورت انصراف آن مدت زمان خدمت از سربازی کم می شود؟
    مقدارش چقدر است؟
    ممنون

  112. اکبر گفت:

    سلام
    به ازای چند سال سابقه بسیجیان کاوه فرزندان آنان معاف میشوند؟

  113. سلام گفت:

    سلام من هم متاهلم و هم فرزند دارم و هم عضو فعال بسیج هستم

    اگه بتونم حداکثر کسورات بسیج را بگیرم یعنی 6 ماه آیا در کل کسری های من میشه 6+3+2 ؟ یعنی 6ماه برای بسیج ، 2 ماه برای تاهل و 3ماه برای فرزند که در کل میشه 11؟ «منظورم اینه که مثلا سقفی چیزی نداره؟ یا مثلا بگند وقتی کسری فرزند اومد دیگه کسری تأهل حساب نمیشه»

  114. یوسف گفت:

    سلام وقتتون بخیر.پدر من از سال ۶۱ تا ۶۳ در منطقه عملیاتی فکه مشغول خدمت سربازی بودن.کارت ایثارگری هم دارن،از کجا و چطور بفهم که جانبازی به ایشون تعلق گرفته یا خیر.
    با تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای استفاده از مزایای جانبازی باید به آخرین یگان خدمتی رزمنده مراجعه کرد و پیگیر کارشون شد

  115. اسما گفت:

    سلام پدر من در مناطق جنگی ۲۴ ماه خدمت داره و داداشمم بسیجی فعال هستن.الانم ۱۲ روزه دوره اموزشی کرمانشاه هست میخواستم ببینم کسر خدمت از دو طرف براش شامل میشه یا فقط یه مورد شامل حالش میشه؟ و چقد بهش کسر خدمت میدن مدرکش کارشناسی هس؟
    یه سوال دیگه خم داشتم الان داداشم از دانشگاه قبول شده میتونه معافیت یا مرخصی بگیره بیاد ادامه تحصیل یا امکانش نیس؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای گرفتن کسری خدمت و مزایای ایثارگری باید از یگان خدمتی رزمنده پیگیری کنید
      در صورت تمایل کمک حال به جای شما میتونه پیگیر کارتون بشیم. تماس با 09331629351

  116. سید گفت:

    سلام ببخشید بنده در حین سربازی دانشجوی دکترا شدم و ۱۰ ماه ازسربازیم مونده
    حالا که درسم تموم شده و میخوام دفترچچه پست کننم و چندماه بسیج فعال دارم میتونم از این معافیت بسیج استفاده کنم؟

  117. محمد گفت:

    سلام پدر من در یاسوج خدمت کرده و خواستم ببینم یاسوج هم جز منطقه بد اب و هوا حساب میشود و شامل کسری میشود و پدرم کارت مرز نشین هم دارد

  118. امیرحسین گفت:

    سلام من سرباز استان سیستان بلوچستان شهر ستان نیک شهر من ۷ ماه کسری اوردم از پدرم در منطقه جنگی الان کسری هامو بردم کارکزینی میگه به اضایه هر ماه کسری باید ۷ روزو خدمت کنی من رفتم نظام وظیفه گفت من همچی چیزی نشنیدم کار گزینیم میگه پخش نامه امده ایا همچی چیزی واقعیت دارد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا به ازای هر ماه حضور در جبهه 12 روز کسری خدمت در نظر گرفته می شود.

  119. عیسی گفت:

    سلام خسته نباشی پدرم ۷ ماه تو جبهه بوده و ۲۵ درصد جانبازه داداشم از درصد استفاده کرد بعد پدرم سال ۶۸ تا ۷۰ باز رفته اهواز سربازی سوالم اینه که اومتی که کرده واسه من کسری داره یا نه

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا کسری خدمت بعد از قطعنامه هم تعلق میگیره اما باز باید از یگان خدمتی ایشون پیگکیری کنید.

  120. امیر گفت:

    سلام
    من پدر و مادرم ازهم جدا شدن و با مادرم زندگی میکنم , هم پدرم و هم مادرم بیکار هستن , اما مادرم از حقوق بازنشستگی پدر بزرگم که فوت کرده استفاده می کنه. پدرمم هم جانبازه 15 درصد هست و هیچ درآمدی ندارد. آیا با این شرایطی که دارم امکان گرفتن معافیت وجود دارد؟

  121. نوید گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا افراد معاف از رزم از کسری های ایثارگری و بسیج فعال میتونن استفادا کنن یا برای معاف از رزم ها این گزینه غیر فعال میشه

  122. Shahab گفت:

    با سلام
    من قبلا تایید کسری ایثارگری گرفته ام زمانی که به ازای یک ماه 9 روز بود و در سیستم ثبت شد. الان که قانون تغییر کرده و کسری بیشتر شده آیا میشه ک تغیر بدم با شرایط فعلی (یعنی یک ماه 12 روز کسری)؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از یگان خدمتی تون پیگیری کنید
      باتوجه به شرایط موجود مشخ می شود که آیا قابل ویرایش می باشد یا خیر

  123. علی گفت:

    سلام واسه کارافرینان کسری خدمت میدن

  124. عمادمحمدی گفت:

    سلام.من دیپلم تربیت بدنی دارم و 5ماهه سرباز ناحیه بسیج هستم .برای کسری خدمت اقدام کردم برای چاپ مقاله و کتاب گفتن نمیشه به دلیل مقطع تحصیلی ام .ایا ثبت اختراع هم انجام بدم شامل دیپلمه ها نمیشه؟ چجوری یه حرکتی بزنیم ک شامل کسری بشه

  125. Ghasem گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده فرزند همسر شهید هستم ( فرزند شهید نیستم)
    آیا امکان دریافت کسری خدمت برای من وجود دارد؟

  126. علی گفت:

    سلام به بیماری خاص همسر کسری خدمت تعلق میگیزه

  127. رضا گفت:

    سلام آیا امکان تجمیع کسری خدمت ایثارگری و پروژه کسری خدمت وجود دارد؟

  128. احسان گفت:

    سلام..وقت بخیر..من مدارک لازم برا کسر خدمت پدر و کسر خدمت بسیجمو بردم و تعداد روزای کسری هم تو سامانه نظام وظیفه ثبت شده
    فقط اینک من ی روز بازداشت دارم
    گفتم‌ببینم این یه روز بازداشت تاثیری تو جلوگیری از استفاده از کسرخدمتام داره یا نداره؟
    چون بعضیا میگن بازداشت باعث میشه نتونی از کسر خدمت استفاده کنی

  129. بلال گفت:

    سلام ببخشید پدرم۲۴ماه جبهه دارد و یک برادر بزرگتر از خود دارم که غیبت پشت دفترچه‌ای دارد و کلا سربازی نرفته و ازدواج کرده حال اگر او هم بخواهد خدمت کند برایش محسوب نمیشه چون غیبت داره و من سنم به ۱۸سال رسیده آیا اگر من بخواهم استفاده کنم برای من محسوب میشه تروخدا جواب بدین؟

  130. بلال گفت:

    سلام ببخشید پدرم۲۴ماه جبهه دارد و یک برادر بزرگتر از خود دارم که سنش۲۷سال است و غیبت پشت دفترچه‌ای دارد کلا سربازی نرفته و ازدواج کرده است و اگر از کسری هم استفاده کند بخاطر غیبت نمیتونه چون بهش تعلق نمیگیره بنده سنم به ۱۸ رسیده آیا من جبهه پدرم برام حساب میشه؟؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمانی میتونید برای کسری خدمت اقدام کنید که در حال خدمت باشید
      باتوجه به مدت زمانخدمت رزمنده مشخص میشود بهتون تعلق میگیرد یا خبر

  131. محمدشون گفت:

    سلام، کسری خدمت دوماه به شهرستان های تهران تعلق میگیره؟ (فاصله بیشتر از 50 کیلومتر)

  132. رضام گفت:

    سلام ایا اضافه خدمت حین خدمت ( مثلا بخاطر گوشی ) باعث میشه نتونیم از کسری هامون استفاده کنیم ؟؟ یا فقط اضافه خدمتع پشت دفترچه ای ملاکه

  133. Ali Hoseini گفت:

    سلام وقت بخیر بنده از طریق جبهه پدرم ۱۲ ماه کسری دارم و از طریق عضویت بسیج فعال ۶ ماه کسری آیا مجموع این دو کسری که ۱۸ ماه است به من تعلق می‌گیرد و سقف خاصی دارد یا خیر
    با تشکر از سایت خوبتان

  134. مالک بابایی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده ۴ ماه خدمت هستم.
    پدرم ۸۷ سالشه مامانم ۷۱ سالشه پرونده ی پزشکی دارند جفت شون(بابام بیماری قلبی داره و مامانم مشکل تنفسی داره حتی از کپسول اکسیژن استفاده میکن و معده درد و ارتروز و دیسک کمر دارد) و همچنین عضو کمیته امداد هستند البته ۳ تا برادر دارم ولی ازدواج کردند خونه شون جدا هستند در واقع مامان و بابام پیش من زندگی میکنند من ازشون مواظبت میکنم احتمال اینکه بتونم کفالت بگیرم هست ی نه؟

  135. پیمان عربی گفت:

    سلام همسر من در دوران سربازی تصادف کرده ومشکل دررفتگی گردن ومشکلات ویژه ضربه به سر وگردن شده وپی آن بعد از ۱۸ ماه خدمت کردن معاف پزشکی شده آیا ممکنه ۱۸ ماه سربازی جزه سابقه بیمه تامین اجتماعی قرار بگیره والان ۲۰ سال خدمت و۵۰ سال سن بازنشستگی زودتر از موعود بگیره ممنون میشم جواب بدید

  136. علی گفت:

    با سلام
    میخواستم بپرسم اگه امریه یه شرکت دولتی بشیم مثلا نفت، آیا روی کارت پایان خدمت چیزی مبنی بر امریه بودن درج میشه؟ یا کارت امریه ها مشابه بقیه کارت سربازهاست.
    ممنون

  137. مهیار فتاحی گفت:

    سلام من پدرم سال 70تا72ایلام خدمت کرده کسری خدمت شامل من میشه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا مزایایی ایثارگری به افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کردند تعلق میگیرد اما باید از یگان خدمتی رزمنده اقدام کنید.

  138. Fazel گفت:

    سلام
    پدر من سربازی خود را در زمان جنگ در سپاه در منطقه جنگی گذرونده و علاوه بر اون ۲۵ درصد جانبازی داره. برادر بزرگ‌ترم از ۲۵ درصد استفاده کردند و معافی گرفتند. آیا امکان داره من از ماه های حضور پدرم در جبهه کسری خدمت بگیرم ؟

  139. امیرحسین فرهادی گفت:

    با عرض سلام پدر من ۲۷ ماه خدمت کرده در دوران جنگ در اهواز ک ۲۲ ماه از این مقدار جنگ بوده و پنج ماه بعد جنگ تمام شده قبلا برای خرید خدمت ب عنوان سابقه بیمه اقدام کرده و ایثارگر محسوب میشه الان خواستم ببینم کسری شامل حال من میشه یا نه و اینکه مدت اموزشی پدرم از این ۲۲ ماه کم میشه یا خیر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد. اما برای استعلام سابقه جبهه باید از طریق یگان خدمتی رزمنده پیگیری کرد. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.
      تماس با 02191070028

  140. مسیح گفت:

    سلام دوستان در خصوص کسر خدمت سربازی فرزند ایثار گر بدون درصد جانبازی و فقط سابقه حضور در جبهه و پشت جبهه..
    فقط حضور در جبهه که به ازای هر ماه حضور در جبهه ۱۲ روز کسری  لحاظ میشه یا سابقه پشت جبهه هم حساب میکنن؟
    لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی و کمک کنه خواهشا

  141. milad گفت:

    پدر من تو سال ۶۸–۲۸ماه خدمت کررده تو منطقه جنگی ایا من میتوانم معاف شوم یا کسری بگیرم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده باید اقدام کنید با توجه به اطلاعات داخل پرونده رزمنده و قوانین و مقررات آن پادگان مشخص می شود.

  142. عارف گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید که وقت شریفتان رو می گیرم خدمت پدرم در سال 73 تا 76 به مدت 27 ماه در منطقه سوم امام حسین (ع) بندر ماهشهر بوده بعد این که کسر خدمت مناطق عملیاتی شامل حال من می شود یا خیر؟
    اگر می شود به چه میزان؟
    بعد از کجا باید برای گرفتن کسری مراجعه و پیگیری کنم ؟
    ممنون میشم جواب بنده حقیر رو بدید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی اسنت که به جای افراد کارهخای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد.
      معمولا افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کرده باشند مزایای ایثارگری تعلق میگیرد. اما برای پیگیری این مورد باید به آخرین یگان خدمتی رزمنده مراجعه کنید.

  143. محمد گفت:

    سلام
    من اگر دفترچه را از تهران پست کرده باشم و خانوادم شهرستان زندگی میکنند. میتونم با اثبات کردن مثل استشهادیه یا سند خونه که خانوادم در شهرستان زندگی میکنند، کسری مسافت به بنده تعلق میگیرد یا خیر؟

  144. علی زارع گفت:

    با سلام و ارادت من در سال ۷۰بدلیل شهادت برادرم معافیت گرفتم و برادرشهیدم خدمت سربازی خود را به پایان رسانده بود و حتی دو ماه اضافه خدمت نیز گذرانده بود ایشان در ماه‌های پایانی خدمت سربازی مفقود گردیدند حال سوال من اینست که اینجانب ۲۸سال سابقه کاردارم آیا میتوانم بیمه سربازی برادر شهیدم را پرداخت کرده و بازنشسته شوم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی به ارگان خاصی ندارد. متاسفانه در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم.

  145. بهنام گفت:

    سلام بهنام هستم ۱۰ ماه در ۷۰۰ کیلو متری شهرم خدمت کردم الان ماه دوازدهم هستم ولی تو شهرم هستم چقدر از خدمتم کم میشه به خاطر راه دور بودنم

  146. بهنام گفت:

    سلام بهنام هستم ۱۰ ماه در ۷۰۰ کیلو متری شهرم خدمت کردم الان ماه دوازدهم هستم ولی تو شهرم هستم چقدر از خدمتم کم میشه به خاطر راه دور بودنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد. در این مورد از طریق نظام وظیفه پیگیری کنید.

  147. علی گفت:

    سلام و عرض ادب، پدرم از سال ۱۸/۰۹/۱۳۶۷ تا ۱۸/۰۹/۱۳۶۹ بغیر از ۳ ماه اول آموزشی که در جهرم بوده است، مابقی خدمت خود را نیمی از آن را در پاسگاه گُشت سراوان در روستای گُشت و نیم دیگر را در پاسگاه زابلی در روستای زابلی در سیستان و بلوچستان گذرانده است. طبق بخشنامه امام حسن مجتبی، آیا کسری خدمت بعد از قطعنامه به من که الان سرباز هستم تعلق میگیرد یا خیر؟
    سوال دوم اینکه آیا اضاف خدمت ایشان هم جزء مدت حضور بعد از مدت قانونی سربازی ایشون محاسبه میشه یا نه برای کسری؟
    ممنونم اگر امکانش هست پاسخ بدین. تشکر

  148. سید مهدی صادقیان گفت:

    سلام، 25 ماه کارت ایثارگری دارم. فرزند اولم 6ماه آنرا استفاده کرده آیا مابقی را میتوانم برای کسر خدمت فرزند دوم استفاده کنم؟
    سپاس از شما

    • احمدی فریده گفت:

      یلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده باید پیگیری شود با توجه به قوانین و مقرراتشون مشخص میکنند که می شود اینکار را کرد یا خیر.

  149. Es گفت:

    سلام وقت بخیر 🌺🌺
    پدر بنده سال ۶۸ تا ۷۰ در سیستان بلوچستان (زاهدان) خدمت سربازی را گذرانده است آیا شامل کسر از خدمت میشود؟؟؟🌺🌺

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده باید پیگیری شود. با توجه به قوانین موجود در یگان و اطلاعات پرونده رزمنده مشخص میشود.

  150. ا گفت:

    سلام من سرباز نیروی انتظامی هستم که گوش سمت راستم ناشنوا است .آیا معاف زرم میشم.وایا ممکن است که در شهر خودم خدمت کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد. از طریقیگان خدمتی رزمنده بادی اقدام شود. در صورت تمایل کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود
      تماس با 02191070028
      09331629351

  151. علی گفت:

    سلام خسته نباشید در مورد کسری خدمت یا معافیت اگه بنده یه مدت توی لشکر حضرت ابوالفضل توی عراق خدمت میکردم آیا اینجا قابل قبوله ممنونم از زحماتتون

  152. محمد میکائیلی گفت:

    سلام بنده 5سال بسیج فعال دارم میخواستم ببینم چند ماه کسری میگیرم؟ممنون میشم اگه جواب بدید 🙏🙏و پدرم در از سال ۷۱تا۷۳در شاهین دژ ارومیه ۲۴ماه خدمت کرده نیروی مقاومت بسیج بودن خواستم ببینم آیا کسری تعلق میگیره ؟

    • احمدی فریده گفت:

      در پاسخ به مهدی.
      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد. در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم.

  153. محمد میکائیلی گفت:

    سلام بنده 5سال بسیج فعال دارم میخواستم ببینم چند ماه کسری میگیرم؟ممنون میشم اگه جواب بدید 🙏🙏و پدرم از سال ۷۱تا۷۳در شاهین دژ ارومیه ۲۴ماه خدمت کرده نیروی مقاومت بسیج بودن خواستم ببینم آیا کسری تعلق میگیره ؟

  154. سعید گفت:

    سلام‌خسته‌نباشین‌پدرمن‌سال‌۶۷تا۶۹خدمت‌کرده‌توارتش‌۱۳ماه‌منتطقه‌عملیاتی‌بوده‌‌آیاکسری‌خدمت‌بهم‌تعلق‌میگیره

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده باید پیگیری شود با توجه اطلاعات پرونده رزمنده و ابلاغیه های موجود در یگان مشخص میشود.

  155. مجید قانعی گفت:

    سلام وقت بخیر پدر من به گفته خودش در سال ۶۶ دوران خدمت سربازی رو در منطقه فکه بوده که دستش هم میشکنه الان کارت پایان خدمت شو هم نگرفته الان از کار افتاده است واسه پرونده اش کجا باید برم
    ممنون میشم راهنمایی ام کنین

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده میتونید اقدام و پیگیری کنید. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.

  156. Amin گفت:

    سلام خسته نباشید عرض میکنم ایا مرخصی استعلاجی ب یک ماه می‌رسد خلع حساب می‌شود یا از خدمت کم میشود

  157. میثاق گفت:

    سلام من ساکن اهوازم و۱۳ماه تو بندر عباس خدمت کردم وانتقالی گرفتم به خرمشهر گفتن به ازای هرماه ۷روز کسری میگیری نمیدونم چون خدمتم دور بود یاچون انتقالی گرفتم خواستم بدونم صحت داره یانه لطفا هرکسی میدونه جواب بده ممنون میشم

  158. سرباز گفت:

    سلام پدر من فوت کرده محل خدمتش نمیدونیم کجاست پشت پایان خدمت نوشته لشگر ۶۴ ارومیه رفتم میگن ۸ ماه اینجا بوده بقیش مشخص نیست ۱۶ ماه دیگه نمیتونیم پیدا کنیم تهران رفتم میگه ارومیه هست اما کسی جواب نمیده کجا باید مراجعه کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی به ارگان های نظامی ندارد در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم متاسفانه.

  159. امیر ابراهیم پور گفت:

    سلام
    بنده ۱۳ ماه در مهاباد خدمت کردم و خودم هم غیر بومی هستم . بعدا انتقال دادن به منطقه خودمان پادگان مراغه …تو امریه نوشتن برای هرماه ۷ ونیم روز کسر میگردد. اما پادگان مراغه میگه برای هر ماه ۳ روز محاسبه میکنیم .

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در این مورد متاسفانه نمی تونیم کمکتون کنیم. بستگی با قوانین و مقرارت یگان خدمتی تان دارد.

  160. ابراهیم گفت:

    سلام بنده ۱۱ ماه کسری خدمت جبهه پدردارم بعد از شهر خودمان 140 کیلومتر دورتر هستم ایا کسری راه دور به ما تعلق میگیرد یا خیر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اینکه تعلق میگیرد یا خیر را باید از طریق یگان مربوطه پیگیری کرد که با توجه قوانین و مقرات موجود در یگان و اطلاعات داخل پرونده رزمنده مشخص میشود.

  161. سهراب گفت:

    سلام
    من تا محل خدمت 36میلومتر فاصله دارم ولی محل خدمتم خارج از استان افتاده غیر بومی حساب می شم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم.

  162. مصطفی گفت:

    سلام.من سال ۹۹ با مدرک کارشناسی به مدت ۸ماه خدمت کردم نیرو انتظامی مرزبانی بودم و دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم ایست خدمت زدم الان کارشناسی ارشد هستم واسه پروژه کسری خدمت باید از یگان قبلی که خدمت میکردم سوال کنم یا سازمان نظام وظیفه استانمون‌؟ چقدر وقت دارم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با ارگان خاصی ندارد. متاسفانه در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم. اگر نیاز به مراجعه و پیگیری دارید درخدمتتون هستیم.
      02191070028

  163. Alirezasoofi1380 گفت:

    سلام من در حال خدمتم و ۵ ماه کسری خدمت دارم میخواستم بدونم این کسری خدمتو از خدمت اصلی سربازیم کم میکنن یا از اضافه خدمت سربازیم

  164. موسی الرضا گفت:

    سلام بند در سال ۱۳۶۶ خدمت آموزشی ژاندارمری زابل و تقسیم شدی افتادم دسته مبارزه زابل تا پایان خدمت زابل ۱۳۶۸ تمام کردم منطقه آن موقع نیم عملیاتی بود و حقوق هم داشتیم آیا کسری خدمت برای فرزندم میشود گرفت تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کرده باشند میتوانند از مزایای ایثارگری بهره مند شوند و باید از طریق یگان خدمتی رزمنده اقدام کرد. در صورت تمایل کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود. تماس با 02191070028

  165. Mehsdi_tz گفت:

    سلام وقتتون بخیر پدرم سابقه ۵ سال مدافع حرم در حشدالشعبی عراق داره ایا واسه من که پسرشم ،میخام برم خدمت کسری میتونه بیاره ؟

  166. امین طاهرنژاد گفت:

    سلام بنده درحال خدمت بودم که نقل مکان کردیم آیا کسری راه دوری شامل من میشه یه نه؟ اگر میشه چه مدارکی لازمه

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بایستی از طریق یگان محل خدمتیتون پیگیری کنید با توجه به قوانین و مقرارت موجود در یگان مشخص می شود.

  167. مهدی گفت:

    سلام و خسته نباشید دارم
    ببخشیده بنده ۱۳ماه در منطقه غیر بومی خدمت کردم راه دور از ۳ماه برام کسری میخوره یعتی بیشتر خدمتم راه دور بوده بنده اصفهان خدمت کردم و بنا ب مشکلاتم انتقالی گرفتم ب شهر خود و اینجا ۲۴ ماه خدمت شدم جایی خوندم ک نوشته بود ب اضای هر ماه در شهر دور خدمت ۴روز متالق می شوی ایا صحت داره ؟ ممنونم پاسخ دهید

  168. علی ضمیری گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده پدرم در ارگان سپاه پاسداران ۲۰ سال در منطقه سیستان و بلوچستان و مدتی در منطقه عملیاتی چابهار خدمت کرده است
    آیا کسری یا معافیت دائم شامل حال من میشود ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کرده باشند مزایای ایثارگری شامل حالشان می شود اما بایستی از طریق یگان خدمتی رزمنده پیگیری و اقدام کرد. در صورت تمایل کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود.
      تماس با 02191070028

  169. torfi گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دوره تکمیلی رفتم والانم سربازم آیا علاوبر ۶ ماه کسر خدمت بسیج . دوماه اموزشی ک نرفتم برای من حساب میشه???یا فقط ۶ ماه کسر بسیج بمن تعلق میگیره

  170. حامد گفت:

    سلام
    پدرمن ۳۲ماه خدمت کرده زمان جنگ
    ۷۱۰روز براش ایثارگری دادن
    ایا میشه من معافیت بگیرم
    چون بالای۲۹ماه خدمت کرده

    بنده الان سربازم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده بایستی پیگیری شوذ که باتوجه به قوانین و مقررات موجود در یگان خدمتی مشخص می شود که آیا شامل حال شما می شود یا خیر.
      در صورتی که خودتون امکان مراجعه ندارید کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود.
      تماس با 02191070028

  171. علی گفت:

    سلام آیا به افراد که دوقلو هستند کسری میداند

  172. سید سینا سلیمانی گفت:

    سلام جناب پدر بنده سال برج 7 سال 67 به پیرانشهر اعزام شده است و 32ماه خدمت کرده آیا کسر خدمت به من تعلق میگیره

  173. احسان گفت:

    سلام،پدر من ۲۷ ماه خدمت کرده،برای کارت ایثار اقدام کردم،۱۲ ماه جبهه تایید شده،الان برای کسری خدمت اون ۲۷ ماه رو محاسبه میکنند یا ۱۲ ماهو، از ۲۷ ماه که درخوزستان بود یکسال تو جبهه بود و باقیشو پشت جبهه بود،لطفا راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کسری خدمت معمولا مدت زمانی که در جبهه بودند یعنی زمان قطعنامه مورد بررسی قرار میگیرد، اما بازهم بستگی به یگان خدمتی رزمنده و قوانین و مقرراتشان دارد.

  174. علي گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشي
    ببخشيد من در نيروى انتظامى مشغول به خدمت هستم
    و ٤ ماه كسرى بسيج و دو ماه ١٦ روز كسرى ايثارگرى دارم
    ٣ ماه هم بخاطر بدي آب و هوا كسرى دارم
    امروز به من گفتن بخاطر اينكه كسرى بسيج و ايثارگرى داري، ٣٠ روز از كسرى بدي آب و هوا ازت كم ميشه
    همچين قانونى داريم آيا؟؟؟
    تشكر

  175. کیا گفت:

    یگان ها هی میگن امروز فردا کی ابلاغیه کسر خدمت میاد درجریان هستین؟

  176. Kiyarash گفت:

    یگان ها هی میگن امروز فردا کی ابلاغیه کسر خدمت میاد درجریان هستین؟

  177. مجید مختاری گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن ابلاغیه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

  178. رضا گفت:

    سلام من سرباز پدافند هوایی شیراز هستم رسته دیده بان..من از دم در خونمدن تا دم در پادگان دوتا راه داریم که یکی زده ۱۸۸کیلدمتر یکی زده ۲۰۳کیلومتر ..حالا میخام بدونم ایا ۳ماه راه دوری شامل حالم میشه.یا که خیر!؟اگه نمیشه یه راهکاری بهم بدین که شدنی باشه ممنون👍🤞❤

  179. Sarbaz گفت:

    سلام من سرباز پدافند هوایی شیراز هستم رسته دیده بان..من از دم در خونمدن تا دم در پادگان دوتا راه داریم که یکی زده ۱۸۸کیلدمتر یکی زده ۲۰۳کیلومتر ..حالا میخام بدونم ایا ۳ماه راه دوری شامل حالم میشه.یا که خیر!؟اگه نمیشه یه راهکاری بهم بدین که شدنی باشه ممنون👍🤞❤

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی تون باید پیگیر این مورد باشید با توجه به قوانین و مقررات موجود در یگان مشخص می شود.

  180. ابراهیم گفت:

    آیا حین خدمت به منطقه عملیاتی بریم چند ماه کسری میدن؟

  181. کوثر گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید میشه معافیت های یک برادر بزرگ در حال خدمت به برادر دیگش که اونم در حال خدمت هست انتقال پیدا کنه متلا من معافیت کارت سبز و بسیج؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا معافیت به اولین فرزند تعلق میگیرد. میتوانید از طریق نظام وظیفه هم پیگیر باشید. در صورتی که خودتون امکان مراجعه ندارید کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان باشد.
      میتوانید با شماره 02191070028 تماس بگیرید.

  182. امیر گفت:

    سلام بنده مادرم بیماری خاص داره پیوند کبد شده ایا میتونم از طریق اون معاف بشم؟

  183. مازیار گفت:

    سلام و عرض ادب
    پدر من سال ۷۱ تا ۷۳ پاسدار معلم بوده آیا کسری خدمت شامل من می شود؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کرده باشند ایثارگری به آنها تعلق میگیرد. اما باز هم میتوانید از طریق یگان خدمتی رزمنده پیگیری کنید.
      در صورتی که خودتون امکان مراجعه ندارید کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود. در صورت تمایل با شماره 02191070028 تماس بگیرید.

  184. سجاد گفت:

    سلام بنده میتوانم با تجمیع سوابق بسیج و جانبازی پدر و داری دو فرزندبودن و همچنین داشتن برگ سبز بسیج تکمیلی مستقیم کارت پایان خدمت بگیرم یانه و کجا مراجعه کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق یگان خدمتی رزمنده و یگان خدمتی خودتان باید پیگیری کنید. طبق قوانین و مقررات موجود مشخص میکنند که آیا کارتان قابل انجام هست یا نه

  185. کوروش گفت:

    سلام.
    کسانی که از سال ۷۱ تا ۷۳ در تهران در بخش ارتش خدمت کردند آیا کسر خدمت برای فرزندانشان شامل میشود؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که از سال 59 تا 67 خدمت کرده باشند ایثارگری به آن ها تعلق میگیرد اما میتوانید از طریق یگان خدمتی رزمنده پیگیر باشید در صورتی که امکان مراجعه ندارید کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود.
      میتوانید با شماره 02191070028 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.