لغو تعهد آموزش رایگان 1403-1402 + نحوه آزادسازی مدرک تحصیلی با کمک حال!


لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه برای دریافت دانشنامه هنگام اخذ پذیرش دانشگاهی استفاده می‌شود - لغو تهد خدمت

آیا شما نیز دغدغه لغو تعهد آموزش رایگان و آزادسازی مدرک تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و پرداخت هزینه لغو تعهد را دارید؟ لغو تعهد خدمت بعد از فراغت‌ از‌ تحصیل به دلایل مختلف از جمله اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها خارج از کشور مورد نیاز است. تیم کمک حال در این نوشته روش‌های گوناگون انجام لغو تعهد خدمت و هزینه‌ لغو تعهد را برای شما گردآوری کرده تا بتواند راهنمای شما در این مسیر باشد.

به‎ روزر سانی: 1402/12/27

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

آنچه‌ خواهید خواند:

براساس آنچه که در ماده (۷) اصلاحی قانون تأمین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی تصریح شده است:

«دانشجویان و هنرجویانی که بخواهند از آموزش رایگان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل کشور استفاده نمایند مکلفند برابر مدتی که از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اند در ایران خدمت نمایند. در صورت استنکاف از انجام تمام یا قسمتی از خدمت مذکور باید هزینه تحصیلات رایگان را تمام یا به تناسب مدتی‌که خدمت نکرده‌اند به دولت بپردازند».

طبق قانون وزارت علوم، افرادی که در طول تحصیل از آموزش رایگان بهره‌مند می‌شوند (دوره روزانه) باید به ازای سال‌های تحصیل به کشور خدمت کنند. دانشجویان در روز ثبت‌نام در دانشگاه، تعهدی مبنی بر «کار در ایران متناسب با زمان آموزش رایگان» امضاء می‌کنند. تعداد سال‌های خدمت در گواهی‌موقت شما موجود است که به مقطع و نوع سهمیه پذیرش شما در کنکور بستگی دارد.

اما چرا به یک‌باره این هزینه زیاد شد؟ علت اصلی آن، اصلاح نکردن این مبلغ در سال‌های گذشته بوده است. در صورتی که باید هزینه تحصیل هر سال افزایش پیدا می کرد. بنابراین مقرر شد برای این‌که هر سال جوانان بیشتری بتوانند رایگان تحصیل کنند این مبلغ سالانه به‌روز شود.

مدت زمان تعهد خدمت چقدر است؟

مدت تعهد خدمت آموزش رایگان به نوع سهمیه پذیرفته شده در آزمون سراسری بستگی دارد. برای مثال در برخی رشته‌ها مثل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضیان می‌بایست در قبال تحصیل، تعهدی مبنی بر خدمت پس از فارغ‌التحصیلی، به میزان سه برابر مدت زمان تحصیل خود ارائه دهند. این تعهد به‌دلیل استفاده از خدمات رایگان دولتی داوطلب در دانشگاه، از وی گرفته می‌شود.

  • برای پذیرفته‌شدگان با سهمیه آزاد، منطقه 1، شاهد، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، نهضت سوادآموزی، جهاد، جانبازان، آزادگان، پذیرفته‌شدگان، دوره‌های کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکترای تخصصی، ورودی‌های قبل از انقلاب فرهنگی و دانشجوهای غیر ایرانی پذیرفته‌شده از طریق کنکور سراسری (ورودی‌های قبل از ۱۳۸۷) مدت زمان تعهد خدمت یک برابر مدت تحصیل است.
  • پذیرفته‌شدگان پس از سال ۱۳۶۲ با سهمیه‌های مناطق ۲،۳،۴،۵، عشایر و مناطق محروم، دو برابر مدت تحصیل باید خدمت کنند.
  • پذیرفته‌شدگان سهمیه استانداری‌ها، سه برابر مدت تحصیل باید برای لغو تعهد خدمت، خدمت نمایند.

لغو تعهد خدمت شامل حال چه کسانی است؟

موضوع اصلی لغو تعهد دانشجویان روزانه هستند. یعنی افرادی که در دانشگاه‌های دولتی در دوره‌ی روزانه درس می‌خوانند باید به ازای سال‌های تحصیل خود به کشور خدمت کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی، مراکز تربیت معلم و کلیه دانشجویان شهریه پرداز اعم از شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، تعهد خدمت ندارند.

بخشنامه لغو تعهد خدمت

افرادی که در دانشگاه‌های دولتی (روزانه) درس می‌خوانند جهت لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه و آزادسازی مدرک تحصیلی باید به ازای سال‌های تحصیل به کشور خدمت کنند. لغو تعهد خدمت

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخشنامه جامع لغو تعهد آموزش رایگان و بخشنامه‌های تکمیلی و به روز شده در زیر مراجعه فرمایید:

برای انجام فرایند لغو تعهد خدمت ابتدا باید تسویه حساب کامل با دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی انجام شود. بدهی‌هایی نظیر وام دانشجویی، سامانه تغذیه، اجاره‌ خوابگاه و.. تسویه شده باشند. بعد از تسویه حساب باید در سازمان امور دانشجویان، سامانه سجاد ثبت‌نام کنید. کارشناسان کمک حال برای آزادسازی مدرک تحصیلی به کمک شما می‌آیند. در صورت تمایل، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

صندوق رفاه دانشجویی

اگر از خدمات صندوق رفاه دانشجویان استفاده کردید، قبل از لغو تعهد دانشگاه باید تسویه حساب خود را انجام دهید. اجاره‌ خوابگاه، کمک‌هزینه دانشجویان دوره روزانه یا انواع وام دانشجویی (دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم) از جمله این موارد هستند. دقت کنید در راستای احراز هویت دانشجویان و استفاده از خدمات‌الکترونیک سیم‌کارت تلفن‌ همراه باید به اسم متقاضی باشد. در حالت پیشفرض نام‌کاربری و کلمه‌عبور کدملی دانشجوست.

تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویی قبل از لغو تعهد آموزش رایگان ضروری است. آزادسازی مدرک تحصیلی و لغو تعهد خدمت

تسویه حساب به صورت اقساط یا یکجا امکان‌پذیر است. بعد از پرداخت بدهی از طریق سایت، با وارد شدن به صفحه تسویه حساب، گزینه «اينجانب کليه بدهي خود را به صندوق رفاه دانشجويان پرداخت نموده‌ام» را کلیک و شماره موبایل خود را تأیید کنید. فرایند تسویه حساب به صورت خودکار در زیر صفحه، مطابق عکس به شما نشان داده می‌شود.

قبل از لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه تسویه حساب مقاطع تحصیلی مختلف از طرف دانشگاه صادر می‌شود. آزادسازی مدرک تحصیلی و لغو تعهد خدمت

با انجام هر مرحله برای شما پیامکی مبنی بر اتمام آن ارسال می‌شود.

بعد از صدور تسویه حساب از طرف دانشگاه پیامک تایید ارسال می‌شود و لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه - آزادسازی مدرک تحصیلی و لغو تعهد خدمت

صدور دانشنامه و دریافت ریز نمرات منوط به تسویه وام صندوق رفاه دانشجویی و لغو تعهد آموزش رایگان است.

لغو تعهد از طریق سامانه سجاد با داشتن مدارک لازم برای هر روش امکان‌پذیر است. برای لغو تعهد دانشگاه‌های وزارت علوم، 7 روش وجود دارد:

  1. لغو تعهد آموزش رایگان با ارائه حکم بازنشستگی
  2. لغو تعهد خدمت با استفاده از سابقه بیمه
  3. لغو تعهد آموزش رایگان با عدم کاریابی
  4. لغو تعهد آموزش رایگان با پرداخت هزینه‌ نقدی
  5. لغو تعهد خدمت با عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی یا فوت متقاضی
  6. لغو تعهد آموزش رایگان برای دانشجویان متعهد به خدمت به آموزش و پرورش
  7. لغو تعهد خدمت برای دانشجویان بورسیه

1- لغو تعهد آموزش رایگان با ارائه حکم بازنشستگی

برای انجام اینکار به حکم بازنشستگی احتیاج است. این روش لغو تعهد خدمت برای افراد بازنشسته که نیازمند آزادسازی‌مدرک تحصیلی خود هستند مناسب است.

2- لغو تعهد خدمت با استفاده از سابقه بیمه

در صورتی که تمایل دارید با استفاده از سوابق بیمه، آزادسازی مدرک تحصیلی خود را انجام دهید، حتماً باید دارای سابقه کار بعد از دوران تحصیل خود باشید. در این روش گزارش پرداخت بیمه‌ی تأیید شده (دارای مهر و امضا) برابر با مدت تعهد لازم است. اگر مدت زمان بیمه‌ی رد شده برای شما نتواند تمام سال‌های تعهد خدمت را پوشش دهد، می‌توانید به ازای سال‌های باقی مانده، هزینه‌ لغو تعهد نقدی پرداخت کنید.

نکات بسیار مهم در مورد استفاده از بیمه برای لغو تعهد خدمت

  • بیمه‌ای که در حین تحصیل رد شده، به هیچ عنوان از طرف دانشگاه و وزارت‌علوم مورد‌ تأیید نخواهد بود.
  • پروانه کسب به شرط داشتن پرونده مالیاتی به عنوان سابقه کار قابل قبول است.
  • سابقه تدریس در مؤسسات آموزش عالی با 10 ساعت و در سایر مؤسسات با 16 ساعت معتبر خواهد بود.
  • آقایان می‌توانند با پرداخت حق بیمه برای مدت خدمت سربازی، این مدت را نیز به مدت زمان بیمه‌ی کاری خود اضافه کرده و برای لغو تعهد خدمت با بیمه از آن استفاده کنند.

موارد مهم در مورد استفاده از گواهی اشتغال به کار

 دانشجویان مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی جهت لغو تعهد آموزش رایگان  دانشگاه مکلفند در آغاز تحصیل به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت کنند. آزادسازی مدرک تحصیلی - لغو تعهد خدمت
  • کارکنان وزارت آموزش‌ و‌ پرورش لازم است خلاصه سوابق خدمت دولتی (فرم شماره ۵۰۲) را به همراه نامه شماره ۲ دال بر بلامانع بودن تحویل مدارک به دانشگاه ارائه نمایند.
  • افرادی که گواهی اشتغال به‌ کار آن‌ها مدت بهره‌مندی از آموزش رایگان را تکمیل نمی‌کند می‌توانند نسبت به خرید مابقی مدت آموزش رایگان اقدام نمایند و با پرداخت هزینه لغو تعهد مدت زمان باقی مانده را خریداری نمایند.
  • شاغلین در سپاه پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی لازم است گواهی انجام کار را از اداره عملیات و خدمات پرسنلی ستاد مشترک سپاه – مدیریت دانشجویی با ذکر تاریخ شروع به خدمت ارائه نمایند.
  • در صورت محدود بودن سابقه کار، می‌توان گواهی کار را برای مقاطع بالا استفاده کرد.

3- لغو تعهد آموزش رایگان با عدم کاریابی

پیش از این برای استفاده از این روش باید حداکثر تا 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی در یک مؤسسه کاریابی ثبت‌نام می‌کردید. طبق بخشنامه‌ی جدید دیوان عدالت اداری این مدت زمان 6 ماهه لغو شده است. اما کمک حال توصیه می‌کند این مهلت 6 ماهه را همچنان در نظر بگیرید تا با هیچ مشکلی در مسیر لغو تعهد مواجه نشوید. زیرا هنوز برخی از دانشگاه‌ها بر اساس قوانین قبلی کار می‌کنند. این مدت برای مشمولین نظام وظیفه، از تاریخ صدور کارت‌ پایان‌خدمت یا معافیت محاسبه می‌شود. این افراد لازم است پس از این‌ مدت نامه عدم کاریابی را از اداره یاد شده دریافت کنند. به موارد زیر دقت کنید:

  • نباید تاریخ ثبت نام در کاریابی قبل از صدور مدرک تحصیلی موقت باشد.
  • عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره روزانه مقطع بالاتر شرط است.
  • عدم وجود سابقه استعلام برای اشتغال، در پرونده تحصیلی ضروری می‌باشد.
بخشنامه دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف محدودیت 6 ماهه کاریابی

4- لغو تعهد آموزش رایگان با پرداخت هزینه‌ نقدی

دانش‌آموختگان می‌توانند تمام یا بخشی (به تناسب مانده تعهدات از انجام کار) از تعهدات خدمت آموزش رایگان را برابر تعرفه‌های اعلام شده از طرف وزارت متبوع به حساب سازمان امور دانشجویان پرداخت کنند. سپس مدارک تحصیلی خود را با رعایت شرایط وظیقه عمومی و صندوق رفاه دانشجویی آزاد نمایند. عوامل مختلفی بر میزان هزینه‌ای‌ که متقاضیان برای لغو تعهد و آزاد سازی مدرک تحصیلی خود باید بپردازند، تأثیرگذار است:

  • سال شروع و پایان مقطع‌ تحصیلی مورد نظر
  • میزان سابقه کار (هرچه بیشتر، هزینه کمتر)
  • مقطع ‎تحصیلی که خواهان دریافت مدرک آن هستید (کارشناسی، ارشد یا دکتری)
  • گروه تحصیلی (پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و …)
  • سهمیه منطقه‌ای که در زمان کنکور در آن حضور داشته‌اید (منطقه ۱، ۲، ۳ و … )

توجه: اگر با سهمیه‌ی منطقه‌ی 2 پذیرفته شده‌اید اما رتبه‌ی کشوری شما از رتبه‌ی کشوری آخرین نفر پذیرفته شده با سهمیه‌ی منطقه‌ی 1 بالاتر باشد، هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی برای شما همانند منطقه‌ی 1 محاسبه می‌شود.

لغو تعهد آموزش رایگان چقدر طول میکشد

زمان لغو تعهد با پرداخت هزینه بین ۷ تا ۲۰ روز طول خواهد کشید.

هزینه لغو تعهدآموزش رایگان وزارت علوم در سال تحصیلی 1403 – 1402 چقدر است؟

توجه داشته باشید که مبلغی که متقاضیان برای آزادسازی مدرک تحصیلی خود باید بپردازند، هر سال تغییر می‌کند. این مبلغ به‌طور مرتب در سایت امور دانشجویان وزارت علوم درج می‌شود. طبق تعرفه سازمان امور دانشجویان و پس از محاسبه کسورات خدمتی موجود محاسبه می‌شود. شماره حساب بانکی ۲۱۷۲۰۱۹۰۰۶۰۰۲ متعلق به پرداخت هزینه لغو تعهد دانشگاه در سامانه سجاد می‌باشد.

5- لغو تعهد خدمت با عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی یا فوت متقاضی

لغو تعهد خدمت با عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی یا فوت

تعهدات خدمت آموزش رایگان برای هرکدام از موارد بالا در صورت ارائه گواهی تأیید شده، از شورای پزشکی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان، لغو خواهد شد. متقاضیان می‌بایست مدارک لازم مانند حکم کمیسیون پزشکی یا عدم توانایی انجام کار و یا برگه فوت متقاضی را ارائه دهند.

6- لغو تعهد آموزش رایگان برای دانشجویان متعهد به خدمت به آموزش و پرورش

دانش‌آموختگان دانشسراها و دانشجویان مراکز تربیت معلم و رشته‌های دبیری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی مکلفند در آغاز تحصیل خود به وزارت آموزش‌ و‌ پرورش تعهد خدمت بسپارند. تحصیل آنان در مراکز تحصیلی منوط به سپردن این تعهد می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

لغو تعهد آموزش متعهدین خدمت به آموزش و پرورش پس از اعلام اتمام تعهد خدمت از طرف وزارت/سازمان مربوطه یا اعلام عدم نیاز آن وزارت امکان‌پذیر است.

7- لغو تعهد خدمت برای دانشجویان بورسیه

لغو تعهد خدمت دانشجویان بورسیه وزارت علوم پس از اعلام اتمام تعهد خدمت از طرف وزارت/سازمان مربوطه امکان‌پذیر است. در این روش ارائه گواهی اتمام تعهدات بورس و بلامانع بودن تحویل مدرک از محل دریافت بورس و اسکن تصویر ابلاغ بورس لازم است.

دانشجویان شاغل به تحصیل در صورت تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه لغو تعهد آموزش رایگان دانشگاه خود را انجام دهند. آزادسازی مدرک تحصیلی - لغو تعهد خدمت

فرایند لغو تعهد خدمت از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود. فرایند ثبت‌نام تا رسیدن به برگه لغو تعهد احتیاج به صبر و حوصله دارد. بعد از انجام هرمرحله لغو تعهد، مدارک توسط مسئول مربوطه بررسی و نتیجه به شما اعلام می‌شود. در صورت نقص مدارک شما باید این فرایند را تا رسیدن به استاندارد سامانه ادامه دهید. کارشناسان کمک حال می‌توانند برای ثبت نام در سامانه و انجام لغو تعهد به شما کمک کنند.

فرایند لغو تعهد خدمت در سامانه سجاد

  1. به پورتال سازمان امور دانشجویان مراجعه نمایید.
  2. درخواست خود را جهت لغو تعهد ثبت کنید.
  3. اطلاعات مربوط به مقطع تحصیلی مورد نظر خود را جهت لغو تعهد خدمت وارد نمایید.
  4. اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را ثبت کنید. در این مرحله باید اطلاعات (سهمیه دانشجو)، (شماره دانشجوئی)، تعداد واحدهای اخذ شده) و (تعداد واحدهای جبرانی گذرانده) را وارد نماید. در صورتی که بورسیه هستید اطلاعات خواسته شده را بارگذاری نمایید.
  5. وضعیت ترم‌های تحصیلی را مشخص کنید.
  6. نوع درخواست لغو تعهد خود را انتخاب نمایید.
  7. اطلاعاتی را که وارد کردید تأیید کرده و کد رهگیری را دریافت کنید.
  8. سپس در انتظار تأیید و بررسی کارشناسان بمانید تا نامه لغو تعهد خود را که حاوی کد صحت می‌باشد دریافت نمایید.

راهنمای لغو تعهد آموزش رایگان را می‌توانید در فایل زیر مشاهده بفرمایید.

نمونه برگه لغو تعهد خدمت

برای آزادسازی مدرک تحصیلی خود باید این برگه لغو تعهد را داشته باشید. این برگه حاوی کد اصالت آزادسازی مدرک شماست.

نمونه برگه لغو تعهد خدمت

مدارک اصلی برای انجام لغو تعهد دانشگاه به شرح زیر می‌باشد که باید آن‌ها را در سامانه سجاد بارگذاری نمایید:

  • گواهی موقت مقطع تحصیلی مربوطه (در این خصوص آقایان می‌توانند در صورت نداشتن گواهی موقت، برگه معرفی به نظام وظیفه خود را ارائه دهند)
  • اسکن صفحه اول و توضیحات شناسنامه
  • اسکن تصویر پشت و رو از کارت ملی
  • ریز نمرات
  • اسکن کارت پایان خدمت / کارت معافیت 
  • مدارک مربوط به روش‌های خرید و پرداخت هزینه لغو تعهد خدمت (اصل گواهی سابقه بیمه از سایت تأمین اجتماعی، اصل نامه عدم کاریابی از اداره کار و یا رسید پرداخت اینترنتی مبلغ مشخص شده)
  • گواهی تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویی

درصورتی‌که خودتان امکان پیگیری امور آزاد سازی مدرک تحصیلی و لغو تعهد دانشگاه را ندارید، این فرایند را با خیال راحت به سامانه کمک حال بسپارید. نیروهای متخصص ما در تمام استان‌ها حضور دارند و در کمترین زمان ممکن کار شما را انجام می‌دهند.

  • دانشجویان شاغل به تحصیل در صورت تسویه‌ حساب با صندوق رفاه دانشجویان یا امور دانشجویی می‌توانند با پرداخت هزینه آموزش رایگان نسبت به دریافت ریزنمرات تأیید شده خود اقدام نمایند.
  • بدون انجام لغو تعهد دانشگاه امکان دریافت ریز نمرات رسمی و اصل دانشنامه وجود ندارد.
  • دانشجویان اخراجی و انصرافی دوره روزانه، متناسب ترم‌های تحصیلی، موظف به لغو تعهد خدمت مقاطع بالاتر هستند.
  • تعهدات خدمت آموزش رایگان دانش‌آموختگان، دانشجویان انصرافی و اخراجی در صورت ارائه گواهی از کارافتادگی تأیید شده از شورای پزشکی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان، لغو خواهد شد. متقاضیان می‌بایست مدارک لازم را تکمیل و برای لغو تعهد خدمت اقدام کنند.
  • لغو تعهد خدمت از مقاطع تحصیلی پایین شروع می‌گردد.
منظور از تعداد واحدهای جبرانی گذرانده شد در سامانه سجاد چیست؟

تعداد واحدهای جبرانی بستگی به رشته کارشناسی و ریزنمرات دوره کارشناسی دارد.

برای لغو تعهد خدمت از کجا باید اقدام کنیم؟

باید وارد سامانه سجاد شوید و ثبت نام کنید.

آیا تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی باید برای آزادسازی مدرک تحصیلی خود هزینه پرداخت کنند؟

موضوع لغو تعهد دانشجویان روزانه هستند. دانشجویانی که در حین تحصیل هزینه پرداخت کرده‌اند (شبانه، غیرانتفاعی و… ) نیازی به لغو تعهد خدمت ندارند.

هزینه لغو تعهد خدمت چقدر است؟

این مبلغ بسته به سال ورود به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود.

خوشحال می‌شویم شنونده تجربیات و نظرات شما در مورد لغو تعهد آموزش رایگان باشیم.


19,بهمن,1398               347 دیدگاه        93,540 بازدید

347 پاسخ به “لغو تعهد آموزش رایگان 1403-1402 + نحوه آزادسازی مدرک تحصیلی با کمک حال!”

  1. میثم حقیقی گفت:

    با سلام اینجانب ورودی سال 85 در مقطع کاردانی آموزشکده فنی و حرفه ای میباشم تحصیلم تا 5ترم طول کشید الان میخوام لغو تعهد رایگان بدم مدرکم آزاد بشه و نامه کاریابی ندارم ،هزینه کاردانی ورودی سال 1385چقدر میباشد تا پنج ترم..وبه دانشگاه بدهکار نمیباشم جهت وام و صندوق رفاه،هزینه ش چقدر میشه؟؟سهمیه شاهد هم دارم آیا سهمیه شاهد تاثیری بر هزینه تحصیلی دارد؟؟؟خواهشمندم جوابمو بدید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، در هنگام ثبت در سامانه و انجام فرایند لغو تعهد مشخص می شود. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر از مراچع ذیصلاح پیگیری کنید.

  2. نجمه گفت:

    با سلام
    من ورودی 84 هستم و در سال 89 در مقطع کارشناسی درسم تمام شده. و از سال 94 بطور رسمی در آموزش و پرورش مشغول به خدمتم . آیا ارائه فرم 502 میتواند از هزینه های پرداختم کم کند؟ و اینکه فرم 502 را باید در کدام قسمت سامانه سجاد آپلو کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      هزینه های مورد محاسبه برای لغو تعهد از طریق مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی و سال تحصیلی مشخص می شود. شما باید این مورد رو از طریق سازمان امور دانشجویان بررسی کنید.

  3. نجمه گفت:

    سلام
    من اطلاعات در سامانه سجاد را تکمیل کردم و شماره پیگیری دیافت کردم. پیامک آمده که میبایست پرداختی را انجام دهم. ولی الان میخواهم فرم 502 را هم آپلود کنم. ظاهرا امکان ویرایش اطلاعات ندارد. آیا باید درخواستم را لغو و مجددا درخواست دهم؟

  4. مجید گفت:

    سلام من کاردانی فوریت پزشکی هستم الان هم سربازم بعد سربازی اگه بخواهم دوباره کنکور سراسری دبیرستان شرکت کنم باید مدرک کاردانی رو آزاد کنم یا نیاز نیست

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله باید مدرکتون رو آزاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با سازمان امور دانشجویی پیگیری کنید.

  5. fatemeh گفت:

    سلام من داره شیش ماه از تاریخ فارغ التحصیلیم میگذره ولی با این شرایط کرونا هنوز مدرک موقت کارشناسیم اماده نشده. آیا هنوز هم قانونی که میگفت حداکثر شیش ماه فرصت داریم تا مدرک مون رو آزاد کنیم وجود داره؟ آیا میشه قبل از رسیدن مدرک موقت تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، اول باید مدرک موقتتون صادر بشه، بعد از آن اقدام کنید برای لغو تعهد
      برای کسانی که می‌خواهند مدرکشون رو آزاد کنند به‌طور کلی ۵ حالت وجود دارد:
      پرداخت هزینه‌ نقدی برای لغو تعهد
      استفاده از سابقه بیمه
      نامه کاریابی (عدم کاریابی)
      دانشجویان متعهد به خدمت به آموزش و پرورش
      دانشجویان بورسیه

  6. معصومه گفت:

    با سلام نامه لغو تعهد وزارت علوم رو باید از کجا دریافت کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، از طریق سامانه سجاد میتونید اینکار و انجام بدید. اگر خودتون امکان انجامش رو ندارید کمک حال میتونه به جای شما پیگیر باشه. تماس با 09331629351

  7. علی گفت:

    سلام
    بنده اصل مدرک و ریزنمرات کاردانی پیوسته فنیمو از دانشگاه گرفتم. الان برای ترجمه رسمی میگن باید تو سجاد تایید بشه و برای تایید هم مدرک لغو تعهد میخواد.درضمن ۱۶ سال سابقه کار دولتی دارم.
    این مدرکو از کجا باید بگیرم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، همانطور که گفتید باید از طریق سامانه سجاد اقدام به دریافت لغوتعهد شوید. در صورت تمایل کمک حال میتونه بهنیابت شما پیگیر کارتون بشه. تماس با 09331629351

  8. زهره گفت:

    سلام
    برای دریافت اصل مدرک و لغو تعهد از طریق بیمه حتما باید بیمه ما در رشته ای که تحصیل کردیم رد بشه یا مثلا کسی که بهداشت حرفه ای خونده و کار مالی انجام میده و بیمه اش به عنوان کارشناس مالی رد شده میتونه مدرکش رو آزاد کنه؟

  9. امیر رحیمی گفت:

    با سلام
    من در سال 95 از دانشاه تهران در مقطع روزانه کارشناسی فارغ التحصیل شده ام. امسال در سال 99 در مقطع ارشد شرکت نموده ام و قبول شده ام. در مرحله ثبت نام دانشگاه در ارشد گفته که باید تاییدیه وریز نمرات کارشناسی هم بدیم. من فقط مدرک موقت کارشناسی را دارم . تایدیه و ریزنمرات را چجوری باید بگیرم ر حالی که درم وامی که در دوره لیسانس از دانشگاه گرفتم رو اقساطی به صندوق رفاه میدم. ایا منظورشون از تاییدیه و ریزنمرات برای غیر روزانه هاست یا نه همه باید بدن؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمالا باید مدرک کارشناسی آزاد شود و نامه لغو تعهد در سامانه آپلود شود تا بتوانید مدرک ارشدتون رو هم آزاد کنید

  10. الهه گفت:

    سلام. من نامه لغو تعهد رو با سابقه بیمه دریافت کردم. حالا تو سایت دانشگاه مبلغ ۷۳ هزار تومن بدهی زده که باید تسویه کنم بعد مدرکم ارسال بشه. اطلاع دارید بابت چی هست؟

  11. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر. من سال ۸۶ در دوره کارشناسی و ۹۰ در دوره ارشد فارغ التحصیل شدم. میشه در مورد ارائه مدرک عدم کاریابی برای لغو تعهد اموزش رایگان توضیح بفرمایید؟ از هر دفتر کاریابی این نامه رو بگیرم درسته؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای استفاده از این روش باید حداکثر تا 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی در یک موسسه کاریابی ثبت‌نام کنید.

  12. فاطمه گفت:

    و سوال دیگه اینکه من الان بخوام تو مقطع کارشناسی و ارشد تو دانشگاه ازاد یا پیام نور درس بخونم باید این کار رو انجام بدم؟

    • احمدی فریده گفت:

      فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی، مراکز تربیت معلم و کلیه دانشجویان شهزیه پردازاعم از شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، تعهد خدمت ندارند.

  13. مانی مزین گفت:

    با سلام
    بنده ورودی سال ۸۹ کارشناسی و در سال ۹۳ فارغ التحصیل شدم و همان سال در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدم تعهد خدمت رایگان برای مقطع کارشناسی ۳.۵ سال هستش و از سال ۹۵ بیمه پرداختی دارم برای لغو تعمد خدمت کارشناسی در سامانه سجاد ثبت درخواست نمودم ولی چون مدت زمان زیادی از درخواست گذشته کارشناس دانشگاه نمیتونه درخواست را تائید یا عدم تائید نماید تا امکان ثبت درخواست جدید فراهم بشه ‌. لطفا راهنمایی بفرمایید در ضمن کارشناس دانشگاه فرمودن چون بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فاصله نبوده و پرداخت بیمه در حین تحصیل کارشناسی ارشد جهت لغو تعهد از طریق سابقه بیمه قابل قبول نیست و از طریق پرداخت هزینه اقدام نماید امکان محاسبه مبلغ آن وجود دارد . در این زمینه هم راهنمایی بفرمایید .

  14. محمد گفت:

    سلام من ارشد شبانه دانشگاه تهران خوندم باید برای آزاد سازی مدرکم هزینه پرداخت کنم ؟

  15. parisa گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی 93 بودم و انصرافی و کاردانی گرفتم و دوباره روزانه قبول شدم و الان به من میگن باید لغو تعهد رایگان بشی بعد ما مدارک دیپلمتو بهت میدیم و باید به ازار هر ترم پول واریز کنم و این هزینه برای من خیلی زیاده راهی هست که بتونم لغو تعهد کنم بدون هزینه ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، با ارائه هر کدام از موارد زیر میتوانید هزینه پرداخت نکنید.
      استفاده از سابقه بیمه
      نامه کاریابی
      عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی

  16. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید.لطفا راهنماییم کنید.من دوره کاردانی 4 ترم سال 89-91 روزانه بودم.با توجه به 19 ماه خدمت سربازی باید کدوم گزینه رو توی سامانه سجاد انتخاب کنم؟گزینه پرداخت رو زدم و ثبت کردم از طرف دانشگاه بالای 6 میلیون بدهکاری برام زده بود.با توجه به خدمت سربازی بازم من بدهکار باید باشم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، آقایان حداکثر 1 سال بعد از صدور کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی می توانند برای آغاز فرآیند آزادسازی مدرک تحصیلی از راه عدم کاریابی اقدام کنند.

  17. ن ن گفت:

    با سلام من سال ۸۶ فارغ التحصیل شدم سال ۸۹ در اداره کاریابی ثبت نام کردم ،حدودا یک سال پیش دوباره در یک موسسه کاریابی ثبت نام کردم حالا تصمیم گرفتم مدرک اصلیمو آزاد کنم لطفا راهنماییم کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، تنها افرادی که سابقه کار ندارند، می توانند برای آزاد کردن مدرک تحصیلی خود از راه عدم کاریابی اقدام کنند. در سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی، نباید برای فرد بیمه رد شده باشد.

  18. بابک گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    خواستم بدونم میشه بجای پرداخت نقدی جهت دانشجویان انصرافی جهت لغو تعهد خدمت از سابقه کار استفاده کرد یا نه مجبور هستم هزینه رو کامل و نقدی پرداخت کنم.
    تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، در صورتی که تمایل دارید با استفاده ازسوابق بیمه، آزادسازی مدرک تحصیلی خود را انجام دهید، حتما باید دارای سابقه کار بعد از دوران تحصیل خود باشید. در این روش گزارش پرداخت بیمه‌ی تأیید شده (دارای مهر و امضا) برابر با مدت تعهد لازم است.

  19. نگار گفت:

    سلام، وقتتون بخیر، من سال ۹۰ کارشناسیمو تموم کردم و‌ بهمن ۹۳ تاریخ فارغ التحصیلی ارشدم هست، ولی خرداد ۹۴ مدرک ارشدم صادرشد، و تاریخ کارت بیکاریم مهر۹۴ هست، آیا میتونم ازین طریق مدرکمو آزاد کنم؟ یا مشمول نامه کاریابی نمیشم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، از طریق پشتیبانی سایت سامانه سجاد یا سازمان اموردانشجویی پیگیری کنید.

  20. کیوان ولی زاده گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    بنده ورودی سال86 سهمیه مناطق محروم بودم که بخاطر نوع سهمیه حتی اجازه تغییر رشته و انتقالی هم بهم ندادن. با پایان تحصیل و با نامه دانشگاه به استانداری رفتم و پس از 4 ماه از فارغ التحصیلی اعلام کردند که نیروی کار نیاز دارند و من سراغ ادامه تحصیل رفتم و بعدش مدرک کارشناسی ارشد روزانه و در پی اون مدرک دکترا روزانه گرفتم. حالا به مدرک کارشناسی ارشد و دکتری نیاز دارم ولی برای آزادسازی اونها اول باید تکلیف آموزش رایگان کارشناسیم مشخص بشه. از شما ممنونم در این زمینه منو راهنمایی کنید یا اگه کسی دارید که بتونه پیگیری کنه بنده د رخدمتش هستم. ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای ازاد سازی مدرک باید لغو تعهد انجام بدید کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون باشه لطفا با شماره 09331629351 تماس بگیرید.

  21. مهسا گفت:

    سلام برای لغو تعهد در سامانه سجاد “پیوست نامه وزارت علوم جهت لغو تعهد اموزش رایگان” و “پیوست مدارک انجام لغو تعهد دانشجویان بورسیه” را از من میخواد. این مدارک و از کجا باید بگیرم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، باید از طریق وزارت علوم پیگیری شود. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه. تماس با 09331629351

  22. زهرا گفت:

    سلام من ترم ۵ کارشناسی هستم و از این پنج ترم یک ترم هم مرخصی بودم . و سال بعد قرار هست کنکور بدم و باید از دانشگاه دولتی انصراف بدم…من باید لغو تعهد خدمت بزنم ؟! من که قرار هست دوبله وارد آموزش رایگان بشم.و سال بعد روزانه بخونم

  23. عظیم‌دخت گفت:

    سلام
    من برای آزادسازی مدرک دکتری ازطریق کاریابی اقدام کردم. می‌خواستم بدونم بعد از اینکه نامه عدم‌کاریابی رو گرفتم و مراحل سامانه سجاد رو طی کردم، مقطع ارشد هم آزاد می‌شه یا اون رو هم باید جداگانه درخواست بدم؟ ممنون می‌شم راهنمایی بفرمایید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای لغو تعهد و آزاد سازی مدرک باید از پایین ترین مقطع شروع به لغو تعهد کنید.

  24. نگار گفت:

    سلام من میخوام دانشنامه رو بگیرم چجوری باید اقدام کنم در سامانه خواستم ثبت نام کنم و انجام دادم اما من برای ترجمه مدارکم نمیخوام الان برای دانشگاه آزاد میخوام باید چیکار کنم؟

  25. نگار گفت:

    سلام من میخوام اصل دانشنامه رو برای کارشناسی ارشدم که دانشگاه آزاد بگیرم باید چجوری اقدام کنم در سامانه ثبت نام کردم اما گزینه لغو تعهد رو در خدمات ندیدم به جز گزینه ترجمه مدارک اما من هنوز ندارم مدارکمو

  26. مرتضی محمدی گفت:

    اگر دانشجویی اقدام به لغو تعهد خدمت خود نکند ایا از طرف دانشگاه مربوطه و وزارت علوم اقدام حقوقی صورت خواهد گرفت؟
    با فرض اینکه دانشجویی اقدام به لغو تعهد آموزش رایگان خود نکند و در همان مقطع مجددا در دانشگاه پیام نور تحصیل کند ایا در موقع صدور مدرک این امر میتواند مشکل ساز شود که وزارت علوم دانشجو را ملزم به لغو تعهد اموزش رایگان لیسانس قبلی کند؟

  27. ترانه گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل ۸۸ هستم.ظاهرا دیگه نمیتونم از طریق نامه عدم کاریابی اقدام کنم.سابقه ی کار هم به صورت بیمه ای ندارم ولی دو ترم در دانشگاه دولتی و یک ترم در بانک تدریس کردم آیا اون ها هم به عنوان سابقه کار محسوب میشه؟؟با تشکر

  28. امیر گفت:

    سلام . من امسال روزانه قبول شدم و همین ترم اول انصراف دادم و میخوام سال بعد برم دانشگاه.
    من باید یک ترمی که خوندم هزینه اموزش رایگان رو بپردازم یا میشه سال بعد که دانشگاه رفتم اخر بار موقع فارغالتحصیل شدن بپردازم. میخوام بدونم نپرداختنش مشکلی برای ثبت نام سال بعدم نداره؟

  29. سپیده گفت:

    سلام، من سال ۸۶ کارشناسی دانشگاه تهران قبول شدم و تا سال ۹۱ دانشجو بودم و اخرش انصراف دادم و معادل کاردانی برام رد شد، هزینه لغو تعهد به تعداد واحدها و سالهایی که دانسجو بودم بستگی داره؟

  30. Amene گفت:

    سلام وقت بخیر ،من سال ۹۴ از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شدم بعد از گذشت ۵ سال چطوری مدرکمو آزاد کنم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید.
    و یه سوال دیگه اگه بخوام مدرک کارشناسیمو بگیرم که از دانشگاه غیر انتفاعی بوده مشکلی پیش نمیاد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مراجعه به سامانه سجاد اقدام به دریافت نامه لغو تعهد کنید.
      دانشگاه کارشناسی مدرک مقطع قبلی شما رو میخواهد

  31. مجتبی گفت:

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    برای آزادسازی مدرک، حتما باید 1 سال از صدور کارت پایان خدمت و 1 سال از صدور مدرک موقت گذشته باشه یا اینکه بعداز گذشت 6ماه ثبت نام در کاریابی و عدم کار، میتونیم فرایند آزادسازی، ثبت نام در سامانه سجاد و … رو شروع کنیم؟
    (تاریخ صدور کارت پایان خدمتم و مدرک موقتم و ثبت نامم در کاریابی پشت سرهم و به فاصله 10 روز هست.)

  32. مسیح گفت:

    سلام. من دانشجوی انصرافی هستم از دانشگاه دولتی. مدرک معادل کاردانی بهم دادن. حالا مجدداً در کنکور دانشگاه روزانه قبول شدم. امکانش هست که تعهد خدمت رو به تعویق بندازن و ریزنمراتم رو محرمانه بفرستن به دانشگاه جدید؟

  33. محسن یزدانی گفت:

    سلام
    چقدر طول میکشه تا جواب فرم لغو تعهد رو سامانه سجام ارسال کنه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، اگر در ثبت اطلاعات مشکلی نباشه معمولا 1ماه تا45 روز زمان میبرد. البته بستگی به دانشگاه هم دارد.

  34. الهام گفت:

    سلام.من ورودی ارشد روزانه ۹۸ بودم که فقط ترم اول انتخاب واحد کردم و اخراج شدم .با دانشگاه تسویه حساب کردم پولی دریافت نکرد.گفتند باید لغو تعهد در سامانه سجاد انجام بدم و مبلغی پرداخت کنم.میخواهم دوباره در کنکور ارشد شرکت کنم.آیا میتوانم پس از قبولی در دانشگاه لغو تعهد اموش کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد که به شکل قبول میکنند. برای اطلاعات بیشتر با سازمان امور دانشجویان تماس بگیرید.

  35. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 6سال و نیم سابقه کار دارم و 7سال و نیم تعهد دارم آیا میشه 1سال را برای تعهد 2 ساله مقطع اول استفاده کرده و مابقی را نقدی پرداخت کنم که بقیه سابقه بیمه برای مقطع بالاتر استفاده شود؟ یا اینکه هزینه یک مقطع فقط به یک صورت قابل پرداخت است؟
    با تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید چند سال از سابقه کارتون رو برای مقاطع بالاتر استفاده کنید.

  36. امیرحسین گفت:

    سلام
    من شش ماهی که میگن فرصت داریم نامه عدم کاریابی بگیریم ازش وقت بیشتری گذشته، راهی وجود نداره من رایگان لغو تعهد انجام بدم، هجده میلیون برام بابتش بدهی زدن، من توانایی پرداخت این مقدار پولو ندارم

  37. دانشجو گفت:

    سالام
    بنده میخواستم بدونم یک شماره تلفن فعال از این سازمان امور دانشجوییان وجود نداره؟ یا این بخش لغو تعهد آموزش رایگان؟چطور میشود با کارشناسش صحبت کرد؟؟؟؟؟

  38. رمضان زاده گفت:

    سلام
    برای لغوتعهد اموزش رایگان اشتباه قسمت پرداخت رو زدم ودرخواستم‌تایید شد الان میخوام برگردم وگزینه ی درست رو بزنم باید چکار کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق ویرایش درخواست میتونید درخواستتون رو ویرایش کنید. یا کارتون رو به کمک حال بسپارید تا براتون پیگیری شود. تماس با 09331629351

  39. امیر جعفری گفت:

    سلام خسته نباشید . من میخام از روش پرداخت هزینه اقدام به لغو کنم . فقط پول میخاد این روش یا شرایط دیگه ای هم داره ؟ مثلا باید خدمت سربازی تموم شده باشه ؟

  40. mo na گفت:

    سلام ببخشید من لغو تعهد را زدم در سامانه سجاد یک هفته هم هست میگذره از طریق شماره پیگیری که به من دادن ولی در قسمت توضیحات نوشته که در حال بررسی میباشد میخاستم بدونم چند روز طول میکشه که ثبت بشه مدرک من ازاد بشه بتونم مدرک مو بگیرم؟

  41. سمیه گفت:

    سلام من ورودی ۹۸ ام و در تاریخ ۹۹.۹.۱۰ انصراف دادم ودر برج ۱۰ در سامانه ثبت نام کردم.برای کنکور ۱۴۰۰ میخوام ثبت نام کنم چقدر وقت دارم تا تاییده لغو تعهدم بیاد یعنی تا چه تاریخی زمان دارم تا تاییده بگیرم؟پارسال تا ۲۵ بهمن بود فکر کنم امسال تا چه تاریخی هست میشه لطفا پاسخ بدید خیلی فوریه

  42. زهرا گفت:

    سلام ببخشید من گواهی موقت کارشناسی و ارسال کردم برای دانشگاهی که ارشد قبول شدم به دلایلی انصراف دادم حالا برای مصاحبه آزمون استخدامی دعوت شدم میگن باید گواهی موقت وبیاریدکه دانشگاه ارشد به من نمیده نمیگه فقط کپی برابر اصل بهتون میدیم وفقط راهش لغوتعهداموزش رایگان الان من نمیدونم بایدچکارکنم هزینه یه ترم ارشدوبدم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق سامانه سجاد اقدام به دریافت نامه لغو تعهد کنید. در صورت نیاز کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.
      تماس با 09331629351

  43. بنیامین گفت:

    سلام من دانشجویی وردی 96 هستم ترم اول انتخاب واحد کردم و ترم بعد انصراف دادم و از دانشگاه تسویه حساب کردم آیا برای دریافت گواهی موقتم باید لغو تعهد انجام بدم و هزینه ترم را پرداخت کنم؟؟

  44. الهه گفت:

    سلام
    من با مدرک لیسانسم حدود یک ماه برام بیمه رد شد تو یه شرکت خصوصی و دیگه جایی سابقه بیمه ندارم الآن دانشجوی دکترا هستم می خواستم بدونم مدرک دکترام رو می تونم با عدم کاریابی آزاد کنم ؟؟ چون بعضیا میگن چون بیمه دارم دیگه نمیشه ولی خب اون موقع مدرکم لیسانس بود و با مدرک ارشد و دکترا جایی مشغول نیستم

  45. e.t گفت:

    با سلام من فارغ التحصیل 98.99 کارشناسی مهندسی پزشکی دانشگاه ازادم بصورت پشت سرهم امسالم ارشد سراسری روزانه قبول شدم چون قصد انتقالی به دانشگاه سراسری دیگه یا مهمان رو دارم بنظرتون لغو تعهد آموزش رو انجام بده یا تاثیری نداره؟ دوم اینکه آیا نیازه برای شرکت و قبولی در دکتری وزارت بهداشت در وزارت علوم لغو تعهد بزنم تا فردا بعد قبول شدن تو دکتری برای وزارت بهداشت به مشکل آزادسازی مدرک نخورم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از دانشگاه پیگیری شود و طبق قوانین دانشگاه اقدام شود.

  46. رامین گفت:

    سلام جواب درخواست انصرافی چقدر طول میکشه ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      این مورد با توجه به بررسی مدارک و اطلاعات شما توسط دانشگاه مشخص می شود.

  47. سم گفت:

    سلام من سال 1401 فاارق التحصیل میشم و دانشجوی فرهنگیانم . و تعهدم 8 سالس و من میخوام فقط سال اول تدریس کنم و اون 7 سال رو بخرم چطور میتونم اینکارو بکنم ؟ به کی دیخواست بدم ؟ چقدر هزینه بدم ؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت تمایل با شماره09331629351 در ارتباط باشید راهنمایتون میکنند.

  48. شبی گفت:

    سلام من سال ۸۵ از مقطع لیسانس فارغالتحصیل شدم و سال ۸۶ کارشناسی ارشد شبانه دانشگاه تهران قبول شدم و سال ۸۸ فارغ التحصیل شدم سال ۸۹ در آموزش و پرورش استخدام شدم آیا برای لغو تعهد رایگان دوره لیسانسم که ۷ سال است باید فرم ۵۰۲ و فرم شماره ۲ آموزش و پرورش پر کنم یا نه این فرم ها فقط برای افرادی که تعهد خدمت به آموزش و پرورش دارن؟چون من نه در دوره لیسانس و نه در ارشد تعهد نداشتم و بعدا با آزمون استخدامی به خدنت آموزش و پرورش درآمدم

  49. حامد سلیمی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    بنده چند تا سوال داشتم از خدمتتون
    اول اینکه قسمتایی که مربوط به پر کردن واحدهای اخذ شده و واحدهای جبرانی هست رو چطوری باید پر کنم؟یادم نیست چندتا بودن.و اینکه یه قسمت هست که باید نیمسالا رو وارد کنیم.تکلیف ترمای تابستانی چی میشه(که معمولا تو مراکز غیر انتفاعی گذروندم؟
    دوم اینکه من رفتم اداره کار گفتن که باید یکسال از تاریخ صدور کارت پایان خدمتت گذشته باشه و حداقل ۶ ماه هم از ثبت نامت توی دفتر کاریابی.
    و سوم اینکه من کاردانی و کارشناسی روزانه بودم.برا هرکدوم توی سامانه سجاد باید درخواست جداگونه بدم؟
    ممنون میشم اگه لطف کنید و پاسخ بدید.

  50. زینب گفت:

    سلام
    ببخشین من پارسال بهمن ۹۸ دفاع کردم بخاطر کرونا نرفتم که مدرکمو بگیرم
    تا اینکه آذر ماه ۹۹ رفتم مدرک موقتمو گرفتم .میخاستم بدونم این لغو تعهد که باید تو کاریابی ثبت نام کنیم بعد از فارغ التخصیلیه یا بعد از گرفتن مدرک موقت ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در حال حاضر میتوانید اقدام به دریافت نامه لغو تعهد کنید. اگر تمایل داشته باشید کمک حال به جای شما میتونه پیگیر کارتون بشه. تماس با 09331629351

  51. میثم گفت:

    سلام.ظاهرا فرصت شش ماهه برای روش عدم کاریابی از سال 98 برداشته شدهودرسته؟؟؟؟

  52. علی گفت:

    سلام من 4 ترم کاردانی توی دانشگاه فنی خوندم و تازه تموم کردم و میخوام کنکور بدم برا فرهنگیان. از الان تا اون موقع 6 ماه مونده. معافت دائم سربازی رو هم دارم. آیا راهی هست که بتونم لغو تعهد آموزش رایگان رو بدون هزینه بگیرم؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک بدون پرداخت هزینه باید سابقه کار یا نامه عدم کاریابی داشته باشد.

  53. آناهیتا گفت:

    سلام وقت بخیر من در شرکت خصوصی کار کردم که برایم بیمه رد نشده برای لغو تعهد رایگان چی باید ارائه بدم؟

  54. محمد گفت:

    سلام اگر سابقه ی بیمه در دوران دانشجویی برای ما رد شده باشد و یک شغل کوتاه مدت داشته بشیم می شود از ااین طریق مدرک را ازاد کرد یا اینکه هیچ گونه سابقه ی بیمه ای نباید داشته باشیم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک میتونید از 3 طریق زیر اقدام کنید
      سابقه بیمه
      پرداخت
      و نامه عدم کاریابی

  55. Negar گفت:

    سلام من دانشجوی اخراجی هستم و میخوام کنکور۱۴۰۰ شرکت کنم و دانشگاه روزانه قبول بشم.
    حالا بدهی برای لغو تعهد آموزشم برام نزدیک چهارمیلیون زده.
    و توی سایت هم زده بین ۷تا ۲۰ روز طول میکشه تا درخواست توسط وزارت علوم تایید بشه.
    حالا من میخوام بدونم اگه این پول رو پنج شیش ماه دیگه پرداخت کنم یعنی زمانی ک۶ دانشگاه جدید قبول شدم،مشکلی برای قبولی و ثبت نامم پیش نمیاد؟یا همین الان باید تسویه کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان پذیر می باشد درصورتی که زمان ثبت نام کنکور اسم شما در لیست باشد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز ذیربط مراجعه کنید.

  56. رها گفت:

    سلام ووقت بخیر
    من سال 81 از دانشگاه فارغ التحصیل شدم سهمیه منطقه 1 وروزانه… از سال 82 هم سابقه کار دارم دربانک الان برای گرفتن دانشنامه گواهی اشتغال بکار کافی هست یا باید مورد خاصی در گواهی اشتغال ذکر شود؟
    واینکه آیا باید مبلغی پرداخت شود؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر تمایل داشته باشید از طریق واتساپ شماره زیر با کارشناسان در ارتباط باشید راهنماییتون میکنند.
      09331629351

  57. حام مجیدی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم این شماره پرونده که تو قسمت ثبت نام سجاد هستش از کجا باید آوردش.؟
    همونیه که تو سایت صندوق رفاه دانشجویانه؟

  58. حامد مجیدی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم این شماره پرونده که تو قسمت ثبت نام سجاد هستش از کجا باید آوردش.؟
    همونیه که تو سایت صندوق رفاه دانشجویانه؟

  59. میلاد یاری گفت:

    سلام من درخواست لغو تعهد خدمت دادم با پرداخت هزینه اما هنوز درحال بررسی و مشخص نیس چه مقدار باید بپردازم و اینکه دقیق نمیدونستم چن واحد اخذ شده و چن واحد جبراتی داشتم ویه مقدار بالا تر زدم که مشکلی پیش نیاد.الان نمیدونم مشکلی پیش میاد یا نه؟واینکه چن روز درحال بررسی هستش و جوابش میاد؟

  60. مهسا گفت:

    با سلام
    بنده وردودی سال 92 در مقطع کاردانی ناپیوسته رشته صنایع غذایی زیر شاخه کنترل کیفیت مواد غذایی هستم و دانشگاهی که درس خوندم هم اموزشکده فنی و حرفه ای دختران نیشابور بوده وقتی رشته و گرایش میزنه وارد ص بعد نمیشه و میگه با توجه به دانشگاه شما همچینین رشته ای وحود نداره
    امروز صبح هم به دانشگاه گفتم زیر بار نرفت چیکار کنم؟
    خیلی ضروری اخه دانشگاه پیام نور اردکان اصل این مدرک و لازم داره تا بهشون ندم اصل دانشنامه کترشناسیم دچار مشکل میشه خواهشا کمک کنید

  61. لیلا گفت:

    سلام و سپاس از اطلاعات بروز و ارزشمندتون
    آیا برای لغو تعهد از راه عدم کاریابی حتما باید یکسال کامل از تاریخ فارغ التحصیلی بگذرد؟ برای من هفت ماه از ثبت در اداره کاریابی و ۱۰ ماه از تاریخ درج شده روی گواهی موقت میگذرد

  62. موسوی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه سراسری روزانه گذرانده ام و برای هر دو مجموعا 7 سال تعهد خدمت دارم. الان 3 سال است شاغل هستم، آیا می توانم مدرک کارشناسی ام را که هزینه آزاد کردنش کمتر است با پرداخت هزینه آزاد کنم و سابقه کاری ام را برای آزاد کردن مدرک ارشدم استفاده کنم؟
    سپاس فراوان

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید اینکارو انجام بدید. در صورت تمایل کارشناسان کمک حال میتونن کمکتون کنند.
      تماس با 02191070028

  63. آناهیتا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    میزان برابری سابقه بیمه با سنوات تحصیلی چطوره؟ هر ترم تحصیلی با یکسال بیمه برابره یا 6 ماه؟

  64. امیر گفت:

    با سلام و احترام خدمت شما ، دو سوال از خدمتتان داشتم:

    1- با توجه به اینکه خدمت سربازی بنده قبل از دوره کارشناسی ارشد سال 90 بوده، آیا می توانم از آن برای لغو تعهد خدمت مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنم یا خیر؟
    2- سوال بعد در مورد دوره پسادکترای خارج از کشور و دریافت فلوشیپ آن Postdoctroal Research Fellowship است که آیا نیاز به لغو تعهد خدمت مقاطع تحصیلی داخل کشور دارد یا خیر؟ اطلاعات زیادی در این مورد ندارم. ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.

    با سپاس

  65. محمدزاده گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال ۹۲ از رشته حسابداری دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شدم الانم یک سال هست در دادگستری مشغول کار هستم من میخاهم رشته کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام‌نور بگیرم ایا ریز نمرات من رو دانشگاه میده تا دوباره عمومی ها رونخونم ‌چون من شغل دولتی دارم و تعهد ده ساله دادم تو اداره یا باید لغو تعهد هزینه رو پرداخت کنم؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      چون روزانه بودید احتیاج به دریافت نامه لغو تعهد میباشد بعد از ان هم مراچعه به دانشگاه و پیگیری درخواستتون.
      درصورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  66. مهسا گفت:

    سلام، من چند روز پیش هزینه ازادسازی مدرکمو پرداخت کردم و الان متوجه شدم سابقه تدریس در اموزشگاه هم سابقه کار محسوب میشه، ایا راهی هست که پیگیری کنم و مبلغی که پرداخت کردمو پس بگیرم؟

  67. بهاره گفت:

    سلام
    خیلی لطف می کنید اکه راهنمایی کنید
    فارغ التخصیل روزانه سال ۸۸ هستم . سال ۹۶ ارشد پیام نور تمام کردم سال ۹۸ مجددا ارشد روزانه نشستم و در نهایت مجبور به انص شدم.
    خالا به مدرک کارشناسی م نیاز دارم و رانشگاه محل ارشد میکه باید لغو تعهد کنی . یعنی من کلا الان در اولین اقدام باید مدرک کاشناسی را لغو تعهد کنم؟ با کپی میشه مدرک دست انشگاه است

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک بایستی در مرحله اول اقدام به دریافت نامه لغو تعهد کنید بعد از دریافت لغو تعهد مقطع پایین تر میتونید مدرک همان مقطع را دریافت کنید و برای مقطع بعد هم اقدام کنید.

  68. Faranak گفت:

    سلام
    چقدر هزینه می گیرید برا آزادسازی مدرک؟
    لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بسته به سال تحصیلی ، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما دارد.

  69. محمد گفت:

    باسلام
    نامه عدم کاریابی را دریافت کردم الان داشتم شرایط گرفتن مدرک با نامه عدم کاریابی را مطالعه میکردم دانشجوی انصرافی نمی‌تواند مدرکش را با نامه عدم کاریابی آزاد کند آیا این صحت دارد؟ من یکسال کارشناسی پیام نور بودم بعد انصراف دادم کارشناسی رو روزانه خواندم. باتشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا دانشجویان انصرافی برای آزاد کردن مبلغ بایستی پرداخت انجام دهند.

  70. کیمیا گفت:

    سلام وقت بخیر.
    شما گفتید که تاریخ ثبت نام در کاریابی نباید قبل از تاریخ صدور مدرک موقت باشه. راستش من قبل از اومدن مدرک موقتم ثبت نام کردم.
    چند روز دیگه مدرک موقتم میاد، آیا کاریابی می تونه تاریخ ثبت نام رو تغییر بده؟ یا وقتی مدرکم اومد برم یه کاریابی دیگه ثبت نام کنم؟
    البته منظورم قبل از اتمام اون ۶ ماهه.

  71. کیمیا گفت:

    سلام.
    ببخشید آیا تاریخ ثبت نام در کاریابی قابل تغییر هست توسط توسط کاریابی؟
    من قبل صدور مدرک ثبت نام کردم، ایا کاریابی می تونه تاریخ رو عوض کنه؟

  72. Mehrdad گفت:

    سلام ؛ خیلی ممنونم از متن ارزشمندتون ، من دانشجو غیر انتفاعی بودم زمان کارشناسی و مدرک کارشناسیم رو الان لازم دارم. خواستم سوال کنم چطور میتونم مدرکم رو آزاد کنم؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمائید چون واقعا برام مهم هست. ممنونم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر دانشجو دانشگاه غیر انتفاعی بودید با مراجعه به دانشگاه اقدام به دریافت مدرکتون کنید.

  73. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    درمورد یکی از قسمت های داخل فرم سوال داشتم.
    قسمتی که میپرسه: “آیا در دوره تحصیل پرداخت حین تحصیل بابت آموزش رایگان داشته لغو تعهد داشته اید”
    من دانشجوی روزانه هستم و یک تابستون، ترم تابستونی برداشتم و براش به دانشگاهم هزینه دادم. آیا این قسمتو باید بله بزنم یا خیر؟

  74. Mary گفت:

    سلام. من مهرماه سال ۹۸ فارق التحصیل شدم ولی بخاطر کرونا و دور بودن محل سکونتم نسبت به مکان دانشگاه و عدم امکان پیگیری حضوری، مدرکم دیر صادر شد یعنی مهر سال ۹۹. و بدون در دست داشتن مدرک اداره کار نامه نمیدادن.بنابراین بهمن ۹۹ دوباره درخواست دادم و تازه اداره کار نامه دادن و من در سامانه سجاد ثبت نام انجام دادم. الان درخواست بنده برای لغو تعهد آموزش رایگان لغو شده. میشه راهنماییم کنین باید چیکار کنم؟

  75. نینا گفت:

    با سلام اگه سابقه کار داشته باشیم ولی بیمه برای اون مدت پرداخت نشده باشه . تکلیف چیه? سابقه کار بدون بیمه

  76. Mmm گفت:

    سلام من در دانشگاه روزانه ترم یک رو ثبت نام کردم ولی نرفتم و حتی امتحان هم ندادم و در ترم دو هم کلا ثبت نام نکردم .
    ورودی 99هستم حالا من مشمول به پرداخت هزینه هستم؟
    و چون من ترم دو ثبت نام نکردم در آموزش لغو تعهد چه گزینه ای رو باید بزنم؟

  77. محمدی گفت:

    سلام علیکم. من دانشجویی انصرافی دانشگاه تبریز در مقطع ارشد هستم و در تاریخ 1399/6/22تاریخ توقف تحصیلمو زدن. میخواستم ببینم من با نامه کاریابی.اینو بگم من در اداره کاریابی خیلی وقت هست ثبت نام کرده ام ولی هیچ خبری نشده. الان چطور میتونم مدارکم رو بگیرم.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای ازاد سازی مدرک بایستی یا از سابق کار و یا پرداخت استفاده کنید.

  78. زینب غریبی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من برای آزاد سازی مدرک کاردانی ۴سال سابقه کار در رشته خودم دارم اما متاسفانه بیمه نداشتم با گواهی اشتغال ب کار امکان لغو تعهد رایگان بدون پرداخت هزینه وجود دارد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد کردن مدرکتون بدون پرداخت، بایستی یا حکم کارگزینی یا سابقه بیمه داشته باشید.

  79. نیلوفر گفت:

    سلام وقت بخیر من ورودی 97 هستم و سال آخر دانشگاه کشاورزی فرصت شغلی برام پیش اومده که بیمه هم برام باید رد کنن میخواستم بدونم اینکه من الان بیمه بشم بعد از فارغ التحصیلیم برای همین قانون عدم کاریابی مشکلی برام پیش نمیاد؟ بعد یه قانون داره که 6 ماه باید صبر کنیم هیچ جا بیمه نشیم اون قانون رو باید چکار کنم؟ چون میخوام اینجا استخدام بشم میشه لطفا راهنماییم کنید؟

  80. سید گفت:

    با سلام
    من تحصیلاتم اول کاردانی تربیت معلم بعد کار
    شناسی و بعد ارشد و بعد دکتری گرفتم الان می خوام مدرک لیسانس خودم را آزاد کنم کاردانی را قبلاً به من تحویل دادن چون معلم هستم و 28سال در آموزش و پرورش تدریس کردم الان گفتند فرم لغو تعهد مقطع قبلی من هم اصل دانشنامه مردانی را دارم و آنها فرم لغو تعهد دوره کاردانی را ندارم اصلا به من دادند این را از کجا باید گرفت
    ضمنا در دوره لیسانس و فوق لیسانس از هیچ وام صندوق استفاده نکردم ولی در دکتری استفاده کردم الان برای گرفتن دانشنامه لیسانس باید با صندوق تسویه کنم چون مدرک دکتری را نمی خواهم و بدهی من مال دکتری هست ?

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بایستی در مرحله اول اقدام به دریافت نامه لغو تعهد مقطع کاردانی کنید بعد از آن مدرک کارشناسی را آزاد کنید.

  81. محمد صالح گفت:

    سلام بنده 2 ترم رشته ای بودم روزانه وانصراف دادم و هزینه های دانشگاه هم دادم ولی لغو تهد رایگان نزدم الان دانشگاه آزاد درس میخونم ایا باید لغو تهد بزنم در صوزتی که از دانشگاه قبلیم انصراف دادم ونیاز به مدرکش ندازم.. می خواستم بدونم اگر ارشد در دوره روزانه قبول شوم مشکلی برتم پیش نمیاد؟ برای اینکه در دوره کارشناسی انصراف دادم و لغو تهد رایگان نزدم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر کارشناسی روزانه بودید باید نامه لغو تعهد رو دریافت کنید تا بتونید به دانشگاه جدید ارائه بدید. در صورت تمایل ما میتوانیم در این مورد کمک حالتون بشیم.

  82. ابراهیم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در حال تحصیل در ارشد روزانه هستم و میخوام مدرک کارشناسیمو آزاد کنم(با هزینه) از چند نفر پرسیدم گفتن اول باید هزینه ی ارشدت رو تا اینجایی که گذروندی بدی بعدش بری مذک کارشناسی رو آزاد کنی. میخواستم بدونم این حرف درسته؟ و اینکه چه مدارکی نیازه برای پرداخت هزینه ی ارشد تا به اینجاش؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از طریق دانشگاه اقدام کنید. در صورتی که دانشجوی روزانه و دولتی بودید باید از طریق پرداخت هزینه اقدام به ازاد کردن مدرک کنید.

  83. حسین گفت:

    سلام بنده از ترم چهار ارشد انصراف دادم و رفتم سربازی الان خدمتم تموم شده الان مدرک گواهی موقت رو برای استخدامی آموزش و پرورش می‌خوام چیکار باید بکنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر دانشجوی روزانه وزارت علوم بودید باید در مرحله اول اقدام به لغو تعهد کنید.

  84. مصطفی گفت:

    با سلام
    من دانشجوی ارشد اخراجی سال 92 هستم ، برای لغو تعهد کارشناسی درخواست دادم که از طرف دانشگاه ایراد گرفتند که ابتدا باید مقطع ارشد که اخراج شدم لغو تعهد شود، ولی در سامانه برای لغو تعهد کارشناسی ارشد بایدمدرک لغو تعهد مقطع کارشناسی رو آپلود کنم .
    الان چکار میتونم انجام بدم؟

  85. معصومه گفت:

    سلام هزین لغو تهدد چقدره

  86. مهلا گفت:

    دانشجوی رشته پزشکی، سهمیه منطقه دو
    چیکار کنم که بعد از اتمام تحصیل مجبور نشم تو کشور بمونم؟!
    چون بعد از اتمام تحصیل هرچه سریعتر قصد دارم برای کاریابی برم ترکیه

  87. ندا گفت:

    سلام وققتتون بخیر باشه.
    سوالم از شما اینه که من کاردانی روزانه خوندم و کارشناسی غیر انتفاعی و ارشد هم شبانه. برای گرفتن اصل مدرک دوره کاردانی باید لغو تعهد آموزش رایگان بزنم و سابقه بیمه به مدت 3 سال 6 ماه 23 روز دارم و تعهدم به مدت 2 سال 9 ماه 15 روز بود. من باید لغو تعهد بزنم از طریق بیمه؟
    و اینکه باید دوره کاردانی رو لغو تعهد کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد کردن مدرک وزارت علوم بایستی لغو تعهد انجام شود. در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 09331629351

  88. رضا معصومی گفت:

    سلام مدت اعتبار گواهینامه موقت چقدره؟؟

  89. سپیده رضایی گفت:

    با سلام وادب من ورودی ۹۳ در دانشگاه روزانه بودم ولی در سال ۹۷ انصراف داده و مدرک کاردانی گرفتم و بعدا در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل شدم می خواستم نحوی دریافت انتقال ریز نمرات مواد درسی عمومی از روزانه به پیام نور را چگونه است با تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      یا باید حضوری مراجعه و اقدام کنید یا دانشگاهتون درخواست بدخند.
      در صورت تمایل کمک حال میتونه پیگیر کارتون باشه. تماس با 09331629351

  90. سارا گفت:

    باسلام وقتتون بخیر . من ورودی بهمن ۹۷ کارشناسی از دانشگاه فنی حرفه ای بودم . چیه ترم رو گذرندوم ترم اول رو پاس کردم ولی ترم دو رو مشروط شدم و ترم سه رو انتخاب واحد کردم و به دلیل شرایط آنلاین نتونستم پاس کنم و مشروط شدم و روزانه بودم و دانشگاه برام اخراجی زده و من باز دوباره ثبت نام کردم برای کارشناسی و روزانه آوردم همون دانشگاه که قبلاً بودم آیا برای این که من مدرکم آزاد بشه کاردانی لازم هست لغو تعهد بزنم چون من اخراجیم برای کارشناسی بوده و مربوط به کاردانی نمیشه؟!؟ . و چون همون دانشگاه آوردم و روزانه آیا نیاز هست هزینه پرداخت کنم برای تحصیل این یه ترم کارشناسی !؟!لطفاً حتما این رو جواب بدید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله، باید درخواست لغوتعهد رایگان بدید و پرداخت انجام بدید.

  91. محمد گفت:

    سلام. من ورودی روزانه ۹۹ هستم. دانشگاه دولتی ۲ ترم رو گذروندم و قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۱ را دارم. من نامه لغو تعهد آموزش رایگان را از سامانه سجاد گرفتم و هزینه دو ترم روزانه خودم رو پرداخت کردم و مدارک تحصیلی خودم رو از دانشگاه دریافت کردم. در صورت قبولی در کنکور۱۴۰۱ من مجاز به انتخاب رشته های روزانه هستم با توجه به اینکه بار اول هست از دانشگاه انصراف میدم. یا فقط باید شبانه و پیام نور و‌… را انتخاب کنم؟

  92. سوسن گفت:

    سلام وقت شما بخیر،من کارشناسیمو خرداد ۹۶ در دوره ی روزانه تموم کردم و بعدش گواهی موقت لیسانس گرفتم،اون موقع نمیدونستم که باید برم کاریابی برای اینکه نامه بدن تا لغو تعهد اموزش رایگان بشم،الان رشته ی حقوق در دانشگاه پیام نور میخونم،تقریبا با ترم تابستونی شهریور ۱۴۰۱ درسم تموم میشداگر که برام اون درسهای عمومی که خوندم رو تطبیق میزدن چون میخواستم سال دیگه آزمون وکالت بدم برام مهم بود که لیسانس رشته ی حقوق رو گرفته باشم چون فقط با مدرک لیسانس ثبت نام میکنن،الان میگن که یا باید مبلغ ۷ میلیون بریزی که برام زیاده یاشاغل باشی و زمان نامه ی کاریابی هم گذشته،میخواستم ببینم شرایط شاغل بودن چیه و اگر ازین به بعد جایی مشغول به کار بشم قبول میکنن؟و اینکه انگار محدودیت نامه ی کاریابی روسال ۹۹ برداشتن میخواستم ببینم اگر الان کاریابی برم حل میشه؟

  93. Fatima گفت:

    سلام من فارغ التحصیل کارشناسی سال ۹۹ هستم و میخواستم بدونم اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه غیردولتی و یا آزاد رو داشته باشم میتونم در کاریابی همزمان ثبت نام کنم یا اینکه بعد از پایان تحصیلاتم باید به کاریابی مراجعه کنم ؟لطفا این رو حتما جواب بدین .

  94. نگار گفت:

    سلام
    ببخشید من قبلاً از دوره روزانه کارشناسی انصراف دادم و الان پیام‌نور پذیرفته شدم. واسه تطبیق واحد آیا استفاده از « تعویق ایفای تعهد خدمت آموزش رایگان» قابل انجامه؟
    (ماده63 بخشنامه لغو تعهد)

  95. پرستو گفت:

    سلام وقت بخیر،برای لغو تعهد اموزش رایگان،سابقه کار در صورتی که بدون بیمه باشه هم قابل قبول هست؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر، یا بایستی حکم کارگزینی داشته باشید یا سابقه کار با بیمه

  96. زهرا گفت:

    سلام
    برای لغو تعهد کسانی که شاغل اموزش وپرورش هستند باید گواهی تسلیم مدرک و فرم ۵۰۲را از اداره اموزش وپرورش دریافت کنند و در قسمت انجام کار اپلود کنند

  97. رویا گفت:

    با سلام من فارغ التحصیل سال۹۷گفتاردرمان دانشگاه دولتی روزانه بودم
    الان میخام اصل مدرک بردارم میگن سابقه کاری لازمه بهم گفتن نمیشه خرید چنین چیزی هست که نشه با خرید ازاد کرد مگه؟چکارباید انجام بدم

  98. مینا گفت:

    سلام من سال آخر پزشکی هستم میخواستم بپرسم بعد از فارق التحصیلی اگه هیچ کدوم از این کار هارو انجام ندم چی میشه؟ من میخوام بعد از فارق التحصیلی ایران رو برای تحصیل در رشته دیگه ای ترک کنم حالا اگه من تعهد به خدمت که دوبرابر این 7سال هست و انجام ندم آیا ممنوع الخروج نمیشم میخوام بدونم چی میشه اگه هیچ کدوم و انجام ندم آیا فقط به من مدرک رو نمیدن؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که طرح و تعهدتون رو نگذرانده باشید امکان دریافت مدرکتون رو ندارید

  99. امیر زینلی گفت:

    باسلام و احترام
    بنده از طریق سابقه کار لغو تعهد کارشناسی را انجام دادم
    و یک ترم در سال84 کارشناسی ارشد روزانه خواندم ولی انصراف دادم
    میخواستم بدانم برای لغو تعد رایگان یک ترم میتوانم از سابقه کار استفاده کنم یا باید حتما هزینه بپردازن

  100. هانیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی انصرافی دانشگاه روزانه بودم و به من مدرک معادل کاردانی داده شد آیا امکانش هست برای من که از طریق عدم کاریابی تعهدم رو لغو کنم???

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر، شما چون دانشجوی انصرافی بودید باید از طریق پرداخت اقدام کنید.

  101. مدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ورودی 94 و فارغ التحصیل 98 وزارت علوم روازنه هستم و 2 سال سابقه کار دارم
    میخواستم بدونم به ازای هر سال بیمه چقدر از هزنه کسر میشه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به رشته تحصیلی و سال تحصیلی و مقطع تحصیلی مشخص می شود.

  102. مهدی گفت:

    سلام
    من در حالی که کارمند یکی از سازمانهای دولتی بودم در سال 88 در دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم و ارشدم را در سال 90 گرفتم الان برای اخذ دانشنامه ارشد و ریز نمرات چه کار باید بکنم؟ آیا باید پولی به دانشگاه بپردازم یا خیر. 2.5 سال هم تعهد خدمت رایگان داشتم. با تشکر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک در مرحله اول باید لغو تعهد آموزش رایگان انجام بدید.
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 2191070028

  103. راضیه گفت:

    سلام ،ببخشید من ورودی ارشد سال ۹۹ روزانه بودم و انصراف دادم و مبلغ لغو تعهد اموزش رایگان رو پرداخت کردم ، آیا میتونم دوباره کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم و روزانه بیارم ؟

  104. نفیسه ذهبی گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کشاورزی شاخه علوم و صنایع غذایی دانشگاه دولتی، روزانه هستم. کارشناسی ورودی سال 90 و ارشد ورودی سال 94 بودم. سهمیه منطقه 1 بودم هم کارشناسی و هم ارشد. از اول مرداد 98 تا اخر مهر 1400 سابقه بیمه دارم.الان واسه لغو تعهد خدمتم واسه ارشد و کارشناسی سابقه بیمم رو از چه تاریخی تا چه تاریخی بزنم که هزینه کمتری بدم و به نفعم بشه؟
    ممنون از پاسخ گوییتون.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای استفاده از سابقه کار جهت آزاد سازی مدارک، سابقه کار شما نباید در حین تحصیل باشد حتما بایستی سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی باشد.

  105. امیرحسین گفت:

    سلام وقت بخیر. ممنون میسم بیشتر راجب “لغو تعهد خدمت باعدم توانایی انجام کار ، کمیسیون پزشکی ” بهم توضیح بدید… اینکه از کجا باید شروع کرد و به کجا مراجعه کرد و چه مدارک و مراحلی لازمه؟؟ و البته چه کسایی واجد این شرایط میشن؟؟ ممنون میشم

  106. ایدین گفت:

    سلام بنده در حال حاضر ارشد میخونم و میخوام مدرک کارشناسیمو بگیرم داخل سامانه سجاد هم ثبت نام کردم حتی هزینه هم پرداخت کردم اما گفته باید ارشد هم لغو تعهد کنید تا کارشناسیو ازاد کنیم
    شما اطلاعی ازین موضوع دارید

  107. زهرا گفت:

    سلام
    برای سابقه بیمه حتما باید کسی مارو بیمه کنه؟ (منظورم کارفرماست) یا اینکه خودمونم اگر خودمونو بیمه کنیم مورد قبوله؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک اگر از گزینه انجام کار استفاده میکنید باید از سوابق بیمه مربوط به کارتون استفاده کنید.

  108. Almas گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم اول دانشگاه فرهنگیان هستم و ۲۰ سال سن دارم و با سهمیه ۵ درصد قبول شدم می خواستم بدونم سهمیه ۵ درصد دوران خدمت را نصف می کند یا خیر؟
    و من دارای ۴ سال بیمه عمر هستم آیا می تونم این مدت را برای تعهد دوران خدمت اعمال کنم؟

  109. الهام گفت:

    سلام وقت بخیر کاردانی سال ۹۶ تموم شد تاریخ ثبت نام کارشناسی ۹۷ یک ترم بینش فاصله بود برای ازاد سازی مدرک باید کاردانی ازاد کنم بعد کارشناسی الان من جریمه میشم برای کاردانی چون دیر اقدام کردم؟ ولی برای کارشناسی به محض اینکه درسم تموم شد کاریابی ثبت نام و برای کاردانی وکارشناسی اقدام کردم بنظرتون میتونم ازاد کنم هردو مدرک رو

  110. حسین گفت:

    سلام
    بنده مدرک ارشد را حدود 5 سال پیش از طریق ارائه بیمه آزاد کردم و برای مدرک دکتری نیز پس طی مراحل و شرایط لازم نامه عدم کاریابی را اخذ کرده ام. بعد از دفاع دکتری نیز بیمه برایم رد نمیشود. میخاستم ببینم اینکه چند سال پیش برایم بیمه رد شده است الان میتوانم با توجه به اینکه برایم بیمه رد نمیشود مدرک دکتری را از طریق عدم کاریابی آزاد کنم؟
    آیا این دو (آزاد کردن مدرک ارشد از طریق بیمه حدود 5 سال پیش و آزاد کردن دکتری از طریق نامه عدم کاریابی اکنون) به هم ربطی دارند؟
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

  111. پرنیا گفت:

    سلام. من مدرک کاردانی رو از یک آموزشکده فنی و حرفه ای گرفتم. به دلیل انتخاب اولم، برایم سهمیه بومی در نظر گرفته شد با تعهد خدمت ۴ سال. در سامانه سجاد برای آزاد سازی مدرک میشه برای ۲ سالش تقاضای تخفیف کرد (اگر ثابت بشه با همون رتبه می تونستم بدون سهمیه بومی همون آموزشکده قبول بشم). سوال من این هست که در سامانه سجاد قسمت سهمیه دانشجو باید چه عددی رو انتخاب کنم تا این بررسی انجام بشه؟ من از قائمشهر هستم. اگر سهمیه منطقه ۲ باشم باید تو سامانه سجاد منطقه ۱ بزنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      منطقه ای که هستید رو باید انتخاب کنید خود سامانه از شما سوال میکند که آیا میخواهید به سهمیه منطقه 1 تغییر کند یا خیر

  112. پرنیا گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتتون ❤️👍

  113. رضا گفت:

    سلام
    من میخوام از طریق نامه عدم کاریابی مدرکم را آزاد کنم. هشت روز پیش از اداره کار استان نامه عدم کاریابی را گرفتم و در سامانه سجاد درخواستم را ثبت کردم و بلافاصله دانشگاه هم تایید کرد. الان هفت روز هست که منتظر تایید کارشناس سازمان امور دانشجویان هستم.
    دوتا سوال داشتم.
    حدودا چقدر طول میکشه تا کارشناس سازمان امور دانشجویان مدارکم را تایید کنه؟
    آیا واقعا نامه عدم کاریابی یک ماه اعتبار دارد و بعد از اون قابل استفاده نیست؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا درخواست که به سازمون امور دانشجویان ارسال بشه بین یک هفته تا ده روز بررسی می شود
      در مورد نامه عدم کاربابی اطلاعی نداریم.

  114. ماهان گفت:

    سلام وقت بخیر
    مشکلی که برای بنده پیش اومده باعث شده با کارشناس مربوطه در دانشگاه جر و بحث پیش بیاد.
    بنده بیش از چهار بار درخواست لغو تعهد کردم و هردفعه فایل جدیدی که اپلود کردم کارشناس مربوطه فایل قبلی بنده رو مشاهده میکنه و اصلا اپدیت نمیشه یعنی فایل جدید براش نشون داده نمیشه .من چیکار کنم ؟

  115. فافا گفت:

    سلام میشه بفرمایید که کار کردن در موسسه های خصوصی بدون بیمه برای لغو تعهد اعتبار دارد یاخیر؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک با سابقه کار یا باید سابقه بیمه داشته باشید یا حکم کارگزینی

  116. الناز گفت:

    سلام ، ببخشيد در پروسه ثبت لغو تعهد ، يه سوال هست كه آيا در طول تحصيل هزينه اي براي لغو تعهد رايگان پرداخت كرده ايد ؟
    من قبولي روزانه بودم ، اما ٧ ترم مهمان بودم تو دانشگاه ديگه و شهريه دادم اون زمان و الان ١ سال تعهد خدمت دارم فقط روي گواهي موقتم
    اين سوال رو بايد چي بزنم ؟ اگه بزنم بله ، ميپرسه بانك و شعبه و .. كه واقعا نميدونم اون زمان شهريه رو به كجا پرداخت ميكرديم

  117. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر یک سوال داشتم بنده ورودی مهر ماه 99 دوره روزانه هستم و تا به الان دو ترم گذروندم ولی همین یک ماه پیش بود که حذف ترم کردم و انصراف دادم و همه کار های مربوطه به انصراف مثل تسویه حساب با دانشگاه رو کردم و الان می‌خوام دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و بهم گفتن باید تو سامانه سجاد لغو تعهد رایگان رو انجام بدم حالا سوالم این هست که توی سامانه سجاد وقتی که تعهد رایگان رو انجام دادم باید پولی پرداخت کنم ؟؟؟ خیلی ممنون از زحماتتون اگه امکانش است منو راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت انصراف از دانشگاه از طریق سامانه سجاد باید اقدام به درخواست لغوتعهد کنید و هزینه مربوطه را پرداخت کنید تا نامه لغو تعهد براتون صادر بشه.

  118. فائزه گفت:

    سلام من نامه عدم کاریابی از اداره کار دارم و داخل سامانه علاوه بر اون نامه عدم تعهد از وزارت علوم و نامه لغو بورسیه هم برای آزاد سازی مدرک میخواد
    این چه نامه ای هست و از کجا میتونم بگیرمش

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدارک لازم برای لغو تعهد رو باتوجه به شرایط تحصیلتون بارگذاری کنید.

  119. Rahi گفت:

    سلام . من دکتری در دانشگاه روزانه میخونم . سئوالی برای آزادسازی مدرک دارم : با بیمه و اشتغال به کار ، بعد از 4 سال از فارغ التحصیلی مدرک آزاد میشه ؟ یا با شروع کار و پرداخت بیمه ، می توانم مدرک ام رو آزاد کنم ؟
    منظور ما از آزادسازی مدرک ، دانشنامه است ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      با استفاده از سوابق کاری که باید بعد از فارغ التحصیلی باشد برای آزاد سازی مدرک اقدام کنید

  120. سارا گفت:

    سلام…من ترم اول کارشناسی روزانه انصراف دادم الان برای اینکه مدرکم رو آزاد کنم باید لغو تعهد آموزش رایگان بدم….اگه بعدا ارشد روزانه قبول شم می تونم دانشگاه دولتی و روزانه بخونم یعنی لغو تعهد به این معنیه که دیگه هیچ وقت نمی تونم دانشگاه روزانه بخونم یا می تونم؟

  121. آذین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    منظور از دروس جبرانی چی هست در این فرم؟

  122. سلیمان گفت:

    سلام من ورودی سال 84 بودم وسال 86 از اموزشکده فنی وحرغه ای فارغ تحصیل شدم باتوجه به اینکه تعهد خدمت 2.5 دارم وهم اکنون نیز 3 سال متوالی بیمه کشاورزی روستاییان وعشایر پرداخت می کنم میخواستم بپرسن ایا با این نوع بیمه میشی از طریق سابقه بیمه اقدام کرد؟

  123. میترا گفت:

    سلام برای لغو تعهد در سامانه سجاد “پیوست نامه وزارت علوم جهت لغو تعهد اموزش رایگان” و “پیوست مدارک انجام لغو تعهد دانشجویان بورسیه” را از من میخواد. این مدارک و از کجا باید بگیرم؟

  124. مهدیه گفت:

    سلام من فارغ التحصیل روزانه کاردانی کامپیوتر هستم ۴ ترم سال ۹۰ هستم
    الان سابقه بیمه ای که بریا دو سال باید ارایه بدیم چقدر هست من ۱ سال سابقه زدم برای این دو سال
    آیا کافی هست برای ۴ ترم ؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      این موارد باتوجه به رشته تحثیلی و سال تحصیلی و مقطع تحصیلی شما از طریق وزارت علوم مشخص می شود.

  125. مهراد گفت:

    سلام خسته نباشید من سال 93 کاردانی روزانه فنی و حرفه‌ای تموم کردم بعدش کارشناسی علمی کاربردی رفتم انصراف دادم مدرک موقت نگرفتم سابقه بیمم کمه الان از جایی که میخوام کار کنم گواهی شغلی بگیرم چقدر تاثیر داره تو هزینه لغو تعهد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای لغو تعهد یا از سوابق بیمه میتونید استفاده کنید یا حکم کارگزینی یا پرداخت انجام دهید.

  126. مرضیه گفت:

    سلام من سال ۸۳ از دانشکده فنی کاردانی فارغ التحصیل شدم الان برای مدرکم رفتم میگن باید در سامانه ثبت نام کنم و نامه کاریابی داشته باشم و الان هم برای لیسانس علمی کاربردی قبول شدم وثبت نام کردم حالا برای آزاد سازی دچار مشکل شدم واگه پرونده کاریابی باز کنم و نخوام برم سر کار مشکلی پیش میاد یا این ۶ ماه فرمالیته است

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک در حال حاضر یا از سابقه بیمه باید استفاده کنید یا پرداخت.

  127. محمد گفت:

    سلام، به تازگی در مقطع ارشد فارغ التحصیل شدم و هنوز گواهی موقت دریافت نکردم، آیا میتونم درخواست نامه لغو تعهد بدم و هزینه رو پرداخت کنم؟

  128. زهرا توبکی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کارای لغو تعهد آموزش رایگان رو در سامانه انجام دادم کد رهگیری هم بهم داده شده الان چقدر زمان میبره که مدرکم آزاد بشه برم مدرکمو دریافت کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعد از دریافت نامه لغو تعهد میتونید نسبت به دریافت مدرکتون اقدام کنید.

  129. مهدی گفت:

    با سلام.من ورودی نیمه دوم ۱۳۸۳ رشته کاردانی حسابداری روزانه هستم و فارق التحصیل سال ۸۵.با گذشت ۱۵ سال دنبال اصل مدرکم نرفتم و در این مدت هم وار مرتبط با رشته تحصیلیم برام فراهم نشده.از طریق شغل آزاد خودم رو بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی کردم.با همین سابقه ۱۰ ساله ی آزاد میتونم مدرکم رو بگیرم یا باز فرایند دیگه ای داره.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا با سابقه کار که که در حین دوران تحصیل نباشد میتواند نسبت به آزاد سازی مدرک اقدام کرد.
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  130. Mkh گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید من دانشجوی کارشناسی فرهنگیان هستم و ۸ سال بعد از تحصیل تعهد دارم، اگر بخوام ارشد هم بخونم باید ۴-۵ سال دیگه به تعهدم اضافه بشه. شنیدم تعهد ارشد قابل خریدنه یعنی ارشد رو بخونی و تعهد بدی میتونی اون تعهد رو بخری و از آن.پ خارج بشی. آیا این صحت داره؟

  131. امید گفت:

    سلام من سال 92 فارغ التحصیل شدم رو هم رفته دو سال تا جالا بیمه شدم و بیکارم مدارکم رو دانشگاه تایید کرد و هیچ بدهی ندارم ولی سازمان دانشجویی رد کرد چه کار باید بکنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر منظورتون رد درخواست لغو تعهد با سابقه بیمه هست. سابقه بیمه مورد نظر نباید در حین تحصیل باشد.

  132. فاطمه سلیم زاده گفت:

    سلام من ورودی سال 90 بودم
    4 سال سابقه ی کار داشتم ولی با این حال هزینه ی لغو تعهد حدود 15 میلیون شده که اصن منطقی نبود به نظرم.
    میخواستم بدونم اگه الان با این وضعیت مدرکمو بزارم موسسه های کاریابی میتونم بعد از 6 ماه مدرک و ازاد کنم؟

  133. رسول گفت:

    سلام
    مدت تعهد کارشناسی برای پذیرش منطقه دو چند سال هست؟

  134. حسن گفت:

    خسته نباشید
    من فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی از علوم پزشکی سراسری روزانه تبریز هستم.ینی تعهد خدمت ندارم؟چون سایت سجاد به علوم پزشکی ها خدمات نمیده.
    و اگر تعهد خدمت ندارم چرا روی مدرک موقتم نوشته که تعهد خدمت 5 سال؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق وزارت بهداشت پیگیری کنید
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  135. محمد گفت:

    سلام
    من سال 82 فوق دیپلم گرفتم از دانشگاه بیرجند،بهمن همون سال لیسانس قبول شدم و سال 85 لیسانسمو گرفتم از دانشکده فنی حرفه ای چمران کرمان.(هر دو مقطع دولتی روزانه)
    مدرک فوق دیپلممو وقتی خواستن موقت مدرک کارشناسی موقت بهم بدن از من گرفتن.
    سال 94 دانشگاه ازاد مقطع ارشد ثبت نام کردم و سال 98 دفاع کردم.
    رفتم که مدرکمو بگیرم میگن باید اصل مدرک لیسانس بیارم.
    اصل مدارک (فوق دیپلم و کارشناسی) هم که دانشکده چمران میگه باید لغو تعهد انجام بدم.

    سوال اول اینکه: بدون لغو تعهد واقعا نمیشه مدرک فوقمو بگیرم؟
    سول دوم: شما امور مربوط به لغو تعهد انجام میدید؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مدرک حتما باید لغو تعهد آموزش رایگان انجام بدید
      کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  136. داود رجبی گفت:

    با سلام
    من برای آزاد سازی مدرک کاردانی و لغو تعهد آموزش رایگان
    میخوام از سوابق بیمه استفاده کنم
    حالا سوال من اینکه من بیمه خویش فرما بودم یعنی بیمه تامین اجتماعی از نوع اختیاری حالا میخوام بدونم اینکه بیمه اجباری رد شده باشه یا اختیاری مهمه یا نه استفاده از سوابق بیمه اختیاری هم قابل قبول هست یا نه لطفا راهنمایی کنید

  137. محمد گفت:

    سلام وعرض ادب، من دانشجوی ترم ۲ مهندسی جنگل در دوره روزانه دانشگاه گیلان هستم که نه با رتبه بلکه با شرط معدل پذیرفته شدم ،میخواستم بدونم در این ترم اگر انصراف بدهم باید جریمه پرداخت کنم ؟ واگر بله باید چه میزان باشد؟ البته قصد شرکت در کنکور ویا جذب دوباره در دانشگاه دولتی با سوابق تحصیلی یا رتبه راندارم!ومورد بعدی این که می‌توانم در دانشگاه های دیگر از جمله پیام نور یا آزاد هر وقت خواستم درس بخوانم ،منطور اینکه مدارک دیپلم ام که به دانشگاه دادم آزاد سازی می‌شود وبه من می‌دهند؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای انصراف از تحصیل باید از طریق دانشگاه و سامانه سجاد اقدام کنید
      با توجه به سال تحصیلی رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی هزینه برای آزاد سازی مدرکتون مشخص میکنند.

  138. محمد گفت:

    البته من سربازی هم رفتم وکارت پایان خدمت دارم من نویسنده پیامی هستم که چند لحظه پیش فرستادم …با تشکر

  139. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدرک کارشناسی ارشد و دکتری رو میخوام لغو تعهد رایگان با نامه عدم کاریابی انجام بدم آیا باید هر سه درخواست رو با هم در سامانه سجاد ثبت کنم یا صبر کنم دانشنامه هر پایه بیاد بعد مقطع بعدی رو درخواستش رو ثبت کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای لغو تعهد هر مقطع بایستی نامه لغو تعهد مقطع قبل بارگذاری شود.

  140. مسعود خوری گفت:

    سلام
    من میخوام مدرکم رو آزاد کنم.
    هزینه ترم ششم دوره کارشناسی ارشد رو برای شهریه ثابت پرداخت کردم، باید برای سوال:
    آیا در دوره ی تحصیل پرداخت حین تحصیل بابت آموزش رایگان لغو تعهد داشته اید؟
    تیک بله رو بزنم؟

  141. مممممم گفت:

    سلام. من هم کارشناسی و هم ارشد دانشگاه دولتی و روزانه بودم. 2 سال بیمه دارم که بعد از ارشد هست. خواستم کارشناسی را هزینه بدم و ارشد را بیمه رد کنم اما کارشناسی گفتند چون در سوابق تان بیمه یافت می شود لذا باید اعلام کنید! برای ارشد هم اقدام کردم گفتند باید ابتدا لغو تعهد مقاطع قبلی را بگذارید. اینطور که معلومه بیمه را برای اولین مقطع بالاجبار اعمال می کنند یا اینکه برداشت من اینطور هست؟ چون من می خوام دو اسل بیمه را بدم به ارشد که هزینه ارشد بیشتر بوده و کارشناسی را هزینه بپردازم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتونید از سابقه بیمه برای ارشد استفاده کنید و برای کارشناسی پرداخت انجام بدید.
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  142. فرزین گفت:

    سلام
    من دوره کارشناسی خودم رو شهریور 98 تمام کردم . دی ماه همان سال برای خدمت اعزام شدم و مهر 1400 خدمت رو تموم کردم . سوالم اینه که میتونم برای آزاد کردن مدرک اقدام کنم یا باید بمونم یکسال از تاریخ پایان خدمتم بگذره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مدرک کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامیست.

  143. فرزین گفت:

    سلام
    من ورودی ۹۳ هستم و کارشناسی خودم رو در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ تموم کردم ۱۳۹۸/۱۰/۱ رفتم خدمت و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ خدمتم رو تموم کردم .
    سوالات اینه که میتونم از طریق عدم کاریابی برای آزاد سازی مدرک اقدام کنم یا نه ؟!
    یا باید یکسال از تاریخ اتمام خدمت من بگذره ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  144. سیروان گفت:

    سلام وقت بخیر آیا برای رشته دندان تعهد مناطق محروم ک تعهد محضی امضا میشود هم امکان خرید هست ؟ چون میگن برای نیروی کار انسانی و… امکانش هست نه این رشتها ؟ ممنونم

  145. ولي كريمي گفت:

    درود.
    من سال ۹۳ از دانشگاه فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شدم و سال ۹۴ مشغول به کار شدم و بیمه ۴ الی ۵ سال هم دارم.
    چطوری میتونم با بیمه تعهد پرداخت رو انجام بدم؟
    ممنون.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای لغوتعهد با سابقه بیمه، سابقه کار نباید درحین تحصیل باشد

  146. سجاد گفت:

    سلام من ارشدم میخوام مدارکمو بگیرم سامانه سجاد میگه مقطع قبلی من اصلا مقطع قبلی رو تعد خدمت رو انجام ندادم مدرک اصلی رو گرفتم و اینکه از سابقه قبل هم میشه برای بعد ارشد استفاده کرد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      سابقه کار اگر در حین تحصیل نباشد میتونید استفاده کنید
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون باشه
      تماس با 02191070028

  147. بیگی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در مقطع کاردانی روزانه، دو ترم تحصیل کردم الان برای انصراف از دانشگاه اول باید لغو تعهد اموزش رایگان رو انجام بدم یا به دانشگاه مراجعه کنم و فرم های دیگ پر کنم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      انصراف از تحصیل در دانشگاه انجام شود و بعد درخواست لغو تعهد در سامانه انجام شود

  148. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا لغو تعهد رایگان نیاز به پایان خدمت هم داره یا نه ؟
    ممنون

  149. ریاضی گفت:

    سلام. من 5 سال در دفتر مجله ای کار کرده ام که الان بسته شده و امکان دریافت گواهی ندارم. ولی اسمم در تمام شماره ها به عنوان مدیرهنری وجود داره. برای لغو تعهد اموزش رایگان چه باید بکنم؟

  150. نادر گفت:

    با عرض سلام خواهش میکنم بنده رو راهنمایی بفرمایید.
    بنده بعداز 6 ترم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی به دلایلی قصد دارم انصراف بدم و در رشته دیگری مجدد آزمون داده و ادامه تحصیل دهم، بنده ورودی 98 هستم و سال 1400 هم در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدام شدم و یک سال سابقه کار دارم. وقتی درخواست انصراف دادم گفتند باید اول لغو تعهد آموزش رایگان انجام بدی. وقتی که در سامانه سجاد درخواست از طریق پرداخت را ارسال کردم جوابش اومد که 13 میلیون باید پرداخت کنم.
    خواهش میکنم منو راهنمایی کنید که آیا راه دیگه ای داره که من مجبور به پرداخت این مبلغ نشم؟؟؟؟؟ یک دنیا ممنون میشم از راهنمایی تون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      افرادی که قصد دارند مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند، به چند طریق می‌توانند اقدام کنند
      1. لغو تعهد با هزینه نقدی
      2. لغو تعهد با استفاده از سابقه بیمه
      3. لغو تعهد با استفاده از نامه عدم کاریابی

  151. امیر گفت:

    سلام . من دانشجوی کارشناسی بودم و شش ترم اولم چون جزو اتباع بودم من را شبانه ثبت نام کردند اما سه ترم بعدی را چون شناسنامه گرفتم روزانه شدم و شماره دانشجویی ام تغییر کرد یعنی من دو تا شماره دانشجویی داشتم ِ . برای لغو تعهد باید چجوری توی سایت ثبت نام کنم؟؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی که دانشگاه براتون مشخص کردند بایستی اقدام کنید
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه تماس با 02191070028

  152. باران گفت:

    سلام وقت بخیر.کسی که با سهمیه منطقه۱پرستاری دانشگاه تهران قبول شده و۴سال تعهد داره
    میتونه۲سال تو مناطق محروم طرح بگذرونه بعد دیگه تعهدش تموم میشه مدرکشو میدنش؟
    اخه شنیدم منطقه محروم ضریب۲داره

  153. فاطمه گفت:

    با عرض سلام من قبلاً چند سال پیش از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدم و الان در دانشگاه آزاد می‌خوام تحصیل کنم یه سری از دروسم تطبیق میخوره اما دانشگاه دولتی ازم خواسته فرم تعهد محضری برای دریافت ریز نمراتم در کنم میخواستم بپرسم مشکلی نداره این فرم رو پر کنم؟ممنون ازتون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت دانشنامه و ریزنمرات دانشگاه های دولتی نیاز به فرم لغو تعهد آموزش رایگان می باشد.

  154. محمد جیم گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    من متعهد به خدمت آموزش و پرورش هستم، ورودی ۹۲ که تاریخ استخدام بنده ۲۳ فروردین ۹۳ ثبت شده، تعهد به خدمت من مهرماه ۱۴۰۴ باتمام میرسه و بعد اتمام تعهد کارت پایان خدمت من صادر میشه
    الان دو سوال برام پیش اومده که ۱_ در صورت لغو تعهد و ۲_ در صورت اخراج از سازمان (در صورت غیبت ۶۰ روز متوالی، حکم اخراج است) خدمت سربازی من چی میشه و چطور کارت پایان خدمت باید بگیرم و آیا جریمه هم میشم(پنج سال از ۸ سال تعهد من سپری شده)

  155. امیرحسین گفت:

    سلام من تازه نتایج کنکور رو گرفتم و توی سهمیه مناطق سیل زده قبولی اوردم ولی الان دفترچه رو دوباره نگاه کردم یه تبصره داره واسه این سهمیه که تعهد به خدمت قابل خرید و جابجایی نیست. ازونجایی که فکر مهاجرتم نمیدونم تکلیفم چیه الان

  156. دانشجو گفت:

    سلام، برای لغو تعهد چطور باید سابقه بیمه بگیریم ؟ باید چیکار کنیم که سابقه بیمه داشته باشیم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر سابقه کار دارید که براتون بیمه رد شده باشد میتوانید برای لغو تعهد از آن استفاده کنید.

  157. سعید گفت:

    با سلام
    سلام بنده دانشجو انصرافی نیستم.
    من یک ترم دانشکده درس خوندم و بعد نیمه متمرکز قبول شدم ترم بهمن رفتم دانشگاه تهران
    و برای دانشگاه تهران از خود دانشکده قبلی ریز نمراتم رو گرفتم و مشکلی نبود.
    الان برای تطبیق واحد یک درس تو دانشگاه آزاد میخوام دوباره ریز نمرات بگیرم ولی میگن باید تو سجاد باید انصراف بزنی؟؟
    دقیقا باید چیکار کنم گیج شدم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال به جای شما میتونه پیگیر کارتون باشه تماس با 02191070028

  158. Z.m گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مدارکمو از انشگاه قبلیم خریدم و میخواستم برگ دانشگاه آزاد ولی رشته ای که میخواستم توی دانشگاه آزاد تشکیل نشد حالا میخوام بدونم ایا اجازه دارم باز کنکور بدم و دانشگاه دولتی شرکت کنم؟

  159. n گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده ازدانشگاه دولتی انصراف دادم میخواستم وهزینه لغوتعهدروپرداخت نکردم الان میخوام کنکور۴۰۱ثبت نام کنم میخواستم بدونم میشه بعدازقبول شدن درکنکورهزینه روپرداخت کنم یااول بایدپرداخت کنم؟

  160. زهرا لیراوی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من نامه کاریابی برای مقطع لیسانس و ارشد گرفتم. و برای لیسانس در سامانه سجاد ثبت نام و نامه را اپلود کردم. الان دو هفته یا بیشتر گذشته و وضعیت رو نوشته (در حال بررسی توسط سازمان امور دانشجویان). نوشته دانشگاه تایید کرده و در حال بررسی توسط سازمان امور دانشجویان هست. چجور میتونم پیگیری کنم که از این وضعیت دربیاد؟ شماره تماسشونم جواب نمیدن.

  161. نگین گفت:

    سلام، وقت بخیر
    بنده سال ۹۵ از مقطع کارشناسی روزانه فارغ التحصیل شدم، و سال ۱۴۰۰ هم از ارشد شبانه فارغ التحصیل شدم. امکان آزادکردن مدرک کارشناسی روزانه از طریق کاریابی برایم وجود دارد یا قانون ۶ ماهه پس از فارغ التحصیلی هنوز برقرار است؟

  162. نگین گفت:

    سلام وقت بخیر
    حدود ده ماه سابقه بیمه چه مقدار از هزینه مدرک را پوشش میدهد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک‌حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی با بیمه و ارگان خاصی ندارد. در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم.

  163. پویا گفت:

    سلام وقت بخیر.
    آیا دو سال سابقه خدمت سربازی از میزان تعهد تحصیل رایگان کم میشه؟

  164. احمد گفت:

    سلام ببخشید من کارشناسیمو سال ۹۵ تموم کردم و ۹۶ خدمت رفتم و ۹۸خدمتمو تموم کردم و بعدش درخواست کار دادم و نامه لغو تعهد رو گرفتم و دانشگاه ازادم مدرک کارشناسی گرفتم که ریزنمراتمو با تاییدیه تحصیلی میخاد گفتن که باید نامه کاریابی رو توی سجاد بارگذاری کنم برای لغو تعهد ایا لغو تعهد با نامه کاریابی لغو شده یا ن ؟ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      افرادی بودند که با نامه کاریابی اقدام کردند اما شرایط افراد باهم متفاوت است بعد از بارگذاری در سامانه و بررسی مدارک توسط دانشگاه مشخص می شود.

  165. امید گفت:

    سلام برای انتقالی دانشگاه روزانه به پیام نور باید هزینه لغو تعهد اموزش رایگان پرداخت کنم ؟

  166. Negin.76 گفت:

    سلام.
    من دانشجوی روزانه کارشناسی رشته عمران هستم.
    میشه ترم بعد ک واحدهام ب کاردانی رسید درخواست کاردانی بدم دیگه!؟؟؟؟

    و اینکه دیگه قصد ادامه تحصیل ندارم.
    خواستم بدونم برا ازاد سازی مدرک کاردانی ک هم میتونم از طریق ثبت نام تو سایت کاریابی و نامه ی عدم کاریابی مدرک کاردانی ام و ازاد کنم یا ن!؟؟
    چون اصلا شرایطش و ندارم ک هزینه پرداخت کنم.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در مورد سوال اول بسته به شرایط دانشگاه دارد که آیا مدرک معادل کاردانی بهتون تعلق بگیرد یا خیر. در مورد سوال دوم دانشجویان انصرافی فقط با پرداخت هزینه مدرکشون صادر میشود. باز هم از طذیق دانشگاه باید پیگیری کنید.

  167. Bahar گفت:

    سلام وقت بخیر بنده سال98شهریور فارغ التحصیل شده ام و درسال1401به کاریابی مراجعه نموده و منتظر نامه هستم ایا امکانش هست به دلیل گذشت زمان 6ماه درخواست بنده رد شود یا این مصوبه لغو گشته است؟؟

  168. سعید گفت:

    سلام بنده دانشجوی سال 87 هستم و در سال 92 فارغ التحصیل شده ام و همچنین از سهمیه منطقه 2 استفاده کردم. طبق اطلاعاتی که در بالا ذکر کردید بنده باید دو برابر میزان تحصیلاتم تعهد خدمت داشته باشم ولی اگر فردی از هم دوره ای های بنده که از منطقه ی 1 قبول شده باشه دارای رتبه ی پایین تر از من باشه میزان تعهد خدمت من یک برابر خواهد شد. بنده این موضوع را از امور دانشجویی دانشگاه پیگیری کردم اما متاسفانه اعلام کردند که لیست سهمیه های قبولی در سال مذکور را در اختیار ندارند. من به چه شکل می توانم این لیست را دریافت و موضوع را پیگیری کنم؟ با تشکر

  169. فاطمه زحمتکش گفت:

    سلام وقت بخیر من بعداز یک ترم درسال ۹۸از کنکور انصراف دادم و میخوام برای فرهنگیان بخونم ایا دانشگاه قبلیم مدرک دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان ارسال خواهد کرد یا حتما باید از طریق سامانه بگیرمش؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت مدرک از دانشگاه یا باید حضوری از طریق دانشگاه اقدام کرد یا از طریق سایت دانشگاه درخواست داد. در صورت تمایل کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتون شود. تماس با 02191070028

  170. محمد گفت:

    با سلام در صورت انصراف در ترم دوم روزانه گفتند مبلغ سیزده تا هفده میلیون میشه ، میشه پرداخت نکرد و از سابقه بیمه استفاده کر

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا برای انصراف باید هزینه مشخص شده را پرداخت کرد. و نمیتوان سابقه کار استفاده کرد.

  171. محمد گفت:

    سلام نامه لغو تعهد من صادر شده و بعد از لغو تعهد باید مدرکمو از کجا بگیرم چیکار کنم باید مراجعه کنم به دانشگاه دوباره

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل تون میتونید مدرکتون رو دریافت کنید.
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون بشه.
      تماس با 02191070028

  172. مینا گفت:

    سلام من ورودی کاردانی سال ۸۹ دانشگاه گنبد کاووس دوره روزانه هستم. سال ۹۱ تموم کردم درسمو.
    بعد از اون، کاردانی به کارشناسی تغییر رشته دادم و سال ۹۲ رشته معماری دانشگاه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل شدم، سال ۹۴ فارغ التحصیل شدم.
    سال ۹۶ ارشد معماری دانشگاه غیرانتفاعی قبول شدم و ۹۹ تموم کردم. الان آزمون نظام مهندسی شرکت کردم، آیا لازمه که مدرک کاردانیمو آزاد کنم تا پروانه نظام مهندسیم صادر بشه؟ نامه کاریابی، بیمه و عدم توانایی هم ندارم. و نمیدونم چیکار کنم که پول ندم، آزادسازی برای مهاجرت مگه نیست؟

  173. بهنیا گفت:

    آیا سابقه بیمه مشاغل آزاد برای لغو تعهد خدمت مورد قبول وزارت علوم هست؟

  174. علی گفت:

    سلام بزرگوار بنده درسال 1398/10/15 از دانشگاه دولتی روزانه انصراف دادم و با خود دانشگاه تسویه کردم ولی لغو تعهد آموزش رایگان رو انجام ندادم و با کپی مدارک در تاریخ 1398/11/15 در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کردم و الان که میخواستم فارغ التحصیل بشم در تاریخ 1401/11/05 هزینه لغو تعهد آموزش رایگان رو انجام دادم و مدارکم رو دریافت کردم و به دانشگاه آزاد تحویل دادم سوال بنده این است که با توجه به پرداخت هزینه بعد از 3 سال و خورده ای در زمان صدور مدرک برای بنده مشکلی پیش نمیاد.

  175. زینب گفت:

    سلام وقتتون بخیر.بنده کارشناسیم از دانشکاه دولتی بود.الان میخوام دوباره کارشناسی رشته دیگه ای بگیرم و دانشگاه ازاد هستم.برای تطبیق دروس به این لغو تعهد نیاز دارم.
    رفتم دفتر کاریابی فرم پر کردم. گفتن شهریور باید برم برای کارهاش.اما از طرفی یک بیمه هم برام درست شده که البته سابقه کار نیست.مربوط به بیمه هنرمندان هست.ایا این بیمه برام مشکل ساز خواهد شد؟ چون نصف هزینه بیمه با خودم هست. و کار و شغلی هم ندارم.در موسسه حق التدریس هستم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداری را پیگیری میکند و ارتباطی به دانشگاه و سازمان امور دانشجویان ندارد. متاسفانه در این مورد نمیتونیم کمکتون کنیم اطلاعی تداریم.

  176. سعید شیرازی گفت:

    سلام
    کاردانی دولتی روزانه بوده ام .الانم حدود ۵ ساله پروانه نظام مهندسی دارم و بیمه ازاد پرداخت میکنم و ۲۱ ماه بیمه سربازی پرداخت کردم باید برای ازاد سازی مدرک چه کار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت تمایل کمک حال میتونه به جای شما پیگیر کارتون باشه تماس با 02191070028

  177. Mmd گفت:

    درود
    من ورودی نود و سه روزانه مهندسی کارشناسی بودم سال نود و هفت انصراف دادم نامه زدن به نظام وظیفه معرفی به خدمت شدم تا مهرماه نود و نه پایان خدمت و باز سال هزار و چهارصد همون رشته و دانشگاه روزانه قبول شدم من باید چیکار کنم که هزینه ازم نگیرن چون بهم گفتن که باید هزینه هفت ترمی که قبلاً خوندم رو بدم تا تطبیق واحد بدن حتی پنجاه و شش واحدشو بیشتر گفتن تطبیق نمیدیم که با عقل جور در نمیاد خواهشاً کمکم کنید ایمیل من

  178. محمد گفت:

    سلام اگر کسی دانشجوی اخراجی ارشد باشه و مدرک کارشناسی پیام نور باشه. آیا برای گرفتن مدرک موقت یا دانشنامه پیام نور از دانشگاه دولتی باید هزینه پرداخت کنه؟

  179. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر من بعد از فارغ التحصیلی سابقه بیمه دارم ولی مرتبط با رشته ام نیست میتونم از اون سابقه استفاده کنم؟

  180. شیما گفت:

    سلام. منظور از واحدهای اخذ شده در سامانه سجاد چیست؟ واحدهای اخذ شده من با واحدهای گذرانده م تفاوت دارن. در اینجا احیانا منظور واحدهای گذرانده نبوده؟

  181. شیما گفت:

    عذر می خوام در قسمت پیوست نامه وزارت کار یا نامه صادره از مدیر کل استانی، منظور همون نامه کاریابی هست؟

  182. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر من ورودی سال ۹۷ مهندسی مکانیک هستم، که بعد از ۵ ترم از دانشگاه اخراج شدم، الان که درخواست لغو تعهد دادم برام ۳۵ میلیون تومان محاسبه کردن، سوالی که دارم اینه که مگه محاسبه مبلغ نباید بر اساس سال تحصیلی و ورودی خودم باشه؟ چرا با تاریخ امسال محاسبه شده؟

  183. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سابقه رد شدن بیمه در مقطع ارشد رو دارم.الان نمی تونم از اون سابقه بیمه از تعهد خدمتم کم کنم؟ چون هم زمان دانشجوی ارشد بودم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آزاد سازی مدرک سابقه بیمه در حین تحصیل مورد قبول نمی باشد.

  184. معصومه گفت:

    سلام کسی هست بتونه انجام بده لغو تعهد برا من؟؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله، کمک حال میتواند به جای شما پیگیر کارتان شود. در صورت تمایل میتوانید با شماره 02191070028 تماس بگیرید.

  185. زینب گفت:

    سلام بنده از ۷ سال تعهد خدمت ۴ سالش مونده برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ باید هزینه ی آزادسازی رو بپردازم؟یا میتونم کنکور بدم؟؟

  186. Ff گفت:

    سلام من پس از فارغ التحصیلی از کاردانی کنکور شرکت کردم و فرهنگیان قبول شدم و مراحل لغو تعهد انحام ندادم و ریز نمرات برای دانشگاه فرهنگیان رو مجدد از مدرسه گرفتم ایا مشکلی پیش میاد ؟

  187. حسین سلیمانی گفت:

    سلام در دانشگاه پیام نور سال۹۹ قبول شدم و بعد از گذراندن واحد های درسی (تا سال ۱۴۰۰)تنها پایان نامه ام ماند که به دلیل مشکلاتی نتوانستم پایان نامه را ارائه دهم.آیا امکان بازگشت به تحصیل وجود دارد اگر نیست می توان مجدد در همان رشته قبول شد و تنها پایان نامه را ارائه دهم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق دانشگاه محل تحصیل باید پیگیر این مورد شوید.
      در صورتی که خودتون امکان مراجعه ندارید کمک حال به جای شما پیگیر کارتان می شود. میتوانید با شماره 02191070028 تماس بگیرید.

  188. مریم گفت:

    سلام
    ببخشید برای ازاد سازی مدرک واسه ترم های با مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات هم باید پول پرداخت گرد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بسته به شرایط دانشگاه شما دارد اما معمولا حساب می شود.

  189. حسین اربابی گفت:

    سلام..ورودی 98 روزانه بودم…6 ترم خوندم بهمن 401 انصراف داد و کنکور 402 دانشگاه فرهنگیان قبول شدم الان مشغول به تحصیلم تعهد خدمت دادم و حکم رسمی ازمایشی هم صادر شد…
    سوال؟؟ می خوام 15 واحدی که دوره قبل در دانشگاه قبلیم گذاراندم در دانشگاه فرهنگیان تطبیق بدم .ایا باید بابت
    گرفتن ریز نمرات برای تطبیق پول بدم…
    و بدون پرداخت اموزش رایگان دوره قبلی نمیشه ریز نمراتمو بدن برا تطبیق…
    اگر قرار باشه بابت 6 ترم که دو ترمش مرخصی با سنوات بوده کلی پول بدم..
    ایا این پول دادن منطقیه اونم برا 15 واحد

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت ریزنمرات از دانشگاهی که انصراف دادید و دریافت مدارک بایستی کارهای انصراف از تحصیل رو انجام دهید و هزینه ایی که برای شما مشخص میکنند را پرداخت کنید.

  190. حدیث گفت:

    سلام وقت بخیر من کارت بیکاریمو بعداز فارغ تحصیلی گرفتم ولی متاسفانه بعداز ۶ سال فهمیدم تاریخ کارت چن ماه قبل کارشناسی زده واداره کار قبول نکرده حالا من باید چیکار کنم آیا میتونه موسسه کاریابی برایم ویرایشش کند ؟یا میتوانم برم شکایت ازایشون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ویرایش از طریق موسسه کاریابی مد نظرتان پیگیری کنید.
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند.

  191. فال گفت:

    سلام وقت بخیر. اگر بیمه حین تحصیل رد بشه میشه با کاریابی مدرک و آزاد کرد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر، جهت آزادسازی مدرک سابقه بیمه در حین تحصیل مورد قبول نیست.

  192. مریم گفت:

    سلام من ورودی سال ۹۲ بودم و سال ۹۶ فارغ التحصیل شدم. ۳/۵ سال تعهد خدمت داشتم که خب جایی مشغول به کار نشدم.
    الان اگه بخوام اصل مدرکمو بگیرم باید حتما هزینه پرداخت کنم؟شاید نخوام کلا کار کنم

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      حداقل یکی از موراد زیر برای آزاد سازی مدرک مورد نیاز است.
      ارائه حکم بازنشستگی
      استفاده از سابقه بیمه
      نامه کاریابی
      پرداخت هزینه‌ نقدی
      عدم توانایی انجام کار، کمیسیون پزشکی یا فوت متقاضی
      دانشجویان متعهد به خدمت به آموزش و پرورش
      دانشجویان بورسیه

  193. نفیسه گفت:

    سلام وقت بخیر
    امکانش هست به طور همزمان مدرک سه مقطع تحصیلی رو آزاد کرد؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      همزمان میتوانید درخواست را ثبت کنید اما به ترتیب مدارکتون صادر میشود چون باید لغوتعهد مقاطع قبلی در سامانه بارگذاری شود.

  194. نفیسه گفت:

    وقت بخیر
    من سه مدرک کارشناسی و ارشد و دکتری به کاریابی دادم و اداره کار فقط یک نامه با ذکر مقطع دکتری به من داد. میتونم از این نامه برای آزاد سازی هر سه مدرک استفاده کنم یا باید برای هر مقطع نامه جداگانه بدن؟

  195. نفیسه گفت:

    وقت بخیر
    تدریس به عنوان استاد حق التدریس، سابقه خدمت به حساب میاد؟

  196. بهزاد گفت:

    سلام
    در لغو تعهد آموزش رایگان، سابقه بیمه خویش‌فرما هم قابل قبول است؟

  197. Omid گفت:

    سلام. ببخشید من درخواست لغو تعهد دادم بعد درخواستمو حذف کردم آیا مبلغ پرداخت شده برمیگرده به حسابم؟

  198. پویا گفت:

    سلام، من سال 1400 فارغ التحصیل شدم و هنوز هیچ اقدام برای آزادسازی ریزنمرات نکردم، الآن میتونم کاریابی ثبت نام کنم و از نامه عدم کاریابی (6ماه بعد) استفاده کنم یا دیگه فایده نداره؟

  199. پویا گفت:

    لطفا درمورد گزینه سایر و حکم کمیسیون پزشکی توضیح دهید؟ برای تشکیل کمیسیون پزشکی باید کجا درخواست داد تا نامه آن را دریافت کنم؟

  200. شیرین موسوی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ممنون که با دقت و حوصله پاسخگو هستید.
    من برای آزادسازی مدرکم از طریق عدم کاریابی اقدام کردم و الان در کارتابل سامانه سجاد من این پیام اومده که مدارک شما توسط دانشگاه تایید شده و در دست بررسی توسط کارشناس لغو تعهد در سازمان امور دانشجویان است.
    یعنی هنوز تایید نهایی نشده، درسته؟
    چه مدت طول می کشه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله، تایید نهایی نشده و باید منتظر تایید سازمان امور دانشجویان باشید که معمولا 10 الی 15 روز زمان میبرد

  201. جواد مقدم گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی انصرافی دوره روزانه علوم پزشکی هستم که مجددا در کنکور شرکت کردم و رشته دیگری رو‌ در وزارت علوم قبول شدم قبولی مجدد در دانشگاه سراسری نیاز به هزینه انصراف نداشت و بدون پرداخت دارم تحصیل میکنم آیا برای ازاد سازی همین مقطع که در حال تحصیل هستم بعدا باید هزینه تحصیل مقطع قبلی خودم را بپردازم؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که آموزش رایگان هستند دانشگاه های سراسری تحصیل کردند برای آزادسازی مدرک حتماباید هزینه تحصیلشون رو پرداخت کنند. بازهم باید از طریق دانشگاه محل تحصل پیگیری کنید.

  202. هیوا گفت:

    سلام … من مدرک کاردانی به طریق نیمه حضوری گرفتم می خواستم ببینم شامل لغو تعهد میشم یا نه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا افرادی که آموزش رایگان بودند، برای آزاد سازی مدرکشان بایستی لغو تعهد انجام بدهند.

  203. علیرضا گفت:

    سلام، وقتتون بخیر
    آیا مدت انجام پایان نامه مقطع دکترا ناپیوسته جزو تعهد خدمت هست؟
    تمام ترمهای تمدید پایان نامه؟

  204. محمد گفت:

    سلام
    من امسال سی سال خدمتم و دارم بازنشسته میشم ولی دکترامو سال ۱۴۰۰ گرفتم که ۶ سال تعهد خدمت داره. آیا برای بازنشستگی باید هزینه لغو تعهد بپردازم؟

  205. فاطمه گفت:

    سلام
    میشه بفرمایید مدرک سوابق بیمه رو برای بارگذاری در سامانه سجاد از کجا باید پرینت بگیرم؟

  206. یگانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کاردانیمو لغو تعهد تحصیلی زدم بعدواسم اومده شما تو این رشته گرایش ندارید اصلانمیخواستم اینجوری بشه 🥲الان چیکارکنم که درست بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.