سیر تا پیاز صدور دفترچه بیمه نوزاد را از کمک حال بخواهید!


سیر تا پیاز صدور دفترچه بیمه نوزاد را از کمک حال بخواهید!
سیر تا پیاز صدور دفترچه بیمه نوزاد را از کمک حال بخواهید!

صدور دفترچه بیمه نوزاد از اولین مراحلی است که نوزاد باید از همان ابتدای تولد خود، بیمه داشته باشد تا والدین بتوانند در بسیاری از موارد هزینه ‎های آن را به طریقی نیز کاهش دهند. نوزادی که تازه به دنیا می‎‌آید معمولا در ابتدای تولد خود انواعی از بیماری‎‌ها را تجربه می‎‌کند. می‌‎توان از بین بیماری‎‌ها به زردی اشاره کرد. بیماری زردی بیماری خطرناکی است و در صورت عدم درمان مرگ را به دنبال دارد. در چنین مواردی برای رفع علائم مربوط به زردی نیاز به بستری در بیمارستان است، در این صورت هزینه ‎های مربوط به درمان بسیار افزایش خواهد یافت.

در این مقاله می‌خوانید:

دفترچه بیمه نوزاد

سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه دیگر دفترچه بیمه درمان کاغذی صادر نخواهد کرد. به این ترتیب مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان پذیر است. اما بیمه شدگان می‌توانند دفترچه‌های موجودشان را همچنان استفاده کنند. اگرچه ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه نیز میسر است و پزشک می‌تواند یا از نسخه نویسی الکترونیک استفاده کند و یا در سربرگ خودش نسخه بنویسد و اینگونه فرد به هرجا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین اجتماعی دریافت می‌کند. 

بیشتر بخوانید: تایید نسخ دارو یعنی چه؟ مدارک و مراکز تایید نسخ‌ دارویی کدام هستند؟

حذف دفترچه تامین اجتماعی ؛ صدورآنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی نوزاد

در روش ثبت نام آنلاین اطلاعات بیمه شده را وارد کرده و مدارک مورد نیاز را اسکن و پیوست کنید و سپس کد بیمه نوزاد صادر می‌شود. برای ثبت نام آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی می‌توانید وارد سامانه ثبت نام تامین اجتماعی شوید. (با توجه به این امر که نوزادان فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند و نمی‌توان برای آنان در ماه‌های اول دفترچه بیمه صادر کرد؛ خانواده‌هایی که فرزند آنان از بدو تولد نیاز به دریافت خدمت درمانی هستند، امکان استفاده از دفترچه و کد بیمه مادر را دارند. لازم به ذکر است دریافت خدمات برای نوزادان با استفاده از دفترچه بیمه مادر تنها در ماه اول تولد امکانپذیر است).

مراحل و مدارک مورد نیاز جهت دفترچه بیمه نوزاد

مراحل و مدارک درخواست دفترچه بیمه نوزاد در سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح تفاوت زیادی با هم دارند که کمک حال هر 3 را به طور کامل برای شما توضیح خواهد داد.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت و جمع آوری سوابق بیمه ای بیمه شدگان تامین اجتماعی با کمک حال

صدور دفترچه بیمه نوزاد ؛ نکته مهم

  • دراولین فرصت برای صدور دفترچه بیمه نوزاد درخواست کنید!

تعداد زیادی از نوزادن، در چند ماه اول تولد، نیاز به خدمات درمانی ویژه‌ای دارند. نداشتن دفترچه بیمه نوزاد، در بدو تولد همواره یکی از مهمترین مشکلات خانواده‌ها در تأمین هزینه خدمات درمانی فرزندشان بوده‌ است.
بر طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایرانیان، صدور دفترچه بیمه نوزاد به محض صدور شناسنامه برای نوزاد، امکانپذیر است. پس از آن متقاضی می‌تواند نسبت به درخواست دفترچه برای فرزند خود اقدام کنند. متن کامل این خبر را می‌توانید در سایت تامین اجتماعی مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل و مدارک موردنیاز برای صدور دفترچه بیمه همسر

صدور دفترچه بیمه نوزاد ؛ نحوه گرفتن دفترچه بیمه نوزاد

  • صدور دفترچه بیمه نوزاد در هر سازمان شرایط خاص خود را دارد!

 سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان و خدمات درمانی نیروهای مسلح به دلیل تحت پوشش گرفتن بخش زیادی از جامعه، بزرگترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات بیمه در ایران به‌حساب می‌آیند. کمک حال تصمیم دارد در چند مطلب قوانین و فرآیند امور بیمه‌ای را به شما آموزش دهد. همچنین مطلبی در مورد ثبت نام یارانه نوزاد در سال 98 منتشر کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. در ادامه، مراحل و مدارک مورد نیاز برای درخواست صدور دفترچه بیمه نوزاد در این 3 سازمان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا در پیگیری خدمات درمانی فرزندتان دچار مشکل نشوید.

  • زمان گرفتن دفترچه بیمه نوزاد

در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، شما به محض صدور شناسنامه نوزاد می‌توانید برای دریافت دفترچه اقدام کنید. در مورد بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز 1 ماه قبل از زایمان امکان دریافت دفترچه برای نوزاد امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی شرایط و مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی

صدور دفترچه بیمه نوزاد ؛ شرایط تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

در بیمه سلامت و تامین اجتماعی به محض صدور شناسنامه درخواست دفترچه بیمه برای نوزاد امکان پذیر است.
  • استفاده نوزاد از دفترچه بیمه مادر

در نظر داشته باشید تا زمان صدور دفترچه بیمه برای نوزاد می‌توانید از دفترچه مادر کودک برای دریافت خدمات درمانی استفاده کنید.

  • کمک هزینه تولد نوزاد تامین اجتماعی درقوانین وجود ندارد!

سازمان تامین اجتماعی برای افراد تحت پوشش خود هدیه تولد نوزاد را در نظر نگرفته است. البته در نظر داشته باشید که اگر فرد بیمه شده 720 روز سابقه بیمه داشته باشد و صاحب فرزند شود، معادل سه روز حقوق به‌عنوان حق اولاد ماهانه به فیش حقوقی وی اضافه می‌شود که مسئولیت پرداخت آن برعهده کارفرما است.

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای نوزاد

برای درخواست دفترچه بیمه تامین اجتماعی نوزاد باید با به همراه داشتن مدارک به کارگزاری که پرونده شما در آن موجود است مراجعه کنید.

سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر بزرگترین سازمان ارائه دهنده خدمات بیمه است. این سازمان در سال‌های اخیر تصمیم به حذف دفترچه برای ارائه خدمات درمانی گرفته است. اما تا به امروز فقط در چند مرکز بزرگ خدمات درمانی، بدون دفترچه ارائه می‌شوند و در اکثر مراکز برای دریافت خدمات نیاز به دفترچه بیمه دارید. بنابراین لازم است به محض صدور شناسنامه برای فرزندتان نسبت به درخواست صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی اقدام نمایید. سازمان تامین اجتماعی امکان درخواست صدور اینترنتی دفترچه بیمه را امکان پذیر کرده است، اما برای صدور دفترچه نوزاد نمی‌توانید از خدمات غیر حضوری استفاده کنید و باید از طریق مراجعه حضوری اقدام نمایید.

مدارک لازم برای صدوردفترچه بیمه

هنگام مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی برای گرفتن دفترچه بیمه لازم است مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

  • شناسنامه و کارت ملی بیمه شده اصلی
  • دفترچه بیمه بیمه شده اصلی
  • شناسنامه نوزاد

مراکز صدوردفترچه بیمه تامین اجتماعی

در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی برای تمدید یا تعویض دفترچه امکان درخواست غیر حضوری را فراهم آورده است. اما صدور دفترچه بیمه نوزاد، به‌علت اولین صدور، از طریق این سامانه امکان پذیر نمی‌باشد. خودتان یا فردی به نیابت از شما، با در دست داشتن مدارک لازم، باید به صورت حضوری به کارگزاری شعبه ای از بیمه تامین اجتماعی که بیمه شده اصلی در آن حق بیمه پرداخت می‌کند مراجعه کنید.

شعب بیمه تامین اجتماعی

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی یک روزه انجام می شود و در همان روز صادر و به شما تحویل داده خواهد شد. در صورت تمایل به انجام این کار توسط شخص خودتان، لازم است به کارگزاری شعبه‌ای از بیمه تامین اجتماعی که بیمه شده اصلی در آن حق بیمه پرداخت می‌کند، مراجعه کنید.

  1. آدرس کارگزاری‌های تامین اجتماعی
  2. آدرس شعب سازمان تامین اجتماعی

به خاطر داشته باشید برای درخواست دفترچه بیمه تامین اجتماعی نوزاد نمی‌توانید به تمام کارگزاری ها مراجعه کنید و فقط باید به کارگزاری شعبه‌ای مراجعه کنید که پرونده شما در آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: گم شدن دفترچه بیمه و نحوه صدور دفترچه المثنی را در کمک حال بخوانید

کمک حال به کمک شما می‌آید!

گرفتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی نوزاد از طریق اینترنت امکان پذیر نمی‌باشد و فقط از طریق مراجعه حضوری باید اقدام کنید.

نگران صف‌های طولانی سازمان تامین اجتماعی نباشید. در صورت نداشتن وقت برای ایستادن در صف، کمک حال به‌جای شما در صف می‌ایستد و صدور دفترچه بیمه نوزادتان را انجام می‌دهد.

جهت انجام و پیگیری امور مربوط به بیمه نوزاد و همچنین ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی توسط تیم کمک حال دکمه های زیر را کلیک کنید

دفترچه بیمه سلامت نوزادان

صدور دفترچه بیمه سلامت برای نوزاد

بیمه سلامت یا همان بیمه ایرانیان در سال 93 به منظور حمایت از افرادی که تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای نیستند به‌وجود آمد. برای اینکه بتوانید از بیمه سلامت برخوردار شوید، نباید تحت پوشش هیچکدام از سازمان‌های بیمه‌ از جمله تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و کمیته امداد باشید. ثبت نام بیمه سلامت از طریق سامانه بیمه سلامت انجام می‌پذیرد. اما برای درخواست بیمه سلامت نوزادان نمی‌توانید از این روش اقدام کنید.

ثبت نام دفترچه بیمه سلامت نوزاد را نمی‌توانید از طریق سامانه بیمه سلامت انجام و درخواست باید به صورت حضوری ثبت شود.

مدارک لازم برای صدوردفترچه بیمه سلامت

امکان صدور اینترنتی دفترچه بسمه سلامت نوزاد وجود ندارد و باید با به همراه داشتن مدارک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

هنگام مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • شناسنامه و کارت ملی سرپرست خانواده و دفترچه بیمه ایشان
  • شناسنامه و کارت ملی همسر سرپرست و دفترچه بیمه ایشان
  • شناسنامه نوزاد

نکته مهم

درخواست بیمه سلامت نوزادان از طریق سامانه امکانپذیر است؟

همانطور که گفتیم صدور دفترچه بیمه سلامت برای نوزادان از طریق سامانه امکان پذیر نیست و شما باید با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت که طرف قرار داد با سازمان بیمه سلامت هستند درخواست خود را ثبت نمایید. دفترچه در همان روز برای شما صادر می‌شود و نیازی به مراجعه مجدد نیست. مشکل اصلی صف‌های طولانی سازمان بیمه سلامت است که شما ‌می‌توانید پیگیری امور اداری مربوط به دریافت دفترچه بیمه را به کمک حال بسپارید و با آرامش خاطر به انجام کارهای کودکتان بپردازید.

دفاتر پیشخوان طرف قرار داد با بیمه سلامت

برای پیدا کردن آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت:

  • مراجعه به آدرس سازمان بیمه سلامت ایران.
  • انتخاب استان محل سکونت خود.
  • ورود به سایت بیمه سلامت استان خود.
  • از منوی بالای سایت واحد‌های تابعه را باز کنید.
  • انتخاب لیست و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت

بیشتر بخوانید: شرایط بیمه بیکاری و نحوه دریافت آن را در کمک حال بخوانید!

صدور دفترچه بیمه نوزاد نیروهای مسلح

صدور دفترچه بیمه نوزاد

سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تسهیلات ویژه‌ای برای افرادی که تحت حمایت این بیمه هستند در نظر گرفته است. اگر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح هستید می‌توانید در ماه آخر بارداری برای نوزاد خود دفترچه دریافت کنید.

مدارک لازم برای صدور دفترچه بیمه نیروهای مسلح برای نوزاد

  • ارائه گواهی سونوگرافی یا تایید پزشک برای ماه آخر بارداری
  • اصل دفترچه پدر و مادر کودک
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدر نوزاد

نکته مهم

برای درخواست صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برای نوزاد به کجا باید مراجعه کنیم؟

برای این منظور باید با همراه داشتن مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه کنید. بعد از ارانه مدارک و تکیمل فرم‌ها مربوطه دفترچه برای نوزاد شما صادر خواهد شد.

بیمه تکمیلی نوزاد تازه متولد شده

بیمه شدن نوزاد توسط مادر

اگر مادر خانواده تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد، می‌توان نوزاد را تحت پوشش بیمه اصلی پدر خانواده و بیمه تکمیلی مادر قرار داد. اما در نظر داشته باشید که نمی‌توان نوزاد را تحت پوشش 2 بیمه اصلی قرار داد و گرفتن 2 دفترچه بیمه اصلی برای نوزاد مخالف مقررات است.

کمک حال به جای شما در صف می‌ایستد!

کمک حال با انجام کارهای بیمه‌ای و دیگر کارهای اداری شما زمان لازم برای انجام کارهایی که دوستشان دارید را به شما هدیه می‌دهد.

همانطور که گفتیم سازمان‌های بیمه به‌خاطر تعداد زیاد افرادی که تحت پوشش دارند، جزو بزرگترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات در کشور به‌حساب می‌آیند. بنابراین هنگام مراجعه به این سازمان‌ها با صف‌ها طولانی مواجه می‌شوید. از دردسر مرخصی گرفتن که بگذریم، وقت شما ارزشمندتر از این است که در ترافیک و شلوغی خسته کننده صف‌های سازمان بیمه به هدر برود. شما می‌توانید تنها با درخواست پیگیری امور بیمه، انجام این امور را به کارشناسان کمک حال بسپارید و با خیال آسوده زمان خود را صرف امور مهمتری کنید.

آخرین به روزرسانی: 1400/03/16


22,دی,1397               39 دیدگاه        117,241 بازدید

39 پاسخ به “سیر تا پیاز صدور دفترچه بیمه نوزاد را از کمک حال بخواهید!”

  1. محمد گفت:

    بسیار عالی

  2. هادی گفت:

    .ممنون از اینکه با اطلاع رسانی کامل از هدر دادن وقت و بی نظمی جلوگیری میکنید

  3. مجید حسن زاده گفت:

    سلام اگر امکان دارد در مورد بیمه نوزاد در مدتی که تا صدور دفترچه طول می کشد را توضیح دهید. درصورتی که بیمه پدر سلامت و مادر تامین اجتماعی باشد تا هنگام صدور دفترچه چه باید بکنن ایا بیمه تعلق می‌گیرد یا خیر. با تشکر فراوان.

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر. در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت شما به محض صدور شناسنمه نوزاد می‌توانید برای دریافت دفترچه اقدام کنید. در مورد بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز 1 ماه قبل از زایمان امکان دریافت دفترچه برای نوزاد امکان پذیر است. برای کسب اطلاع بیشتر به مشاورین حاضر در بیمه سلامت یا تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  4. محققی گفت:

    سلام خسته نباشید،بابت راهنمایی کاملتون خیلی خیلی ممنونم،بسیار مفید بود.

  5. سجاد گفت:

    سلام بنده خودم دفترچه بیمه نیرو مسلح دارم میخواستم بدونم چطور میتونم برای والدینم که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند دفترچه نیرو مسلح بگیرم؟

  6. مجید گفت:

    ممنون بابت مطالب کاملتون

  7. جمالی گفت:

    سلام
    سوالم اینکه همسر بنده بیمه تامین اجتماعی هست
    من خودم بیمه نیستم
    میتونم بچه رو از طریق دفترچه مادرش بیمه کنم

  8. بهزاد گفت:

    سلام
    ببخشید آیا به فرزند تازه متولد شده که زیر یک ماهگی فوت می کند کمک هزینه کفن و دفن تعلق می گیرد؟ پدر تحت پوشش بیمه تأمین اجنماعی می باشد.

  9. آیسو گفت:

    سلام آیا عکس بچه سه ساله برای دفترچه بیمه سلامت ضروری هست

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر، برای صدور دفترچه بیمه سلامت نوزادان نیاز به عکس نیست.

  10. میلاد گفت:

    چرا برای صدور دفترچه نوزاد من رو به کافی نت روبروی کارگزاری ارجاع دادن مگه خود کارگزاری نباید این کار رو انجام بده؟تو سایت هم چیزی درباره ثبت نام اینترنتی نوزاد نیست.

  11. میرزایی گفت:

    سلام.الان که دفترچه بیمه حذف شده باید چکار کرد.؟ممنون

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شماره ملی شما روی نسخه نوشته میشه و میتونید از بیمه تون با استفاده از کد ملی استفاده کنید. صفحه اول دفترچه بیمه و کارت ملی همراه تون باشه

  12. شقایق گفت:

    سلام بیمه من سینا هست و ازطرف شرکت همسرم بیمه شدم احتمال زایمان زودرس دارم و فرزندم دردستگاه می ماند چطورمی توانم بعداز زایمان فرزندم راسریع بیمه کنم و ایا صحت داره تمامی بیمه ها تا یک ماه فرزند روهم شاملش میشه؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید از شعبه ای که پرونده همسذتون اونجاست پیگیری کنید.

  13. علی گفت:

    سلام و سپاس فراوان و خدا قوت

  14. احسان گفت:

    سلام، اگر پدر و مادر هر دو شاغل و دارای بیمه تامین اجتماعی باشند و مادر بیمه تکمیلی (sos) نیز داشته باشد، ایا میتوان بچه توسط پدر بیمه تامین اجتماعی شود و سپس توسط مادر تکمیلی برایش منظور شود… یا هر دو باید از طرف یک شخص باشد؟

  15. احسان گفت:

    خسته نباشید..!

  16. مهنوش گفت:

    اگر قراره ما این موارد رو از شعبه مربوطه پیگیری کنیم پس شما دقیقا این قسمت پرسش و پاسخ رو برای چی گزاشتید؟؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به نیابت افراد کارهای اداریشون و شخصیشون رو پیگیری میکند و ارتباطی به ارگان خاصی ندارد.

  17. علی گفت:

    ثبت نام شون دچار مشکل میشود همه مشخصات رو زدم میزنه خطا در داده های ارسالی – خیلی عجیبه سایت تامین اجتماعی با اینهمه مراجعه کننده که نیاز به ثبت نام دارن خطا بزنه فقط باید تاسف خورد

  18. نبی پناهی گفت:

    سلام.
    سپاسگزاری بسیار از مطالب جالب وبه روز شما که ما را از نحوه ثبت نام دفترچه تامین اجتمایی برای نوزادان تازه متولد شده یاری وراهنمایی نمودید.

    باتشکرفراوان

  19. علی گفت:

    سلام،من دفترچه تامین اجتمایی دارم بچه هام دفتر سلامت و من فکر کردم به صورت خود به خود دفترچه ها بچه هام تامین اجتمایی میشن حالا برای بستری یکی از بچه هام پول زیادی ازم گرفتن چون دفتر سلامت قبول نکرد من چطوری میتونم برا بچه هام دفتر تامین اجتمایی بگیرم…آیا اگه دفترچه تامین اجتماعی بگیرم پولم پس میدن؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به شعبه ای که در آن پرونده دارید مراجعه کنید و فرزندانتون رو بیمه کنید.

  20. مریم رصایی گفت:

    سلام وقت بخیر ؛ اگرکارفرما در لیست بیمه حق اولاد را برای کارگرش نزند یا سهوا یا اینکه ان کارگر بعدا ابراز کرده و مدارکش را اورده به هر دلیل ایا ان کارگر میتواند دفترچه بیمه برای فرزنداتش بگیرد ؟

  21. bahram khedri گفت:

    من بیمه خدمات درمانی دارم و بازنشسته شدم الان فرزند من از چه طریق بیمه میشه نماینده خدمات درمانی کجا هست تا مراجعه کنم ساکن اصفهانم و همسرم تحت پوشش تامین اجتماعی و دارای بیمه تکمیلی ولی گفتن باید حتما فرزند از طریق پدر بیمه بشه هیچ موردی هم در ارتباط با بیمه خدمات درمانی پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی بفرمائید

  22. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من ی سوال داشتم. من 1.11اعزامم ب سربازی و بچم قراره 8.11بدنیا بیاد. الانم هیچ دفترچه ای ندارم. آیا الان بهم دفترچه میدن؟ یا حتی همون یکم ک برم سربازی دفترچه بیمه میدن؟

    • احمدی فریده گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمک حال یک شرکت خصوصی است که به جای افراد کارهای اداریشان را پیگیری میکند و ارتباطی به ارگان های نظامی ندارد در این مورد میتوانید از طریق نظام وظیفه پیگیری کنید.

  23. عباس گفت:

    سلام ممنونم از مطالب فوق

  24. رضا گفت:

    سلام من ۱سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم میتونم‌ برا فرزندم دفترچه تامین اجتماعی بگیرم تازه متولد شده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیر تا پیاز با کمک حال!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کمک حال می باشد.